kokosolie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
De kokosolie van Ölmühle Solling is ook een aanrader. Kokossmaak is niet te overheersend vind ik en zit in een glazen weckpot die je later voor iets anders kunt gebruiken. Verder biologisch, koud geperst en fair for life keurmerk (dus boeren krijgen ook een faire prijs). En toch niet duur (ik doe maanden met zo'n pot): €19,25 voor 1000 ml.

Quote:
En toch niet duur (ik doe maanden met zo'n pot

Ja dat is misschien een verschil, maar ik doe met zo´n pot geen maanden :o

Dat vind ik ook zo raar aan aman prana, hoe kan nu die olie bij vitamientjenodig zoveel goedkoper zijn? dat is dan toch in elk geval een deel van de prijs dat niet naar de boeren gaat maar extra winst is? Ik zag trouwens ook dat bij vitamientjenodig een pot van 1600 nu 35,10 kost, dat was eerst 31,96. dat is toch echt bijna 12 euro voor een goeie halve liter tegen 5,90 tegen B&F.

Als de kokosolie 'niet te overheersend' is, klopt deze waarschijnlijk niet. We moeten er met z'n allen aan wennen dat bakolieen en -vetten onderdeel uitmaken van de smaak van het gerecht. In India doen ze niet moeilijk als ze in ghee bakken en het hele gerecht ernaar smaakt!

Mike

Laat ik het anders formuleren: ik proef wel dat ik kokosvet gebruik bij het bakken, maar de smaak staat me niet tegen.

Ik bak niet zo vaak in kokosolie, als ik oosters getinte dingen maak wel, maar een biefstuk zal ik niet snel in kokosolie bakken. Dat bak ik in Ghee, rundsvet of boter, varkensworst bak ik in varkensvet. Als het vet een ingrediënt is van de maaltijd moet er juist smaak aan zitten!

Quote:
Laat ik het anders formuleren: ik proef wel dat ik kokosvet gebruik bij het bakken, maar de smaak staat me niet tegen.

Laat ik het anders formuleren:

Jij bent bang om het leven te intens te ervaren. Het liefst wil jij alles zo neutraal mogelijk hebben. Dit geldt voor smaken, maar ook voor emoties.

Mike

Ik gebruik kokosolie alleen voor het bakken bij Oosterse gerechten, daar vind ik het bij passen, mijn biefstukjes en omeletten en dergelijke hoeven niet naar kokos te smaken, daar gebruik ik roomboter voor.

Quote:
Jij bent bang om het leven te intens te ervaren. Het liefst wil jij alles zo neutraal mogelijk hebben. Dit geldt voor smaken, maar ook voor emoties.

Oeps? 8O

Je hebt het niet tegen mij Mike, maar ik voel me ook niet aangesproken hoor. Ik ben gek op de smaak van kokos, maar het gaat mij er meer om dat ik niet wil dat elke warme maaltijd naar kokos smaakt, ik wil juist variatie in smaken en als je (het wat neutralere) roomboter gebruikt komen er weer andere smaken tot hun recht.

Quote:

Haha, wat ben je toch een rechtlijnige, zwart-wit man, Mike. Ik zeg dat de smaak van kokosvet me niet tegen staat en jij plakt daar meteen weer een label op dat ik bang ben om het leven te intens te ervaren. Ongelooflijk!

Jij ziet de wereld als goed-fout, zwart-wit, slachtoffer-dader, met weinig context. Terwijl als je alleen al de berichten op dit forum leest, je kan zien dat het leven niet zo zwart-wit is.

Ik ga nu eens even INTENS van een mooie boswandeling genieten. :mrgreen:

Twee weken geleden was het al duidelijk hoe het met jou zat:

Quote:
Ik denk dat jouw primaire probleem je bijnieren zijn. Je bent nl. enorm twijfelachtig (wat is gezond?) en gestresst.

Mike

Ik voel me vandaag juist super, niet gestresst (wil ik zo houden) en ook niet twijfelachtig.

Niet zo snel oordelen en labels plakken.

Vanavond op TV: 19.20 - Ned. 2 Kassa Groen. Kokosvet

Belgie 1: 22.30 Koppen XL. het geheim van yoghurt.

AANBIEDING VOOR FORUMLEZERS AMAN PRANA kokosnootolie 1600ml extra virgin van 43,75 voor 29,99 !!! bij www.ecoboerderij-dehaan.nl

Op is op!

Een tijdje terug werd er hier de supergoedkope kokosolie aangeraden van body en fit shop. En pas was er ook iemand die supergoedkope acerola poeder kocht via deze website, waar ook heel veel meer vitamine c in bleek te zitten dan de meeste andere acerola poeders. Bijna te mooi om waar te zijn.

Nu vind ik het nog weleens leuk om kickboksen en mma te volgen, dus ik kijk ook regelmatig op mixfight.nl, een vechtsport forum.

Hier zag ik gisteren het volgende topic, waaruit blijkt dat body en fit shop de boel belazert wat betreft eiwitpoeders.

http://www.mixfight.nl/forum/showth...lijk-getest-en-het-resultaat-liegt-er-niet-om

Ik kan natuurlijk niets bewijzen, maar ik heb toch altijd een vreemd gevoel over die belachelijk goedkope kokosolie (je proeft ook zeker verschil met aman prana) en laatst ook die acerola poeder.

Ik heb tot op heden altijd Aman Prana kokosolie gehaald, maar dat ding wordt duurder en duurder, het is tijd om andere (goedkopere) merken te verkennen, heb iig 1tje op het oog en dat is van Royal Green, iemand ervaring daarmee? Is het van goede kwaliteit? Hoor het graag!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan