Bedankt voor de link, eli.
Ik ben sinds december begonnen met het Paleo dieet en gelijktijdig met het bakken in kokosvet(in plaats van olijfolie). Ik viel echt razendsnel af, terwijl ik dat helemaal niet wou, want ik zat al tegen ondergewicht aan. Ik sprak ook m'n zorg uit naar m'n orthomoleculair therapeut (ik was 6,5 kg kwijtgeraakt en ik begon er heel ongezond mager uit te zien).
M'n therapeut vond in eerste instantie dat het logisch was, door het dieet wat ik nu volg (weinig tot geen koolhydraten), maar ik at echt grote borden vol avondeten en bleef maar afvallen en slapen gaat ook slecht (had ik daarvoor ook wel met periodes).
Therapeut raadde uiteindelijk maar aan om weer eens wat koolhydraten (witte rijst, bataat) te nemen om te zien of ik dan weer aankom. Dat gebeurt nu langzaam weer.
Ik lees nu op het forum waar eli een link van stuurde dat er door sommigen gewaarschuwd wordt voor het gebruik van kokosvet in combinatie met koolhydraat-arme diëten (te veel ketonen, snelle schildklier werking). Dus misschien heeft dat ook wel mede veroorzaakt dat ik in zo'n razendtempo (met ook soms hardkloppingen) afviel. En na een onschuldig griepje was ik echt compleet bekaf voor dagen.
Ik gebruik overigens de kokosvet van
[URL]http://www.kokosolienederland.nl[/URL]
Ik wil eens gaan minderen met kokosvet om te kijken wat er gebeurt. Omdat ik in m'n huidige kuur geen zuivel mag en olijfolie ook niet goed is om te verhitten, moet ik eens kijken waar ik dan ik ga bakken ;-)
Op de laatste bladzijde van het topic zie je ook interessante posts staan op dit gebied.