Kokosolie, voorstellen Dannie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Vandaar dat velen hier niet te weinig koolhydraten tot zich kunnen nemen en ergens tussen de 50 en 100 gram per dag nodig hebben om het vuurtje aan te wakkeren. Hun lever is simpelweg niet sterk genoeg om het uit zichzelf te kunnen doen.


Is het ook goed als die KH alleen maar uit yoghurt, rauwe melk en wat blauwe bessen komen?

 
Nick,

Om je een idee te geven hoeveel koolhydraten er in de 3 producten zitten die jij opnoemt:

Per 100 gram zit er in

Yoghurt 4,5 gram koolhydraten

volle melk 4,3 gram koolhydraten (gepasteuriseerde melk, in de tabel noemen ze 'uiteraard' geen rauwe melk op, is veel te gezond)

blauwe bessen 14,5 gram koolhydraten.

Dan moet je daar bergen van eten om aan 100 gram te komen.

In witte rijst zit per 100 gram droog gewicht 78,5 gram koolhydraten, kijk dat schiet lekker op.

In boekweit zit per 100 gram droog gewicht 72,6 gram koolhydraten, dat rooit ook ergens op.

Lia

 
Mike,

Duidelijk, die uitleg. Op deze manier help je de lever en de alvleesklier om vet te verbranden. En dan door de leverreinigingen heelt de lever totdat die het zelf weer aan kan. Gesnipt, gesnapt, gesnopen. :D

Wij zijn in ieder geval aangevangen met het eten van witte rijst en boekweitvlokken. Daarnaast de zure appel en de honing dan komen we al een heel eind.

Trouwens witte rijst met een klontje boter en een beetje zeezout is niet te versmaden, zo lekker.

Lia

 
Poekie,

als ik dus al halve kilo yoghurt eet zit ik op 20, dan nog liter of meer rauwe melk is weer 20, 100 gram bessen zit je in totaal al op 55+ KH. Mike heeft het ergens tussen 50 en 100 gram zitten, daarbij vergeet ik nog de honing in thee of yoghurt soms...

 
Nick,

Inderdaad, maar je komt nog hoger uit als dat jij uitrekent.

500 gram yoghurt: 22,5

liter melk: 43 gram

bessen: 14,5 gram

is samen al 80 gram koolhydraten.

Dus dat valt erg mee he.

Alleen wij gaan toch even wat terug in zuivel, we hebben het idee dat het 'verstoppend' werkt bij ons samen met de slagroom en de creme fraiche. Even uitproberen.

Lia

 
Nick,

Inderdaad, op deze manier krijg je koolhydraten zat binnen. Door rauwe melk te drinken krijg je al snel meer koolhydraten binnen dan je verwacht. Mike zegt 2-3 liter melk per dag te drinken, dus dan zit je ook al snel richting die 100 gram. Ook met smoothies gebaseerd op zuur fruit krijgen sommigen hier meer suikers binnen dan ze doorhebben.

 
Poekie, was indd even een rekenfoutje...

Maar als je 3 liter melk drinkt zit je dus boven de grens van 110 gram (suikerverbranding) dus mike hoe kan je dan in de vetverbranding komen?

 
Goede vraag. Ik denk dat de melk die de natuurvolkeren die Price bestudeerde dronken nog veel vetter was, en ook minder suikers bevatte.

Vandaar dat het volgens mij beter is om ook je melkconsumptie niet te overdrijven en vooral ook te kiezen voor (24-uurs) yoghurt en kefir. Dan heb je dus alle voordelen van melk + mega veel goede bacterien + nog meer vitamientjes..

 
Janse, zit er in 24uurs yoghurt dan minder KH dan in yoghurt van de winkel? Want anders maakt het dus niet uit...

 
Ik drink geen 3 liter melk per dag, maar 1-2 liter. Dit zijn doorgaans ook de enige koolhydraten die ik op een dag consumeer.

Mike

 
Nick,

24 uurs yoghurt is zoals de naam al zegt, 24 uur gefermenteerd. De yoghurt uit de winkel is vaak vele malen korter gefermenteerd. De bacterien in de yoghurt eten de suikers op, dus ja, hierin zitten minder koolhydraten.

 
Quote:
Ik drink geen 3 liter melk per dag, maar 1-2 liter.


Nog niet zolang geleden zei je dit:

Quote:
Dan is het geen RAUWE melk meer. Ongekookt drinken dus. Hoeveel? Zoveel als je wilt! Ikzelf zit op 2-3 liter per dag.


Niet dat ik wil gaan zitten zeuren over je melkconsumptie hoor, al drink je 10 liter per dag,maar jij bent dus ook van mening dat ook bij rauwe melk overdaad wel degelijk schaadt?

 
Inmiddels ben ik alsmaar minder gaan eten en drinken. Dit proces was al een tijdje gaande en zet zich bog steeds voort. Ik heb mijn voedingstekorten weggewerkt en hen nu voedselreseerves, ik ben van de energie van schaarste overgegaan naar de energie van overvloed. Ik heb dagelijks maar weinig voedsel en dranken nodig om mijn reserves aan te vullen.

Mike

 
Cool, wat eet en drink je nu dan nog gemiddeld op een dag? Ik heb nog wel redelijk wat calorietjes nodig op een dag, dus zover als jij bent ben ik nog niet..

Ik kan ook prima met wat minder eten en drinken, maar dan val ik gelijk weer af, en dat wil ik nou niet.

 
Zoals gezegd, 1-2 liter melk per dag. Tegenwoordig eerder 1 liter dan 2. Verder soms een smoothie, vaak ook een klein bakje yoghurt vermengd met slagroom. Het avondeten is altijd vlees of vis (vaker vlees dan vis) met groenten, in een vette saus, vaak op basis van kokosmelk.

Mike

 
Janse, er zit nog altijd galactose in 24 uurs yoghurt. En neem niet meer dan 3 koppen yoghurt per dag. Ook omdat de lever de galactose om moet zetten naar glucose, stress de lever niet teveel.

Mensen met slechte leverwerking moeten minder yoghurt pakken in het begin. En het langzaam opbouwen.

 
Amancay,

Ja, die galactose ben ik nog niet helemaal over uit. De bacterien in de yoghurt/kefir voeden zich met suikers en vermenigvulgigen zich zodat er uiteindelijk vele, vele miljarden van die bacterien in de kefir/yoghurt zitten. En bacterien bestaan uit...Eiwitten! Er zal heus nog wel wat suikers (galactose) achter blijven, maar er zitten in elk geval een stuk minder suikers in dan voor de fermentatie.

Yoghurt eet ik 1-2 koppen per dag van. Kefir daarentegen meestal wel 1.5 tot 2 liter per dag. Ik voel me echt altijd super bij kefir, en eigenlijk alles wat gefermenteerd is, dus ik denk dat mijn lever er juist erg blij mee is.

Quote:
Mensen met slechte leverwerking moeten minder yoghurt pakken in het begin. En het langzaam opbouwen.


Maar ik ben geen "beginner" hoor. Zit al een jaar of 4-5 aan de Wapf :wink:

 
Het blijf voor mij een lastig iets met die kokosolie. Hoewel ik lees dat heel veel mensen er baat bij hebben levert het mij toch wat problemen op. Ik heb het voor mijn eczeem gebruikt en mijn roodheid werd daardoor erger.

Als ik het eet kom ik er heel snel van aan. Misschien omdat ik een noten allergie heb of veel stress heb? Ik weet het niet, ieder mens is verschillend en zal niet op gelijk reageren op voedsel. Ik wil het over een tijd nog eens proberen.

 
Ik heb ook nog even een vraag over de kokosolie.

Ik neem nu sinds 2 maanden elke dag een paar scheppen kokosolie, eet minder koolhydraten en slik ook de levertraan.

Aan het egin was er niks aan de hand, maar in de laatste paar weken ben ik gewoon al 4 kilo aangekomen. Dit baart me wel zorgen, want dit is niet mijn bedoeling, aangezien ik jaren geleden 18 kilo ben afgevallen.

Wat kan ik hieraan doen?

Ten tweede kan ik ook niet altijd goed naar het toilet. Hebben jullie hier ook nog wat tips voor.

Ik las namelijk ook over een leverreiniging. Ik vraag me alleen af of ik dit wel mag, aangezien ik medicijnen heb voor epilepsie. Is dit dan wel verantwoord om te doen? Kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen.

Groetjes Heidi

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan