jodium

Getver. Dat is inderdaad zo Mike dat ik het laatst ook al had. Ik zal hier de boel controleren. Bedankt voor je feedback! :)

Sorry Pike!

Ik heb mijn collegaatje gesproken.
Ze heeft wel de ziekte van Graves, maar daarvoor is deze behandeling niet. De behandeling is omdat de schildklier te snel werkt. Ze heeft dit eigenlijk sinds 2012 en nam er ook medicijnen voor. De klachten zijn: zweten, niet bijkomen (dus zeer slank zijn), hartkloppingen, opgejaagd gevoel hebben. Haar moeder heeft een te langzaam werkende schildklier, dus het zit allemaal niet zo goed.

Ze wil geen medicijnen meer.
Wat zou ik haar kunnen raden?
Bedankt
Dorothé

Bij de ziekte van Graves is de schildklier overactief, dus waarom wordt ze daar niet voor behandeld maar wel voor iets anders? En wat dan precies naast Graves?

Mike

Dorothe, jij hebt toch het boek "Tijdloze geheimen van gezondheid en verjonging".
Op pagina 98 is er een relatie tussen schildklier, ziekte van Graves en een toxinecrisis.

Ik neem aan dat ze het verkeerd heeft begrepen. Graves zorgt inderdaad voor een te snelle schildklier en daar is de behandeling dan ook voor. Of er moet nog heel wat anders aan de hand zijn.
Het is in ieder geval zo dat ze nooit zo maar moet stoppen met medicijnen tegen Graves.
Dat kan heel gevaarlijk zijn. Omdat het een auto-immuunziekte is kan het helen van de darmen en bijnier ondersteuning helpen. En d
En in dit geval zou je ook goitrogenen kunnen gaan eten die dus de schildklier afremmen.
Je moet erachter komen waar de trigger zit in deze auto immuun aanval en dat is vaak heel individueel bepaald.
Dit vraagt een volledige inzet van iemand, het is niet even een kwestie van eet dit en dat niet en dan komt het goed.
Hier staat e.e.a. goed uitgelegd;
http://gravesdiseasecure.com/

hoi Dorothe: hier zie je ook hetzelfde verhaal als wat Johnny en Pike aangeven: bij graves gaat het om een immuunsysteem dat op hol is geslagen: dat is de onderliggende conditie waaraan iets gedaan moet worden: dat probleem wordt door de reguliere geneeskunde niet onderkend in de relatie tot graves.

Most thyroid conditions (Hashimoto's, Graves', thyroid cancer) result from an immune system that is out of balance. This can be caused by nutrient deficiencies, food sensitivities, toxins, a gut imbalance, poor stress response and/or a chronic infection. Even when the thyroid is taken out surgically or treated with radioactive iodine the immune imbalance still persists in most cases, and a person may go on to develop additional health conditions, and still feel unwell. http://thyroidpharmacist.com/articles/common-questions-about-hypothyroidism-and-hashimotos

Hier weer info over het belang van conservatief gebruik van jodiumsuppletie bij auto-immuunziekten inzake de schildklier (het gros van de mensen met schildklierproblemen in het Westen):

Excess dietary iodine is thought to set the stage for autoantibody production by triggering an immune reaction on the surface of thyroid cells. This causes an expected inflammatory process. [...] recent studies show that patients with Graves' disease using selenium and the antioxidant vitamins beta carotene and vitamin C along with the anti-thyroid drug methimazole showed a better response than patients using the anti-thyroid drug methimazole alone. Patients improving from or in remission from autoimmune thyroid disease have higher selenium levels compared to their initial levels at the time of diagnosis. http://elaine-moore.com/Articles/Graves%E2%80%99Disease/ThyroidDiseaseTriggers/tabid/183/Default.aspx

Dank jullie voor de antwoorden.
Ik zal haar infomeren wat hier allemaal staat. en zelf de aangerade info doorlezen.

Dorothé

hoi Jhanne,

denk jij echt dat chirurgen hun werk doen met een dergelijke motivatie???

zolang ziekte een bedrijfsmodel is in onze gezondheidszorg, vrees ik dat niet de juiste motieven vigeren om mensen gezond te houden. Er is ook een onderzoek gedaan onder artsen of ze een bepaalde vorm van chemo die ze aan hun patienten geven ook zelf zouden nemen bij dezelfde ziekte of dat ze die ook aan hun naasten zouden aanraden. Jhanne, wat denk je? In dat wetenschappelijk onderzoek zei 75 procent van de artsen dat ze die specifieke chemo die ze wel aan hun patienten aanraadden zelf niet zouden nemen of ook niet aan hun naasten zouden aanraden. http://www.naturalnews.com/036054_chemotherapy_physicians_toxicity.html
Hoe schizo wil je het hebben? Je vraagt mij naar hoe schizo een gemiddeld mens kan zijn: nou bij deze: een mens kan erg schizo zijn, helaas Jhanne. Ben je op de hoogte van de uitkomsten van het experiment van Stanley Milgram? https://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment

Ik neem naturalnews als nieuws niet echt serieus, ze geven hun draai aan de feiten

Meen je dat nou werkelijk? Je krijgt op NaturalNews meer echt nieuws dan je ooit via de reguliere media zult krijgen! Maar ja, jij vond Kaayla Daniel ook een 'moedige klokkenluider'.

Hoe kun je nu problemen hebben met dit soort artikelen?

Mike

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd. Maar Als de schildklier er helemaal uit wordt gehaald of dood wordt gemaakt. Dan moet je daarna de recht van je leven schilklier hormonen slikken, omdat je zelf nooit meer iets aan zal maken. Ik heb zo iemand een keer op een vakantie ontmoet en het was moeilijk om dat echt goed af te stellen dus nu is ze veels te dik. En zal ze ook nooit meer kunnen afvallen. Dit gaf ook weer problemen met haar voeten en lopen waardoor ze altijd bergwandelschoenen aan had.
Naast dat ik zoiets sowieso nooit zou willen zou ik het hierom ook niet doen.

Misschien Weet Tanja een goede Natuurarts in de buurt die auto-immuunproblemen goed aan kan pakken.

denk jij echt dat chirurgen hun werk doen met een dergelijke motivatie???

zolang ziekte een bedrijfsmodel is in onze gezondheidszorg, vrees ik dat niet de juiste motieven vigeren om mensen gezond te houden.

Bovenstaande zinnen schoten door mijn hoofd toen ik dit artikel las waarin wordt gesteld dat artsen teveel meegaan in de ontkenning van de onsterfelijkheid:
http://www.nrc.nl/next/2016/02/17/artsen-willen-zelf-niet-worden-gereanimeerd-1590355

Bijzonder om te zien dat artsen en zorgpersoneel vaak anders kiezen dan ze hun cliënten aanbieden.

Hoi Jhanne, artsen in Nederland hebben niet zo heel veel ruimte om naar eigen inzicht te handelen. Elke stap van een arts richting een patient is omgeven met protocollen en richtlijnen. Als een patient schade berokkend wordt en de patient klaagt erover, dan zijn er altijd de richtlijnen. Als een arts zich heeft gehouden aan de richtlijnen, dan is er weinig aan de hand, zelfs al wordt de patient schade berokkend en kloppen die richtlijnen niet als het gaat om de bescherming gezondheid van de mens als uitgangspunt. Kijk, en dan komt Stanley Milgram om de hoek kijken. Artsen doen niet onder voor de gemiddelde mens als het gaat om autoriteitsgevoeligheid, alleen zij verkeren meer dan de gemiddelde mens in situaties waarin zij invloed hebben op de gezondheid en het leven en de dood van de gemiddelde mens.

Hoi Dorein,
Ja, dat klopt. Ik heb dat zelf meegemaakt toen ik als psychologisch coach/counsellor werkte. Ik moest me compleet houden aan wat er in de instelling gold en eerst allerlei vragenlijsten afnemen zodat we de cliënten konden diagnosticeren m.b.v. DSM-IV-TR.
Ik deed dit niet graag, want gewone mensen met bv. het probleem dat ze hun huis uit moesten omdat ze hun baan verloren hadden, werden dan als patiënt gediagnosticeerd. Onzin. Deze mensen hadden gewoon een echt probleem, wat niemand zomaar kan verwerken. Uiteindelijk zat ik daar dan ook niet op mijn plaats, omdat ik de mensen niet graag diagnosticeerde. Meestal deed de psychiater nog een woordje over de te nemen medicijnen. Grote ellende voor de mensen.

Dorothé

Jhanne: hierover: ik vroeg je of je werkelijk van mening bent dat artsen ons expres, met boze opzet en winstbejag, zieker maken, kennelijk geloof jij dat

Over woorden in de mond leggen gesproken: dit zijn mijn woorden: artsen behouden hun baan en reputatie als ze: a) volgens de richtlijnen en protocollen handelen die in veel gevallen de gezondheid van de patienten niet dienen b) meedraaien in een systeem dat (steeds meer) op bedrijfseconomische principes gestoeld is die vaak haaks staan op de gezondheid van patienten.

Eerder refereerde je ook aan de gedateerdheid van de inzichten van de jaren vijftig als reden dat je moeder een operatie aan haar schildklier heeft ondergaan. Tegenwoordig doet men die operatie nog steeds in de reguliere "zorg". We tellen al weer 60 jaar verder ongeveer. De inzichten op dit forum en elders over hoe je een te hard werkende schildklier kan plaatsen en wat je zelf kan doen en laten om hiermee om te gaan en de schade beperkt te houden: die hebben niets te maken met nieuwe inzichten binnen de reguliere geneeskunde. Dat zijn inzichten van patient-activisten en alternatieve artsen en behandelaars.

Jhanne: de eventuele onbetrouwbaarheid van natural news als nieuwsbron doet in principe voor deze discussie helemaal niet ter zake.

Het ging over een wetenschappelijk onderzoek (McGill Cancer Centre 1986) waaruit bleek dat artsen inzake een longkankervorm gehouden zijn aan richtlijnen om mensen bepaalde chemobehandelingen te adviseren die ze grosso modo voor zichzelf helemaal niet zouden zien zitten.

Hoeveel vaker komt dit niet voor?
Hoe betrouwbaar is een doktersadvies als je beseft dat artsen dingen adviseren volgens de richtlijnen die ze zelf niet zouden opvolgen in geval ze in dezelfde situatie als de patienten zouden zitten?

Sinds 2 maanden plm. breng ik dagelijks jodium aan op mijn huid (binnenkant onderarm). De vlek blijft nu zolang zitten, dat ik eraan zit te denken om het 2x p/w te gaan innemen met sole (en appelazijn). Ik gebruik nu de 2% oplossing, maar wil straks naar 5%.
Hoeveel kan ik van de 2% per week nemen. Is daar een maximum voor?

Thineke

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan