Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Ik heb over van Living Supplements en misschien is er belangstelling voor.

2 x ALA 25 mg (02/2020)
1 x ALA 50 mg (09/2019)

geseald en dus ongeopend.

Bedankt voor de complimenten Simon!
Dat artikel kende ik nog niet, bedankt.

Ik kwam even langs om te melden dat het langverwachte boek waar Andy Cutler samen met Rebecca Rust Lee aan geschreven heeft, eindelijk is uitgebracht. De titel is The Mercury Detoxification Manual -
A Guide to Mercury Chelation en moet makkelijker leesbaar zijn dan z'n boek Amalgam Illness. Ook worden de counting rules voor een haartest uitgelegd. Uiteraard in het Engels geschreven.

Het is tot 2 januari in de pre-sale voor $35 + verzendkosten.

http://noamalgam.com/mdm.html

Fijne jaarwisseling!

Mark

Mark ben je nog steeds bezig met het ondersteunen van je schildklier ( en dus lever ) ? En hoe dan ? Slik je echt T3/T4 of meer met natuurlijke supplementen ?
En ontgiften mbt amalgaam doe je nu dan dus niet ?

Ik heb nog steeds een paar amalgaam vullingen. Maar mijn kwikbelasting was volgens een test jaren geleden mega laag. Dus ik twijfel nog erg over ontgifting etc. Misschien beter om eerst eens meer naar de schildklier te gaan kijken, net zoals jij. Alleen waar te beginnen ? Bloedtesten bij de huisarts ????

Zonne,

Ik bedenk me ineens dat je ooit een keer gezegd had dat je schildklier niet goed was? Daar had je toch medicijnen voor gehad? Ik heb het niet meer helder, maar volgens mij zei je dat dat niet werkte en je beroerder ervan werd? Heb je het daarna dan niet verder laten onderzoeken?

Hi Zonne,
Ja, ik volg waar mogelijk het schildklier programma van Forefront Health en pas het hier en daar aan door te luisteren naar m'n lichaam. Ik neem o.a. 3x per dag natuurlijk schildklierhormoon van hun. Maar er zijn meer cofactoren die belangrijk zijn voor een goed functionerende schildklierfunctie. Op hun website vind je veel informatie.

Bloedonderzoeken zijn tricky voor wat betreft het bepalen van de gezondheid van je schildklierfunctie. Ik zeg expres 'schildklierfunctie' en niet schildklier, omdat het helemaal niet (alleen maar) met je schildklier te maken hoeft te hebben. Beter is om je temperatuur en hartslag op te meten 3 x daags, dan weet je genoeg.

Ik ben inderdaad al even gestopt met cheleren, omdat m'n lever (en dus m'n schildklierfunctie) het zwaar had en de kwik niet goed kon afvoeren. Door m'n schildklierfunctie te verbeteren/ondersteunen, helpt dat ook je lever te herstellen.

Helaas kreeg ik een maand of 2 geleden een maagbloeding, ik denk door lang gebruik van Betaine HCL supplementen. De omeprazol maagzuurremmers die ik van de huisarts kreeg, kon ik niet tegen (salicylaten) plus ik wou daar sowieso liever niet aan, dus ben met andere middelen (enterosgel, mastic gum en nu borax oplossing) aan de gang. Gasvorming is het pijnlijkst, dus ik moet goed opletten wat ik eet. Helaas vormt (verzadigd) vet ook een probleem (gasvorming), dus dat moet ik ook minderen. Als ik zelfgemaakte soepen eet, gaat het over het algemeen goed. Ontlastingtest op H. Pylori was negatief gelukkig.

Die maagzweer/bloeding is de reden dat ik nog niet eerder weer aan het cheleren ben. Ik wil eerst met DMPS beginnen voordat ik weer naar ALA ga. Als ik die maag/darmproblemen nog wat meer onder controle heb, wil ik weer gaan starten.

Hoe heb jij jouw kwikbelasting laten testen?

Mark

Hoi Mark,

Ooh best heftig zeg een maagbloeding ! Eigenlijk dus ontstaan door teveel maagzuur ? MIsschien in combi met een maagzweer ? Gaat het nu weer beter me je ?

De site van forefronthealth is zo uitgebreid dat ik amper weet waar te beginnen. De artikelen zijn allemaal erg overtuigend en degene die ze schrijft is ook erg overtuigd van zijn gelijk. Ik ben dan weer de eeuwige twijfelaar. Wel of niet beginnen met schildklier ondersteuning. Komt ook omdat mijn lichaam nu ssort van in een balans is en ik die niet kwijt wil raken. Plus dat ik al eerder wat medicijnen ( thyrax) en supplementen voor de schildklier heb geprobeerd zonder verschil te bemerken.

Welke test ik toen heb gedaan ? Ooh jee nu vraag je wat. Ik denk een DMPS test. Volgens mij moest ik een capsule innemen en daarna urinne verzamelen. Zou dat kunnen ?

Zonne, fijn is anders inderdaad, zo'n maagbloeding/zweer.
Vezels zijn ook 'vervelend'. Eigenlijk moet ik alles aan gort pureren als het groentes/vezels betreft.

Je hebt dus een DMPS challenge test gedaan. Kan erg riskant zijn als je een serieuze kwikbelasting hebt:
http://www.dmpsbackfire.com/test/default.shtml

Wat betreft Forefront Health: dit is een 3-delige introductie:
http://www.forefronthealth.com/overcome-hypothyroidism/

Je kan hun adviezen proberen om te zien of het je helpt.

Mark

DAnk je voor de link. Ik zal hem binnenkort lezen. Geen idee of ik echt problemen heb met mijn schildklier. Ik heb het in ieder geval wel altijd koud.

Ja, volgens mij die challenge test inderdaad. Maar gek genoeg was mijn kwikbelasting super laag. Arts was er ook helemaal verbaasd over toen.

Mark,

Wat ellendig dat je een maagbloeding/zweer hebt. Had je tijdens het gebruik van Betaine HCL nog geen merkbare klachten?

Wat neem je er nu dan voor? Ik vraag mezelf af of Slippery Elm Bark wellicht een optie is?

Hi Binc,

Bedankt, maar kruiden kan ik veelal niet nemen vanwege m'n salicyaltengevoeligheid.
Ik neem nu een borax-oplossing en enterosgel en verder dus erg opletten met eten en drinken en dan zou het moeten helen.

Bottenbouillons lukt niet vanwege glutamaat waar ik knallende koppijn van krijg, maar niet teveel gelatine/collageen gaat wel goed.

Mark

Hoi mark,

Helpt de borax oplossing? Lijkt me heel vervelend als je steeds met maagklachten te doen hebt.

Hi Binc,

Borax geeft me vooralsnog vooral ontgiftingsverschijnselen, dus ik ben het wat aan het minderen.
Voeding heeft het meeste effect. Ik heb nog niet alle vezels uit m'n voedingspatroon kunnen schrappen, maar ben er mee bezig. Anders kan m'n maag zich ook niet herstellen. Omdat ik vet ook aan het minderen ben vanwege gasvorming, loopt de stoelgang niet denderend.

Zou blij zijn als het genezen is. Duurt nu al 2 maanden.

Mark

Hoi Mark,

Merk je dat al de moeite die je hebt gedaan om te ontgiften en voor zover je ontgift bent, dit effect heeft op mentaal en spiritueel niveau?

Joost

Hoi Mark,

Hoe lang ben jij nu bezig met die kwik ontgifting? Je zou nu toch een keer positief resultaat moeten hebben? Zou het niet zo kunnen zijn dat de oorzaak iets anders is?
Ik vind het ook echt gek dat je ineens last hebt gekregen van de betaine. Hier zou je toch geleidelijk aan klachten van moeten krijgen, en niet ineens?

Hi Joost en Binc,

Ik ben al bijna een jaar niet aan chelatie toegekomen, omdat ik eerst m'n lever/schildklier wat meer op orde wou krijgen, anders vergiftig ik me alleen maar meer. En toen kreeg ik dus die maagbloeding. Ik had een alternatieve maagzuurremmer gekregen van de huisarts en dat leek aardig te werken en ik dacht er een paar dagen terug vrijwel vanaf te zijn, maar door constipatie waar ik al een tijd mee zit, komt er veel druk op te staan en nu ik klaar ben met de kuur, is de pijn weer terug. Kennelijk toch teveel geperst ofzo. Ik word er gek van. Binnenkort maar weer terug naar de huisarts als het zo blijft.

Binc, achteraf gezien voelde ik al eerder een brandend gevoel na inname van de Betaine, maar ik gaf het verder geen aandacht. Had ik dus beter wel kunnen doen. Misschien heb ik dus allang geen maagzuurtekort meer. Mocht het in de toekomst weer nodig zijn, dan kies ik voor appelazijn om m'n maagzuur te vermeerderen.

Een aantal van m'n symptomen zijn sinds chelatie verdwenen of afgenomen (rosacea, metaalachtige smaak, verdoofd gevoel in kaak, etc.), maar heb nog wel even te gaan. Als dit gedoe met die maag/darmen nou eens achter de rug is, dan kan ik weer aan de gang met de chelatie.

Kwik past nog steeds het best bij m'n symptomen, haartest en vooral m'n reactie op lage dosering chelatie. Omdat het overal op van invloed is, ook m'n ontgiftingskanalen, is het lastig manoeuvreren.

Maar goed, eerst die maagzweer...

Ik heb trouwens het laatste boek waar Andy Cutler aan heeft gewerkt (The Mercury Detoxification Manual), ontvangen. Ziet er veel beter en professioneler uit en leest een stuk prettiger dan Amalgam Illness.

Mark

Hoi Mark,

Jeetje wat vreselijk vervelend van die maagbloeding zeg! Ik heb lente/zomer 2018 bijna hetzelfde meegemaakt maar ik ben op tijd gestopt met de betaine hcl, godzijdank. Ik heb wel maandenlang nog na het stoppen vreselijke maagpijn gehad. Dus ik weet wel zo ongeveer hoe jij je voelt. Ik ben ook een tijdje gestopt met al het zure en sindskort gebruik ik 1x per dag afwisselend appelazijn en citroensap voor extra maagzuur.
Ik slikte net als jij de betaine ook al best wel lang. Voorzichtigheid is zeker geboden (voor mensen die meelezen en het ook gebruiken).

Momenteel zit ik op een zwavelvrij dieet. ik ben dus ook zeer gevoelig voor zwavelrijke voeding. Ook zit ik op een COMT-dieet. Ik ben erachter gekomen dat ik een vertraagd werkend COMT-gen heb. Mijn maag darmen zijn een stuk rustiger geworden sinds het dieet maar ik ben er nog lang niet!

Mark, ik hoop echt dat jij je gauw beter zult voelen. Sterkte!

Dank je Sampjes!
Ben ik in ieder geval niet de enige die dat ervaart na lange tijd Betaine HCL slikken.
Ik ben ook als een gek afgevallen, wat een symptoom van een maagzweer kan zijn.

COMT-gen afwijkingen zie ik ook nog wel eens voorbijkomen op het kwikchelatieforum. Wel goed dat je daarachter gekomen bent, dan kun je weer verder.

Jij ook veel sterkte en succes!

Mark

Hoi Mark,

Vorige keer zei je dat je niet tegen kruiden kan. Maar heb je wel eens gedacht aan zoethout voor je maag? Lijkt mij minder schadelijk dan maagzuurremmers.
Dit is ook geen doen. Lijkt mij dat je bijnieren nu ook een opdonder hebben gekregen.

Ik heb al van alles geprobeerd, Binc. Zoethout bevat ook veel salicylaten.
Kamillethee werkt verzachtend, dus die hou ik erin. Ga vanaf morgen ook eens wat crackers laten staan. Kijken of dat helpt.

Ik heb nog nooit zoveel soep op!

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan