Leven na de dood

Ik wil een filmpje delen die mijn visie op de dood en het leven enorm heeft beïnvloed.

Het is een stukje uit een lezing van Alan Watts, een Engelse filosoof en een zeer wijze man in mijn mening. De volledige lezing is hier te vinden.

En het filmpje zelf.

Brian

Hier het filmpje van Anita...

(leuk omdat het ze het zelf verteld in beeld).

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Quote:
From the perspective of the other dimension, it really felt like nothing is real, only our beliefs about them make them so. Now knowing that, I review what I believe, and only hold on to what serves to expand my life, and let go of anything that feels restricting, or doesn’t make me feel positive in any way. I feel that once you start believing that something is possible, you start to let it into your awareness, and then it starts to become true for you. The more you believe it, the more it starts to become real for you. This is why it is so, very important to believe in positive things, rather than negative things. Whatever you believe, you will find that you are correct. The universe has a way of presenting to you exactly what you believe. If you think life is great, you are correct. If you think life is tough, you will be proved correct too. My own personal intention is to bring to people’s awareness what our human body is capable of doing, so that they can let it into their belief system. The more people start to believe it, the more we will start to see this kind of thing happening. For example, a miracle is only labeled such because it is an event outside of our belief system. Once we see it happen, we can start to believe it. Once we start to believe it, it can then enter into our own reality and happen more and more often. It’s as simple as that. "

Quote:
At first, I did not want to come back, because my body was very sick, and I did not want to come back into this body as the organs had already stopped functioning and I had all these open skin lesions. But it seemed that almost immediately, I became aware that if I chose life, my body would heal very quickly. I would see a difference in not months or weeks, but days!

I then started to understand how illnesses start on an energetic level before they become physical. If I chose to go into life, the cancer would be gone from my energy, and my physical body would catch up very quickly. I then understood that when people have medical treatments for illnesses, it rids the illness only from their body but not from their energy so the illness returns. I realized if I went back, it would be with a very healthy energy. Then the physical body would catch up to the energetic conditions very quickly and permanently. I seemed to become aware that this applies to anything, not only illnesses – physical conditions, psychological conditions, etc.

http://anitamoorjani.com/about-anita/nde-according-to-anita/

Bedankt voor het posten van dit interview. Ik hoop dat ze veel mensen mag bereiken die de ogen durven te openen hiervoor.

Men heeft bij ratten met een hartstilstand een verhoogde hersenactiviteit gevonden en leest daarin graag de verklaring voor de -ook nog slechts alleen bij de ratten vermoede- bijna-dood-ervaring (als zou deze het gevolg zijn van de verhoogde hersenactiviteit): http://www.sott.net/article/264913-Near-death-experiences-may-be-triggered-by-surging-brain-activity

Zie hier hoe deze belgische krant kopt: http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetens...t-gevolg-van-verhoogde-hersenactiviteit.dhtml
Quote:
Bijna-doodervaring is het gevolg van verhoogde hersenactiviteit

Tja dat is eigenlijk wel een goede verklaring.

Dan moeten ze wel de volgende honderden keren gedocumenteerde verschijnselen negeren:

* mensen kunnen tijdens een bde precies de kamer, de doctoren en de instrumenten die gebruikt zijn beschrijven.

* ze ontmoeten soms personen waarvan ze nog niet wisten dat deze overleden zijn omdat hun dat niet verteld was om diverse redenen maar na de bde weten ze het.

* Ze kunnen vaak de gesprekken in de operatiekamer woordelijk navertellen

* bde's komen ook voor bij mensen die helemaal geen hersenactiviteit meer hebben omdat deze voor een bepaalde hersen operatie sterk afgekoeld is.

En er zullen er nog wel een aantal zijn.

Dus als ze dit allemaal negeren dan hebben ze inderdaad een redelijk goede case.

Nu nog even een leuke verklaring vinden voor het feit dat men overledenen ziet en spreekt en het overweldigende gevoel van vrede en liefde maar dat is volgens de wetenschappers geloof ik een "verdedigingsmechanisme van het doodgaande brein om zodoende het organisme (de mens) niet in paniek te laten raken". :roll: Serieus, dit is een van de "verklaringen' van de wetenschap...

Je zou je bijna dood lachen als het niet zo triest was deze bagger onderzoekjes.

En ik kan de volgende keer weer beginnen de boel uit te leggen omdat men het flut artikeltje van de pseudo wetenschapper heeft gelezen en nu denkt dat wetenschappelijk bewezen is dat bde's onzin zijn.

Pike neemt me de woorden uit de mond.

Hier in Vlaanderen nam ik de wetenschap niet al te serieus om de reden dat ze in de meeste gevallen kiezen voor Freud en de leer van de medicijnen en dan gaan ze nog ratten gaan onderzoeken om een BDE te verklaren. Is dat wetenschap ?

Dank je, Pike, hoef ik deze flauwekul niet meer te ontkrachten. Heeft iemand ooit in de medische wetenschap trouwens erbij stilgestaan dat als zo iemand verhoogde hersenactiviteit vertoont je de organen van die persoon niet bij de minste, geringste 'hersendood' meteen weg moet roven?

Mike

Anita Moorjani:

“I came back with the understanding the heaven truly is a state and not a place, and I’ve found that bliss has followed me here to Earth. I know this sounds really strange, but I even feel that our ‘true home’ is also only a way of being and not a location. Our real home is within each of us and follows us wherever we go.”

"Ik kwam terug met het begrip dat ‘hemel’ een begrip is en geen ‘plaats’, en ik ondervind dat deze hemelse staat me naar de Aarde is gevolgd. Ik weet dat dit mogelijk heel bijzonder klinkt, maar dat ons ‘werkelijke thuis’ slechts een staat van zijn is, en dus geen plaats. Onze werkelijke ‘thuis’ is te vinden IN onszelf, en volgt ons dus waar we ook zijn.”

Vraag aan Anita: How do you currently view the reality of your experience:

Quote:
Experience was definitely real. First of all, I am enjoying the wonders of my healthy body. I haven’t felt this way in a while! Secondly, I feel very “connected” in a way I never have before. Sort of “guided”. I don’t feel afraid of anything anymore. I know I won’t die until I complete everything I came here to do. And even then, I am not afraid of death. Many, many more “coincidences” have been occurring in my life since the experience (hence the “guided” feeling). Things have been falling into my lap when I have wanted them, the right people call, I have been bumping into the right people, getting e-mails which answer questions I need answered, etc. Life has just become a lot easier, however it has only been a few months since I have been well. I am still feeling very high, and at the moment am still feeling the reality of the whole thing.

Anita Moorjani geciteerd uit haar BDE-ervaring, zoals beschreven in haar boek ‘Dying to be Me’..

Vraag aan Anita: Did you have a sense of knowing special knowledge, universal order and/or purpose?

Quote:
Yes. The clarity was amazing! I understood why I had the cancer, I understood how people get what they do, and I understood that life is a gift, but we don’t realize it. I understood that we are very, very loved, no matter what. We don’t have to do anything to prove ourselves to god, and there is no “heaven” or “hell”. I realized we create our own heaven or hell here on earth, and I learned the key ingredients for creating my own heaven on earth!

Vraag aan Anita: Were there one or several parts of the experience especially meaningful or significant to you?

Quote:
The whole thing was very powerful – I cannot imagine anything more empowering happening to me. However, two main things impacted me – one was being able to change the outcome of the test results. That made me realize that nothing is solid (or real). We can change anything. The second thing, even more impacting, is how my body went from being almost dead from cancer to totally healthy without a trace of illness in such a short time! It not only makes me feel that everything (including cancer) is not real (a shift in consciousness made it disappear!) but it also makes me feel very powerful, and I have a totally different understanding of life now.

Vraag aan Anita: Have your religious beliefs/practices changed specifically as a result of your experience?

Quote:
Uncertain. I was never very religious to begin with. I still don’t believe in any particular religion, however this experience has transformed my “belief” in the afterlife into “knowledge” that it is really true (gnosis).

http://anitamoorjani.com/about-anita/nde-according-to-anita/nde-qa/

http://anitamoorjani.com/about-anita/nde-according-to-anita/further-nde-qa/

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/van-kanker-via-bde-naar-leven/

Anita Moorjani’s Advice

• Love yourself unconditionally

• Be yourself fearlessly

• Be aware of your inner self talk

• How we feel about ourselves is more important than positive thinking

• Be honest with yourself and your feelings; don’t suppress or bottle yourself up

• Don’t give away your power

• Turn within for answers

• Follow your own unique path (which is different from everyone else’s)

• Suspend beliefs; open up to the universe, to what is -- and to the unknown and unexpected

• Focus on being your full self here, in this world; rather than seeking to leave this world for other realms

• Love every part of yourself (ego, intellect, body, spirit); Every aspect of yourself is perfect

• Enjoy yourself

• Don’t take life too seriously

• Laugh often, especially at ourselves

• Look at the emotions behind everyday decisions and actions. Do things based on a passion and a zest for living; avoid doing anything out of fear

• Because time is fluid and everything is happening right now, the past can be changed in the present moment and future potentials can be tapped into

http://www.anitamoorjani.com/inprint/anitamoorjani-livingwell-july2012.pdf

http://nhne-nde.org/wp-content/uploads/2012/05/Anita-Moorjani-Class-Notes.pdf

http://www.anitamoorjani.com/inprint/BookReview001.pdf

http://beliefissolastcentury.org/resources/WebSiteBook3:3PDF.pdf

http://www.houseoflight.com.hk/wp-content/uploads/2013/07/Anita-Dying-to-be-Me-Workshop.pdf

What if it’s all about Love?

“The guides taught us that doctrine and creed and race

meant nothing. No matter what we believed, we were all

children joined under one God, and the only rule was

God's true law - do unto others as you would have them do

unto you. We should treat all people as if they were a part

of our soul because they were. All living things in the

universe were connected to one another. They said soon

humanity would mature enough to assume a higher place

in the universal scheme of things, but until then we must

learn acceptance and tolerance and love for each other.”

May Eulitt’s

NDE account

“At any rate, the idea remains that for this place to start

feeling and looking like heaven is to create the love felt

there… here. I would like to see that on this planet and I

know it can be done. If I need to, I will come back here all

over again to make it happen.”

David Oakford

NDE account

“My understanding of love was forever changed. The

majesty and glory of that vision was an ineffable moment

defining forever more, the direction of my new truth.”

Linda Stewart

NDE account

Quote:
“Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The

troublemakers. The round pegs in the square holes. The

ones who see things differently. They're not fond of rules.

And they have no respect for the status quo. You can

quote them, disagree with them, glorify or vilify them.

About the only thing you can't do is ignore them. Because

they change things. They push the human race forward.

And while some may see them as the crazy ones, we see

genius. Because the people who are crazy enough to think

they can change the world, are the ones who do.”

“Enlightenment does not come from the mind.

It comes from ‘no-mind’.” — Anita Moorjani.

Anita Moorjani:

Toen ik in de toestand van de BDE verkeerde, voelde dit alsof ik was wakker geworden in een andere werkelijkheid. Het voelde alsof ik ontwaakt was uit de ‘illusie’ van het leven en vanuit dat perspectief kwam het mij voor dat mijn fysieke leven alleen maar een hoogtepunt was van mijn gedachten en overtuigingen. Het voelde alsof de hele wereld alleen maar een hoogtepunt van massabewustzijn was: het toppunt van ieders gedachten en overtuigingen. In feite was niets werkelijk, maar wij hadden er werkelijkheid van gemaakt met onze gedachten. Ik begreep dat zelfs mijn kanker niet werkelijk was, maar ook onderdeel van de illusie en dat ik dus bij terugkeer in mijn lichaam geen kanker meer zou hebben.

Een ander punt was het ongelooflijke besef van hoe wij allemaal onderling verbonden zijn. En dat wat ik in mezelf voelde mijn hele Universum beïnvloedde. Het voelde alsof het hele Universum binnenin mij is. Voor zover het mij aangaat: als ik blij ben, is het Universum blij. Als ik van mezelf houd, houdt iedereen van me. Als ik vredig ben, is het hele Universum in vrede. Enzovoorts.

Er is ook niet zoiets als tijd en ruimte in die dimensie. Het voelde alsof alles tegelijkertijd aan het gebeuren was. Ik zag wat uitgelegd zou kunnen worden als vorige levens, ik zag wat op het moment plaatsvond (mijn broer in het vliegtuig, gesprekken tussen mijn familieleden en doktoren) en ik zag ook mijn toekomst in een levenspanorama. Het was echter alsof dit allemaal gelijktijdig gebeurde. Na mijn terugkeer hier voelde het alsof mijn mentale geest het lineair achter elkaar moest zetten, maar in die dimensie voelde dat helemaal niet zo. Afstanden en stevige muren verhinderden mij totaal niet alles te zien en te horen wat op mij betrekking had op dat moment.

Nu, terug in 3D, voelt het alsof zelfs afstand en stevige muren alleen maar bestaan omdat wij besluiten, geloven of ervan overtuigd zijn dat zij bestaan.

Zie:

http://genezendvermogen.nl/kennisbank/interview-anita-moorjani/

http://genezendvermogen.nl/gratis-hoofdstuk-uit-het-e-boek-moeilijke-beslissingen-nemen/

Ik vind het echt ongelofelijk wat ik net hoorde.

Namelijk: dat het zo zou zijn dat mensen die een bijna doodervaring hebben gehad, dat die mensen geen horloge meer kunnen dragen erna omdat die gaat stilstaan omdat ze -zo gaat de theorie- door het witte licht dat ze schijnbaar allemaal gezien hebben een hoge elektromagnetische straling heeft.

Hierdoor worden mensen na deze ervaring ook allemaal beter schijnbaar.

Dit zou staan in het boek: "Veranderd door het licht."

Zou het echt waar zijn?

Ik zou bijna gaan verlangen naar een bijna-doodervaring om als herboren terug te kunnen komen:-)

Hier een passage over de rode draad uit getuigenissen van mensen met bijna-doodervaringen:
Quote:
Mensen die ooit een bijna-doodervaring hadden, zijn door die ervaring veranderd, getransformeerd. Dat geldt zowel voor volwassenen die een bijna-doodervaring hadden als voor volwassenen die als kind of zelfs als baby een bijna-doodervaring hadden. Deze mensen verliezen op een of andere manier meer dan wie ook anders de angst voor de dood. Vaak beschouwen ze de dood als een goede vriend. Tegelijk hechten ze meer aan het leven, waarderen het leven meer. Er treedt een herstructurering op in de rechter temporale kwab. Gevonden is dat deze mensen relatief meer doen aan gezonde lichaamsbeweging, dat ze meer fruit en verse groenten eten, minder medicijnen gebruiken, minder ziek zijn, minder psychosomatische klachten hebben, korter werkloos zijn en kiezen voor rustiger activiteiten. Ze zijn veel te vinden in verzorgende beroepen. Toevallig werd ontdekt dat deze mensen relatief vaak problemen hebben met het dragen van een horloge. Een steeds gehoorde klacht is dat het horloge steeds blijft stilstaan en dat een nieuw horloge dat ook weer doet. Dezelfde horloges blijken - gedragen door anderen - geen problemen te geven! Gesuggereerd is dat de bijna-doodervaring iets heeft veranderd in het elektromagnetische veld van de betrokkene. Ten slotte is bekend dat paranormale begaafdheden relatief meer voorkomen bij mensen die ooit een bijna-doodervaring hadden.

http://www.ghardeman.nl/bde.htm

Quote:
I then started to understand how illnesses start on an energetic level before they become physical. If I chose to go into life, the cancer would be gone from my energy, and my physical body would catch up very quickly. I then understood that when people have medical treatments for illnesses, it rids the illness only from their body but not from their energy so the illness returns. I realized if I went back, it would be with a very healthy energy. Then the physical body would catch up to the energetic conditions very quickly and permanently. I seemed to become aware that this applies to anything, not only illnesses – physical conditions, psychological conditions, etc.

Dit vind ik zo mooi om te lezen en zo waar! Ik bestudeer nu al een paar jaar het mediumschap en heb zovele voorbeelden van verhalen van mensen die overleden zijn aan ziektes ipv ouderdom. Ziektes die veelvuldig door stress en/of verkeerde levensgewoontes veroorzaakt werden. Ik heb maar één keer een man doorgekregen die aan ouderdom is overleden, hij was verder tot aan het eind van zijn leven helemaal gezond.

Wat zou het mooi zijn als we meer inzicht zouden krijgen in de werkelijke oorzaken van ziektes en dus preventief veel meer zouden kunnen doen. Ik vind dit forum een mooi voorbeeld van wat je zelf kunt doen om in balans te komen en te blijven.

Fattymama

In het oude Egypte werd een farao in een bijna-dood-ervaring gemanouvreerd om de reden dat hij dan in contact kon komen met zijn kosmische krachten.

Men wist dit zo precies voor elkaar te krijgen dat hij dus net niet doodging, maar wel het goddelijke witte licht zag.

Dit was een ritueel in het kader van het zogeheten Heb-sed-festival.

Quote:
The Heb-sed festival of ancient Egypt included an induced near-death experience, which is wrongly mistaken as a “ceremonial killing of the King” by uninformed travelers. This festival is/was centered around Ausar(Osiris), the dead King who later became the Lord of the Underworld. The King does not die; he merely ascends to the skies and returns again.

http://www.google.nl/url?sa=t&r...CQaWILQTV2HkRsEWjGIVtGQ1w&bvm=bv.55123115,d.d2k

Trouwens de schrijver van het boek: Veranderd door het licht (ik heb het hierboven al over dit boek), is Melvin Morse.

Zie echter dit bericht over hem:

http://www.oregonlive.com/today/index.ssf/2013/05/plea_offer_in_case_of_dr_melvi.html

http://www.oregonlive.com/pacific-n...f/2012/08/former_washington_idaho_pediat.html

Hij heeft zeer veel getuigenissen in zijn boek staan en kennelijk gaat hij zelfs dan nog op zijn stiefdochter oefenen met bijna-doodervaringen opwekken.

Quote:
Water: alsof je verdrinkt

Waterboarding is op dit moment een omstreden martelmethode. Het slachtoffer wordt op een plank gebonden met het hoofd iets omlaag. Een natte doek wordt over het gezicht gespannen, en als er water op de doek gegoten wordt krijgt het slachtoffer het gevoel te verdrinken.

Waterboarding is een oude methode

De methode is al behoorlijk oud. De Spaanse Inquisitie gebruikte "tortura del agua", dat ongeveer hetzelfde inhield. Er werd een natte doek in de mond van het slachtoffer gepropt, en als er meer water opgegoten werd, ontstond hetzelfde gevoel.

http://historianet.nl/hans-henrik-fafner/martelen-tien-methoden-iii

Als de berichten kloppen vraag ik me werkelijk af wat deze man er toe gedreven heeft om uiteindelijk z'n stiefdochter gedwongen als proefkonijn te willen gebruiken terwijl hij al honderden bewijzen had voor z'n theorieën. Ik kan verder lezen in Pim van Lommel's boek maar wat ik vreselijk vind is dat een van zijn voornaamste bronnen uiteindelijk dus deze dr. Melvin Morse is. Wat een ramp! Ongelooflijk!

Quote:
Dannion Brinkley - There is no Death 1/4

Uploaded on Dec 7, 2010

http://www.dannion.com/

Dannion Brinkley talks with Lance White about NDE's and consciousness after physical death.

Quote:
Ik vind het echt ongelofelijk wat ik net hoorde.

Namelijk: dat het zo zou zijn dat mensen die een bijna doodervaring hebben gehad, dat die mensen geen horloge meer kunnen dragen erna omdat die gaat stilstaan omdat ze -zo gaat de theorie- door het witte licht dat ze schijnbaar allemaal gezien hebben een hoge elektromagnetische straling heeft.

Hierdoor worden mensen na deze ervaring ook allemaal beter schijnbaar.

Dit zou staan in het boek: "Veranderd door het licht."

Zou het echt waar zijn?

Ik zou bijna gaan verlangen naar een bijna-doodervaring om als herboren terug te kunnen komen:-)

Toen ik dit een paar weken geleden las leek het me al zeer onwaarschijnlijk dat dit zou kloppen. In dit filmpje zag ik toevallig dat Eben Alexander nog gewoon een horloge draagt :mrgreen:

http://www.oprah.com/own-super-soul-sunday/Dr-Eben-Alexander-Shares-What-God-Looks-Like-Video

Goede observator ben je Janse!

Zou een mechanische opwindhorloge met een batterijhorloge nog verschil uitmaken?

#t=214
Quote:
Bijnadoodervaring BDE (MBH april2009)

Uploaded on May 12, 2009

Item uit "Man Bijt Hond" waarin een man verteld over zijn bijna dood ervaring en wat dit met hem heeft gedaan. Hierbij geeft zijn vrouw aan, wat er zo aan hem verandert is.

beste mensen, het heeft indirect ook met voedsel te maken. De boeken van Jozef Rulof.Een nederlands medium uit de achterhoek.hij zelf was van hele eenvoudige komaf, school niet afgemaakt. Hij spreek tin de boeken "hij" (via gene zijde dan) dat je als behandelaar/arts nooit niemand mag verbieden vlees te eten want daar zitten juist hele belangrijk voedingsstoffen in maar als iemand er zelf geen zin meer in heeft dan is dat heel iets anders!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan