Even wat reacties door diverse forumleden tot nu toe gegeven wat nader belichten:
@Elkedageenei:
Misschien heb je hierboven gelezen dat Maarten als man dus ook vindt dat ik een punt heb.
Inmiddels heb je ook ervaren dat er mannen zijn die het met mij eens zijn en niet met jou. Ben je nu beta orbiters om je heen aan het verzamelen in de hoop dat je dan sterker staat?
Een voorbeeld: onder een tweet van Fleur Agema vind jij het nodig om te benadrukken dat ze vrouw is.
Dat is totaal niet relevant daar.
Dat doe je steeds weer.
Argumenten graag waarom jij denkt dat dit niet relevant zou zijn. Dit is wat ik schreef:
Fleur is zwaar OK, een van de weinige echt goede vrouwelijke politici!
Wat is hier precies niet relevant aan? Hoeveel goede vrouwelijke politici kan jij dan opnoemen? Het zou me verbazen als je verder komt dan 1 hand! Ik kan wel wat mannelijke namen noemen. Laat ik het buiten FvD houden, dat is wel zo eerlijk: Bosma, Van Raak, Omzigt, Ozdil, Beertema. Goede politici zijn dungezaaid, man of vrouw, maar ik heb in ieder geval een handjevol. Jij mag Tante Bel en andere FvD-politici wel noemen, goed? Oh, en BTW, die Beertema zegt ook waar het op staat als hij constateert dat vrouwen nooit beginnen over de oververtegenwoordiging van mannen in de straatmakerij, vuilnisophaal en andere baantjes die niet vervuld worden in een comfortabel kantoor met airco. Maar dat zal omgetwijfeld volstrekt irrelevant zijn.
Dat zal ik zeker overwegen Mike!
Dank voor deze aanbeveling.
Ik kan verkassen want jij kunt de waarheid niet aanhoren.
'Zal ik overwegen'. 'Ik kan'. Doe het nou gewoon, dan ben je van al dat 'vermoeiende' gedoe af!
@maarten2:
Het zou wat minder kritisch kunnen . . .
Geloof me maarten, ik houd me nog in! Ik heb ook bijbelse argumenten voor mijn stellingname, zie hieronder.
hier heeft ze weer een punt.
Leg uit... Waarom zou Elkedageenei een punt hebben als ze stelt dat mijn toonzetting over vrouwen niet alleen vermoeiend zou zijn voor vrouwen, maar ook voor mannen? Welk punt dan precies?
Heb ik al eens verteld over mijn schoonmoe?
Ik begrijp dat er weinig liefde verloren is tussen jullie twee. Hetzelfde geldt voor jouw ex-vrouw, haar dochter:
Om die reden heb ik, na mijn scheiding, nooit meer een vrouw gewild. Ik weet en doe het er mee.
M.a.w.: You got burned - badly. Maar het lijkt erop dat je niet de juiste lessen hebt geleerd:
Ik doe niet aan ‘in hokjes douwen’, links, rechts, crypto-marxisten of wat er meer te verzinnen is: Ik ben Mens en heb mede-mensen, waaronder vrouwen.
Natuurlijk zijn het medemensen en in de ogen van God en voor de wet zijn ze gelijkwaardig. Maar ze zijn niet gelijk aan mannen, niet in de verste verte. God schiep Eva uit de rib van Adam, maar hij schiep Adam in zijn evenbeeld. Dit betekent dat Adam het goddelijke in zich heeft en vrouwen slechts gedeeltelijk. Het was Eva die een hap van de appel nam en hem verleidde om vroegtijdig de Hof van Eden te verlaten. Eva liet zich verleiden door de Gevallene, Lucifer. Vrouwen zijn dus ook gevallenen. Ze bezitten nul ethiek en moraal en dienen door mannen geleid te worden. De elite weet dit en heeft de rollen omgedraaid. Geef vrouwen de leiding en je plaveit de grond voor de komst van Satan als heerser van de aarde. Alleen een NIETSONTZIENDE mannelijke correctie kan ons nu nog wegslepen voor de poorten van de hel! Of wil je liever voor eeuwig verkeren in het gezelschap van je schoonmoeder? ;-)
@JM:
Ik kan Mike in deze alleen maar gelijk geven, sinds hij het onder de aandacht heeft gebracht zijn mijn ogen geopend en zie ik het inderdaad overal om mij heen. Vrouwen zijn of (crypto)marxisten of hebben gewoon geen mening. Misschien komt dat zelfs nog vaker voor. Dit zie je ook terug in het stemgedrag, alle vrouwen stemmen wat hun man of vriend stemt, omdat hij ‘beter’ weet.
Those who have eyes can see. De olifant in de kamer is helemaal niet zo moeilijk te herkennen, als je je maar niet laat afleiden door vrouwelijke misleiding. Het feit dat vrouwen de mening van hun mannelijke partner nog steeds boven die van henzelf stellen zegt mij dat ze niet om hun biologie heen kunnen. Ergens weten ze donders goed dat ze met 10% minder hersencapaciteit, wat vooral het RATIONELE deel van de hersenen betreft, complexe en abstracte zaken niet kunnen bevatten en dit gewoon aan mannen moeten overlaten. Hen stemrecht verlenen is een catastrofale vergissing geweest, nu dreigen we de zoveelste hoge beschaving te worden die in recordtempo tenonder dreigt te gaan, alleen vanuit de mannelijke behoefte om vrouwen te behagen!
Ook zo: als een discussie interessant wordt, rennen betamannen en vrouwen weg.
Dat komt omdat ze altijd al zwak waren. Tegen mannelijke ratio is geen enkel emotioneel kruid gewassen. Het enige wat wij mannen moeten doen is onze rust bewaren, ons niet laten verleiden door emotionele vrouwelijke mind games en hen VERPLETTEREN met feiten. Ik heb het standaard repertoire al eens eerder uiteengezet:
1. Woorden verdraaien. ‘Dus jij zegt dat..’ Terwijl je dat helemaal nooit hebt gezegd.
2. Zeggen dat je niet mag algemeniseren over vrouwen (terwijl zij waarschijnlijk in dezelfde zin nog mannen wel op 1 hoop mogen gooien).
3. Smalende, vernederende toon aanslaan, proberen je te kleineren.
4. Shaming. Onder de gordel spelen met snijdende opmerkingen, bedoeld om je slecht over jezelf te laten voelen.
5. Emotionele chantage. Dreigen met scheiding, kinderen afpakken, etc.
6. Censuur. Elke vorm van dialoog weigeren en het onderwerp tot verboden gebied verklaren.
Bij Elkedageenei zien we momenteel 2 en 6 gebeuren. Het gespreksonderwerp taboe verklaren is het makkelijkst. Mocht dit niet lukken, dan volgen 3 en 4.
@Colloquial:
Zoals Mike al eens heeft geschreven moeten we de balans opmaken tussen individualisme en het herkennen/benoemen van eigenschappen binnen groepen.
En dat is precies wat Thierry Baudet in zijn zomermanifest ook schrijft, de partij waar Elkedageenei nota bene op stemt en compleet mee wegloopt! Het verschil is dat Thierry zo onder de loep ligt dat hij niet kan zeggen wat hij werkelijk denkt. Weet je nog hoeveel ophef er ontstond toen Baudet dit zei over vrouwen?
?t=163
Zoals zoveel vrouwen, incl. de zogenaamd 'rechtse', heeft Elkedageenei liever niet dat Baudet dit soort 'vermoeiende' meningen te vaak uit. En dankzij het geschreeuw en gestampvoet van al die vrouwen past Baudet sinds die tijd wel op zijn tellen. En dat is precies hoe Elkedageenei het ook graag ziet, gewoon het onderwerp taboe verklaren (stap 6). Vrouwen zijn de kampioenen van de censuur, geef ze macht en het worden primitieve tirannen!
Mike