leuke filmpjes, berichtjes e.d.

WAAROM LEVEN HONDEN KORTER DAN MENSEN?

Antwoord van een 6-jarig jongetje…

“Als dierenarts werd ik op een dag geroepen om een hondje van 13 jaar te onderzoeken dat Belker heette. De familie van de hond, Ron, zijn vrouw Lica en hun kleine Shane, waren dol op Belker en hoopten op een wonder.

Toen ik Belker onderzocht kwam ik erachter dat hij niet meer te genezen was. Ik vertelde de familie dat ik niets meer voor Belker kon doen en bood aan om zijn lijdensweg te verkorten door hem te euthanaseren.

De volgende dag, toen Belker gebracht werd door zijn familie, voelde ik een brok in mijn keel. Kleine Shane oogde rustig, hij aaide de hond een laatste maal en ik vroeg mij af of hij wel besefte wat er gebeurde. Na een paar minuten viel Belker vredig in slaap om nooit meer wakker te worden.

De kleine jongen leek de overgang van Belker zonder moeite te doorstaan. We vonden het allemaal heel erg en vroegen ons hardop af waarom het eigenlijk zo is dat honden zoveel korter leven dan de mens. Shane, die oplettend naar ons had geluisterd, zei: “ik weet waarom.”

Hij zei: "De mensen komen op de wereld om te kunnen leren hoe zij een goed leven leiden, hoe te houden van hun medemens en tegelijkertijd een goed persoon te zijn. Ja toch?”

“Nou... omdat honden al weten hoe zij dit moeten doen hebben zij minder tijd nodig op deze aarde dan wij.”

Hoe smaken insecten?

Voor wat ik weet smaken ze goed (naar noot), heb er 2 weken geleden nog een aantal op, er zitten tenminste goede proteine in.

Hoe zou je het vinden om gefrituurde sprinkhanen te eten, mierensalade of vogelspinnen van de barbecue? Stefan Gates dompelt zich onder in de bijzondere wereld van de echte insecteneters.

Onderstaande link is tot 28juni te zien. Focusuitzending het eten van insecten.

van Luc,

State of Mind: The Psychology of Control

Een interessante documentaire over de psychologie van controle. Het in toom houden van grote groepen mensen en het beïnvloeden van de grote massa (die hier overigens vaak niet van op de hoogte zijn) wordt ook wel Social Engineering genoemd.

Social engineering is al zo oud als de mensheid zelf en in deze documentaire komen social engineers van alle tijden aan bod, van Niccolo Machiavelli die in de 14de eeuw reeds de rijke bankiers de Medici van Italië adviseerde hoe ze hun eigen positie zo goed mogelijk konden beschermen en uitbouwen, tot aan psychologen als Burrhus Skinner en tot aan mensen als Edward Barneys die de marketing in ons tijdperk revolutionair veranderde door op de onbewuste behoeftes van mensen in te spelen inplaats van op de rationele delen van het menselijk verstand.

Kortom een echte aanrader voor eenieder die geïnteresseerd is in wat voor mechanismen en technologieën er tegenwoordig op de gewone man worden losgelaten door de hedendaagse sociale ingenieurs, en natuurlijk ook voor diegenen die zelf ambities hebben als ware volksmenners.

FILM 1 UUR EN 50 MINUTEN

https://www.youtube.com/watch_popup?v=_mhahS7Fc6I#at=132

Quote:
Echt een aanrader om te kijken, ook vanwege de mooie muziek van Coldplay, gezongen door country legende Willie Nelson. Deze leuke animatie Back To The Start gaat over een boer die begint met verse boerenproducten, maar vervolgens echt fabrieksvoeding gaat produceren, om vervolgens zijn vergissing in te zien en terugkeert naar verantwoorde producten van voeding en besluit zijn boerderij te verduurzamen..

Een hartverwarmend filmpje die de verse ingrediënten van restaurant Chipotle benadrukt.

Back to the Start animatievideo

Mooi verhaal, echt gebeurd.

Ik was de week bij mijn osteopaat,die vertelde over zijn schoonvader.

Die man lag al maanden in het ziekenhuis had een gescheurde aorta was geopereerd en lag aan de dialyse. Ging maar heel langzaam vooruit.

Hij vroeg aan de artsen of hij hem behandelen mocht, hij kon hem niet genezen maar wel helpen.

Hij trok aan zijn benen en behandelde zijn heiligbeen en andere dingen.

De man vond het heerlijk , eindelijk zat er iemand aan zijn lijf ipv dat ze druk waren met pillen en infusen.

Eerst zou zijn hele been eraf moeten, door behandeling ging het beter, toen nog het onderbeen, en later zijn teen.

DE teen was helemaal zwart. Mijn osteopaat zei als er nu nog een roze pit in de teen zit dan kan ik die misschien stimuleren om te groeien.

hij kneep en trok aan de teen, s avonds barste de teen open en kwam alle troep eruit.

Eind van het verhaal was dat er niet geamputeerd was, en de patient nu in een revalidatiecemtrum zit.

Als deze man geen schoonzoon als osteopaat had dan was zijn been er af en lag hij misschien ook nog wel in het ziekenhuis.

De verpleegkundige wist niet wat ze meemaakte.

Ik heb een diabaet behoed voor een voetamputatie, in 2007, toen ik nog maar een fractie wist van wat ik nu weet. Hij begon voetgangreen te vertonen en had een ontstekingsplek op zijn voet die met reguliere behandeling maar niet weg wilde gaan. Ik gaf zijn broer Engelse les en hij vroeg mij om raad. Ik heb hem toen 2 middelen aangeraden: alfa-liponzuur en Supa Boost, een Sole met op zeemineralen geteelde kruiden. Deze jongen nam dagelijks trouw beide middelen in en binnen een maand was zijn voet volledig genezen. De artsen noemden het 'een klein wonder'!

In datzelfde jaar had ik een andere leerling met een Nederlands-Braziliaans paspoort. Hij was vanuit Brazilie naar Nederland gekomen, omdat hier zijn carrieremogelijkheden groter waren. Zijn vrouw, een Braziliaanse, was druk bezig met de inburgeringscursus en zou later naar Nederland komen. Hij vertelde me dat ze maar liefst zes (!) maagzweren had, waar ze maar niet vanaf kwam. Ik vertelde hem dat ze m.i. B100-complex, alfa-liponzuur en zoethoutthee moest innemen. Hij kocht het voor haar, stuurde het op naar Brazilie en binnen twee dagen had zijn vrouw geen pijn meer en binnen een week waren de maagzweren compleet verdwenen!

Dit zijn de eerste successen die ik heb geboekt. Ik was toen nog geen jaar bezig met mijn zelfstudie naar alternatieve voedings- en gezondheidskeuzes!

Mike

Geweldig zeg!

En dan te bedenken dat ze hun voeding niet eens hebben aangepast. Het lichaam neemt alles aan om gezondheid te bevorderen!

Zulke gezondheidsresultaten vind ik zo mooi om te lezen en inderdaad Alexandra, het lichaam weet ook precies wat het moet doen.

Mike, zou jij mensen aanraden om lipolzuur te nemen bij wijze van leverondersteuning? Kan lipolzuur eveneens de lever reinigen?

Mooie succes verhalen zeg, dat zijn met recht leuke berichtjes, die lees ik graag.

Zou je alfa-liponzuur dan niet ook voor de slokdarmontsteking van angelica kunnen inzetten? En zou dan zou San daar ook baat bij kunnen hebben.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan