Kaakchirurg??

@gif-vrij

wat ik daar lees is iets heel anders dan wat ik op de universiteit moest leren.

Maar met Wikipedia kom je ook al een heel eind.

Ik ga het niet tot op de bodem uitspitten, maar ik pak er zomaar wat uit.

These: "Duidelijk is dat H2O2 geen 'vrije radicaal' is [...]"

Antithese: "It is also a strong oxidizer. [...] The oxidizing capacity of hydrogen peroxide is so strong that it is considered a highly reactive oxygen species." [Wiki]

ROS of reactive oxygen species is de andere naam voor vrije (zuurstof) radicalen.

These: "Alle leven op aarde bestaat uit water en zuurstof, de twee basiselementen van het leven.

Antithese: alle leven op aarde is in eerste instantie opgebouwd uit de elementen C, H, O en N, met nog een aantal andere elementen in aflopende kwantitatieve hoeveelheden, maar voor het leven even onmisbare elementen (minimaal zo'n 25, waarschijnlijk veel meer).

Dit soort simplificaties kan ik weinig mee.

These: "Ziekte moet gezien worden als uitdroging en verstikking op celniveau".

Antithese: Ik hoop dat ik dit niet uit hoef te gaan leggen. Ga een jaarje medicijnen studeren. Medische basisvakken is ook goed.

These: "We weten dat een zuurstofmolecuul uit balans kan zijn en dan een elektron

mist."

Antithese: Een zuurstofmolecule dat een electron mist ken ik in de chemie niet (o2+ ??), althans niet als radicaal. Zuurstof kan een electron teveel hebben en instabiel zijn (superoxide anion). Of géén electron teveel dan wel te weinig hebben (singlet oxigen) maar in aangeslagen toestand radicaal zijn.

These: "Minder bekend is dat een waterstofmolecuul net zo goed uit balans kan zijn en dan ofwel een elektron, ofwel een proton mist. Dit noemen we uitdroging."

Antithese: een waterstofmolecule dat een proton mist is geen waterstofmolecule maar een waterstofatoom (moleculair waterstof is H2. Gewone, niet geïoniseerde waterstof, H, is proton plus electron. Trek hier een proton af dan hou je niet veel over).

Een waterstofmolecule die een electron mist (H2+ of dihydrogen cation) is alleen interessant voor theoretische quantumfysici en wordt slechts gevormd door inwerking van kosmische straling.

Ik laat het even bij de eerste twee alineas. Uit welk boek komt deze interessante theorie?

@mike

Net zoals natuurlijke middelen en synthetische middelen ziekten op verschillende manieren proberen aan te pakken, zo kun je infecties ook op verschillende manieren bestrijden.

Inderdaad, ik had moeten zeggen "sommige andere ontsmettingsmiddelen". Ik had helaas even de meer reguliere ontsmettingsmiddelen voor ogen.

Beetje hetzelfde als kankerbestrijding. Regulier is branden, snijden en vergiftigen de favoriete aanpak, complementair benaderen we het liever subtieler, zodat gezond weefsel ontzien wordt. Maar ook regulier gaat het voorzichtig de goede kant op.

 
He bah, ik ben net naar http://allesoverhetgebit.nl/tandartspraktijk/de-kaakchirurg gegaan en heb daar gelezen wat een wortelpuntoperatie (apexresectie) inhoud. Ik krijg er een heel naar gevoel van in mijn onderbuik en zou heel graag willen dat ik zoiets niet hoef te ondergaan maar aan de andere kant lijkt het erop dat dit niet doen ook grote gezondheidsrisico's geeft. Het wordt steeds lastiger om een beslissing te nemen :( . Wat zouden jullie doen?

 
@Dick en @Ron; heb net mijn eerste Keltische ervaring gehad :D. Pot sole gemaakt onder het motto 'alle leven komt uit de zee'. Ik heb me weleens laten vertellen dat het vocht rond de eicel ongeveer dezelfde samenstelling als zeewater heeft. Is dat niet romantisch? Bovendien is 'mijn' plekje aan zee de liefste plek waar ik verwijl. Helaas tegenwoordig aan de andere kant van het land..

- glas water met anderhalve theelepel sole gedronken

- grondig gepoetst en geflost met sole

- paar minuten flink gespoeld en gegorgeld met sole

Nu -na een half uur- klopt en tintelt mijn tandvlees nog steeds. Merkwaardig maar niet onaangenaam. Alsof er een flinke doorbloeding opgewekt is? Lippen en tong branden ietwat. Misschiem moet ik inderdaad de verdunning iets groter maken wat @Ron suggereerde.. Je tanden worden er wel waanzinnig glad van! Bovendien een zeer fris gevoel in de mond. Het lijkt zelfs of de pijn iets afneemt maar dat kan ook auto-suggestie/whishfull thinking zijn..

Enniewee; hier ga ik maar eens een tijdje mee door.. Danku, heren!

@Ron; ik kom tzt nog terug op dat imuunversterkgedoe. Interesting.

@Emveehaa; al jaren geleden -toen het woord alternatieve geneeswijze nauwelijks bestond- hoorde ik in de Tropen al hoe gevaarlijk en slecht 'haarden' aan je tanden zijn en hoe deze je gezondheid kunnen ondermijnen! Wonderbaarlijke verhalen over hoe mensen opknapten als deze boosdoeners verwijderd waren. Ron Fonteine -waar ik mijn Keltisch zeezout e.d. vandaan haal- heeft een soortgelijk verhaal. Een goede kennis die dientengevolge jaren meer dood dan levend was, heeft op advies van een bio-tandarts veel elementen laten verwijderen, is sindsdien uit de as herrezen, heeft er in no-time een HBO-studie doorgejast en is nu full-time aan het werk. Echter wel grotendeels met nepgebit. Hij vindt dat niet zo erg :wink: Ik zou dat rampzalig vinden :wink:

Er circuleert een verhaal dat de Belgische koning pleit voor gratis tandzorg tbv zijn gehele bevolking omdat ontstekingen zo slecht voor je hart zijn en dit uiteindelijk veel duurder voor de gemeenschap is..

Zelf loop ik al jaren rond met 2 kiezen die uitbehandeld zouden zijn en eruit moeten. Ook om die reden. Aangezien de rest van mijn gebit nog wit, sterk, gaaf en gezond is (en ik best een tikkie ijdel) en ik geen pecunia heb voor implantaten, neem ik het risico. Ik voel dat er daar iets niet helemaal kosher is maar heb er zelden pijn aan, aangezien er automatisch een drain is ontstaan. Je hoort ook weleens dat tandartsen zoiets aanbrengen om een element te redden. Ik zorg extreem goed voor mijn gebit. Wellicht dat ik daarom al jaren doorkan. Echter; door deze kies opeens volkomen onverwacht erbij, ben ik geveld. Ben zelfs voor het eerst in jaren niet naar mijn werk gegaan! Zoals @Ron al suggereert: misschien net iets teveel voor m'n imuunsysteem.

Als je de link van @Tanja -4 dagen geleden- leest over wortelkanaalbehandelingen en het verhaal van @Ron kom je toch tot de conclusie dat geheel verwijderen beter voor je algehele gezondheid zou zijn..

Mij spijt 't verschrikkelijk; maar omdat dit m'n achterste kies is, vormt deze cosmetisch niet echt een probleem.

Wijsheid toegewenst!

 
Felicita,

Ik vraag me af of je wel de juiste H2O2 hebt, je hebt het bij de drogist gekocht.

Het is belangrijk dat je H2O2 food grade hebt, die is 'eetbaar'.

Lia

 
Oeps, Poekie, dat lijkt me een gevaarlijke uitspraak.

Food grade is niet hetzelfde als 'eetbaar'. Food grade betekent dat het óf eetbaar is, óf gebruikt mag worden in de voedingsmiddelenindustrie, bijvoorbeeld een bepaald filtermateriaal, dat in tegenstelling tot een andere zuiverheidsgraad van datzelfde materiaal, geen zware metalen of andere schadelijke stoffen in ontoelaatbare concentraties bevat. Dat zijn dus veelal hulpmaterialen, die niet voor consumptie bedoeld zijn. In dit geval geldt dit dus bijvoorbeeld ook voor 35% H2O2 als dit als ontsmettingsmiddel voor apparatuur gebruikt wordt. Als ik bijvoorbeeld mijn colonhydrotherapie apparatuur reinig, is (de wat meer geconcentreerde) waterstofperoxide ideaal, omdat het geen toxische resten achterlaat.

Voor mondspoeling is H2O2 van 1 tot 3% gebruikelijk, dus de 3% puur, zoals je het meestal koopt bij de drogist of met een of twee delen water verdund. Als je een keuze hebt, liever zout, dus als je daar baat bij hebt, gewoon doorgaan. Het is niet agressief, maakt meer basisch, wat in het algemeen minder gunstig is voor de foute bacteriën (meestal meer zuurminnende) in de mond. De goede overleven het wel.

@mvh

Wat ik in de gauwigheid niet zag bij die link, is welk materiaal ze gebruiken om het kanaal af te sluiten. Klassiek is amalgaam (brr) maar in het buitenland gebruiken ze een soort cement (food grade, echt!) vermengd met een beetje Bismuth. Het heet Mineral Trioxide Aggregate (MTA) en schijnt betere eigenschappen te hebben dan amalgaam. Maar net als die andere cement heeft het een erg lange uithardingstijd voor het zijn eindsterkte bereikt. Ik weet niet of het in Nederland ook al standaard gebruikt wordt. Ik heb er verder weinig kennis van. Laat je goed informeren als je voor die apexresectie kiest.

Op http://www.cide.nl/cursussen/De-apexresectie-/61 hebben ze het al over MTA en op

http://mijn.bsl.nl/mijn-bsl/boeken/...390915/de-apexresectie-anno-2013/4189706.html vertellen ze wat meer over de moderne technieken.

 
Quote:
These: "Duidelijk is dat H2O2 geen 'vrije radicaal' is [...]"

Antithese: "It is also a strong oxidizer. [...] The oxidizing capacity of hydrogen peroxide is so strong that it is considered a highly reactive oxygen species." [Wiki]

ROS of reactive oxygen species is de andere naam voor vrije (zuurstof) radicalen.


Wat jij beschrijft is de gangbare kijk op H202 als 'vrije radicaal', wat ik beschrijf is een andere kijk. Geloof wie of wat je wil geloven, maar ik zie het anders, zoals beschreven in mijn artikel.

Quote:
These: "Alle leven op aarde bestaat uit water en zuurstof, de twee basiselementen van het leven.

Antithese: alle leven op aarde is in eerste instantie opgebouwd uit de elementen C, H, O en N, met nog een aantal andere elementen in aflopende kwantitatieve hoeveelheden, maar voor het leven even onmisbare elementen (minimaal zo'n 25, waarschijnlijk veel meer).

Dit soort simplificaties kan ik weinig mee.


Is inderdaad een versimpeling, om duidelijk te maken hoe belangrijk zuurstof en water zijn op celniveau. Anders verliezen we onszelf in nodeloze details, iets wat ik bij jouw - meer academisch wetenschappelijke - denkwijze dan ook meteen terug zie. Ik vind het niet erg om te versimpelen, als hierdoor de hoofdboodschap overeind blijft en overkomt.

Quote:
These: "Ziekte moet gezien worden als uitdroging en verstikking op celniveau".

Antithese: Ik hoop dat ik dit niet uit hoef te gaan leggen. Ga een jaarje medicijnen studeren. Medische basisvakken is ook goed.


Werd hier maar meer aandacht aan besteed in medische opleidingen, dit feit wordt nl. structureel over het hoofd gezien! Je lijdt overduidelijk aan het 'wetenschappelijke' gedachtenvirus:

https://www.fatsforum.nl/topic/waar...-is-van-het-probleem-en-niet-van-de-oplossing

Quote:
These: "We weten dat een zuurstofmolecuul uit balans kan zijn en dan een elektron

mist."

Antithese: Een zuurstofmolecule dat een electron mist ken ik in de chemie niet (o2+ ??), althans niet als radicaal. Zuurstof kan een electron teveel hebben en instabiel zijn (superoxide anion). Of géén electron teveel dan wel te weinig hebben (singlet oxigen) maar in aangeslagen toestand radicaal zijn.


Allereerst is benadrukken dat het 'molecule' moet zijn i.p.v. 'molecuul' muggezifterij. Daarnaast is een zuurstofmolecule dat een elektron te weinig heeft toch precies hetzelfde als een zuurstofmolecule dat een elektron mist, of ben ik nou gek? Lees anders dit eens:

http://www.thefreedictionary.com/free+radical

Quote:
An atom or group of atoms that has at least one unpaired electron and is therefore unstable and highly reactive.


Het staat er dus echt! Misschien moet jij de scheikundeboeken maar weer eens uit de mottenballen halen?

Quote:
Uit welk boek komt deze interessante theorie?


Is mijn eigen gevolgtrekking door diverse boeken te lezen over zuurstof. Ik raad je deze gratis download aan, om een andere kijk te ontwikkelen op H2O2:

http://www.foodgrade-hydrogenperoxide.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/TheTruthAboutFGHP.pdf

Quote:
Oxidation is not about oxygen. Oxidation is about giving and taking electrons from one molecule to another. Oxygen is often involved, but not always. Oxidation isabout transferring electrons. At times, it is necessary to jump-start oxidative processes rather than inhibit them. Please remember that oxidation is not about oxygen. Oxidation is about moving electrons. Oxidation is about moving electrons. Oxidation is about moving electrons...


Quote:
Electrons are stable when they are in pairs. If a molecule is missing one of the pair, it is unstable. If a free radical tends to “steal” electrons from other molecules, then it is known as an oxidizing agent. If it tends to donate its unpaired electron, then it is known as a reducing agent. Many vital chemical processes involve the transferring of electrons from one molecule to another. For anything to happen in our body, we need oxidizing agents and we need reducing agents (especially for your belly fat, eh?) In many chemical reactions, hydrogen peroxide may act as an oxidizing agent when its environment is acidic and then reverse that same process by acting as a reducing agent if its environment becomes alkaline.


Mike

 
@Lia; de 3% van de drogist dus. En verdund gebruikt. Er staat niet op of dat 'foodgrade' is. Maar door de discussie-op-nivo tussen Ron en Mike over deze materie ben ik de kluts op waterstofperoxyde-gebied inmiddels een beetje kwijt.. Ik had slechts een paar jaar scheikunde. En da's al heel lang geleden.

@Dick en @Ron; het lijkt alsof de pijn wat minder wordt door toedoen van de sole-therapie. Ga er iig stug mee door! Vraagje; ik gebruik al dagelijks een paar korreltjes Keltisch zeezout in de koffie en zout er mijn maaltijden mee sinds ik weet dat je het rustig mee kunt koken zonder de mineralen te vernietigen. Waartoe zou ik dan nog iedere dag een of twee glazen water met sole moeten drinken? Wel gedaan gisteren. Kon vannacht tot 05:00 uur de slaap niet vatten. Maar dat hoeft natuurlijk geen oorzaak en gevolg te zijn..

 
Quote:
het lijkt alsof de pijn wat minder wordt door toedoen van de sole-therapie



bij spoelen met het zout gewoon om de 2a3 uur herhalen, maar als je dat idd doet zou ik zeker maar éénmaal daags het zout drinken, want reacties kunnen best heftig zijn en al slik je het niet door, je krijgt toch wel wat binnen.

Quote:
Waartoe zou ik dan nog iedere dag een of twee glazen water met sole moeten drinken?



omdat je door je gebruik in de maaltijden minder binnen krijgt dan door de sol te drinken,

maar blijf vooral goed luisteren en kijken naar je lichaam want dan kan je op tijd minderen.

Quote:
Kon vannacht tot 05:00 uur de slaap niet vatten



is idd het gevolg door het gebruik van 't zout.

mijn advies: neem het voorlopig alleen 's morgens in en als het je toch 2x daags wil innemen, neem dan de tweede maal om een uur of 7 (19.00u)

gr,

dick

 
@Mike; ben te digibeet om te kunnen quoten. Maar je gebruikt het woord in het -razend interessante- artikel over De Wetenschap. Descartes is toch een mens?/! Net als Hitler, Pol Pot, Joran van der Sloot, Anders Breivik en Gazo Maardoor? Het is juist menselijk. Dat maakt 't zo rot. Dat niet alle mensen van nature goed zijn. Jij en ik natuurlijk wel :D :lol: Maar om 'menselijk' nu als equivalent van 'goed' of 'empathisch' te gebruiken? Zelf doe ik 't nooit. Het woord 'onmenselijk' heeft daarom voor mij geen bestaansrecht en moet uit de Dikke geschrapt worden..

 
@Dick; dankjewel weer voor de ondersteuning. Wordt hier gulzig opgeslurpt :D Dat ieder nadeel su foordeel hep, blijkt eens te meer! Heb mij -met lichtelijk schuldgevoel- ziek gemeld. Waar ik dat zelden -ondanks zwakke gezondheid- doe. Maak nu van de gelegenheid gebruik om mij lekker into Weston Price en zijn adepten te storten. Dat je van een glaasje gezouten water tot de ochtend wakker kunt liggen?/! Zeker als goede slaapster! Zou graag willen begrijpen waarom..

Enniewee.

- Ik ga nog wat vaker spoelen met de Sole. Vroeg me al af hoevaak verstandig was..Die nare hoofdpijn is sinds gisteren ook minder. Heb overigens zelden hoofdpijn.

- Zal je advies opvolgen en voorlopig alleen 's ochtends het zoute watertje tot me nemen.

- Daarna ga ik experimenteren met de verhoogde dosis.

 
Ik was net mijn tanden aan t poetsen en moest aan dit topic denken. Nog een tip, poets je tanden niet met "normale" tandenpasta! Daar zit heel veel troep in. Op t forum staat vast wel ergens wat voor schadelijke stoffen er naast fluoride in zitten.

Ik poets met kokosolie en zeezout. En spoel met 3% H202. Er zijn ook nog andere recepten.

Succes!

 
Hi Alexandra; ik poets nooit met 'normale' tandpasta hoor. Vroeger met 'Dentie'; iets van gemalen aubergines ennogwat van Lima. Maar 't verdween uit de schappen. Sindsdien afwisselend met Ecover tandpoeder en Urtekram TeaTree. En sinds een paar dagen dus met Sole, waarvan de pocketontsteking helaas niet minder wordt maar de pijn wel zakt. Ik ben al heel lang bezig met gezonde voeding. Alhoewel iedereen daar weer iets anders onder verstaat :wink: Eet voornamelijk biologisch, zoveel mogelijk volgens de seizoenen, ben gek op groente, gebruik altijd roomboter en drink veel kruidenthee.. In mijn omgeving is Paleo nu een hype. Maar ik geloof dat er veel overeenkomsten met Weston Price zijn. Moet daar tzt nog dieper induiken. Ook 'De Voedselzandloper' van arts Kris Verburgh ligt al maaanden op de stapel 'nog te lezen'. Bij doorbladeren wel meteen vraagtekens bij zijn liefde voor soya. En havermoutmoutpap als ontbijt trekt me vooralsnog ook niet erg. Dan ga ik liever voor een ontbijtje a la Weston Price; eieren met spek en kaas. Yam :D Sinds ik een -zeer interessante- lezing van Mike bijwoonde waarbij ik veel herkenning vond, trekt de bestudering van Weston Price. Maar het gebruik van zoveel dierlijke producten stuit me -ook moreel- vooralsnog tegen de borst. Alhoewel ik het wel lekker vind op zijn tijd. Toen ik in een ander topic las dat je binnen dit regime best een stuk leverworst of kaas mocht als tussendoortje, maakte mijn hart meteen 'n sprongetje. Daar vergrijp ik me namelijk soms graag aan :D

 
Quote:
En sinds een paar dagen dus met Sole, waarvan de pocketontsteking helaas niet minder wordt maar de pijn wel zakt.


Felicita,

niet opgeven hoor, ik denk dat 't goed komt, ik zelf heb er hele goeie ervaringen mee, niet alleen bij mezelf maar ook bij veel anderen die 't op mijn aanraden zijn gaan gebruiken.

gr,

dick

 
Quote:
@kaas

Ik ben een beetje bekend met Ramiel Nagel. Vroeger waren de claims wat meer bescheiden, maar nu zou je een wortelkanaalbehandeling overbodig kunnen maken.


Ik heb nog nooit een worel kanaal behandeling nodig gehad. Dus wat dat betreft weet ik niet hoe erg zeer dat doet. Maar als het gaatjes kan genezen waarom dan geen wortelkanaalbehandeling voorkomen?

De Mike in het filmpje had wel heel erg ongezond en hij had dus heel erg grote tekorten opgebouwd. Hij pakte het nogal rigoreus aan, dus dan ga je inderdaad heel snel tekorten weg werken. En hij had zichzelf niet binnen twee weken genezen maar er was na twee weken resultaat te zien.

Bovendien kan een filmpje van iemand uit Nederland net zo goed nep zijn, alleen zijn wij niet zo van dat amerikaanse enthousiasme.

Ik zocht de vorige keer ook naar een ander filmpje waarin je kan zien dat er een gaatje echt genezen is, maar dat kon ik toen niet vinden. Nu wel dus zet ik het hier als nog neer.



Maar ik heb inmiddels gelezen dat Keltisch zeezout helpt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan