klysma

Quote:
Er staat dat je door moet gaan totdat er alleen nog water uitkomt..

Hallo Ihavedream: waar staat dat geschreven?

Ik zit te denken: als een castor oil pack werkt, dan moet een koffieprut pack toch ook werken? Of zie ik iets over het hoofd?

Niet dat een koffieprut hetzelfde effect hoeft te hebben als de klysma, maar ik ben gewoon creatief aan het denken.

Lievergezond: in het instructie boekje die ik bij de klysma set heb gekregen.. Er staat herhaal de klysma totdat de darm schoon is.. Maar als ik 3 uur bezig ben, word het dan niet schadelijk?

".... de darm schoon..." of ".... tot er alleen maar water uit komt...." is dat hetzelfde?

Ik denk dat er nooit alleen maar water uit komt. Je systeem blijft gewoon doorgaan hoor, die staat niet 'on hold' als je een klysma doet.

Geen idee Ihaveadream, ik schat in van niet, maar ik zou het persoonlijk zat worden.

Je kunt ook gewoon oxypowder proberen.

Mocht je verder nog meer antwoorden op vragen willen dan is het hier gebruikelijk dat je jezelf voorstelt in een eigen voorsteltopic, mocht de manier van leven van Weston Price je aanspreken.

Bedankt, ja dat was ik ook van plan aangezien ik al een tijdje mee aan het lezen ben.. Heb voor mijn gevoel al goed werk verricht met de klysma's, binnekort een koffieklysma uitproberen!

Ik gebruik iedere dag een waterklysma omdat het niet anders kan. Bij mij wordt het erin gepompt ook omdat het niet anders kan. ook wil ik het er snel inhebben, terwijl er gezegd wordt dat het minstens 20 minuten zou moeten duren. Maar ik vind het prettig als het er snel in zit en meestal wil het er meteen weer uit met meenemen van ontlasting.

Wel masseer ik mijn buik daarna nog een tijdje en komt er nog ontlasting terwijl het meeste water er al uit is, mijn buik krampt gewoon nog wat na en dat vind ik prima. Ik ga dus gewoon mijn eigen weg. Meestal ben ik erg leeg voor 12 of zelfs 24 uur.

Maar heeeel soms gaat er water in en komt er niets op gang en ook het water er niet uit. Ik vermoed dat ik dan niet genoeg heb gedronken en de darmen gewoon water nodig hebben. Daar ben ik dan niet blij mee maar ik neem het dan maar zoals het komt. Ik weet nog van vroeger dat mensen soms wel een half uur water binnen kunnen houden, dat is mij vroeger met vasten/reiniginskuren nooit gelukt. Dus ieder heeft uiteindelijk zijn eigen manier van doen. Je wordt er dan ook steeds handiger in. 3 juur met klysma,s bezig zijn vind ik wel erg lang. Waarom zou je, denk ik dan.

Trouwens, laatst heb ik het 2x achter elkaar gedaan, 2x achter elkaar kwam het water er niet uit en ook geen ontlasting. Dat had dus ook geen enkel nut. Dus zoek je eigen methode lijkt me.

's ochtends na het opstaan en ontlasten is een goed moment. Dan spoel je als het ware na en gaat alle rotzooi die nog is achtergebleven ook eruit.

Maar weet iemand hoe het nou zit met gebrande/ ongebrande koffie? Heb het al eens geprobeerd, ongebrande koffiebonen en het leek best wel een krachtige uitwerking te hebben. Nadeel is het malen van zulke bonen, moet je eens proberen.

Iig wat is nou het beste gebrande of ongebrande koffie?

Voor het gemak heb ik gewoon gemalen koffie gekocht. Alleen als ik het vaak zou doen zou ik misschien ongemalen koffie nemen.

Gisteren-avond om 22.00 flink ontlasting gehad. Dus vanmorgen was ik wel nog leeg. Daarom vanmorgen een koffie-klysma genomen. Geen enkele reactie gemerkt.

Daarna een "lekker leverdrankje" olie, ei, grapefruit. Ook niks gemerkt.

Ik verwachte eventueel nog een beetje ontlasting. Ook niet.

Nou, dan niet.

lievergezond ja die heb ik op goede hoogte, vreemde is als ik hem vast hou met me arm schuin omhoog dan stroomt het wel goed snel door.

Krijg je geen lamme arm dan Bestrong?

Mij helpt het soms als ik in de slang knijp als er even geen doorstroom is.

Haha soms wel ja bedankt voor de tip

Mensen die dit op bed doen hoe doen jullie dit trouwens?

Ik doe het met meer handdoeken op elkaar maar dat is niet altijd.voldoende

hoi Bestrong, ik lig op een deksel van een emmer met daaronder handdoeken als ik het doe.

Maar misschien kun je anders ook een stuk plastic onder de handdoeken leggen om je bed te sparen.

Hartstikke bedankt Lievergezond de tip heeft me geholpen!

Ik doe nu all drie weken lang elke dag een koffieklysma en moet zeggen het geeft me meer energie voel me fitter op soms wat momenten na.

Vanochtend had ik ook zo een moment voelde me in ene heel erg futloos moe

Moet er wel bij zeggen er kwam heeeel veeel slijm uit wat steeds terug stroomde tijdens dat ik de klysma aan het doen was met water deze hoeveelheid was wel erg veel! Iemand hier een verklaring voor? het waren echt letterlijk allemaal slierten draderig volgensmij is dat slijm.

ik merk nu op dat ik bij elke klysma beurt grote hoeveelheid van dat slijm uit komt is het wel verstandig om hiermee door te gaan?

Net voor de tweede keer 2 koffieklysma's (2x 400ml) gedaan. Nu heb ik een vraagje: hoe houden jullie die 10'-20' vol???? 8O

Als beginner is mijn huidige 'record' tot nu toe 7' en dan heb ik, terwijl ik netjes op mijn rechterzij lig, mijn tenen al alle richtingen uit gekruld om het zo lang mogelijk op te houden om dan ineens weg te spurten naar het toilet waar ik wel een spuwende dolfijn lijk. (in mijn ogen deftigste beschrijving die ik nu kan bedenken) :wink:

Enige tips or tricks?

Vraag mij ook af hoe iedereen het zo lang vol houden kan.

Paar keer met water geprobeerd maar kan het MAXIMAAL 3-5 min binnenhouden.

200 cc ongeveer.. allerlei posities geprobeerd, maakt geen verschil.

Oefening baart kunst, ook met dit denk ik.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan