Jodium

Ik eet drie noten per dag en neem twee keer per week 3 druppels. Ik geloof niet dat je per druppels moet gaan denken, maar in de basis ervoor moet zorgen dat je voldoende selium binnen krijgt, zodat jodium in zijn algemeenheid goed opgenomen kan worden.

Als je jodium transdermaal doseert het je meteen controle over hoeveel het lichaam op wil nemen. Blijft de jodiumvlek op de huid 24 uur zichtbaar, dan is er geen tekort. Bij mij verdween de vlek de eerste keer binnen een uur, de dagen daarna werd het snel langer. 4 tot 6 druppels is wel goed. Te lang en te veel jodium geeft bultjes en jeuk, dat is dan te veel.

dank je wel Gerard, ik ga eens goed opletten hoe lang de vlek zichtbaar blijft van 6 druppels

FYI, bij mij bleef die vlek gewoon zitten maar ik heb toch enorm veel baat bij jodium in de vorm van lugols...

Marijan, lastig idd hoeveel druppels.

Heb ogebouwd naar 6 druppels, welke ik wil afbouwen naar 1 druppeltje per dag.

3 druppels in een glad water met appelazijn en 3 druppels met een pleister op mijn huid geplakt. Die pleister was ik gister vergeten en nu zit er een plek jodiumkleurig maar ook roodheid van irritatie lijkt wel.

Weet iemand wat dit precies is?

Dat is een plaatselijke overdosis jodium. Geen probleem gaat weer over, niet meer doen 8)

Jodium op de huid goed uitsmeren en niet langer dan 2 weken op dezelfde plaats. Ook af en toe een pauze inlassen, het lichaam bouwt een voorraadje op. 4 druppels per keer is meestal voldoende.

Wat gebeurt er als je te veel aan zeewier eet?

Ik merk als ik zeewier s'avonds eet dat ik wakker word met pijn in de onderbuik.

Ik heb het nu 2 keer gegeten en die steken heb ik nog nooit gehad. Om 5 uur werd ik er wakker van, maar als ik ging staan dan ging het langzaam weg.

Inderdaad, hoeveel, maar ook: welke soort en wat heb je bij het zeewier nog meer gegeten? Verder altijd ruim voldoende zout bij zeewier eten.

Het pak was volgens mij 500 gram en daarvan zou ik dan 200 gram gegeten hebben.

Vorige week had ik dus die steken maar dacht eigenlijk niet aan de zeewier. Nu had ik het gister weer gegeten en kreeg precies het zelfde.

Ik had er verder niks bij gegeten. Wakame en de kleur was groen.

200 gram droog gegeten?

Wakame moet je afspoelen en ongeveer 5 minuten laten weken, dan herstelt het zich tot zijn oorspronkelijke vorm en grootte. Het zwelt zelfs ruim tienmaal in grootte. 5 gram gedroogd zeewier komt dus dan overeen met 50 gram geweld zeewier.

Wakame is ook een zeewier waarvan de gedroogde massa voor ongeveer 60% uit voedingsvezels bestaat.

Gebruik daarom weinig want de hoeveelheid stemt tot verbazing. Veel vezels, en droog op eten? Geen wonder dat de maag protesteert, en dan 200 gram? Dat wordt dan met wellen 2000 gram geweld zeewier. En als je het wel geweld hebt dan had je met 20 gram Wakame 200 gram geweld zeewier verkregen, nog teveel. En Wakame eet je meestal niet alleen op zonder ander voedsel erbij!

Eet Wakame vers geweekt, of gemarineerd, kook het mee met soepen, stoofpotten, ovengerechten, bruine rijst en quinoa, eet het rauw geweekt en gemarineerd in kleine stukjes door salades, groente en wokgerechten, gebruik het geroosterd als smaakmaker. Verwerk het net als elke andere bladgroente, door soepen, salades of op zuurdesem brood.

Is het dan ook niet op gaan zetten in je maag en darmen? Want dan voeg je water toe. Heb je ook last gekregen van obstipatie? Kan me na het verhaal van Amancy me zo voorstellen dat de boel verstopt is geraakt.

Waarom en hoe? Het is voor mij gewoon eten en smaakt goed.

Het is overigens al vrij vochtig als je het uit de verpakking neemt.

En ik heb heel zelden tot nooit obstipatie gehad. Ik heb eerder last van brijachtige ontlasting maar vandaag had ik juist prima mooie ontlasting.

Maar ik werd wakker alsof ik misselijk was, toen ik opstond ging het weg.

Voor het goed verteren van zeewier zij bepaalde bacteriën in de darm nodig. Japanners hebben dat van nature, Nederlanders niet. Ik zou dus niet zo veel zeewier eten en zeker niet zonder iets anders er bij, stukje vis bijvoorbeeld, voelt het beest zich meteen thuis met dat wier om zich heen. :wink:

Teveel van iets nemen is nooit goed, en 200 gram Wakame los gegeten is teveel.

Misselijkheid kan ook komen als de waterhuishouding in het lichaam ontregeld is. Je drink je sole toch ook met water vermengd en niet puur! Het zou toch kunnen zijn dat de Wakame in je lichaam water naar zich toetrekt als je het niet voor het eten afspoelt en ongeveer 5 minuten laten weken, want zeewier zet echt in volume uit als je het weekt! Doe je het niet van tevoren voor het eten, dan gebeurd het in het lichaam, nou als je dan wakker wordt met pijn in de onderbuik en ook steken merkt zou het dan niet zijn dat die Wakame flink uitgezet is in het lichaam door in het lichaam water naar zich toe te trekken of misschien wel te weinig water vindt!, en verder het heeft veel vezels dat kan ook uitzetten en problemen geven.

Heb je ooit gehoord van zwangerschapsmisselijkheid! In het lichaam is histamine het hormoon wat de waterhuishouding reguleert. Als het lichaam uitdroogt, wordt er meer histamine aangemaakt. Histamine zorgt ervoor dat de zwangere vrouw misselijk wordt, het wil daarmee het signaal afgeven dat het ongeboren kind en de moeder meer water nodig hebben. Veel moeders geven aan die oproep gehoor, maar niet iedereen. Ochtendmisselijkheid ontstaat omdat de vrouw de hele nacht aan het slapen was en niet heeft kunnen drinken. Daarom is het belangrijk om een glaasje water naast je bed te hebben staan en genoeg te drinken voor het slapen gaan. Nou jij heb je water verspild in je lichaam aan de Wakame, omdat je het niet van te voren geweekt hebt en er veel teveel van gepakt hebt etc........

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan