Kokosolie, voorstellen Dannie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Veel koolhydraten in de vorm van glutenvrije graan, spelt.


Spelt is helaas niet glutenvrij, omdat het simpelweg een graan is. Alle granen bevatten gluten.

 
Als jullie praten over het innemen van 2 tot 3 eetlepels kokosolie per dag, bedoelen jullie dan in vaste vorm of vloeibare vorm?

Ik heb nl. eens uitgetest dat een halve eetlepel kokosvet twee eetlepels kokosolie is als je het vet smelt.

 
Ik kwam ook behoorlijk aan van de kokosolie en voelde mij er ook niet goed op. Sommige doen het er erg goed op en vallen er mee af! Ik houd het nu eerst op rauwe zuivel en de levertraan. Zoals ik het begrijp heeft het dus te maken met een slechte vet vertering, een lever die niet goed werkt. Zijn er hier mensen die met gebruik van de kokosolie zijn afgevallen?

 
Ik neem de kokos in vaste vorm en in het eten doe ik er wel eens een lepel bij in. Ik kan vanaf nu de inname wel iets minderen en kijken of dit beter wordt. Ik merkte wel dat mijn huid er beter van werd, aangezien ik een droge huid heb en ik had ook minder last van mijn menstruatiepijnen, dus in een paar dingen wil ik wel graag de kokos gebruiken, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn stoelgang goed is natuurlijk.

Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over de leverreiniging. Of ik dit ook wel kan doen, aangezien ik medicatie slik voor epilepsie en mijn zenuwgestel erg overgevoelig is. Veel last van flikkeringen op de linkerkant, niet tegen fel licht kan, duizeligheid en misselijkheid, wat ook vanuit mijn onderrug en nek komt.

Ik heb hierover al eens op het forum gelezen, ook over een milde leverreiniging en hoe dit precies te doen, maar ik kan het niet meer vinden.

En dan heb ik ook nog een vraagje over de
levertraan. Ik neem dit nu een aantal weken in door het in capsules te doen, omdat ik als ik het zo inneem erg last van mijn keel krijg. Kan het ook door de levertraan komen, dat ik last van obstipatie heb.

Ik hoop dat iemand mij hierover iets kan vertellen. Dankjewel allemaal voor de antwoorden!

Groetjes Heidi

 
Hoi, ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet vinden.

Ik gebruik sinds een half jaar kokosolie voor bakken en als broodbeleg, dat gaat prima gelukkig maar, omdat ik op dit moment even geen koemelkproducten kan nemen.

De vraag echter die ik heb is of ik wel goed bezig ben zo...... Ik kan er niet achter komen welke omega vetzuren erin zitten en of ik dus de goede verhouding omega 3 en 6 binnenkrijg.

Ik slik om de dag een omega 3 visolie capsule en om de dag een levertraan, niet van blue ice, ik had deze nog staan nl.

Ik heb lijnzaadolie staan, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat niet heel erg goed is

Verder eet ik elke dag een stukje vis of vlees, in de ochtend een gebakken eitje op zuurdesembrood, verder ook alles biologisch en afwisselend menu.

Ik eet niet volledig wapf omdat ik het nog aan het opbouwen ben.

Ik heb dus geen idee of ik het goed doe met de kokosolie, ik vind het lekkerder dan bakken in olijfolie.

Deze vraag naar aanleiding van een wondje wat maar niet dicht wil gaan, nu al een maaand of 3.

Vast bedankt

Linda

 
In kokosolie zit geen noemenswaardige hoeveelheden omega 3 of 6.

Het kan ook veel beter tegen hitte dan olijfolie dus is zeker om in te bakken een betere keuze.

 
Visolie is ook niet zo best en waarom stap je niet over op levertraan van blue ice? Dat is de beste nu ben je bezig met producten die niet zo goed zijn.

En kokosolie is, net als de blue ice, een natuurproduct met de juiste verhoudingen van alles.

Dus eigenlijk heb je dan die visolie capsules niet nodig.

Lia

 
Belgen opgelet: uw politici proberen u op sluwe wijze de toegang tot palm- en kokosolie te ontzeggen. Kom in actie voor het te laat is.

Quote:
Palmolie en kokosvet bij wet verboden in België?

Twee senatrices van CD&V (De Vlaamse christendemocratische partij), Sabine de Bethune en Cindy Franssen, hebben recent in België een wetsvoorstel http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPub&TID=83894675&LANG=nl ingediend om transvetten in de voeding te verbieden. Op zich een lovenswaardig initiatief, want het verband tussen transvetten en hart- en vaatziekten is wetenschappelijk bewezen. In landen als Zwitserland, Denemarken, IJsland en Oostenrijk zijn transvetten in de voeding al verboden, net als in de restaurants in New York.

Wat bij het doorlezen van het wetsvoorstel opvalt, is dat kokosolie en palmolie op een sluikse manier mee betrokken worden in het verbod. Palm- en kokosolie zijn samen met cacaoboter de plantaardige oliën die het hoogste gehalte aan verzadigde vetzuren bevatten. Plantaardige verzadigde vetzuren zijn echter absoluut geen transvetten. Integendeel, naast de natuurlijke transvetten van dierlijke oorsprong, ontstaan transvetten precies door de industriële hydrogenering van onverzadigde plantaardige vetten zoals we in margarines aantreffen.

Het is zeer vreemd hoe in de toelichting van dit wetsvoorstel uitvoerig wordt gesproken over de gevaren van transvetzuren, terwijl het verbod op palm- en kokosolie er nauwelijks in toegelicht of verantwoord wordt. Nochtans worden in het wetsvoorstel al deze vetten aan dezelfde strikte norm onderworpen: maximum 2 gram per 100 gram olie of vet. In de toelichting staat dat palmolie en kokosolie “hoogstwaarschijnlijk even schadelijk zijn als transvetzuren”, een bewering die niet kan worden gestaafd door wetenschappelijk onderzoek.

Helemaal hilarisch wordt het, als je bedenkt dat deze plantaardige verzadigde vetten steeds meer als gezondheidsproduct worden gepromoot, terwijl het wetsvoorstel hen afschildert als ongezond. Kokosolie zou beschermen tegen diabetes, cacaoboter wordt door de wetgever als verplicht ingrediënt (minstens 25%) opgelegd om van “echte” chocolade te kunnen spreken, en rode palmolie wordt her en der aangeprezen als een natuurlijk antioxidant.

Is het toeval dat kokos- en palmolie buiten de EU worden geproduceerd, vooral in Azië? Terwijl de EU de derde grootste producent van zonnebloemolie en de grootste producent van olijfolie en raapzaadolie is. Of hoe onder het mom van zorg voor de volksgezondheid een verkapte vorm van protectionisme wordt tot stand gebracht. Follow the money en je snapt de politieke keuzes opeens. (met dank aan Luc van Braekel)

http://www.ahealthylife.nl/palmolie-en-kokosvet-bij-wet-verboden-in-belgie/

http://www.aquariusage.com/index.cf...ariusagecom-Recent+(aquariusage.com+-+recent)

 
Deze blog is eigendom van Fred de Vries, die het failliete gedachtengoed van 'verzadigd vet en zout zijn slecht' aanhangt en verkondigt. Het zou interessant zijn om te achterhalen voor wie deze meneer werkt.

Mike
 
Fred is begonnen als account manager bij Procter & Gamble, vervolgens Heineken, consultant bij o.a. Pepsi, nu is hij bezig met OOH advertising voor Spadel (is a European group that bottles mineral water and produces lemonades. In Benelux we are market leader for natural mineral water thanks to our successful brands Spa and Bru. We have offices in Belgium, Netherlands, France and the UK).

OOH: 'Out of home advertising (or OOH advertising, OOH Media) is advertising that reaches the consumer while they are outside the home.

Out of home advertising is focused on marketing to consumers when they are "on the go" in public places, in transit, waiting (such as in a medical office), and/or in specific commercial locations (such as in a retail venue). OOH advertising formats fall into four main categories: billboards, street furniture, transit, and alternative.'
 
Hi Mike, ik kan goed googelen. Met "...", met het min-teken voor woorden, met steeds verschillende zoekwoorden. In dit geval zijn voornaam met achternaam, F. de Vries, "F. de Vries", en dan aangevuld met o.a. 'leerstoel' (niks), met 'universiteit', 'belangen', met Erasmus (waarom heeft hij maar zo kort voor Erasmus gewerkt? had verder geen tijd vanochtend, maar daar wil ik wel meer over weten), belangenverstrengeling, gesubsidieerd door, fabrikant, consultancy, gezondheid, kokosolie etc. Tot ik iets vind, en daar zoek ik op verder.
Zo heb ik jou ook gevonden. Nou ja, maar dan met andere woorden.
 
:')
Hoi Kaaskanlekkerzijn.
Er is zo'n gezegde, iets met hoogmoed...
Ehm, mja. Ik ga me verder zwijgend schamen. XD
 
Wat ik vooral vreemd en verdacht vind is dat hij bijna een complete blog besteed aan zijn mening waarom kokosolie slecht is. Ik vind rauw veganistisch eten niet gezond net als hij kokosolie niet gezond vind maar daar ga ik mijn energie niet aan verdoen. Waarom zou je als hobby zoiets steeds gaan afkraken? Dit maakt het voor mij meer aannemelijk dat het geen hobby van hem is. Maar daar heb ik helemaal geen onderzoek naar gedaan.
 
Je kan een reactie achterlaten, alleen moet deze wel even door de blogger goed gekeurd worden. Dit is voor mij een teken dat het hier om iemand gaat die niet zo goed tegen een weerwoord kan.

Apart vind ik het toch wel dat de blogger zo snel de reacties heeft gevonden op dit forum en zich daar ook nog eens wat van aan trekt.

Heerlijk hoor van die mensen die op het internet een beetje lopen te blazen en te toeteren, veilig vanachter een toetsenbord en zonder een weerwoord te willen krijgen.
 
Hij reageert ook wel eens op stukjes van Juglen op ahealthylife.nl. Volgens mij is gewoon een betaalde trol.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan