kokosolie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik lees net de post van Janse over de kokosolie van Body & Fit shop.
Die heb ik een tijdje geleden ook besteld. Biologisch, Extra Virgin, koudgeperst, ongeraffinneerd, verpakt in een glazen pot èn.. goedkoop!
Dat laatste dat proef ik wel ja!
Bah! Wat heeft dit met kokos te maken?
Honderden lyrische reviews op hun site over deze kokosolie. Onbegrijpelijk!
Hoe kan dit? Zijn dit mensen die zo goedkoop mogelijk met de 'hype' meegaan, maar geen flauw idee hebben hoe kokos hoort te smaken?
Ik weet in ieder echt niet (en ik overdrijf niet) wat dit met kokos te maken heeft.

Ik heb tot op heden altijd Aman Prana kokosolie gehaald, maar dat ding wordt duurder en duurder, het is tijd om andere (goedkopere) merken te verkennen, heb iig 1tje op het oog en dat is van Royal Green, iemand ervaring daarmee? Is het van goede kwaliteit? Hoor het graag!

Ik heb altijd de extra virgin van Royal Green, ik vind 'm prima. Ik koop 'm wel altijd in de aanbieding of in ieder geval niet duurder dan 28 euro.

Ik koop mijn kokosolie altijd bij Pit&Pit. Ik heb allerlei merken geprobeerd, maar deze vind ik eigenlijk het lekkerst.

Ik ben wel eens benieuwd waar de verschillen nu in zitten. Ik vind het een vrij oncontroleerbaar product. Pit&Pit schrijft:

Uit gecontroleerde biologische landbouw

Het zou fijn zijn als dit klopt. Maar ik vraag me af of kokosnoten wel biologisch verbouwd worden. Is het eigenlijk wel landbouw?

Witsenburg verkoopt middelmatige kwaliteit en is in emails naarklanten allesbehalve positief over de concurrentie. Ze lijken vooral een eeuwigdurende vendetta met Aman Prana te hebben. Foute energie dus.

Ik weet de oplossing:

De allerbeste kwaliteit voor de allerbeste prijs is afkomstig van de webwinkel van Rineke van den Berg (www.sundancer.nl):

http://www.sundancer.nl/shop/kokosolie

Rineke en haar man Piet hebben kokosolie te koop van kokospalmen die aan de zee staan. De kokospalm kan onverdund zeewater weerstaan en dit betekent dat de kokos van Sundancer de meest mineraalrijke en voedzame op de markt is!

Mike

@ fatsnotbad,

Mike, Krijg je provisie voor dergelijke tips die je geeft? haha

Bedankt voor de tip!

Via deze weg wil ik dergelijke tips aanmoedigen, aangezien vele biologische en goede producten niet voor iedereen financieel binnen handbereik zijn en vaak gewoon te duur zijn om de aanschaf er van te kunnen permitteren.

Tips met goede en goedkope(re) adresjes zijn dus altijd welkom! Hou de boel dus up to date, zodat we er allemaal profijt van kunnen hebben.

Mvg,

Reiziger

Nee, ik heb geen aandelen in het bedrijf van Rineke en Piet. Wel kan ik ze rekenen tot mijn vrienden en ik kan je verzekeren dat deze mensen zeer wakker zijn en zeer oprecht!

Mike

Bij de drogist G&Wn It,s amazing Bio Kokosolie extra Virgin 1000 ml. 16,95.

@fatsnotbad,

mensen die oprecht zijn en hun werk zuiver uitvoeren hebben we nodig, helaas zijn die er weinig tegenwoordig, ik wil die kokosolie wel eens gaan proberen van Rineke en Piet, ben benieuwd.

Ik had bij de Jumbo kokosolie gekocht van het merk Valle de sole een (glazen)pot van 500ml voor €5,99, ik heb het desbetreffende bedrijf een lijst met vragen gestuurd, mocht daar iets interessants uit komen dan zal ik dat wel met jullie delen.

Opwarmen met magnetron en dan ergens ingieten?

Even zonder gekheid, ik zal zelf nooit kokosolie in kunststof verpakkingen kopen. Dit ivm lekkage van stoffen in het plastic naar je olie. Olie en vetten schijnen dit makkelijk om te nemen.

Dat ben ik met je eens EatSleep, echter vermoed ik dat de overige te bestellen glazen potten ook gevuld zijn met kokosolie die eerder in plastic jerrycans heeft gezeten. Het lijkt me niet dat deze glazen potten al vanuit de tropen verscheept worden.

Heksje, je kan natuurlijk de jerrycan opensnijden met een scherp stanleymes en het overscheppen in een andere pot. Of wachten op de warme dagen in de zomer, dan is het vanzelf al gesmolten en kan je het overgieten. Overgieten is gemakkelijker en sneller, maar daarvoor moet het eerst verwarmd worden (au bain-marie of op/naast verwarming of ....) en de vraag is of je dat wil.

Voor de zekerheid heb ik toch maar de potten van 1700 ml besteld. Dan heb ik er gelijk weer een paar mooie voorraadpotten bij :mrgreen:

Je kan ook nu genoeg potten sparen. En de volgende keer op een warme dag alles in een keer over gieten.
Of het eerst in een emmer met water zetten of de verwarming een uurtje in één kamer hoger zetten. Mijn badkamer heeft in verhouding tot de oppervlakte veel meer verwarming dan de rest van het huis, als ik de deur dicht houd is het daar warmer dan in de rest van het huis (in de winter dan) dus als dat bij jouw ook zo is zou je dat ook nog kunnen doen. Het hoeft niet zo heel veel warmer te worden ik zag het nu ook bij de toko al vloeibaar staan.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan