Kokosolie, voorstellen Dannie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het zou mooi zijn om uit te vinden wie hem dan betaald.

Altijd uit blijven kijken met wat je voor waarheid en als kennis aanneemt op het internet (en in het leven). Je weet nooit wat iemands motivaties zijn om de kennis te delen.

Edit: overigens druipt het cynische, zure en tegendraadse van de blog af en het lijkt me duidelijk dat dit bedoelt is als commerciële poging publiek te winnen voor zijn geschrijf. Er is vast een groot publiek wat het 'gezeur' over kokosolie en andere gezonde voeding zat is. Van mij mag hij deze junkfood- en supermarktvulling eters blij maken ;)
 
Helaas plaatst hij mijn reactie op zijn artikel niet. Ik vroeg hem naar zijn ervaring, zijn bronnen en zijn reden waarom hij zo ageert tegen kokosolie. Blijkbaar wil hij graag zijn mening spuien maar dus inderdaad geen weerwoord krijgen of uit moeten leggen waarom hij iets zegt of waar zijn mening op gestoeld is. Want dat is het mijns inziens: "zijn mening". Het zijn geen feiten, al brengt hij ze wel zo wat helaas voor verwarring kan zorgen bij menigeen.

 
Fred kan alleen maar trappen (http://kokosvet.blogspot.nl/2015/04/i-rest-my-case.html), is druk met het zoeken naar alle accounts van Heksje, volgt haar nu druk, tikt haar op de vingers voor een (zeer stomme) d/t fout en houdt blijkbaar van een cynisch toontje.

Helaas geeft hij geen antwoord op mijn vraag waarop zijn ideeën gestoeld zijn. Hij zucht wat en verwijst naar het feit dat hij deze "misschien" (!) stoelt op "betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken".

Ook mijn reactie van vandaag (zie helemaal onderaan) zal hij wel weer negatief en vol cynisme ombuigen. Jammer dat ik zijn beweegredenen niet weet. Wel vind ik het opvallend dat hij en velen met hem (want helaas voor hem is hij niet uniek te noemen) zo hard aanschoppen tegen bepaalde vormen van voeding.
Waarom maakt Fred zich er zo druk over dat mensen kokosolie nemen? Is hij zo begaan met de gezondheid en het welzijn van de mens?

Ertegen schoppen is één en is iets wat heel veel mensen kunnen en (helaas) ook doen. Ik ben benieuwd of hij ook met dé oplossing komt, hèt alternatief voor volgens hem zeer ongezonde kokosolie.

Ook heeft Fred last van de typisch (Nederlandse) hokjesgeest want hij noemt de forumleden 'gelovigen'. Dat er bewijzen zijn o.a. in de vorm van een dik boek veegt hij daarmee resoluut van tafel. Hij gelooft blijkbaar liever in "betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken".


Mijn reactie van vandaag aan hem:
"Misschien haal ik mijn informatie uit de betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken die ik bij vrijwel ieder artikeltje noem..?"
Inderdaad haal je de informatie daar "misschien" uit Fred, maar "misschien" ook uit je duim?!
Ik adviseer je je ook eens in te lezen over de "betrouwbaarheid" van wetenschappelijke onderzoeken daar deze veelal nogal dubieus zijn vanwege sponsoring en belangenverstrengeling.

Mooi trouwens dat je zucht van mijn naam, komt deze je te rauw over? Kan je een dergelijke rauwheid niet aan?

Cynisme lijkt een teken van intelligentie en derhalve zullen je stukken op bepaalde mensen zeer intelligent en doordacht over komen. Cynisme is echter een uiting van machteloosheid en onwetendheid. Het is een poging beter over te komen dan je daadwerkelijk bent. Wees jezelf, treed de wereld vriendelijk tegemoet, geef niet overal op af en je zal zien dat het leven ineens een stuk leuker en gezonder wordt.

 
Ook over stevia is Fred aan het bloggen. Daar ik hem de link had gestuurd dat stevia als voorbehoedmiddel is gebruikt (zoals we hier bespraken: https://www.fatsforum.nl/topic/stevia-het-zoete-alternatief/page/5/) kreeg ik van hem de volgende tweet terug:

Je melding over stevia als voorbehoedsmiddel is precies dat wat ik bedoel. Niets uitzoeken, alles geloven. Lees mijn boek.

Na mijn reactie daarop

O? Is alles alleen maar PR voor je boek?! Have fun Fred. Geniet van je eigen negativiteit. Ik ga door met genieten vh leven
verdwijnt Fred prompt als volger van mijn Twitter account.

Stevia kan je via een link op zijn site bestellen bij een webwinkel in Kubaard, een dorp dat niet al te ver van Harlingen ligt en dat is waar Fred volgens Linkedin gevestigd is.

Ik mag niet alles geloven van hem volgens zijn tweet maar ik heb hier toch (nog steeds) vermoedens van commerciële belangen.
 
Of hij is een ingehuurde kracht, of hij is 'blinded by science'. Leuk dat we in de gaten worden gehouden en leuk dat er nu op zijn site in de screenshot fat's not bad staat!

Mike
 
'Of hij is een ingehuurde kracht'

Welke organisatie zou iemand als mij willen inhuren om een site als westonprice of slechts het onderwerp 'kokosolie' in de gaten te houden? Zo belangrijk ben ik echt niet. Zo belangrijk zijn jullie echt niet.
 
Och jee, ga je nou echt menen dat die Fred hier nu ineens lid geworden is en mee wil praten? De Fred die reacties op zijn blog censureert, teksten aanpast op basis van de ontvangen reacties maar nog steeds negatief over diezelfde personen blijft.

Ja Fred, je wist zo goed van mijn d en t fout in een citaat, maar hebt zelf -nog steeds- menig taalfout op je site staan.

Waarom kom je hier? Welke informatie zoek je? En welke bijdrage aan de onderwerpen over gezondheid kan jij leveren?

Ik heb het gevoel dat je hier namelijk niet komt om jezelf te informeren dan wel om ons zinvol te informeren en wat mij betreft ben je dan ook niet welkom. Zet dat maar ook weer op je blog. Het zij zo.

Mocht je wel iets zinnigs bij te dragen hebben dan kom ik er dan wel eens op terug. Ik zie uit naar je eerste zinvolle reactie. Als je door het bovenstaande het gevoel krijgen dat je niet welkom bent, dan zal ik daar nu gelijk duidelijk in zijn: wat mij betreft ben jij hier niet welkom. Je blog staat bol van de negativiteit, als je commentaar op twitter krijgt blokkeer je deze perso(o)nen en je censureert reacties waar je wel gretig gebruik van maakt. Dat getuigt van eenrichtingsverkeer in de communicatie wat een gesprek niet zinvol maakt. Sterker nog, er is dan geen gesprek.

Geen idee wat je hier komt doen, maar ik vermoed alleen maar wat rond trappen om zo weer inspiratie en inhoud voor je blog op te bouwen.
 
Als je door het bovenstaande het gevoel krijgen dat je niet welkom bent

Laat hier in al mijn emoties nou toch ook alweer een taalfout in staan.
Het moet natuurlijk zijn: Als je door het bovenstaande het gevoel mocht krijgen dat je niet welkom bent



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan