Kaakchirurg??

Hi Dick; ik geef niet op hoor! Ben heel gemotiveerd bezig met je Sole-adviezen. Vannacht overigens weer prima geslapen en errug laat wakker geworden, waardoor humeur -meestal meer dan goed hier- ook aanzienlijk opgeknapt is :D

Feit blijft dat ik volgende week dinsdag een afspraak bij de tandarts heb die meteen als enige oplossing extractie zag! Wortelkanaalbehandeling e/o antibiotica zouden geen soelaas meer bieden in dit stadium van wortelcaries en ontsteking.. Mijn nieuwe tandarts is een leuke, aardige, jonge maar wel zeer kordate meid. Waar ik het tegenovergestelde van kordaat ben.. Vorig jaar liet ik bij een controle het woord 'Weston Price' vallen. Ze had er nog nooit van gehoord maar wie schetst mijn verbazing dat ze bij het volgende bezoek vertelde dat ze zijn boek had gekocht en zelfs al een lezing van Mike bij had gewoond! Ik vind het echt vreselijk om een kies te laten trekken; al is het de achterste. Maar misschien moet ik haar oordeel toch maar vertrouwen; al is het kordaat. Feit blijft dat ik het aardig van haar vind dat ze me op deze manier behoedt voor nog meer financiele malaise aangezien mijn tandartsverzekering de ingreep voor 80% vergoedt. Voor de kaakchirurg had ik zeker 400 euro op moeten hoesten. En die bezit ik niet. Bovendien zou ik dan dus nog tot medio mei moeten wachten.

Zo.

Nu ga ik mijn tweede potje Sole bereiden want het eerste is al op door al het spoelen en poetsen. Overigens las ik in het artikel van Mike en andere artikelen mbt Keltisch zeezout dat ze de verhouding 1:3 hanteren. Nog sterker dan jouw verdunning dus. Omdat ik dat al sterk vind- de binnenkant van mijn lippen voelt na de behandeling aan als een rauwe biefstuk- gebruik ik totnutoe 1:5, maar twijfel of dat wellicht toch te 'slap' wordt..

 
Felicita, Als je volgende week dinsdag nog alleen maar een klein beetje last hebt dan kan je toch ook gewoon de afspraak af bellen en zeggen dat als het over een maand nog steeds zeer doet en niet verbeterd is je terug komt. Zo te merken heeft die kies van jouw een mineraal te kort wat hij zo aan het weg werken is.

De Sole is officieel inderdaad 1/3 zout met 2/3 water. Zo krijg je een verzadigde zoutoplossing Dit ligt ongeveer bij 26% zout (dacht ik) Als je een derde zout gebruikt hou je dus wat zout over dat op de bodem blijft liggen. Maar met 1/3 en 1/4 wordt de oplossing dus net zo sterk.

 
Quote:
Overigens las ik in het artikel van Mike en andere artikelen mbt Keltisch zeezout dat ze de verhouding 1:3 hanteren. Nog sterker dan jouw verdunning dus.


Felicita,

't maakt idd niet uit 1/3 of 1/4 zout als je maar, zoals Kaas zegt, een laagje zout op de bodem van 't potje hebt want dan weet je dat 't water verzadigd is - 26% -

ook moet je eerst ff roeren in 't potje omdat er ook klei tussen het zout zit en dat zakt naar de bodem, ook dat klei is goed voor je.

wat @Kaaskanlekkerzijn zegt, zou ik zeker in overweging nemen.

Quote:
@Kaaskanlekkerzijn

Als je volgende week dinsdag nog alleen maar een klein beetje last hebt dan kan je toch ook gewoon de afspraak af bellen en zeggen dat als het over een maand nog steeds zeer doet en niet verbeterd is je terug komt.


gaatjes in kiezen/tanden kunnen in principe herstellen want 't lichaam maakt tandbeen aan om 't te dichten maar das een langdurig proces en gaat gepaard met veel pijn.

bij een wortelkanaal behandeling wordt de pulpa - die ontstoken is - verwijderd en daarna wordt het gaatje dichtgemaakt.

na gebruikt van sol hoeft de pulpa niet verwijderd te worden omdat de sol de ontsteking bestrijd zodat het lichaam op z'n gemakkie tandbeen kan aanmaken, en dat zonder pijn...

dit is mijn eigen ervaring en ook van anderen om me heen.

gr,

dick

 
Dankje; Kaaskanzekerlekkerzijn! Heb net nieuwe Sole gemaakt; 1:4. Lost inderdaad na verloop van tijd geheel op. Deze ga ik nu verder gebruiken. Inwendig zowel als bucaal. Natuurlijk bel ik de tandarts af mocht het minder worden! Maar een wondertje binnen 4 dagen? Heb al 6 weken pijn en scheuten aan de hele linkerkant van hals, hoofd en gezicht & sinds 2 weken dus die pocketontsteking.. Heb uit eigen ervaring inderdaad remineralisatie van een klein plekje aan een hoektand meegemaakt. Je ziet er niks meer van! Maar vorige week dinsdag op de foto liet ze me zien hoe driekwart van de wortel inmiddels zwart/grijs gekleurd is wat op caries zou duiden. Aan de kies zelf is overigens niks te zien, maar sinds het vullinkje kan ik aan de tandvleesrand opeens helemaal de diepte in met een tandenstoker. Dat is toch niet pluis?? Ik sta bepaald niet altijd met beide benen op de grond (want dan kom je nooit vooruit). Maar bijna complete wortelcaries genezen; is dat niet net iets als over water lopen?

(wordt vervolgd)

 
Wauw Dick; wat bijzonder! We zaten tegelijkertijd te typen. Dus zelfs een wortel zou kunnen remineraliseren cq genezen??

 
Quote:
Dus zelfs een wortel zou kunnen remineraliseren cq genezen??


Felicita,

dat heb je heel goed ingeschat, is mij ook gebeurd.

je kan om de eventuele kaak ontsteking te bestrijden homeopathische zalf halen - arnica zalf VSM - en dat over de hele dag verspreid op de pijnlijke plek zachtjes inmasseren, maakt niet uit hoe vaak je smeert, 't liefst heel vaak, doet ook echt wonderen...

gr.

dick

 
Bedankt overigens voor de uitleg over de 'verzadiging' van Sole! Ik begrijp nu pas dat het dus goed is als er een bodempje zout overblijft. Dat van die klei had ik zelf al bedacht :-) Al in de hippie-tijd gebruikten we Luvos klei voor gezichtsmaskers. Daar bestaat ook een inwendige variant van als reinigingskuur. Haren kun je eveneens wassen met Rasoul; een soort verzeepte klei. Ik schud mijn potje dus keurig voor gebruik..

 
Nu. Stel dat de wonderen de wereld nog niet uitzijn en mijn stulpje kunnen vinden; dat zou meteen een prachtige casus voor mijn tandarts zijn die toch al welwillend t.o. van Weston Price staat..

 
Waarom niet gewoon hier? Of is het erg persoonlijk t.o.v. Felicita?

 
@colonquixote; ik kreeg al een hartverzakking door een opdoemende rekening van de kaakchirurg. Laat staan dat ik mij consulten en dure middeltjes kan veroorloven. Daarom ben ik ook zo blij met een zak zout van een paar euro en dit open forum waar de welgemeende adviezen gratis en voor niks zijn. Overigens neemt de pijn nog steeds af door de Sole-therapie. Vanmiddag durfde ik voor het eerst flink te borstelen met Sole bij de pocketontsteking. Het begon behoorlijk te bloeden. Maar weer flink gespoeld en de Sole lang in de mond gehouden. Zometeen weer een Keltische sessie en dan hopelijk lekker slapen en morgen iets gezonder op?

Ik geloof dat ik je goed begrepen heb door te stellen dat je voor trekken bent en tot die tijd de Sole-therapie als goede ondersteuning ziet?

Trouwens; in Delft heb ik een prachtige tijd gehad. Regelmatig 'heimwee' :wink:

 
http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...n-het-basispakket-van-de-zorgverzekering.html

"Het basispakket van de zorgverzekering vergoedt in 2013:

[...]

tandheelkundige chirurgische zorg (kaakchirurg) en kunstgebit"

De Rijksoverheid komt op mij over als een redelijk betrouwbare bron en de tekst lijkt me toch ook vrij eenduidig.

Van te voren eerst je verzekering bellen en vragen of zij deze tekst soms anders interpreteren. Ik ga wel vaker (voor een patiënt) een discussie aan met een verzekeraar. Je moet je niet te snel laten afschepen. Afbluffen is geld verdienen voor deze instanties.

Je moet natuurlijk wel rekening houden met het eigen risico dat hier op van toepassing is.

Voor de rest: zie mijn vorige post.

Wie schreef hier trouwens iets over consulten en dure middeltjes?? :-S

Sterkte dit weekend!

 
Nog even deze:

http://www.zorgenzekerheid.nl/Consu...kiezen-bij-de-kaakchirurg-in-2013-vergoed.htm

"Eenvoudige extracties (= het trekken van een tand of een kies) bij verzekerden van 18 jaar of ouder, uitgevoerd door de kaakchirurg worden niet vergoed uit het basispakket. Een eenvoudige extractie uitgevoerd door de tandarts wordt wel vergoed vanuit de aanvullende verzekering i]die heb je dus niet[/i. Uw tandarts stelt vast of het om een eenvoudige extractie gaat of niet. Hij kan u verwijzen naar een collega tandarts of kaakchirurg."

De kernzin is dus "uw tandarts stelt vast". Uit haar handelen blijkt onomwonden dat het voor haar hier niet om een eenvoudige extractie ging. Dus kon en mocht zij verwijzen.

Dit moet je dus alleen nog terugkoppelen naar de verzekering.

Je weet wat je maandag te doen hebt. :-))

Ron

 
Felicita,

zolang dit nog steeds doorzet:
Quote:
"Overigens neemt de pijn nog steeds af door de Sole-therapie"


zou ik hierover de beslissing uitstellen:
Quote:
"Ik geloof dat ik je goed begrepen heb door te stellen dat je voor trekken bent"


dit is leuk om te horen
Quote:
"Trouwens; in Delft heb ik een prachtige tijd gehad Regelmatig 'heimwee'"


want ik kom uit Delft.

 
@Colonquixote en @Dick; wie raakt nu waar de kluts kwijt :D Eigenlijk ben ik momenteel de enige met een alibi daartoe. Dan maar 'zakelijk'. Niet mijn sterkste kant :wink:

@Colonquixote;

- Ik heb juist wel een aanvullende tandartsverzekering! Deze vergoedt 80% van de ingrepen tot 500 euro.

- Daarom baalde ik ook zo dat de tandarts aanvankelijk niet wilde trekken. Bij haar is dat bovendien stukken goedkoper dan in het ziekenhuis.

- Omdat ik een afkeer heb van de zogenaamde 'zorg' -zeker na de marktwerking- zorg ik ervoor goed voor mezelf te zorgen. Dwz dat ik al minstens 15 jaar niet naar de 'huis'arts ben geweest. Laat staan naar zo'n griezelig ziekenhuis. Ook na de val van een trap waarbij ik helemaal in de kreukels lag en weken niet kon lopen, heb ik mezelf 'gerevalideerd' :-)

- De bibberaties betreffen het eigen risico. Bij mij 850 euro omdat ik er toch nooit gebruik van maak. Dat drukt de 'zorg'premie aanmerkelijk.

- Ik heb mij laten vertellen dat de rekening voor extractie door de kaakchirurg minstens 400 euro wordt. Die moet ik dus sowieso zelf betalen!

- Dat van consulten en dure middeltjes bedoelde ik meer in het algemeen. Hierboven kwamen er nogal wat langs in de adviezen. Propolis. Salvia, etc. Daarom koos ik aanvankelijk voor het spotgoedkope H2O2 dat bij mij te pijnlijk bleek. Sole is ook bijna gratis.

Dan gaan @Colonquixote en @dick ietwat doorelkaar lopen :wink:

Als ik nog steeds goed zit:

- @Colonquixote is voor trekken en tot dan pappen & nathouden met Sole

- @Dick is tegen trekken en van mening dat stug doorgaan met de Sole-therapie de pocketontsteking op den duur zal verdrijven en daarna de wortelcaries zelfs geremineraliseerd gaat worden

- @Kaaskanlekkerzijn deelt de mening van @dick

- @Colonquixote is uiteindelijk opgeknapt door 't trekken van 2 zijner kiezen

- @dick is daarentegen opgeknapt van Sole en NIET trekken. Zijn pijnlijke kies is uiteindelijk genezen

- @Felicita is vanochtend ietwat misselijk opgestaan en weet onderhand niet meer wat te doen!! Helaas moet ze zelf beslissen. En wel voor morgenavond! Anders wordt 't te laat om de tandarts nog af te bellen

- @Felicita weet dat haar tandarts aanvankelijk doorverwees naar de kaakchirurg omdat het 'lange' wortels betreft en daardoor complicaties op de loer liggen

- @detandartsvanfelicita begrijpt nu beter dat wachten tot medio mei voor de kaakchirurg -en zijn vette rekening- bezwaarlijk zijn en probeert 't nu om die 2 redenen zelf

@Felicita heeft jaren in Delft gewoond, gewerkt en.. gefeest! Ze heeft een absoluut zwak overgehouden aan dit AntonPieckeske plaatsje en meende gelezen te hebben dat @Colonquixote daar ooit gestudeerd had? Vandaar haar opmerking..

@Felicita meent nu eveneens te lezen dat @Dick ook uit Delft komt, zou dit allemaal wel erg toevallig vinden en vraagt zich nu af of @Dick en @Colonquixote wellicht ook Lorre en Cafe de Klok frequenteerden :?:

@Felicita neemt nog een slokje Sole en hoopt vurig de komende 36 uur tot een wijs en verstandig -of intuitief- besluit te kunnen komen zodat ze geen kop of munt hoeft te gooien!

Amen

 
Quote:
@Felicita neemt nog een slokje Sole en hoopt vurig de komende 36 uur tot een wijs en verstandig -of intuitief- besluit te kunnen komen zodat ze geen kop of munt hoeft op te gooien!


je zou kunnen overwegen om de tandarts te bellen om een nieuwe afspraak te maken, iets uit of van 't lichaam te trekken/snijden is niet natuurlijk dus daar moet je de tijd voor nemen.

als je zeker weet dat 't allemaal weer dik in orde is na 't trekken is de beslissing niet zo moeilijk maar dat weet je niet.

je moet bedenken éénmaal eruit komt nooit meer terug...

Quote:
wellicht ook Lorre en Cafe de Klok frequenteerden



de klok ben ik weleens geweest, lorre ook maar niet vaak (ben of was geen student)

de klok is trouwens een hele aparte kroeg, kunstenaars, muzikanten, travestieten, gebruikers van alles en nog wat, en de gordijnen zitten altijd dicht zodat je niet weet, is ie nou open of dicht? dat weet je dus pas als je aan de deur trekt.

 
Lorre, daar moet bij mij de klok ver voor terug. Geboorte nog meegemaakt, maar meer vanuit de zalen van alma mater Phoenix er boven. Wat is die Phoenixstraat toegetakeld tegenwoordig. Oostplantsoen-Doelenstraat: weg- en waterbouw en informatica. De Klok ken ik niet; Staminee was waar je wezen moest. Ah, zoete herinneringen!

Maar goed, terug naar vandaag.

- Ik ben niet vóór of tegen trekken. Wat voor mij heeft gewerkt hoeft voor jou niet te werken. Ik ben alleen voor verstandige besluiten. Diagnoses op afstand zijn niet verstandig en daarom heb ik de neiging om bij deze discussie af te haken. Wat anderen doen is niet mijn verantwoording, maar ik ga niet vertellen welke beslissing je moet nemen. Ik probeerde je alleen meer informatie te geven zodat je uiteindelijk zelf een "informed decision" kunt maken, maar heb geen behoefte aan de hele discussie er om heen.

- Sorry, wat bij mij was blijven hangen was het enorme kostenplaatje. Had dat geassocieerd met 'niet verzekerd', ipv. het verhoogd eigen risico, dat je nu parten speelt. Dat maakt het plaatje natuurlijk anders.

Na je verhaal loop ik niet over van vertrouwen in je tandarts, maar je kunt evt. ook vragen of ze je verwijst naar een collega die meer ervaring daarin heeft. Of gewoon vertrouwen dat ze dit keer geen uitglijers maakt.

- Mijn mening over 'middeltjes' en punten van overweging geef ik alleen privé, omdat ik geen zin heb in de discussie die er mogelijk op volgt. De sole lijkt hier de status van heilge graal te hebben en ik heb als biochemicus zo mijn eigen mening over de juiste concentraties van (zee)zout en de verschillende methoden van ontsmetten.

Hint: fysiologsiche zoutoplossing 9 g/L, zeewater 35 g/L, verzadigde oplossing 357 g/L.

 
Quote:
De sole lijkt hier de status van heilge graal te hebben en ik heb als biochemicus zo mijn eigen mening over de juiste concentraties van (zee)zout en de verschillende methoden van ontsmetten.


dit heeft alles te maken met wetenschappers of gestudeerde mensen; als 't niet in een wetenschappelijk onderzoek aangetoond kan worden dat 't werkt - en dan ook aangeduid wordt als "gevaarlijk" of niet "verstandig" om te gebruiken - dan werkt 't niet en worden er "middeltjes" aangeraden die volgens wetenschappelijk onderzoek wel werken - met de nodige bijwerkingen, vooral op lange termijn - maar waarin de "ziel" ontbreekt, want die is eruit gehaald.

dit is overigens geen kritiek - op iets of iemand - maar een constatering van mij persoonlijk.

 
Nu.

Ik voel mij weer terug bij af.

Welke concentratie bevat traanvocht bijdeweg?

Wellicht kan ik dat zometeen rechtstreeks in mijn mond laten druppelen..

Ik ben dankbaar voor alle adviezen en betrokkenheid!

Maar verkeer nu echt in complete verwarring.

Uiteraard moet ik zelf de beslissing nemen!

Ik doe nooit anders..

Maar discussies scherpen de geest.

Kunnen je tot andere (betere?) inzichten brengen

Toegegeven dat 't veel tijd en energie 'kost'.

Ik ga verder met twijfelen.

Morgenavond moet ik een besluit nemen.

*

(Delft heeft een stabiel en ongeschonden centrum. Tegenwoordig bezoek ik het weer jaarlijks. Alles van vroeger is er -bijna- nog. Zelfs mijn bakkertje. Alleen de bioscoop is weg. Bij Staminee gingen we dansen. Net als bij Lorre. Maar ik ging dus naar De Klok, De Eland en naderhand naar cafe Jeroen;)

p.s. Ben nog wel benieuwd naar je mening over remineralisatie van tanden en vooral wortels dmv Sole. Als dat hier niet op 't forum kan, zou 't jammer zijn. Maar in dat geval mag mijn e-mailadres worden doorgegeven. Alhoewel ik alleen gebruik kan maken van webmail en daar al 24 uur niet meer kan inloggen...

 
Ken je het remineralisatie protocol van Rami Nagel? De moeite waard!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan