Hi Zonne,
Ja, ik volg waar mogelijk het schildklier programma van
Forefront Health en pas het hier en daar aan door te luisteren naar m'n lichaam. Ik neem o.a. 3x per dag natuurlijk schildklierhormoon van hun. Maar er zijn meer cofactoren die belangrijk zijn voor een goed functionerende schildklierfunctie. Op hun website vind je veel informatie.
Bloedonderzoeken zijn tricky voor wat betreft het bepalen van de gezondheid van je schildklierfunctie. Ik zeg expres 'schildklierfunctie' en niet schildklier, omdat het helemaal niet (alleen maar) met je schildklier te maken hoeft te hebben. Beter is om je temperatuur en hartslag op te meten 3 x daags, dan weet je genoeg.
Ik ben inderdaad al even gestopt met cheleren, omdat m'n lever (en dus m'n schildklierfunctie) het zwaar had en de kwik niet goed kon afvoeren. Door m'n schildklierfunctie te verbeteren/ondersteunen, helpt dat ook je lever te herstellen.
Helaas kreeg ik een maand of 2 geleden een maagbloeding, ik denk door lang gebruik van Betaine HCL supplementen. De omeprazol maagzuurremmers die ik van de huisarts kreeg, kon ik niet tegen (salicylaten) plus ik wou daar sowieso liever niet aan, dus ben met andere middelen (enterosgel, mastic gum en nu borax oplossing) aan de gang. Gasvorming is het pijnlijkst, dus ik moet goed opletten wat ik eet. Helaas vormt (verzadigd) vet ook een probleem (gasvorming), dus dat moet ik ook minderen. Als ik zelfgemaakte soepen eet, gaat het over het algemeen goed. Ontlastingtest op H. Pylori was negatief gelukkig.
Die maagzweer/bloeding is de reden dat ik nog niet eerder weer aan het cheleren ben. Ik wil eerst met DMPS beginnen voordat ik weer naar ALA ga. Als ik die maag/darmproblemen nog wat meer onder controle heb, wil ik weer gaan starten.
Hoe heb jij jouw kwikbelasting laten testen?
Mark