Fred kan alleen maar trappen (http://kokosvet.blogspot.nl/2015/04/i-rest-my-case.html), is druk met het zoeken naar alle accounts van Heksje, volgt haar nu druk, tikt haar op de vingers voor een (zeer stomme) d/t fout en houdt blijkbaar van een cynisch toontje.
Helaas geeft hij geen antwoord op mijn vraag waarop zijn ideeën gestoeld zijn. Hij zucht wat en verwijst naar het feit dat hij deze "misschien" (!) stoelt op "betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken".
Ook mijn reactie van vandaag (zie helemaal onderaan) zal hij wel weer negatief en vol cynisme ombuigen. Jammer dat ik zijn beweegredenen niet weet. Wel vind ik het opvallend dat hij en velen met hem (want helaas voor hem is hij niet uniek te noemen) zo hard aanschoppen tegen bepaalde vormen van voeding.
Waarom maakt Fred zich er zo druk over dat mensen kokosolie nemen? Is hij zo begaan met de gezondheid en het welzijn van de mens?
Ertegen schoppen is één en is iets wat heel veel mensen kunnen en (helaas) ook doen. Ik ben benieuwd of hij ook met dé oplossing komt, hèt alternatief voor volgens hem zeer ongezonde kokosolie.
Ook heeft Fred last van de typisch (Nederlandse) hokjesgeest want hij noemt de forumleden 'gelovigen'. Dat er bewijzen zijn o.a. in de vorm van een dik boek veegt hij daarmee resoluut van tafel. Hij gelooft blijkbaar liever in "betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken".
Mijn reactie van vandaag aan hem:
"Misschien haal ik mijn informatie uit de betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken die ik bij vrijwel ieder artikeltje noem..?"
Inderdaad haal je de informatie daar "misschien" uit Fred, maar "misschien" ook uit je duim?!
Ik adviseer je je ook eens in te lezen over de "betrouwbaarheid" van wetenschappelijke onderzoeken daar deze veelal nogal dubieus zijn vanwege sponsoring en belangenverstrengeling.
Mooi trouwens dat je zucht van mijn naam, komt deze je te rauw over? Kan je een dergelijke rauwheid niet aan?
Cynisme lijkt een teken van intelligentie en derhalve zullen je stukken op bepaalde mensen zeer intelligent en doordacht over komen. Cynisme is echter een uiting van machteloosheid en onwetendheid. Het is een poging beter over te komen dan je daadwerkelijk bent. Wees jezelf, treed de wereld vriendelijk tegemoet, geef niet overal op af en je zal zien dat het leven ineens een stuk leuker en gezonder wordt.