leuke filmpjes, berichtjes e.d.

Ja fantastisch filmpje Mike! Heb ook (weer)even een aantal andere filmpjes van Theo gezien.

Hij is over het algemeen echt heel goed en erg grappig. En dat voor iemand uit Eindhoven! :wink: 8)

Forumleden let op. Dit kan een serieuze bedreiging vormen!

&feature=youtu.be

Ik krijg de link maar niet goed, dus helaas even kopiëren en in de bovenbalk zetten Dan werkt hij wel.

Beetje absurd dit voor mij als verwesterde mens zonder band met het slachten van dieren: http://tejovleesprodukten.nl

"Ja we hakken gewoon varkens aan stukken en we maken het ook niet mooier".

(heeft ook wel wat).

Tsja,

Ik heb 25 jaar als slager gewerkt,en moest al vaker zeggen;

hoe denk je nu werkelijk dat dit leeker stukje vlees bij jou op het bordje komt?

Velen willen de voor hen ongemakkelijke dingen liever niet weten maar toch van het eindresultaat genieten.En dit geldt dan niet alleen voor dit onderwerp.

Je kunt dan wel lekkere botten bouillion maken maar er moest toch echt eerst iemand zo'n beest doden,ontvellen, de organen eruit halen(wanneer je dit werk doet krijg je nooit koude handen :wink:),zorgen dat het beest gedeeld word en uitbenen.

Als je ze kunt vinden, de films van The gods must be crazy zijn erg hilarisch om te zien. Hier een stukje op youtube van film 1

De macht van het getal van de grote groep kan soms ook positief uitwerken (als die groep de eigen kracht kent).

mooi Lievergezond, ik dacht dat het klaar zou zijn met het kalf, integendeel.

Aan de andere kant, leeuwen hebben ook weleens honger..

hoi Marijan, ja mooi he?

Het geeft mij wel kracht.

Het principe van de kracht van het getal kunnen wij aanwenden ten overstaan van de roofdieren binnen onze menselijke soort.

Inderdaad niets ten nadele van leeuwen en krokodillen die ook moeten eten.

Ik zag pas deze uitzending van Inez Weski die de mens toch wel een beetje als een sneu wezen, kuddedier, afschildert:
Quote:
Inez Weski: De tijger, de gnoe en de kunst van het recht

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1356065

Volgens strafrechtadvocaat Inez Weski leeft de soort mens vooral als de gnoe. Zij vertelt over het dilemma tussen de groep als veilige haven tegenover de vermorzelende kneveling door diezelfde groep.

"Ken uw leiders, maar vooral: ken uzelf"

"Steeds weer in de geschiedenis hebben opkomende horden mensen geknecht"

"Het recht blijft een fragiel wezen. Het kan niet zonder besef van de zwakte van de menselijke soort, de wrange werkelijkheid van de kudde."

Maar goed, de kudde heeft ook de kracht van het getal om het ten goede aan te wenden: voor het voortbestaan van de eigen soort: als de kudde dit maar goed doorkrijgt (en daar zit wel de kneep).

Wel ook belangrijk te beseffen dat de roofdieren onderling geen 1 lijn trekken en daar profiteert de groep ook weer van (zie filmpje!).

http://documentarylovers.com/news/jamie-oliver-campaign-makes-mcdonalds-change-recipe/

Onderaan een filmpje over hoe je afval "omtovert" tot zogenaamd eetbaar vlees.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan