kokosolie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Als je op de vorige pagina kijkt zie je dat het op je schildklier kan werken wat bij jou blijkbaar het geval is, dus voor jou iets minder kokosolie als je deze (bij)werking liever niet hebt.

ja, over die schildklier heb ik ook al gelezen. Maar je struikelt dus op zich niet over grote hoeveelheden?

eli,

Je vraagt naar de bekende weg. En dat terwijl je hier al een jaar lid bent. Het is allang bekend dat er hier mensen zijn die hartkloppingen, onrust, hitte e.d. ervaren na consumptie van kokosolie, omdat kokosolie een zeer stimulerende werking kan hebben op de schildklier. Als zelfs de kleinste hoeveelheid deze symptomen veroorzaakt, zul je noodgedwongen moeten stoppen met kokosolie. Kwestie van uitproberen.

Mike

met het eerst dit forum bedoel ik de link hierboven, met het tweede dit forum bedoel ik westonprice. sorry voor de onduidelijkheid!!!!

Omdat ik het merk nog niet genoemd zie worden, bericht ik er eens over. Ikzelf gebruik al jaren de virgin kokosolie van Witsenburg.

Ik lees hier nu ook dat Mike de kokosolie van Aman Prana de beste zou vinden, al zie ik helaas geen motivering hiervan.

De kokosolie van Unlimited Health heb ik ook eens geprobeerd en vind ik ook erg lekker. Volgens Helen (de eigenaresse van UH) zou dit de enige in NL verkrijgbare kokosolie zijn die rauw is en dus niet verhit boven de 40 graden Celsius.

Dat is een mooi verkooppraaje van Helen, maar koudgeperst is koudgeperst en er zijn diverse merken die dit aanbieden onder de noemer 'extra vergine'. Wat Witsenburg betreft, ik ken diverse mensen die met de eigenaar hebben gemaild en deze doet zijn best om zijn concullega's onderuit te halen, hij heeft het zelfs specifiek gemunt op Bart Maes van Aman Prana. Aan dergelijke onprofessionele negatievelingen wil ik mijn geld niet besteden. Daarnaast is zijn kokosolie van mindere kwaliteit en bovendien verpakt in plastic.

Mike

Het is praktisch onmogelijk om de kwaliteit te controleren dus ik vraag me af hoe je aan de info komt dat de kokosolie van Witsenburg van mindere kwaliteit is? Wat wel te controleren is is de verpakking, en de link van Heksje verwijst naar een kilo (liter) verpakking. Deze zit zeker weten in een glazen pot.

Wat het voordeel zou zijn van kokosolie die niet verhit is geweest boven de 40 graden ontgaat me overigens omdat kokosolie juist bekend staat om zijn hittebestendige kwaliteiten, maar als het koudgeperste kokosolie is lijkt het me sowieso onwaarschijnlijk dat deze verhit is geweest.

Bedankt voor de link, eli.

Ik ben sinds december begonnen met het Paleo dieet en gelijktijdig met het bakken in kokosvet(in plaats van olijfolie). Ik viel echt razendsnel af, terwijl ik dat helemaal niet wou, want ik zat al tegen ondergewicht aan. Ik sprak ook m'n zorg uit naar m'n orthomoleculair therapeut (ik was 6,5 kg kwijtgeraakt en ik begon er heel ongezond mager uit te zien).

M'n therapeut vond in eerste instantie dat het logisch was, door het dieet wat ik nu volg (weinig tot geen koolhydraten), maar ik at echt grote borden vol avondeten en bleef maar afvallen en slapen gaat ook slecht (had ik daarvoor ook wel met periodes).

Therapeut raadde uiteindelijk maar aan om weer eens wat koolhydraten (witte rijst, bataat) te nemen om te zien of ik dan weer aankom. Dat gebeurt nu langzaam weer.

Ik lees nu op het forum waar eli een link van stuurde dat er door sommigen gewaarschuwd wordt voor het gebruik van kokosvet in combinatie met koolhydraat-arme diëten (te veel ketonen, snelle schildklier werking). Dus misschien heeft dat ook wel mede veroorzaakt dat ik in zo'n razendtempo (met ook soms hardkloppingen) afviel. En na een onschuldig griepje was ik echt compleet bekaf voor dagen.

Ik gebruik overigens de kokosvet van [URL]http://www.kokosolienederland.nl[/URL]

Ik wil eens gaan minderen met kokosvet om te kijken wat er gebeurt. Omdat ik in m'n huidige kuur geen zuivel mag en olijfolie ook niet goed is om te verhitten, moet ik eens kijken waar ik dan ik ga bakken ;-)

Op de laatste bladzijde van het topic zie je ook interessante posts staan op dit gebied.

Inderdaad koop ik de olie van Witsenburg in de glazen pot. Eerder kocht ik deze ook wel in de plastic potten, maar toen wist ik niet beter :oops:

Wat betreft het kwaliteitsverschil tussen die van Witsenburg en Aman Prana heb ik toch meer onderbouwing over de kwaliteit nodig dan de houding van een of meer verkopers. Ik begrijp je principiële houding Mike, maar ik kan mijn dubbeltjes ook maar één keer uitgeven en ik weet niet het fijne van de discussie en de relatie tussen beide merken.

Het prijsverschil is enorm (Aman Prana 600ml-41,49 Euro versus Witsenburg 1000ml-16,89) en ik bekijk dit toch met enige gezonde argwaan, beide kanten uit. Het zet me wel aan het denken, maar ik wil dan toch iets meer weten voordat ik zoveel geld uit ga geven.

Ik zal eens een pot Royal Green bestellen en deze vergelijken met Witsenburg. Ik ben benieuwd. Mocht de smaak beter zijn dan kan deze door de smoothies en maak ik de voorraad Witsenburg op met het bakken.

Overigens is 'voorraad' een groot woord want de kokosolie verdwijnt hier alsof het in de zon staat :mrgreen:

Is kokosvet ook geschikt om op je gezicht te smeren na het scheren?

Ik gebruik zelf klein jaar Royal Green, in begin wennen maar nu wil ik niet meer anders. Die van Aman Prana wil ik ook eens proberen.

Is kokosvet ook aan te raden voor zwangere vrouwen? Een vriendin van mij is zwanger en wil haar eens een pot kado doen, en zak keltisch zout.

Ja en ja. Ik heb het heel lang als aftershave gebruikt, met veel plezier. Kokosolie is ook prima voor zwangere vrouwen, behalve als er hartkloppingen door ontstaan, een regelmatig genoemde bijwerking.

Mike

De baby van een vriendin van mij, heeft heel erg eczeem. Hij zat helemaal onder een dikke korst en krabde zich en huilde veel. Ik heb toen voor haar een potje kokosolie geozoneerd en haar geadviseerd hem daarmee in te smeren. Ze vertelde me vanmorgen dat het voor 50% weg is gegaan, alleen nog niet van zijn gezichtje. Ik ben heel blij met de kennis die ik van het forum krijg :D

Eerst moest ze hem van de huidarts nog insmeren met smerige cortico-steroide creme, wat maandenlang niets hielp.

Ik gebruik het ook als aftershave. En als zonnebrandcreme en als tandpasta en zelfs wel eens om in te bakken in exotische gerechten.

Quote:
Het prijsverschil is enorm (Aman Prana 600ml-41,49 Euro versus Witsenburg 1000ml-16,89) en ik bekijk dit toch met enige gezonde argwaan, beide kanten uit. Het zet me wel aan het denken, maar ik wil dan toch iets meer weten voordat ik zoveel geld uit ga geven.

Ik denk er ook wel zo over. Ik blijf het raar vinden dat Aman Prana zo lelijk doet over ontgeurde kokosolie maar ze zelf wel verkoopt, onder de naam Kokovita. Dat is ook niet erg eerlijk. Ik ben zelf fan van de body en fit olie, die is goedkoop, biologisch en de kwaliteit is super en ze zit in glazen potten. Ik weet niet of er iemand de dupe wordt van die goedkope prijs.

Ik heb ook zo'n pot van b&f besteld en die valt helemaal niet tegen, smaak is echt goed. Ik hoop maar dat er geen arme boer een poot wordt uitgedraaid. Ik koop trouwens de ap bij vitamimientjenodig voor 32 euro als je wat meer besteld.

Ik heb er geen idee van wat de boeren er voor krijgen maar Aman Prana is in vergelijking met welke olie dan ook echt wel duurder. Zijn zij dan de enige die de boeren fatsoenlijk vergoeden?

Ja, ik kocht het ook altijd bij vitamientjenodig, die rekenen boven 75 euro zelfs voor BE geen verzendkosten. Ik wil best een goede prijs betalen (en die grote potten van Aman Prana zijn ook heel fijn overal voor te gebruiken) maar het is toch elke keer weer een grote uitgave. Ik ben blij met die body&fit olie.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan