klysma

Oh Ikke, wat een toestand.

Je moet idd rustig beginnen.

Hoeveel eetlepels koffie heb je gebruikt?

Weet je dat nog?

ja, ik heb ruim 3 eetlepels gebruik.. lag in de filter voor ik het in de gaten had, was er niet zo bij met mijn hoofd!

Nu even waterklysma doen, hopelijk word het dan wat minder...

Wat ik ervan begrijp is ongeveer 2 eetlepels het beste om te beginnen (afgerond).

Maar al snel maakte het bij mij niets meer uit of ik nu 2 o 4 eetlepels nam.

Mijn eerste keer koffieklysma herinner ik me ook dat gehyper! (naast dat mijn onderlijf warm werd, maar dat heb ik na die eerste keer nooit meer zo gehad jammer genoeg).

Maar weet je, ik vind het zonde zoveel koffie.

Daarom ga ik ook niet uitproberen wanneer ik tegen het hyper aanzit (netniet zeg maar, dan heb ik lekker veel energie).

Ik gebruik nu 70 gram per keer: ongeveer 3 eetlepels.

Ikke, jij lijkt me een typisch gevalletje groene thee! ;)

Wat ik me net bedenk: de koffie gaat langs het poortadersysteem naar de lever, alwaar het de lever aanzet tot ontgiften. Wanneer je lever hiertoe onvoldoende in staat is blijft die koffie in je systeem hangen en verspreidt het zich alsnog over je lichaam. Misschien daarom je bibberige gevoel. Des te meer reden rustiger aan te doen. En misschien meer verdunnen. Ik gebruik meestal ca 3 eetlepels. Vervolgens laat ik het niet afkoelen maar doe er genoeg koud water bij tot de gewenste temperatuur. De hoeveelheid koffie blijft hetzelfde maar de verdunning maakt het minder heftig.

Leuk, informatief, grappig en niet altijd serieus te nemen:

http://www.health-information-fitness.com/enemarecipes.html

Hilda

Ik heb mijn nieuwe klysma-set in gebruik genomen. Hartstikke gemakkelijk om te doen! En nog leuk ook. Als je twijfelt om er mee te gaan werken, gewoon doen. Ik heb deze complete set gekocht, maar deze of deze kan ook en is goedkoper. Ik ben wel blij dat ik er eentje met een kan heb gekocht. Is gemakkelijk te vullen en dan meet ik in de kan de temperatuur.

Quote:
En nog leuk ook.

:lol:

Ik heb de blauwe zak, ook heel praktisch. En leuk!:))

Magnesiumsulfaat - zie ik net - is daar spotgoedkoop. € 4,35 voor een kilopot. Nog niet vertoond volgens mij..

Ik heb ook die kan, erg makkelijk! Bovendien kun je hem gewoon in de vaatwasser doen als je de slang eraf haalt!

Ik kan hem mooi op de rand van de toilet zetten, precies een goede hoogte!

Vandaag geen koffieklysma, maar rooibos/groene thee...

Misschien niet de oplossing, maar als ik me erg moe voel en een klysma doe, voel ik me hierna beter.. Misschien omdat de darmen dan leeg zijn?

Wat ik me afvroeg, is bitterzout ook als klysma te gebruiken?

Quote:
als ik me erg moe voel en een klysma doe, voel ik me hierna beter..

Ik neem even jouw zin als voorbeeld, maar bij jullie posts over koffieklysma's vraag ik me ook een beetje af of het geen verkapte vorm van koffieverslaving is. Ik hou niet van koffie of andere pepmiddelen. Mij staat het echt tegen om een cafeïnerijke vloeistof in mijn darmen te pompen om vervolgens opgewekt te worden en daarna met extra vermoeidheid te zitten. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat een koffieklysma niet ook een heilzame werking kan hebben.

dennis,

Ik houd ook niet van koffie of andere pepmiddelen, heb het nooit gedronken ook.. De koffieklysma deed ik voor de lever, maar doe ik niet zo vaak.

Ik had het hierboven dan ook niet over een koffieklysma, maar een waterklysma. Dus wanneer ik moe ben en een klysma neem (maakt niet zoveel uit wat ik erin doe: water, thee, zoutoplossing) dan voel ik me hierna beter.

ik moet zeggen dat ik de klysmas helemaal niet als prettig ervaar. ik heb het een aantal keer geprobeert met lauw water en beetje zout. ik heb daarna eigenlijk meer last van mijn darmen - lucht, pijntjes. is het wel aan te raden als je eigenlijk geen obstipatie heb? ik ga meestal 2x per dag naar de wc.

@lievergezond,

Zoals ik begreep doe jij nu elke dag een klysma? Weet je misschien of het belangrijk is om na de koffieklysma nog te spoelen met een waterklysma?

Ik start meestal met een waterklysma +keltisch zeezout, daarna de koffieklysma.. maar dan?

Hoi Ikke,

ja ik doe nu elke dag 2 x 2 rondes koffieklysma (ochtends en savonds) sinds een week of 4.

Maar daar stop ik vanaf maandag 6 weken mee en dan weer.

Dan 1x pd, nu 2 x pd.

Ik denk persoonlijk niet dat het belangrijk is om de koffieklysma na te spoelen met een waterklysma.

Voor mij gaat het om de leverreiniging: daar is een koffieklysma op gericht.

Maar ondertussen loost het overigens ook de endeldarm.

Hoe jij het zelf wil invullen is compleet aan jou Ikke uiteraard.

dank voor je reactie,

Vandaag koffieklysma gedaan met minder koffie en dat ging goed. Weet je wat ik me afvraag,... zou het goed zijn een klysma te nemen met natriumbicarbonaat ofwel zuiveringszout?

Waar blijft de koffie soms in mijn klysma :mrgreen:

Ik doe iedere dad zo'n half uurtje na een waterklysma een koffie klysma. Normaal gesproken kan ik dit maximaal half uurtje binnenhouden en dan komt dit eruit, vaak met ontlasting.

Echter, al 2 keer deze week, komt de koffie er niet meer uit. Waar blijft de koffie?

Oh haha Dirtsa, ik weet niet of het grappig is, maar ik moet er wel om lachen dat je de koffie kwijtraakt :D

Ik ben het ook wel eens vergeten, maar dan later kwam het er toch uit.

Misschien dat het er later nog uitkomt Dirtsa?!

Dirtsa,

Als het er dan eindelijk uitkomt kun je net als ome Joop (Dikvoormekaarshow) zeggen:

Dat was de koffie!! :D

Jullie zien er in elk geval wel de humor van in :lol: maar het vreemde is dus dat de koffie gewoon weg is, en er niet meer uitkomt. Ook niet veel later...raar hoor.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan