colonquixote @dennis en boschje – Huidproblemen en kokosolie
Hi - ik las de bijdrage over huidproblemen.
- ik lust graag kokosproducten, eet veel indonesisch en gebruik daarbij naast santen ook kokosolie.
Vorig jaar november gebruikte ik voor het eerst de Niuwe Band Olie - extra virgin uit Sri Lanka. Kort nadien kreeg ik een forse huiduitslag op mijn rug die mij deed denken aan een 'Frambozen-tong' - het zag er niet uit maar behalve vlak na douchen had ik vrijwel geen last van jeuk. Ik vertrok kort erna naar Indonesie en daar smeerde ik m'n rug in met vocht van de Aloe-Vera plant. De uitslag verdween grotendeels na verloop van plm twee weken, de rode vurigheid al na een week.
Inmiddels ben ik weer thuis en kookte sindsdien opnieuw met de bovengenoemde kokosolie. Tot m'n verbazing kreeg ik opnieuw uitslag. Nu minder hevig want ik ontdekte ze eerder. Maar toch. Het gekke is dat de uitslag links het eerst begint en daar ook het grootste is.
Voorlopig ben ik met alle producten die ik regelmatig eet en drink gestopt om te zien wanneer de uitslag verdwijnt om dan opnieuw te beginnen met de kokosolie en zo te controleren of mijn gedachten kloppen. Maar het zou fijn zijn als iemand hierover iets zinnigs op te merken heeft aan de hand van eigen ervaring(en) en/of ideën. Dank en Groet