jodium

Ik lees verschillende berichten over de Lugol.
Poekie ik lees dat jullie 1 druppel per dag jodium in de smoothie doen.

Echter lees ik ook dat mensen onder de 75 kg maar 2 keer per week een druppel nodig hebben (hier hoor ik dus bij).

*Ik wil wel zeker weten dat ik het goede doe want ik ga natuurlijk puur uit van wat ik hier lees.
Wat is nu het beste? 2 x per week of iedere dag?
En welk merk moet ik dan kopen?

*1/2 eetlepel chlorella heb ik overigens tot nu toe weggelaten in de smoothie. Dit is ook essentieel zeker.......?

*H202 neem ik ook niet. Met reden dat ik dacht dat dat niet nodig was.

Dus ik laat nu weg: de kardemon, de kurkuma, kokosmeel, chlorella, msmpoeder en de lugol.

Ik ben aan het inlezen maar ik lees toch tegenstrijdige berichten.

De ene post zegt dat ik elke dag wel een druppeltje Lugol in mijn smoothie zou mogen doen

De andere post zegt twee keer per weej

En Gerard zegt dat je alleen moet suppleren aps je het niet uit je voeding kunt halen. Dus bv zeewierpoeder toevoegen

En weer een andere post zegt op mn huid smeren

Ik weet het nu niet. Gewoon maar twee keer per week in een glas water met sole, honing, appelazijn en h202? Kan iemand mij adviseren?

Ps de h202 heb ik nog nooit gebruikt

Kan iemand mij adviseren?

Vermoedelijk niet want alle informatie staat al op het forum en het is nu voor jou zaak om het zelf uit te proberen en te ervaren wat het beste voor jou is. Kant en klare oplossingen zijn er niet.

Ik neem sinds een paar maand 6 druppels Lugol's in een glaasje water en die dit ongeveer drie x ï d week.
Als ik de "druppel aan de binnenkant van de onderarm test" doe blijft het nu 12 uur zitten waar het in het begin al na een uur was verdwenen. Gaat de goede kant op.

Remember that transdermal application allows a body to better self-regulate iodine absorption.

http://healthwyze.org/reports/54-iodine-supplementation

Als ik het zo lees, ben ik wel heel erg voorzichtig met de Lugol. Ik neem nu sinds een paar weken 2 druppels Lugol 2% in een glas sole, 2x per week. Wat is het maximum eigenlijk en wat merk je ervan als je teveel neemt?

Thineke

Grappig dat deze Dustin Nemos (ook bekend van zijn q-anon video's) aan het einde van zijn video o.a. zegt '' we just need people to wake up to the truth and stop trusting the big pharmaceuticals''

Vanwege de Fullerenes C60 afbeelding ben ik toch even gaan kijken op zijn website apexhealth.club
Hier promoot en verkoopt hij dus ook het supplement C60.
Heeft hij wel voldoende of zelf onderzoek gedaan naar dit product? Ik denk het niet.

Waarschijnlijk is hij in deze ook besmet geraakt met de virus ''goofy-guru-itis''- te snel en gemakkelijk alleen informatie overnemen van 'mensen' met een professor of dokter's titel (de bekende alternatieve en media dokter's hierbij ook niet te vergeten), de vele bekende (gezondheid) goeroes/gurus en de zogenaamde wetenschappers, al dan niet in dienst van de nasa of farmaceutische industrie.

''we just need people to wake up to the truth and stop trusting the big pharmaceuticals'' Ja ja

Als volger van Tony Pantalleresco weet ik dat hij de informatie die over het product C60 werd verspreid, deze niet zomaar lukraak heeft aangenomen en er zelf onderzoek naar is gaan doen.
Vanwege waarschijnlijk ook zijn grote kennis over nano(bio)technologie etc. is hij in deze materie gedoken en kwam tot enkele conclusies die in vele van zijn podcasts aan bod komen. Ook op zijn website heeft hij hier zeer uitgebreide documentatie over. C60 is een product dat, zoals ik het heb begrepen door de nasa is ontwikkelt.

Voor mensen die niet graag of moeite hebben om naar de podcasts van Tony te luisteren en ook geen trek hebben om in best wel zware documentatie (in Engels) te gaan spitten, had ik ook al eerder in zijn topic een video geplaatst van Cherie Beltram die in grote lijnen in vrij simpele Jip & Janneke taal uitlegt waarom geen C60 te gaan gebruiken.
&t=3s

Tony is wel zeer positief over het gebruik van jodium en dan met name ook die van Lugol's. Waar hij het vaak niet mee eens is zijn de geadviseerde doseringen die men aanbeveelt. In deze tijden raad hij dan ook aan om hogere doseringen te gaan gebruiken. Dit is goed te doen als ook de balans met andere mineralen goed is en dan met name selenium. Vooral voor vrouwen adviseert hij voldoende jodium in te nemen, zelfs tot de dubbele hoeveelheid van mannen, vanwege hun andere hormoonstelsel waardoor ze meer vatbaar zijn voor de opname van aluminium. Daarom zijn vrouwen ook vatbaarder voor de welbekende hersenziekten.

Ben,

Over hoeveel meer jodium praten we dan als de dosering te laag zou zijn? Ik zelf kan me hier niet in vinden. Omdat het advies is juist heel voorzichtig te zijn met jodium. Hier op het forum zijn ook genoeg verhalen bekend waarbij hogere dosering jodium averechts effect heeft. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat een hoge dosis geen kwaad kan aangezien de reacties hierop behoorlijk heftig kunnen zijn.

Ik heb Tony in veel van zijn podcasts en video's horen spreken over jodium, maar weet echt niet meer precies in welke.
De volgende show waarbij hij te gast is, kon ik nog wel even snel vinden.
https://oneradionetwork.com/all-shows/tony-pantalleresco-october-17-2017/

Ik zou zeggen luisteren vanaf minuut 4:00
Hij verteld hier dat volgens onderzoek de mens per dag een minimum aan 13mg jodium nodig zou hebben en adviseert hiervoor een inname van 10 druppels 3x per dag van een 5% lugol's jodium oplossing.

Als je lichaam te heftig op deze hoeveelheid reageert, dan zou je bij jezelf eerst kunnen gaan afvragen waarom dit zo is (o.a. ontgifting misschien?). Het komt denk ik niet in deze show ter sprake, maar ik weet dat Tony ook vaak genoeg adviseert om iets langzaam op te bouwen. De volgende documentatie kon ik ook even snel vinden op zijn website.
file:///C:/Users/Eigenaar/Downloads/Optimum%20Levels%20of%20Iodine.pdf

file:///C:/Users/Eigenaar/Downloads/history%20of%20Iodine.pdf

Ja, we bedoelen hetzelfde want ik heb het idd ook over het feit dat het ontgifting is. Maar dit kan wel te heftig uit pakken en daarom is het verstandiger om op te passen met de dosering. Als al die stoffen door je lijf blijven circuleren kom je weer in een cirkel waarbij je je bijnieren behoorlijk belast. Dat is ook niet wat je zou moeten willen. Ik heb het idee dat Tony dat niet mee neemt in het argument om hoge dosering jodium te nemen.

Waar baseer je je idee op dat Tony dit niet mee neemt?

Ik heb in de laatste anderhalf jaar al zeker meer 100 video's en podcasts van Tony gezien en beluisterd en weet dat dit niet zo is. Ik heb volgens mij ook al een keer eerder tegen je gezegd dat je volgens mij nog geen idee hebt van wat deze man aan de mensheid duidelijk probeert te maken. Ook probeert hij volop met oplossingen hiervoor te komen. En dit niet vanuit winstbejag zoals wel vele bekende 'gurus' dit doen.
De uitdrukking ”goofy-guru-itis” die hij ziet als een 'new health issue' komt ook van hem.

De wereld is na 1950 drastisch gaan veranderen op ook het gebied van voeding en gezondheid waar dus ook Weston Price niets van heeft meegekregen. Deze bijzondere man is neem ik aan in 1948 overleden.
Tony heeft over vanaf deze periode veel onderzoek gedaan, vooral ook naar studies van voor 1929 dacht ik te hebben vernomen. Hij acht deze nog het meest betrouwbaar. De documentatie waar deze man ook doorheen gaat is echt niet voor velen weggelegd, te begrijpen of te bevatten. Hij heeft ook zo zijn eigen manieren om onderzoek te doen en dat is beslist geen google.
Ik kan zijn kennis en zijn manier van delen in ieder geval enorm waarderen en doe er zelf ook mijn voordeel mee. Zaken die ik 2 jaar geleden nog niet kon begrijpen mbt mijn eigen gezondheid zijn me inmiddels een stuk duidelijker geworden. Ja...ook ik heb vele jaren lopen aanmodderen met het idee dat ik goed bezig was. Was dus ook besmet met diezelfde ”goofy-guru-itis”. Was!!

Waar baseer je je idee op dat Tony dit niet mee neemt?

Misschien omdat ik dat niet terug lees in je bericht? Ik lees dat jij schrijft over hoge dosis jodium die hij adviseert. Alleen niet de gevolgen die dat mee kan brengen voor je bijnieren.

Het volgende schreef ik ook eerder in mijn bericht.

''Het komt denk ik niet in deze show ter sprake, maar ik weet dat Tony ook vaak genoeg adviseert om iets langzaam op te bouwen.''
Dit heeft dus ook betrekking met bv het doseren van jodium.

In veel van zijn podcasts en video's heb ik Tony ook horen spreken over zo'n beetje alle organen. Van probleem/problemen en daarbij aangereikte oplossingen/remedie.

Langzaam opbouwen is altijd het beste. Regelmatig komt dat hier idd ook voorbij. Maar dat wil nog niet zeggen dat zo een dosering dan alsnog voor iedereen haalbaar is.

Je zegt dat Weston Price niks over voeding en gezondheid mee heeft gekregen na 1948 omdat ie toen overleden is. Feit is wel dat er in zijn tijd en tijdens zijn onderzoeken Veranderingen waren. Hij heeft niet voor niks onderzoek gedaan naar meerdere volken. Dat de wereld veranderd is absoluut een vaststaand feit. Persoonlijk kijk ik al die podcasts niet. Dit komt omdat ik het allemaal veel te ver vind gaan. En daarnaast denk ik dat het komt omdat die man mij niet kan overtuigen. Hij mist simpelweg de overtuigingskracht op mij.

Maar de moraal van dit verhaal is dat ik duidelijk wilde maken dat je niet zomaar hele hoge dosis jodium zou moeten nemen.

Ik doe niets af aan de onderzoeken die Weston Price in zijn tijd heeft gedaan. Voor mij is nog steeds veel van zijn kennis een goede basis. Maar zoals Tony ook vaak in zijn podcasts zegt; we leven niet meer in de jaren 50,60 of 70 maar in 2018.

Ik heb ook niet gezegd dat je zomaar met hoge doseringen moet beginnen. Wel dat ik van Tony weet dat je naar hogere doseringen toe zou moeten gaan. Zoals ik al eerder schreef ''In deze tijden raad hij dan ook aan om hogere doseringen te gaan gebruiken.''
In noodgevallen en met zijn kennis hierover weet ik dat hij wel direct hoge doseringen jodium hanteert. Hij is zelf niet bang om in bepaalde gevallen 100mg op een dag toe te dienen of zelf te gebruiken. En als je er iemand mee kan redden wat is dan jou moraal van het verhaal.

Ik ga er even vanuit dat je laatste zin een vraag was naar mij?

Zo ja, ik had al in mijn vorige bericht gezegd wat dat was. Het is bedoeld als aanvulling en om mee te geven dat een hoge dosis jodium behoorlijke ontgifting problemen kunnen geven met als gevolg het volgende probleem van de bijnieren.
Zelf ben ik ook veel te hard gegaan met ontgiften. Niet met jodium maar met de h2o2. Al die stoffen bleven in mijn bloed en ik heb daar een groot deel van dit afgelopen jaar dagelijks echt last van gehad.

Wat ik wel verbazend vind is dat jodium dus wel oké is maar levertraan niet volgens Tony zover ik mezelf nog een bericht van jou hierover kan herinneren. En levertraan is toch ook voeding voor de schildklier. Net als kokosolie. D

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is de opmerking die je maakt dat er meer vrouwen dan mannen last hebben van hersenziekte. Heb je daar ook ergens onderbouwing en cijfers van? Ben benieuwd waar dat vandaan komt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan