Quote:
These: "Duidelijk is dat H2O2 geen 'vrije radicaal' is [...]"
Antithese: "It is also a strong oxidizer. [...] The oxidizing capacity of hydrogen peroxide is so strong that it is considered a highly reactive oxygen species." [Wiki]
ROS of reactive oxygen species is de andere naam voor vrije (zuurstof) radicalen.
Wat jij beschrijft is de gangbare kijk op H202 als 'vrije radicaal', wat ik beschrijf is een andere kijk. Geloof wie of wat je wil geloven, maar ik zie het anders, zoals beschreven in mijn artikel.
Quote:
These: "Alle leven op aarde bestaat uit water en zuurstof, de twee basiselementen van het leven.
Antithese: alle leven op aarde is in eerste instantie opgebouwd uit de elementen C, H, O en N, met nog een aantal andere elementen in aflopende kwantitatieve hoeveelheden, maar voor het leven even onmisbare elementen (minimaal zo'n 25, waarschijnlijk veel meer).
Dit soort simplificaties kan ik weinig mee.
Is inderdaad een versimpeling, om duidelijk te maken hoe belangrijk zuurstof en water zijn op celniveau. Anders verliezen we onszelf in nodeloze details, iets wat ik bij jouw - meer academisch wetenschappelijke - denkwijze dan ook meteen terug zie. Ik vind het niet erg om te versimpelen, als hierdoor de hoofdboodschap overeind blijft en overkomt.
Quote:
These: "Ziekte moet gezien worden als uitdroging en verstikking op celniveau".
Antithese: Ik hoop dat ik dit niet uit hoef te gaan leggen. Ga een jaarje medicijnen studeren. Medische basisvakken is ook goed.
Werd hier maar meer aandacht aan besteed in medische opleidingen, dit feit wordt nl. structureel over het hoofd gezien! Je lijdt overduidelijk aan het 'wetenschappelijke' gedachtenvirus:
https://www.fatsforum.nl/topic/waar...-is-van-het-probleem-en-niet-van-de-oplossing
Quote:
These: "We weten dat een zuurstofmolecuul uit balans kan zijn en dan een elektron
mist."
Antithese: Een zuurstofmolecule dat een electron mist ken ik in de chemie niet (o2+ ??), althans niet als radicaal. Zuurstof kan een electron teveel hebben en instabiel zijn (superoxide anion). Of géén electron teveel dan wel te weinig hebben (singlet oxigen) maar in aangeslagen toestand radicaal zijn.
Allereerst is benadrukken dat het 'molecule' moet zijn i.p.v. 'molecuul' muggezifterij. Daarnaast is een zuurstof
molecule dat een elektron te weinig heeft toch precies hetzelfde als een zuurstof
molecule dat een elektron mist, of ben ik nou gek? Lees anders dit eens:
http://www.thefreedictionary.com/free+radical
Quote:
An atom or group of atoms that has at least one unpaired electron and is therefore unstable and highly reactive.
Het staat er dus echt! Misschien moet jij de scheikundeboeken maar weer eens uit de mottenballen halen?
Quote:
Uit welk boek komt deze interessante theorie?
Is mijn eigen gevolgtrekking door diverse boeken te lezen over zuurstof. Ik raad je deze gratis download aan, om een andere kijk te ontwikkelen op H2O2:
http://www.foodgrade-hydrogenperoxide.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/TheTruthAboutFGHP.pdf
Quote:
Oxidation is not about oxygen. Oxidation is about giving and taking electrons from one molecule to another. Oxygen is often involved, but not always. Oxidation isabout transferring electrons. At times, it is necessary to jump-start oxidative processes rather than inhibit them. Please remember that oxidation is not about oxygen. Oxidation is about moving electrons. Oxidation is about moving electrons. Oxidation is about moving electrons...
Quote:
Electrons are stable when they are in pairs. If a molecule is missing one of the pair, it is unstable. If a free radical tends to “steal” electrons from other molecules, then it is known as an oxidizing agent. If it tends to donate its unpaired electron, then it is known as a reducing agent. Many vital chemical processes involve the transferring of electrons from one molecule to another. For anything to happen in our body, we need oxidizing agents and we need reducing agents (especially for your belly fat, eh?) In many chemical reactions, hydrogen peroxide may act as an oxidizing agent when its environment is acidic and then reverse that same process by acting as a reducing agent if its environment becomes alkaline.
Mike