kanker natuurlijk genezen

Nou in mijn tiener jaren had ik er ook al last van. Mijn handen worden ook rood/blauw/paars.

Ik ken wel meer mensen met koude handen en bij sommigen verkleuren handen dan helemaal niet. Daarom vermoed ik bij mezelf ook Reynoud syndroom.

Er zij nog steeds verbeteringen die ik kan doen aan mijn dieet laat ik dat vooropstellen.

Zoals koffie laten staan. En heb nog steeds geen leverreiniging gedaan

Ik ben nu bezig met guasha. Ik gebruik levertraan al een jaar. Veel rauwe melk. Ginko biloba. Yogi thee. Jodium sinds een paar dagen, kelp, en sinds een week magnesiumolie.

Hoezo helpt de progesteron crème? Waarvoor is dat precies?

@vivianne Ik heb ook pcos gehad, begin 20. Daar was ik alleen snel vanaf met behulp van fytotherapeut.

Dag Debsy,

Progesteronzalf is bedoeld voor mensen waarbij de verhouding tussen de vrouwelijke hormonen oestrogeen en progesteron verstoord is . Een verstoring van het hormonale evenwicht duidt hij aan met de term oestrogeendominantie.Zijn zalf is bedoeld om het hormonale evenwicht op een natuurlijke wijze te herstellen.

Oestrogeen-dominantie bij vrouwen is een zeer veel voorkomende hormonale disbalans, die vaak verband houdt met door een anovulatoire cyclus (= problemen met betrekking tot de eisprong - deze vrouwen krijgen wel nog menstruatie). Hierdoor kan er onvoldoende progesteron gevormd worden.

Oestrogeen-dominantie:

Deze term houdt volgens Dr. Lee in dat een vrouw teveel, normaal of zelfs laag oestrogeen kan hebben, maar dat als er geen of te weinig progesteron is, het oestrogeen-progesteron verhoudingscijfer in al die gevallen uit balans is. Het geeft dus niet de hoeveelheid oestrogeen aan maar de balans tussen oestrogeen en progesteron.

Oestrogeen dominantie kan ook de werking van de schildklier tegengaan. Dit kan leiden tot een te langzaam werkende schildklier en het creëren van tekorten aan magnesium zink en de B-vitamines.

Oestrogeen-dominantie klachten zijn voornamelijk dezelfde als bij een progesteron tekort.

- Depressie met angst en irritatie

- P.M.S.

- Auto immuun ziektes zoals Lupus, Hashimoto thyroiditis en Sjörgens syndroom.

- Gevoelige en opgezette borsten

- Cystes in de borsten

- Teveel koper

- Zink tekort

- Overgewicht

- Vermoeidheid

- Stemmingwisselingen

- Magnesiumtekort

- Verminderde werking vit. B6

- Verhoogde aldosteron afgifte (vocht vasthouden)

- Slapeloosheid

- Verhoogd risico miskraam

- Hormonale balans

In het boek Menopauze Alles wat de dokter je niet vertelt gaat Dr. Lee nader nader op deze aandoening en alle hieruit voortkomende klachten in.

Er is volgens hem o.a. een aantoonbaar verband tussen een tekort aan jodium, niet goed werkende schildklier, een verstoorde hormonenspiegel en het ontstaan van borstkanker in het geval het hormonaal evenwicht niet tijdig hersteld wordt.

Een progesterontekort valt door volgende klachten te herkennen

- Angst

- P.M.S.

- Vroege miskraam

- Pijnlijke borsten

- Onverklaarbare gewichtstoename

- Vertraagde schildklier

- Onvruchtbaarheid

- Cyclische hoofdpijnen

Hai Vivianne, dank je wel.

Toch snap ik niet de link met koude handen en deze crème of haal ik nu twee dingen door elkaar. :-)

super bedankt Vivianne voor je uitleg!

ik durf het niet te gebruiken omdat mijn tumor ook progesteron gevoelig was.

Quote:
Oestrogeen dominantie kan ook de werking van de schildklier tegengaan. Dit kan leiden tot een te langzaam werkende schildklier en het creëren van tekorten aan magnesium zink en de B-vitamines.

De schildklier regelt ook je lichaamstemperatuur, vandaar de koude handen

Koude douches:
Quote:
Early naturopathic cure for cancer. Cold water therapy.

Rick Strawcutter Rick Strawcutter·347 videos

Uploaded on Aug 24, 2009

Nature Doctors - Commentary on water cure by Pastor Strawcutter www.secretsofeden.com

Geweldig! Weer een goede reden om lekker door te gaan met de koude douches 8) zelfs bij kanker dus. Aan de ene kant ook wel logisch, koude douches verminderen de ademhaling en zorgen dus voor een zuurstofboost in de cellen.

Quote:
koude douches verminderen de ademhaling

Is dat zo Janse?

Ik dacht dat je juist meer gaat ademhalen: gelijk al heel diep bij de eerste koude straal!

Zie dit filmpje vanaf 2min9:

Ik lees net op de hoaxwijzer dat dat verhaal van die graviolaboom niet klopt. Die et weet mag et zeggen.....

Mensen ervaring met genezing van kanker via deze boom?

Ik wist niet dat graveola zuurzak was/is.

Ik sprak net toevallig met een Surinaamse dame.

En ze vertelt me uit zichzelf over zuurzak dat het bewezen anti-kanker is.

In Suriname weet iedereen dat gewoon kennelijk, maar hier in het Westen wordt het natuurlijk weer niet opgepikt.

Haar broer had zelfs een zuurzakplantage.

Quote:
Die et weet mag et zeggen.....

Quote:
Ik weet het, dus ik mag het zeggen! Heb ik al eerder gedaan:

Vind dit soort humor wel leuk. :-)

Lia

Een aanrader op het vlak van aanvullende kankerbehandelingen op natuurlijke basis is het boek Natural Cancer Cures dat uitgegeven werd door Freedom Press. Is verkrijgbaar via volgende link : https://www.nutricentrebooks.com/m-...-doctors-precription-for-healthy-living.aspx. Betaling kan via PayPal en verzending gebeurt met DHL.

Aangehaalde behandelingstherapieën in het boek zijn o.a. :

> Flor-Essence thee

> Maitake paddenstoelen

> enzymentherapie (o.a. toegepast door Dr. N. Gonzalez) ;

> IP6 met inositol

> cat's claw

> biologisch lijnzaad

> visolie

> Prostabel - in de markt gebracht onder de naam RealBuild - ontwikkeld door Dr. Beljanski

> RM-10 (= extract uit paddenstoelen dat het immuunsysteem versterkt)

> Zyflamend kruidenmix

> vitamine C

Het mooie aan het boek is dat de therapieën afzonderlijk besproken worden en per kankervariant nader uitgewerkt wordt.

In 'Quest' staat: 'Kanker is veel ouder dan de mens. 150 miljoen jaar geleden had een camptosauras al botkanker, zo ontdekten wetenschappers.'

Meer kan ik niet achterhalen helaas, maar klopt dit?

Als er 1 blad is dat je met ruim een kilo (Keltisch) zout moet nemen, is het wel Quest. Er wordt voortdurend een mythe in leven gehouden dat kanker al zo oud is als de mensheid, of zelfs ouder. De camptosaurus leefde in een tijd waarin niet alleen reptielen gigantisch werden, maar ook bomen en planten. Hou zou dat nou komen? Wat dacht je van een hogere zuurstofdichtheid in de atmosfeer en een hogere mineraaldichtheid in de aarde? Precies de twee omstandigheden waarin kanker niet kan gedijen!

Zie ook dit citaat uit het boek van Weston Price:

Quote:
Onder de vele zeer interessante wetenswaardigheden die Dr. Romig ons aan de hand deed, bevonden zich feiten die goed aansloten met het moderne beeld dat het verband tussen moderne degeneratieve ziekten en modernisering oplevert. Hij liet weten dat hij, in de zesendertig jaar dat hij in aanraking was geweest met deze mensen, nooit een geval van kwaadaardige ziekte had waargenomen onder de primitieve Eskimo’s en Indianen, hoewel dit wel herhaaldelijk voorkomt wanneer zij gemoderniseerd worden.

Ook was het zijn bevinding dat acute problemen van de inwendige organen, zoals de galblaas, de nieren, de maag en de blinde darm, waarbij operatief moest worden ingegrepen, gewoonlijk niet bij de primitieve Eskimo’s en Indianen voorkomen, maar wel veel voorkomen bij gemoderniseerde Eskimo’s en Indianen.

Hij heeft meegemaakt dat vele gemoderniseerde Eskimo’s en Indianen getroffen werden door tuberculose, die alsmaar verergerde. Zolang de patiënten blootgesteld bleven aan moderne leefomstandigheden werd deze uiteindelijk dodelijk.

Gebaseerd op deze ervaring zet hij hen nu op een primitief voedingspatroon, omdat onder primitieve omstandigheden het sterftecijfer vele malen lager ligt dan onder moderne omstandigheden. Hij liet weten dat een grote meerderheid van de getroffenen daadwerkelijk herstelt bij een primitieve eet- en leefstijl.

Met 'kwaadaardige ziekte' doelt Price op kanker.

Mike

Dankje Mike, jij kunt het nl.veel beter verwoorden dan ik.

Ik kreeg dat stukje nl van mn zusje doorgestuurd, zo van 'zie je wel.'

Ik lees de Quest ook niet, ik vind het gehalte broodje aap hebben.

Er zal vast een camptosauras met botkanker geweest zijn.

Er zijn genoeg grote en lokale gebeurtenissen geweest die het leven op aarde relatief kort zeer ongezond maakten.

Denk bijvoorbeeld aan een koude periode met weinig zuurstof door vulkanen of bosbranden.

Er zijn ook andere verklaringen te bedenken, zoals inteelt in een afzonderde groep.

Dit "nieuws" wordt pas interessant als het op meerdere plekken en periodes en bij verschillende diergroepen aangetoond wordt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan