Afgelopen vrijdag heb ik van mijn natuurarts te horen gekregen dat ik een forse candida infectie bezit.Vorig jaar was dit ook het geval alleen in mindere maten.Het is gevonden in het bloed en in de ontlasting.Toen ik 3 jaar geleden begon met Wapf heb ik ook een onderzoek gehad ,het was toen niet aanwezig.
Zelf heb ik sterk het vermoeden dat dit door mijn melkkefir consumptie komt ,de afgelopen 2 jaar heb ik dit veel genuttigd zo'n 1,5 liter per dag ,dit was ook het meeste wat ik aan voeding binnen kreeg.
Nu zit ik met het dilemma dat er veel tegenstrijdige berichten zijn over melkkefir en candida.Mijn arts raad melkkefir af maar de zelfde korrels op basis van kokos mag ik wel.Ik vroeg aan hem waarom ,hij antwoordde i.v.m de lactose ,onzin dus want de lactose is door het fermentatieproces afgebroken.
Ik zou heel graag willen weten hoe het precies zit.Vind het jammer want ik ga nog iedere week bij mij in de buurt 10 liter verse rauwemelk van puur gras gevoerde koeien halen voor de rest van het gezin.Op de website van de natuur Diëtisten raden ze het ook af om gefermenteerde producten en gisten te nemen.
De site van pillywilly schrijft hier dat melkkefir wel mag :
Door de twijfel lijkt mij zelf verstandig door het zeker niet te nemen tot dat mijn klachten verdwenen zijn.
Ik zou heel graag een mening van jullie willen horen.