klysma

Hé, thanks. Ja, jij denkt dat dat idd beter is, roestvrijstaal? I.p.v. hard plastic?

Zit er in rvs ook geen nikkel etc. dat ook een beetje in het water kan komen? Pf, ingewikkeld hoor, en het luistert zo nauw, via de endeldarm kan zo alles in je bloedstroom komen..

En heb jij siliconen canulen en slangen en zo? Of pvc of iets anders?

De ongebrande kaldi koffie: http://www.lekkerinmnvel.nl/kaldi.

hoi Matilda, in rvs zit nikkel: dat is zeker zo.

Het is een afweging.

Plastic vind ik persoonlijk minder handig; soms is de koffie nog een beetje lauw of zo en die hormoonverstoorders uit de plastic beter trekken me minder aan.

Trouwens de slang is meestal ook van plastic maar soms trouwens ook rubber dus ja...

Ik zou echter gaan voor hoelang zo'n ding te bewaren is: die rubberen dingen vind ik niet zo handig want ze gaan kapot.

Ongebrande koffie is zeker beter, dat wel.

Voor mij moet het allemaal echter ook een beetje betaalbaar blijven.

Dit zijn jouw eigen afwegingen.

Hallo, ik heb een vraag. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Als je graag h2o2 aan een klysma wil toevoegen, gaat dit dan ook samen met een koffie klysma?

Dus bijv. eerst een klysma met alleen water om te reinigen

Dan een koffie klysma met een halve theelepel 3% waterstof peroxide eraan toevoegen?

Alvast bedankt.

is het niet zo dat je met zo een klysma je darmflora verstoord en je ook de goede bacterien ermee uit spoelt? of is dat soms ook een fabel?

Quote:
is het niet zo dat je met zo een klysma je darmflora verstoord en je ook de goede bacterien ermee uit spoelt?

Hoi Bestrong, de koffieklysma is een lage darmspoeling die alleen gaat tot de endeldarm.

Dat heeft geen invloed op je darmflora.

Een hoge darmspoeling is een ander verhaal: daar heb ik ook ervaring mee, en ik ben daar zelf niet over te spreken https://www.fatsforum.nl/topic/darmspoelingen

Ik zou het jou ook zeker niet aanraden.

De koffieklysma, of welke lage darmspoeling dan ook, is echt een ander verhaal dan een hoge darmspoeling.

De koffieklysma is er in eerste instantie voor je lever overigens, al spoelt die ook je endeldarm leeg: 2 vliegen in 1 klap.

hallo Edwin

dat artikel ziet er inderdaad veel belovend uit, ik ben wel is benieuwd welke koffie gebruiken jullie hier allemaal? welk merk? hoe duur? welke werkte het beste bij jullie?

Ik gebruik regular koffie van EkoPlaza. Dat is 50% Arabica en 50% Robusta.

https://webshop.ekoplaza.nl/nl/voorraadkast/koffie/koffie-regulier/8711521946280.html

Een pak van 250 gram (2,75 euro) is voor mij genoeg voor een week.

Mitchel, succes.

Weet iemand hoelang gekookte koffie goed blijft?

Elke dag koffie koken (+ laten afkoelen) voor een klysma is best wel veel werk.

Het is handiger om iets meer te maken voor een paar dagen.

hallo Edwin heel erg maar om te drinken warm ik rustig nog koude koffie op van 2 dagen terug.

Trouwens over je parasieten: zou dat nou aan de koffie liggen?

Als je gewoon een waterklysma zou doen, wat dan?

Met een waterklysma zag ik heel soms iets dat op een parasiet leek. Toen wist ik niet wat het was en negeerde ik het maar. Het was ook maar hooguit 1 keer per maand.

Sinds de koffie klysma's zag ik deze voorwerpen steeds vaker en de laatste 2 weken zelfs iedere dag. In een topic op dit forum zag ik een document met foto's van rope parasites en die komen exact overeen met wat ik in de wc pot zie.

Hallo Edwin

bedankt , goede vraag hier ben ik ook heel benieuwd naar. je spoelt wel lekker door zo te lezen hopelijk ben je in de tijd helemaal clean. Hoelang doe jij de koffieklysma al? ben benieuwd wat er voor rommel bij mij allemaal uit zal komen Laat het maar komen.

Mitchel,

De koffie klysma's gebruik ik nog niet zo lang. Pas een paar weken. In het begin 2 keer per week, daarna om de dag en sinds 1,5 week iedere dag.

ik ben vandaag zojuist met de koffieklysma begonnen,heb 4 eetlepels koffiebonen aan de kook gebracht met 1liter schoon water dit 10min laten doorkoken .daarna heb ik dit afgezeeft hield hier precies 400ml aan over! klopt het dat je er ongeveer een halfuur over doet voordat alles erin is gestroomd? ik heb de klysmaset van lekkerinmnvel.nl.

het viel wel reuze mee moet ik zeggen de eerste 200 ml bleef rustig zo een 12 min zonder moeite zitten leek wel alsof het opgeslurpt werd tot ik op de wc ging zitten kwam alles eruit wat een opluchting was dit! voelde me niet eens hyper. de tweede ronde ging wat moeizamer en kwam er dan ook binnen 5 min uit met de laaste beetjes. voelde wel wat ruimte maar heb eerlijk gezegd verder nog niet veel opgemerkt.

kan dit kloppen voor de eerste keer?

klopt het trouwens dat je vanaf het moment dat alle koffie binnen is het dan nog zo een 13-27 min binnen moet houden? alleen het erin laten komen duurt bij mij al 45 min! hier heb ik gelezen dat een voorbereiding van 1 uur voldoende is. hoe zorg je er dan voor dat dit wat sneller gaat? of is die 1uur gebaseerd op 1 ronde?

hoi Bestrong, heb je de klysma op goede hoogte boven je gepositioneerd als je die slang in je achterste hebt gedaan?

Je hebt genoeg zwaartekracht nodig voor druk op de koffie om goed je achterste in te gaan.

Ik doe het in twee rondes: eerste ronde duurt ongeveer 10-12 minuten (dit is om ruimte te maken in de darmen voor een beter effect in de tweede ronde voor de koffie om de lever te bereiken).

Tweede ronde duurt ongeveer 20-25 minuten bij mij: dat is ongeveer de tijd die de koffie nodig heeft om de lever te bereiken.

Ik ben bezig met de waterklysma, ik vroeg me af hoevaak je dit kan doen? Ik ben 4 dagen geleden begonnen en ben nu elke dag 2-3 uur bezig... Er staat dat je door moet gaan totdat er alleen nog water uitkomt.. Echter blijft het bij mij eruit stromen, en ik vermoed dat het candida is (gist achtig, wit spul komt er best vaak mee uit..) maar na 3 uur begint het pijn te doen en raak ik erg vermoeid en dan stop ik, terwijl ik nog wel voel dat niet alles eruit is..

Ik vind het best verslavend eigenlijk, het voelt goed om te zien wat er allemaal uitkomt, maar het is wel vermoeiend bovenop de bijnieruitputting en candida..

Ik heb nu ook moeilijk ontlasting zonder de klysma, in hoeverre kan ik hiermee elke dag doorgaan?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.672
Nieuwste lid
Jurgman
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan