Hoi Lievergezond, zoals je weet (denk ik) doe ik al sinds 2009 waterklysma,s. en heb snel diaree van alles en nog wat.
Vit C innemen bv ging niet goed, ook zuiveringszout niet. Daarom heb ik een beetje vit.C in 1,5 liter water gedaan (puntje poeder op theelepel). Het lijkt me dat dat geen kwaad kan voor de gezondheid van mijn darmen. En ja hoor, buiten op straat problemen. Puntje zuiveringszout - dito. (ongeveer 3 uur later). Gelukkig dat mijn darmen dan al leeg zijn, dan is de schade onderweg niet zo groot.
Er is dus een rechtstreekse verbinding d.m.v. de poortader met de lever. Het kan niet anders dan dat de lever door de vit. C en/of zuiveringszout gestimuleerd wordt extra gal (misschien) aan te maken en dus ook ontl. te lozen.
Als ik een "leverdrankje" nuttig is het effect hetzelfde. Ik voel mijn lever aan de gang gaan en die stuurt ontlasting.
Het is niet onmogelijk dat mijn lever inmiddels anders is gaan werken doordat mijn ontlastingssysteem in de war is. Dokters adviseren mij om extra vezels te nemen maar haha, daarmee krijg ik echt mijn darmen niet aan de gang. Darmen die niet werken is het probleem ook niet. Diaree is het probleem.
Ik denk dat een klysma met vit C best wel gezond is, dus dat kan ik ook wel doen, alleen dan thuisblijven. Dito met zuiveringszout, denk dat dat wel in spoelwater kan maar dan thuisblijven.
Hoewel, gisteren ging ik pas om 22.00 extra naar het toilet door de zuiveringszout in spoelwater. Ik ben nog nooit in die jaren echt vanzelf naar het toilet geweest, dus moet zuiv.zout de boosdoener zijn geweest.
Koffieklysma,s doe ik nooit, ga ik deze winter toch eens doen.
Zijn er hier mensen die na een koffie-klysma een uur of 3 uur later extra naar het toilet moeten?
Afijn, ik ben nu gewaarschuwd.