leuke filmpjes, berichtjes e.d.

Top 11 grootste leugens van Mainstream Nutrition

1. Eieren zijn ongezond

Er is een ding dat voeding professionals opmerkelijk succes met ... hebben gehad en dat is demoniseren ongelooflijk gezonde voeding.

2. Verzadigd vet is slecht voor je

Een paar decennia geleden werd besloten dat de epidemie van hart-en vaatziekten wordt veroorzaakt door het eten van te veel vet, vooral verzadigd vet.

Dit was gebaseerd op zeer gebrekkige studies en politieke besluiten die nu zijn bewezen volledig verkeerd te zijn.

3. Iedereen zou moeten eten Grains

Het idee dat de mens moet baseren hun diëten op granen heeft nooit zin had voor mij.

De agrarische revolutie gebeurde vrij recent in de menselijke evolutionaire geschiedenis en onze genen hebben niet zo veel veranderd.

4. Het eten van veel eiwitten is slecht voor je botten en nieren

Een eiwitrijk dieet is beweerd dat zowel osteoporose en nierziekten veroorzaken.

Het is waar dat het eten van eiwitten verhoogt de uitscheiding van calcium uit de botten op de korte termijn, maar op de lange termijn studies tonen eigenlijk het tegenovergestelde effect.

Op de lange termijn, eiwit heeft een sterke associatie met een verbeterde gezondheid van de botten en een lager risico op fracturen.

5. Low-Fat Foods zijn goed voor je

Weet je wat regelmatig eten smaakt wanneer al het vet is genomen van te maken?

Nou, het smaakt naar karton. Niemand zou willen eten.

Het eten fabrikanten weten dit en daarom zijn ze andere dingen toe te voegen om te compenseren voor het gebrek aan vet.

Meestal zijn zoetstoffen ... suiker, high fructose corn syrup of kunstmatige zoetstoffen zoals aspartaam.

We zullen aan de suiker in een moment, maar ik zou er graag op wijzen dat hoewel kunstmatige zoetstoffen hebben geen calorieën hebben, de gegevens niet blijkt dat zij beter zijn voor u dan suiker.

9. Low Carb diëten zijn gevaarlijk

Persoonlijk denk ik low-carb dieet om een potentiële behandeling voor veel van de meest voorkomende gezondheidsproblemen in de westerse naties.

De vetarm dieet gevent over de hele wereld is vrij nutteloos tegen veel van deze ziekten. Het werkt gewoon niet.

Echter, low-carb dieet (gedemoniseerd door voedingsdeskundigen en de media) hebben herhaaldelijk aangetoond dat leiden tot veel betere resultaten.

enz enz kijk zelf maar op de link (ja helaas in Engels laat maar even vertalen. :) )

11 Grote leugens over voeding.

Quote:
In Corrie's Ruilwinkel komen moeders shoppen

Published on Jan 7, 2014

Ruilen is het nieuwe shoppen. Dat is wat de 56-jarige Corrie Hagenaars bewijst met haar Kinderkleding Ruilwinkel in Rotterdam-Ommoord. Een jaar geleden toverde ze haar flatje in Rotterdam-Ommoord om en nu al lijkt het meer een kledingzaak dan een woonhuis. Haar concept is tweedehands ruilen alsof het nieuw is. Elke dag melden zich nieuwe kledingruilers.

Ik wist dat gloeilampen veel beter en zuiniger zijn dan spaarlampen maar dat het zo erg is.

&list=UUsakAmIBPWSKOQrnuOXIsjA

Nou ja,ieder op zijn manier maar ik ben dan toch wel blij met de luxe die ik en wij hebben.Ook daarmee kun je 80 of ouder worden.

ad

Quote:
Een interessant en grappig artikel over een kluizenaar uit Iran die al 60 jaar niet meer heeft gedoucht

Hij heeft de afgelopen 60 jaar ook niet in de regen gelopen als ik het zo bekijk... :wink:

Quote:
Hij heeft de afgelopen 60 jaar ook niet in de regen gelopen als ik het zo bekijk...

Ja lijkt me echt een uitdaging om zo'n figuur eens met een hogedrukspuit schoon te wassen... lol :-p

Goed zo, Gezondheid! De boodaschap wordt er voortdurend ingehamerd: we zijn een soort biologische machines, die meer op de automatische piloot werken dan dat we een bewustzijn hebben. Dacht het niet dus!

Mike

Meisje groeit op tussen wilde dieren in Afrika

WAUW WAT COOL!!!

Eerst was ik een beetje sceptisch over de mythe waarin kinderen van de Amazone-Indianen met gevaarlijke roofdieren zoals de jaguars aan het spelen waren, dat meen ik keer ergens gelezen te hebben, dus zonder dat de jaguars de spelende kinderen aanvielen, maar dankzij het meisje die in Afrika tussen de wilde dieren is opgegroeid ga ik misschien nog wel in die "mythe" geloven.

Gezondheid,

First Do No Harm, over een ketogeen dieet tegen epilepsie, staat nu volledig op YouTube:

Een aanrader, deze film! Het zoontje van de regisseur, Jim Abrahams, is middels een ketogeen dieet volledig genezen van zijn epilepsie. De persoonlijke betrokkenheid van de regisseur maakt dat een heel integere film is geworden.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan