Ik kan me herinneren dat toen ik het recept opzocht erbij stond dat je het zo ver moest laten gaan als op het linker plaatje. Ik had het van een andere website, maar met hetzelfde plaatje, en daar zie ik nu ook staan dat rechts ook goed is. Maar ik vind het niet lekker als het teveel naar het rechter plaatje gaat.
Ik heb het ook wel eens gemaakt met alleen slagroom die ik liet mee fermenteren en geen kruiden het wordt er wel zoeter door en het ging toen niet scheiden in de koelkast.
Ik laat de slagroom ook uit voorzorg mee fermenteren. Ik verteer op het ogenblik ook harde rauwe kaas niet goed en zachte kaas van gepasteuriseerde melk, vorig jaar kon ik dit nog wel goed verteren (hoe het zit met zachte kaas van rauwe melk weet ik niet). En ik vind het zo ook wel lekker. En ik had het ook gedaan omdat mij dat het meest logisch leek om de slagroom er voor het fermenteren bij te doen, maar ik vind het dan ook zonder slagroom en kruiden ook lekker.
Ik denk gewoon dat het voor Johanna goed is om het korter gefermenteerd uit te proberen omdat ze de 48-uurs niet lekker vind.