klysma

Heb deze week elke ochtend een waterklysma gedaan, koudwater wel te verstaan: dan komt er veel uit! Sommige dagen hierna een koffieklysma, na het inlopen ga ik op mijn zijde liggen (en pruttel pruttel) geen idee of dit beter is?

Maar.. doen jullie na de koffieklysma nog naspoelen met een waterklysma?

 
Ik niet. Brrr, koud water klysma's...mag ik niet aan denken momenteel. Misschien als het weer warmer is dan 20 graden.

 
Ik heb inmiddels ook een klysma-set gekocht. Ik ben benieuwd wat ik er mee ga ervaren. Ik wil in ieder geval ook eens een urineklysma gaan doen. Ik zal eens in mijn boek over urinetherapie opzoeken wat voor een mogelijkheden en toepassingen er allemaal voor zijn. Het spreekt me vooral heel erg aan om met lichaamseigen middelen te werken...

 
ik heb vandaag voor het eerst een klysma gedaan. ik heb deze rubberen klysma set gebruikt. het ging eigenlijk heel makkelijk - weet niet waarom ik het niet eerder heb geprobeerd. ik heb gewoon gefiltert water gekookt en deze af laten koelen totdat het lauw was. er is wat uitgekomen, maar niet heel veel denk ik. ik heb gemerkt dat mijn bolle buik iets minder opgezet was en dat ik me daarna energieker voelde! dat laatste was wel heel fijn - het huis is helemaal schoon geworden ;) ik heb nu wel weer last van opgeblazen buik / gasvorming. is dit normaal?

 
Geen idee, zelf heb ik er geen last van. Wacht nog een paar keer af. Ik moest de eerste keren wel wennen, voor ik mijn eigen manier had gevonden. Draai er nu niet meer mijn hand voor om.

 
Dank Claireelis, voor je tip van waar je je klysma gehaald hebt.

Ik heb me een breuk gezocht naar een fatsoenlijk in NL, maar kon er geen vinden.

Nu heb ik er eentje in het buitenland gekocht op hoop van zegen, al vrees ik dat dat nog niet zo makkelijk wordt, want ik heb nog geen bevestiging van mijn bestelling en betaling ervan gehad.

Bij de winkel waar jij je huidige vandaan hebt, heb ik mijn huidige, maar die is bijna kaput.

Het is een andere dan die jij hebt: veel minder stevig in elk geval.

Ik krijg geen opgeblazen buik van klysma´s denk ik (ik heb die ergens anders van:-)).

Ik doe zowiezo twee rondes met de koffieklysma.

Dat is de procedure die mensen met koffieklysma´s doen.

Succes!

 
Nog even een vraagje:

Koffie klysma's ontgiften de lever door de stof palmitinezuur die zorgt voor de grote hoeveelheden gluthation. Nu zat ik te denken, als het gaat om palmitinezuur, waarom dan ipv koffie niet bijv rode palmolie gebruiken? Of misschien zijn er nog wel andere dingen die grotere hoeveelheden palmitinezuur bevatten?

Is er ook al iemand achter welke koffiesoort het meeste palmitinezuur bevat??

 
Het woord zegt het al: palmitinezuur. Rode palmolie bevat maar liefst 45% palmitinezuur. Het beste merk is Aman Prana. Dierlijke vetten bevatten ong. 25% palmitinezuur.

Mike

 
Interessant experiment Janse!: kijken of alleen palmitinezuur werkt.

In elk geval schijnen er nog meer stoffen in koffie verantwoordelijk te zijn dan alleen palmitinezuur voor het effect dat koffie via een klysma op de lever heeft: namelijk ook: caffeine, theobromine en theofyline.

 
Ik weet nog niet hoeveel vloeistof je nodig hebt voor een klysma, maar palmolie is dan wel een duur grapje, tenzij je het zou gaan verdunnen. Palmolie is wel vloeibaar op 38 graden, maar stolt ook vrij snel en geeft heel wat meer schoonmaakwerk lijkt me.

 
Je zou dus ook gewoon bijv een eetlepel rode palmolie kunnen toevoegen aan de koffie. Je zou er zelfs een soort smoothie van kunnen maken: koffie, rode palm, kokosolie, keltisch zeezout, h2o2.

Als de lever daar niet lekker schoon van wordt weet ik het ook niet meer 8)

 
Je zou toch denken dat het zetten van groene thee i.p.v. koffie ook moet kunnen? Minder caffeine, maar groene thee bevat ook theobromine en theofylline. Daarnaast zit er ook L-theanine in wat het zenuwstelsel kalmeert. Misschien werken die stoffen niet via de darmen omdat ze niet omgezet worden, dat weet ik niet. Maar thee zetten is in sommige situaties makkelijker dan koffie maken.

 
Ik ben het met Aschwin eens. (mooie naam trouwens)

Heb koffie drinken altijd al vies gevonden.

Ben een theedrinker.

En zo vind ik thee toch meer een natuur(lijk) product dan koffie, wat gebrand wordt.

Als je dan bovendien ook nog thee zet van kruiden/planten zo uit de tuin werkt het nog sterker dan gedroogde kruidenthee.

 
Albert,

Voor jou geldt hetzelfde advies als ik bij nachtschades geef: voeg geen druppeltjes toe aan een overgelopen emmer. Jij hebt ernstige neurologische schade en bent dus gebaat bij 0,0% koffieinname.

Mike

 
je hebt natuurlijk gelijk Mike...ik was ook maanden gestopt maar langzaam sluipt het er weer in...ik neem nu 1 a 2 per dag maar ik stop er weer mee :(

 
Mike,

Voor jou geldt hetzelfde advies als ik bij nachtschades geef: voeg geen druppeltjes toe aan een overgelopen emmer. Jij hebt ernstige neurologische schade en bent dus gebaat bij 0,0% koffieinname.

Geldt dit dan ook voor de vorm van een klysma? of is dit anders//??

 
Lievergezond schreef het laatst nog heel mooi, maar ik kan de post niet meer vinden. In ieder geval schreef ze dat koffie slecht is door de mond maar goed in de kont! :mrgreen:

Mike

 
Ik heb laatst gelezen dat je witte koffie moet gebruiken voor klysma's.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.624
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan