Kaakchirurg??

Nou voor mij was het duidelijk te heftig! O ja dat van die tandenborstel in de h2o2 zetten wilde ik ook gaan doen, bedankt voor de reminder :) .

Ik durf niet verder te gaan met H2O2. Eerste keer 1 op 1 verdund met water; enorme pijnscheuten bij 't spoelen. Daarna de aangedane kies tijdje gepenseeld met 't pure spul. Maar sorry; de pijn is alleen maar erger geworden, de ontsteking blijft bloeden en wijkt niet :(

Heb je wel gespoeld met 3%? 35% is veel te heftig! Dat mag je volgens mij nooit puur op welke plek dan ook toedienen!

Waterstofperoxide is een vrij agressieve stof. Pure onverdunde WP? Je hebt volgens mij nog niet genoemd hoe sterk jouw oplossing is. Kan van 3% tot 35% zijn. Dat laatste onverdund gebruiken is absoluut af te raden omdat het weefselschade geeft.

Ik kan van een afstand natuurlijk niet beoordelen hoe erg het is, maar op een gegeven moment kan het misschien verstandig zijn om een second opinion te vragen. Waar zit de ontsteking precies? Kan het een abces worden? Weet je intussen welk 'medicijn' er gebruikt is? Ben je wel eens overgevoelig voor bepaalde stoffen?

Dit lijkt me geen situatie om rustig af te wachten tot het tijd is voor je afspraak bij je kaakchirurg. Desnoods verwijzing via je huisarts voor spoedconsult kaakchirurg.

http://allesoverhetgebit.nl/tandartspraktijk/de-kaakchirurg (kies doorverwijzing).

Jazeker! En dus nog verdund ook.. Wel 'gewone' H2O2 van de drogist waar inderdaad opstaat dat je er wondjes mee kunt reinigen. Mijn tandarts belde gisteren en vond het vervelend dat ik nog zolang door moet lopen. Kan immers pas medio mei bij de kaakchirurg terecht. Ze wil nu volgende week proberen toch zelf de kies te trekken. Mocht het misgaan, kan ze dat waarschijnlijk dmv eenmoeilijkwoorddatikvergetenben ook nog oplossen. Inmiddels ben ik wel lens, uitgeput & down van de voordurende pijn. Kan -en wil- geen pijnstillers slikken vanwege zwakke lever na heftige geelzucht en opnieuw geelzucht na 't slikken van medicijnen tegen nagelschimmel. Zometeen ben ik van de kiespijn af maar word ik weer geel. Dat moeten we niet hebben natuurlijk :? Zo; dat lichaam zou je gewoon uit moeten kunnen doen. Wat een ellende levert dat je op :mrgreen:

Een aantal collega's merkte inderdaad op dat ik me had laten afschepen terwijl ik toch zo 'mondig' ben. Hahahaha. Er schijnen inderdaad spoedplekken te zijn. Maar als mij dat niet aangeboden wordt, denk ik simpelweg dat ik daarvoor niet in aanmerking kom. 'Dan had je met je vuist op de tafel moeten slaan'. Maar daar ben ik het type niet voor. In zulke situaties haak ik liever af. Overigens lopen die assistentes van tegenwoordig nu ook niet bepaald over van medeleven. Ik voel mij altijd als een homp vlees waar geld -boten, dure vakanties e.d- aan verdiend kan worden. Daarom lukt het me al minstens 15 jaar om die zogenaamde 'zorg' te mijden. Alleen de tandarts bezocht ik nog omdat ik erg gehecht ben aan een mooi en verzorgd gebit.

Da's dan duidelijk: ook nog eens immuundeficiëntie en overbelaste lever. De onmacht van het immuunssysteem om de overal aanwezige nagelschimmel in toom te houden wijst ook die kant op. Waarna nog meer medicatie de immuuncapaciteit nog eens verder uitput.

Ik krijg hier zo langzamerhand een 'niet pluis gevoel' bij. Naar je huisarts en verwijzing met spoed. Je tandarts heeft tot op dit moment niet echt overtuigd (uiteraard afgaand op incomplete informatie).

En daarna project totaalrenovatie immuunsysteem, lijkt me.

Eerst vuist op tafel maar! Sterkte er mee.

Ron

bij tand/kies/tandvlees problemen, spoelen met keltisch zeezout (sol) reinigt de mond en dood bacteriën en zorgt weer voor een goede PH waarde - moet tussen 5,5 tot 7,5 zitten(Een pH van 7 is neutraal)

groet,

dick

@Ron; de boosdoener gaat er volgende week dus uit. Helemaal in een keer als God bestaat :? En anders moeten de wortelpunten er nadien uitgepeuterd worden of 'vanzelf naar boven komen'. Volgens de tandarts zou ik iig van de pijn afkomen op deze manier en zou de ontsteking overgaan. Groot voordeel is dat mijn tandartsverzekering dit experiment voor 80% vergoedt. Wat een hele opluchting is als je een piepkleine beurs hebt.. Ondertussen ga ik stantepede poetsen en spoelen met Keltisch zeezout @Dick om de periode tot volgende week dinsdag door te komen. Vervolgens schrijf ik mij in voor het project 'Totaalrenovatie Immuunsysteem'. Waar kan dat @Ron :lol: Bedankt weer voor het meeleven en de adviezen!

Felicia,

't zou me niets verbazen als je je dinsdag afvraagt, is het eigenlijk nog wel nodig dat die kies eruit getrokken moet worden als je vanaf nu gaat spoelen/poetsen met keltisch zeezout.

ps, de sol niet doorslikken na 't spoelen want dan gaat de rotzooi naar je maag en das niet nodig, de sol is ook te sterk om door te slikken.

succes,

dick

Ah @Dick; jij bent vast geen atheist want wond'ren zouden bestaan?/! Alleen vinden ze totnutoe nooit de baan naar mijn huis :lol: Maar wieweet dit Keltische wonder wel?? Gelukkig heb ik 't spulletje in huis want gebruik altijd een paar korrels in de koffie en breng m'n maaltijden ermee op smaak. Kun je nog advies geven over de verhouding water/Keltisch zeezout, want van 't H2O2 experiment -3%; 1:1 in water- ben ik geschrokken. Man; wat een pijn deed dat!

Ik ben het helaas beslist oneens met Dick over de wenselijke pH in de mondholte.

- De optimale pH is rond de 7.2. Dit is alkalisch, niet zuur

- Een pH van 5.5 is gematigd zuur en zuur is de grootste vijand van je gebit

- een zuur milieu lost mineralen op, een alkalisch milieu helpt bij remineralisatie

- veel gisten voelen zich het best in een licht zuur milieu (nee, candida net weer niet)

Maar spoelen met een zoutoplossing is wel een goede oplossing. Keukenzout is al goed, maar zeezout is zeker ook goed. Lokale opname van de extra mineralen in zeezout via de mondholte zal beperkt zijn, daarvoor kan het het beter via de darm opgenomen worden.

colonquixote,

ik heb onderstaande geschreven, ik heb 't niet over de optimale PH waarde gehad.

"PH waarde - moet tussen 5,5 tot 7,5 zitten(Een pH van 7 is neutraal)"

Felicita

"de verhouding water/Keltisch zeezout"

Jam potje nemen: 1/4 zout, 3/4 water, ff schudden en klaar, voor spoelen of poetsen gebruik je dat en na gebruikt uitspugen.

om in te nemen 1a2 theelepels in een glas water en opdrinken.

gr,

dick

Quote:
een zuur milieu lost mineralen op, een alkalisch milieu helpt bij remineralisatie

In het mondgebied, ja. In de maagstreek is het precies andersom, je hebt loeizuur maagzuur nodig om mineralen en spoorelementen goed op te nemen, B-vitamines ook.

Mike

@ felicita

Ga liever je tandvlees niet met allerlei agressieve middelen irriteren. H2O2 werkt via vrije radicaalreacties. Die hebben de neiging, net als andere ontsmettingsmiddelen, om ook gezond weefsel te beschadigen. Even op een rijtje:

- waterstofperoxide zou ik even rustig mee aan doen

- sole: niet te sterk. Beetje op geleide van gevoeligheid. Ik lees in de literatuur over een theelepel in een kop water bij aften, maar in jouw geval zou ik minder nemen.

- een andere oplossing is (inderdaad een oplossing van) jodium. Werd vroeger als ontsmettingsmiddel gebruikt voor uiers bij het melken en is nog steeds een goed middel. LET OP gebruik niet de jodium tinctuur van de apotheker, ik gebruik de tegenhanger van Lugol's solution die Clark Nederland verkoopt (elementair jodium met kaliumjodide). Druppel in glas water.

- ander middel is propolis-tinctuur van een leverandcier van bijenproducten. Perfecte ontsmetter voor mondhygiëne.

- magnesiumhydroxide gaat een eventuele verzuring van de mondholte tegen waarbij veel bacteriën zich thuisvoelen. Magnesium is een van de belangrijkste tandmineralen en dus zeer gebitsvriendelijk. Ook gebruikt bij aften.

(Als je even contact opneemt dan houd ik je op de hoogte van de ontwikkelingen bij mijn lente ontgiftingsinitiatief dat ik met een aantal patiënten doe, een soort kuuroord voor thuisblijvers. Wil liever niet hier over dit soort dingen posten. Sluikreclame is er al genoeg.)

Dat zijn twee aspecten van het zelfde, Mike. Zuur lost mineralen op, alkalische omstandigheden kunnen neerslaan bevorderen. In de maag wil je opgeloste mineralen, want die kunnen beter opgenomen worden (behalve dan in het geval van gecheleerde mineralen, andere weg van opname), in de mond wil je niet dat door een zuur milieu ingebouwde mineralen opgelost worden.

Er wordt hier in ieder geval in oplossingen gedachtt! :-))

Quote:
H2O2 werkt via vrije radicaalreacties. Die hebben de neiging, net als andere ontsmettingsmiddelen, om ook gezond weefsel te beschadigen

Waar haal je die info vandaan? Kun je dat misschien onderbouwen. Ik wil je even verwijzen naar onderstaande post:

https://www.fatsforum.nl/topic/water-en-zuurstof

Interessante info die het tegendeel aangeeft van wat jij beweert.

Zo ee! Vergeet m'n kiespijn zowat want zit opeens op de WOU (Weston Price Open Universiteit) Rustig aan jongens! Vlieg elkaar niet in de haren over mijn brokje witte ellende :? Ik wil er namelijk vanaf.. Empirische stand van zaken:

- Kruidnagel hielp ietwat tegen de pijn

- Weleda mondwater idem dito

- H2O2 verdund met water 1:1 deed gigantisch zeer

- H2O2 puur penselen op de ontsteking maakte de boel alleen erger en 'verdiepte' de klacht

Ga nu de Keltische sole proberen. Ook innemen @Dick en hoevaak/wanneer?

Mocht dit geen soelaas bieden, kan ik overwegen me klem te z***** tot maandagavond want kijk onderhand scheel. Kan mijn tandarts dinsdag iig in een behoorlijk ontsmet gebied an die Arbeit :D In het laatste geval horen jullie pas volgende week woensdag de uitkomst. Wellicht is de kies dan weg en de pijn nog niet. En zit 't gewoon tussen m'n oren. Maar daar is vast ook wel een topic voor :wink:

Felicita,

"Ook innemen @Dick en hoevaak/wanneer?"

's morgens en 's avonds maar ik zou beginnen met alleen 's morgens en na een week ook 's avonds, maar luister naar je lichaam want als het teveel/tevaak is doe je een stapje terug.

dick

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan