Leven na de dood

Misschien hebben zij in een vorig leven zelf mishandeld of misbruikt en hebben ze nu de ervaring van de andere partij nodig om te leren. "Je krijgt wat je geeft".

Esther, gelukkig zet je er misschien voor, want dit zou betekenen dat elk kind wat misbruikt is, in een vorig leven zelf een ander heeft misbruikt.Dit vind ik heel cru en totaal ongeloofwaardig. Trouwens geloof ik sowieso niet in reïncarnatie, maar dat is een ander verhaal. Dit is jezelf voor de gek houden en niet willen erkennen dat er veel zieke geesten rondlopen die kinderen en medemensen dit aandoen. En de reden is meer eigenliefde dan naastenliefde.

Ik geloof wel in vorige en volgende levens en ik geloof dat alles wat op ons pad komt ons dient om er van te leren. Hoe cru de "realiteit" soms ook is. Dat neemt niet weg dat het ziek is om iemand anders iets aan te doen en het draagt ook niet veel goeds bij aan iemands karma.

Ik geloof ook in een volgend leven, maar ik kan me er geen voorstelling van maken dat alle kinderen ( en dat zijn er veel meer dan wij beseffen ) die misbruikt zijn/worden dit overkomen om er van te leren. Wat moet een kind ervan leren dan? Dat ze de rest van hun leven psychisch beschadigd zijn, vertrouwen in mensen kwijt zijn? Emotioneel voor altijd instabiel zijn en op latere leeftijd er nog meer rondlopen? Ik vind, sorry dat ik het zo zeg, echt onzin. Als je iets doet en de gevolgen zijn negatief/positief dan kan je iets leren maar in mindere mate als je iets aangedaan wordt, omdat je te maken krijgt met een zieke geest. En zeker een klein kind niet. En er zijn heel veel zieke geesten en zeker "in hogere kringen" verblijvende types. Het heeft te maken met eigenliefde versus naastenliefde. En karma? Voor zulken is het beste om ze in een vorig leven of volgend leven te brengen na zo'n daad. Uit gerechtigheid.

Quote:
Wat moet een kind ervan leren dan? Dat ze de rest van hun leven psychisch beschadigd zijn, vertrouwen in mensen kwijt zijn? Emotioneel voor altijd instabiel zijn en op latere leeftijd er nog meer rondlopen?

Ik vind dit nogal een ongenuanceerde uitspraak Henk. Ja, seksueel misbruik kan ontzettend diepe sporen nalaten, het kan je leven verwoesten en je doen verlangen naar de dood. Maar daar kan je echt wel doorheen komen. Je hoeft niet je hele leven slachtoffer te blijven, daar heb je wel degelijk een keuze in. Wat je is aangedaan kam niemand ooit veranderen, de manier waarop je er mee omgaat wel.

Wommes, ik weet dat een mens er doorheen kan komen. Het ging mij meer om het feit dat kinderen dit overkomen om er iets van te leren. Als ik lees over India en meerdere landen waar kinderen vanaf hun tiende jaar in de prostitutie gedropt worden en als ze 30 jaar zijn als een zombie leven zonder eigenwaarde en er nooit meer overheen komen, vind ik het ongenuanceerd om te zeggen dat hen zoiets overkomt om er wat van te leren.

En bij velen is het zo gemanipuleerd dat ze zichzelf de schuld van het voorval nog geven ook. Ik ken vele slachtoffers van nabij en vind mijn uitspraak niet ongenuanceerd als ik de levens en denkwijze van deze slachtoffers bekijk. En dat het heel hun leven een trauma blijft die sluimerend aanwezig blijft.

Wommes, en ik heb je site gezien en vind het prijzenswaardig dat je anderen, door eigen ervaring, met verwerking wil helpen.

Quote:
Ik geloof ook in een volgend leven, maar ik kan me er geen voorstelling van maken dat alle kinderen ( en dat zijn er veel meer dan wij beseffen ) die misbruikt zijn/worden dit overkomen om er van te leren. Wat moet een kind ervan leren dan? Dat ze de rest van hun leven psychisch beschadigd zijn, vertrouwen in mensen kwijt zijn? Emotioneel voor altijd instabiel zijn en op latere leeftijd er nog meer rondlopen? Ik vind, sorry dat ik het zo zeg, echt onzin. Als je iets doet en de gevolgen zijn negatief/positief dan kan je iets leren maar in mindere mate als je iets aangedaan wordt, omdat je te maken krijgt met een zieke geest. En zeker een klein kind niet. En er zijn heel veel zieke geesten en zeker "in hogere kringen" verblijvende types.

Mee eens! Behalve met de volgende uitspraak:

Quote:
Het heeft te maken met eigenliefde versus naastenliefde.

Het is gebrek aan eigenliefde dat mensen tot zulke daden brengt, gebrek aan liefde in het algemeen. Het is een zichzelf voortzettende cirkel van daderschap naar slachtofferschap naar daderschap naar slachtofferschap, helaas.

Mike

Mike, ik denk niet dat het bij een ieder geldt. Velen, gelukkig maar, doorbreken de cirkel wel om niet van slachtoffer dader te worden. Gebrek aan liefde in het algemeen ben ik wel mee eens.

Als er meer liefde cq naastenliefde zou zijn, zou het niet meer voorkomen.

Quote:
Velen, gelukkig maar, doorbreken de cirkel wel om niet van slachtoffer dader te worden.

Sommigen doorbreken de cirkel inderdaad en dat is maar goed ook en is hoopgevend!

Quote:
Als er meer liefde cq naastenliefde zou zijn, zou het niet meer voorkomen.

Opnieuw helemaal mee eens, maar dan zullen we toch beter moeten gaan eten met z'n allen. Deze twee citaten van Weston Price zijn veelzeggend:

Quote:
Massagedrag is het gevolg van natuurlijke krachten, waarvan de uitingsvorm niet te veranderen is door middel van voorlichting. Deze vereist correctie bij de bron.

Quote:
Er is een voedingsbasis voor moderne fysieke, mentale en morele degeneratie.

Mike

Mee eens, maar helaas zijn de "machthebbers"daar niet op uit, integendeel zelfs.

Wij bezitten meer macht dan we denken. Uit jouw woorden klinkt slachtofferschap, alsof er niets meer aan te doen is. Wat mij ooit heeft gemotiveerd om te doen wat ik nu doe is de wetenschap dat voedsel inderdaad als wapen tegen ons wordt ingezet. Omgekeerd kun je echter voeding ook als positief wapen inzetten en dat is waar we het hier dagelijks over hebben!

Mike

@ Henk ik begrijp dat het voor de context die jij omschrijft een ander verhaal is wat je niet kunt vergelijken met hoe ik de dingen heb meegemaakt en ervaren. Ik heb uiteraard gereageerd vanuit mijn eigen referentiekader en ik snap dat het voor mensen in India een heel ander verhaal is.

@ Mike ik ben het met je eens dat de negatieve spiraal van slachtoffer-dader veroorzaakt wordt door een gebrek aan eigenliefde maar voor mij geldt wel dat ik pas eigenliefde heb kunnen ontwikkelen door de naastenliefde die me gegeven werd.

Mike, dan heb ik me verkeerd uitgedrukt, ik voel me totaal geen slachtoffer. Ik kan me meestal vinden hoe jij reageert en denkt hoe het er in de wereld aan toe gaat. En zeker over de voeding. Ik verzet me juist tegen manipulatie door media ed. In mijn omgeving word ik dan ook gezien als een vreemde vogel maar dat boeit me niet zo. Ik ben wie ik ben en ik denk al jaren zo.

Ik vind wel dat er wat aan te doen is, maar word dat niet vaak begrepen omdat heel veel mensen toch meegaan in de manipulatie en zelf gestopt zijn met denken, helaas.

Wommes, zaten we even niet op dezelfde frequentie maar onze grondgedachte is wel dezelfde denk ik.

Zelf heb ik ook meegemaakt dat slachtoffers van misbruik narcistische trekken gaan vertonen, uit overleving, en de liefde die ze aangeboden krijgen ook niet begrijpen

Zelf ben ik ervan overtuigd dat we nu voor een cruciale periode in ons bestaan staan. We moeten meer van deze grotere kennis zien te achterhalen terwijl we hier op aarde leven, terwijl onze hersenen (inclusief de analytische hersendelen aan de linkerkant) nog volledig functioneren.

(mike,

Ik zag laatst een programma op de Britse TV over Hitler en het Nazi-regime. De Nazi's verafschuwden de bestaande religies (niet alleen het jodendom) en stelden een wet in dat beelden van Jezus aan het kruis niet meer geoorloofd waren in klaslokalen. Dit stuitte in het streng religieuze Beieren op zoveel verzet dat de Nazi's deze wet introkken. Als zelfs in een absolute dictatuur als Nazi-Duitsland de stem van het volk zo luid kon zijn dat de machthebbers haastig hun onderdrukkende wetten moesten intrekken, dan zegt dit veel over de werkelijke macht van de meerderheid (het volk) over de minderheid (de elite). Het Duitse rijk ging uiteindelijk ook ten onder door gebrek aan steun van het volk, waarbij het mislukte winteroffensief in Rusland het keerpunt was. Het gebeurt dus omdat we dit laten gebeuren, we hebben wel degelijk een keus!)

Ik denk dat we een schakel missen

Ik denk dat het de Jesuite zijn die achter de schermen de afgelopen 400 jaar bepalen wat er gebeurt.

http://cdn.ucadia.net/images/one-evil.org/holocaust/Great_Vatican_Jesuit_Ley_Lines_of_Evil.jpg

robinAlexander,

Je bent in je zoektocht naar informatie op de Jezuiten gestuit en hun invloed op het wereldtoneel. Prima, maar ga niet te pas en te onpas deze info plaatsen in allerlei topics. Probeer je research in de juiste context te plaatsen en te presenteren, OK?

Mike

Ik kwam een intervieuw tegen van Anita Moorjani, een vrouw die na 4 jaar terminale kanker ten dode was opgegeven en een bijzondere BDE (NDE engels) mee maakte, waarna zij geheel herstelde tegen alle logica in.

www.anitamoorjani.com

http://anitamoorjani.com/?page_id=159

Een ongelofelijk maar ook weer erg geloofwaardig en ook hoopgevend verhaal van Anita Moorjani.

Als je dat verhaal hoort, dan denk je ook: hoe komen wij aan onze doodsangst die ons juist bij leven zo in de greep houdt om dingen te doen die niet goed zijn voor ons?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1358690

Cardioloog Pim van Lommel over Bijna Dood Ervaring

http://www.eindeloosbewustzijndefilm.nl/

klik op de envelopjes en lees de ervaringen van mensen met BDE

http://www.pimvanlommel.nl/experience/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38