Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het verschil is dat de zuivering van Moritz niet hopeloos ingewikkeld is en het protocol van Cutler wel.

Zie ook mijn recente opmerkingen over EPI van Hans Reinders. Waarom maakt de westerse academische geest toch alles zo godgruwelijk moeilijk?

Is er een makkelijkere en veilige manier om van kwik te ontgiften?

Is er een makkelijkere en veilige manier om van kwik te ontgiften?

http://www.westonaprice.org/health-topics/metals-and-the-mind/

These two problems—adrenal fatigue and toxic metal buildup—are strongly related because you cannot excrete metal without good adrenal function. Adrenal function needs to be pretty close to normal or you will start retaining metals, because the adrenal glands have such a big part to play in the proper handling of metals in the body.

(...)

Meanwhile your adrenal glands are not functioning normally and you are starting to retain all kinds of metal. Once you reach a certain threshold in the body, the metal itself becomes one of your major adrenal stressors. Now you are in a constantly poisoned state and the adrenals are getting weaker and weaker. Even if you are trying everything in the book—you are eating well, you are getting a lot of rest and doing tai chi—you cannot get well because by now you have toxic metal poison in the body, all the time taking your energy out of you.

(...)

With ongoing imbalance, the body starts taking any metals that it might be retaining and using them as a substitute: lead can substitute for calcium, cadmium very readily substitutes for zinc, aluminum seems to substitute for just about everything. And the body will retain those metals; they get locked into the tissues, serving as place holders for the proper nutrients.

This is why chelation will not help the condition of toxic metal buildup. Chelation can only attach to a metal that is in free form, available to be picked up and carried out. If the toxic metal is in the body sequestered in the tissues, occurring at enzyme-binding sites or some other location, the chelators cannot get to it, it cannot be taken out and the body will not release that metal. For instance if you have cadmium toxicity, the body very strongly retains cadmium in order to support a low sodium level because cadmium will push the sodium back up. That is part of the reason that high-cadmium substances like tobacco and marijuana can be very addictive—they raise the sodium level and make you feel more normal, as though you have good adrenal function. Your body will not release the cadmium unless it no longer needs the cadmium to support that low sodium level, which means you have got to rebuild the adrenal function until the adrenals are satisfied and say they no longer need this crutch.

Je hebt dus sterke bijnieren nodig voor de ontgifting. Het artikel geeft praktische handwijzingen voor wat je zou moeten doen, die niet half zo ingewikkeld zijn als die van Cutler.

Van iedereen die zware metalen niet kan ontgiften die hier actief is spat de stress van de posts af, maar maarten houdt zichzelf voor de gek door te denken dat dit allemaal 'binnen de lijntjes' is. Als stress een tweede natuur voor je is geworden, dan valt het niet meer op hoezeer dit je dagelijks parten speelt. Bijnieruitputting ligt ten grondslag aan stapeling van zware metalen, dus daar begint en eindigt het mee.

Mike

Aan bijnieruitputting valt een hoop te verdienen, ook in de alternatieve wereld. Hans Reinen focust op B12-tekort en exocriene pancreasinsufficientie, symtomen van...bijnieruitputting. Cutler focust op chelatie van opgestapelde zware metalen, een symptoom van...bijnieruitputting. Didy van der Veer richt zich op biogene aminen en histamine-intolerantie, een symptoom van...bijnieruitputting. En dan zijn er natuurlijke talloze psychische en gedragsproblemen die symptomen zijn van...bijnieruitputting.

De neiging is om naar deelproblemen te kijken en deze te behandelen en niet verder te kijken naar de achterliggende oorzaak (chronische stress). Niet iedereen doet dit bewust, het is inherent aan westers academisch denken dat zich richt op details van details van details, iets wat reductionisme wordt genoemd. Ook zelfverklaarde 'holistische' artsen en therapeuten maken zich hieraan schuldig.

Mike

Volgens jouw beredenering is een verstopte lever dan toch ook een symptoom van bijnieruitputting? Is de reiniging van Moritz dan niet overbodig? Gewoon de bijnieren helen en de stenen gaan vanzelf weg.

Komt het er niet 'gewoon' op neer dat je moet zorgen dat je gezond eet, gezond lichamelijk en geestelijk leeft en dan regelt je lijf het verder zelf allemaal wel?!

Inderdaad aansterken en je lichaam heelt zichzelf.

Het bericht van Mike sterkt mij in mijn mening dat mijn lichaam zichzelf kan helen zolang ik maar ervoor zorg dat ik eens (zoveel mogelijk) bij al die stressfactoren weg blijf.

Ja, de lever krijgt een flinke tip mee van verzwakte bijnieren. Zoals je kunt lezen in het artikel van de WAPF-site wordt hier ook ondersteuning d.m.v. kruiden en voeding van de lever en nieren als centrale ontgiftingsorganen aanbevolen. De lever- en galblaasreiniging kan ook helpen, evenals het Cutler-protocol. Het punt is dat het niet bij de zware metalen of bij de lever en galblaas begint, maar bij de bijnieren. Noch Moritz, noch Cutler hoor je hierover. Nogmaals, dat doen ze ongetwijfeld niet bewust, het is ook onwetendheid van hun kant, omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

Mike

In het artikel staat:

If you need stimulants to feel good, you are already exhausted.

Is de neiging om een alcoholisch drankje te drinken ook een teken van bijnieruitputting? Ik merk namelijk dat ik soms naar een wijntje verlang terwijl ik dit jarenlang niet heb gehad. Of is dit ergens anders een signaal van?

Cutler geeft ook aan dat de bijnieren ondersteund moeten worden, zeker tijdens chelatie. Maar met sterke bijnieren alleen ontgift je je hersenen niet van kwik. Het zorgt er hoogstens voor dat er geen of minder opstapeling van zware metalen plaatsvindt.

ALA is een natuurlijke chelator die door de lever wordt geproduceerd en zware metalen als kwik en arsenicum aan zich bindt. Alleen produceert de lever maar zo'n 0,1 mg ALA per dag waardoor het 15 tot 30 jaar duurt voordat de helft van de kwik verwijderd is uit de hersenen (en andere organen). Dat verzin ik niet, dat is uitgebreid onderzocht en gedocumenteerd.

Vandaar dat je de natuur een handje moet helpen om een stuk sneller van de kwik (en allerlei gerelateerde klachten) af te komen door gecontroleerd, in lage doseringen, ALA te suppleren.

Zo simpel is het. Niets complex aan.

Het complexere gedeelte zit hem in het feit dat het afvoeren van kwik uit je lichaam een belasting voor je lichaam vormt, waardoor je lichaam extra ondersteuning nodig heeft (onder andere je bijnieren). Bovendien zorgt kwik ervoor dat je mineralentransport verstoord wordt, waardoor mineralen als magnesium en zink niet op de juiste plaats in je lichaam aankomen. Vandaar dat dit moet worden aangevuld.

We hebben het hier over een kwikbron (amalgaamvullingen) die in het ergste geval vele tientallen jaren kwikdamp heeft afgegeven in de monden van mensen. En dan heb ik het nog niet over de kwik in vaccinaties. Dat kunnen onnatuurlijk grote hoeveelheden zijn die het lichaam niet vanuit zichzelf kan verwerken.

Mark

Dank je Mike. Ik heb zelf het vermoeden dat mijn plotselinge 'drang' toch iets te maken heeft met de bijnieren. Mogelijk dat ik toch te weinig koolhydraten tot me neem want dit blijft voor mij een moeilijk punt. Mogelijk dat ik nu steeds zoek naar een goede bron van koolhydraten. Hetgeen mijns inziens dus niet in alcoholische dranken gevonden kan worden.

Ooit heb ik ergens gelezen dat de hang naar alcoholische dranken te maken heeft met een tekort aan eiwitten. Echter lijkt me dit bij mij niet zo aan de orde daar ik behoorlijk wat vlees, vis en eieren eet.

Overigens heb ik nog niet uit geprobeerd om de drang gehoor te geven daar het me heel slecht voor mijn lever lijkt en ik absoluut niet houd van de geestelijke uitwerking van het goedje. Ik wil best experimenteren maar dit experiment gaat me te ver ;)

Een belasting met zware metalen (waaronder kwik) is een zware belasting voor onder andere de bijnieren. Door het weghalen van dit deelprobleem komen de bijnieren meer tot rust, waardoor de ontgiftingscapaciteit van het lichaam toeneemt. Niks mis mee lijkt mij.

Heksje, je laat jezelf wel heel makkelijk geruststellen. Is dat niet een teken van bijnieruitputing?

Ho ho Mike, wat ik hier zei:

nah, Tja, ik denk niet dat de lever van eigens stenen ontwikkeld in een gezond mens met stress binnen de lijnen.

Was helemaal niet op mezelf betrokken!
JP dacht dat een mens lichaam zoizo al stenen maakte, en reageer er op met dat ik denk dat een gezond mens met stress binnen de lijnen dit niet zal doen, ik val hier idd buiten.

Ik zal echt niet zeggen dat ik weinig stress gehad heb in mijn leven en ga ook zeker niet zeggen dat ik geen galstenen heb.

Maar ik moet zeggen dat de laatste tijd stress al fors gedaald is, ben weer voor 19 u in de week aan het werk enzo, gaat goede kant op, alleen de darmen.. das nog probleem maar word aan gewerkt.

Hey Maarten, dat je de intentie hebt om kritisch naar de leverreiniging te kijken vind ik goed, alleen "ik heb ergens ooit gelezen maar ik weet niet meer waar' vind ik wel een beetje armoedig. Normaal gesproken kunnen we bij een bronvermelding, de gedachte en de bedenkers en hun agenda tenminste onder de loep nemen.

Verder is gal echt bedoelt voor de vet vertering en daarom zullen de levers en galblazen van de grasgevoerde herbivoren die op ons bord belanden, het nooit zo zwaar te verduren hebben gehad als ons mensen.

Heb van de week een meisje geadviseerd om te gaan reinigen ipv galblaas te laten verwijderen, ze geloofde er niks van. Je hebt vet nodig dus ook een goede vetvertering, dat was voor haar een brug te ver.

Maar goed kritisch blijven kijken en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen keuzes, dat blijft voor mij het belangrijkste. Dan kan iedereen zelf bepalen in hoeverre een leverreiniging een goed idee is.

Andraes Moritz geeft zelf ook wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van leverstenen in zijn boek. Ze worden 'intrahepatische stenen' genoemd en worden wetenschappelijk erkend:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8185402

Volgens deze samenvatting zouden ze niet vaak voorkomen in de westerse wereld. Dat is iets wat Moritz altijd ten zeerste heeft bestreden en m.i. terecht.

Ik heb het hier al vaker geplaatst, maar ten overvloede nog even de vele tegenargumenten die Moritz geeft tegen 'verzeping':

V. Ik heb op het Internet gelezen dat de stenen die er bij de leverzuiveringen uitkomen bij mensen niets anders dan hard geworden klonten olijfolie zijn. Zit hier een kern van waarheid in?
A. Er worden verwoede pogingen gedaan door sommige bekende kruidendokters, doktoren en instellingen om de gunstige effecten van de leverzuivering in diskrediet te brengen door te beweren dat deze galstenen eigenlijk “zeepstenen” zijn, gemaakt van olijfolie, of dat ze door de lever geproduceerd worden in reactie op de plotselinge inname van grote hoeveelheden olijfolie. Deze personen hebben hun eigen redenen om dergelijke beweringen te doen en het is niet aan mij om hierop commentaar te leveren. Ze hebben overduidelijk zelf nooit een leverzuivering gedaan. Anders zouden ze beseffen waaruit deze stenen bestaan en wat er met hun lichaam gebeurt als ze worden uitgestoot. Hieronder staat een aantal reacties op zo’n bewering:
1. Olijfolie heeft niet de rottende geur die de meeste galstenen na uitscheiding afgeven. De geur komt niet overeen met die van ontlasting.
2. Olijfolie kan niet stollen tot zulke relatief harde of dichte structuren, zelfs als het chemisch veranderd zou worden en gemanipuleerd in een laboratorium. Dit wordt zelfs nog onmogelijker gezien het korte tijdsbestek dat de olijfolie door het maagdarmkanaal moet afreizen en het totale gebrek aan enige dikmakende stoffen die beschikbaar zijn.
3. Een analyse van uitgescheiden galstenen laat zien dat het merendeel alle basisingrediënten bevat die onderdeel uitmaken van galvloeistof. Organische stoffen kunnen ook aanwezig zijn. Veel van deze stenen bestaan uit laag na laag oude, donkergroene gal, iets dat niet van de ene op de andere dag gebeurt. De rest van de stenen zijn de typische verkalkte galstenen die in de galblaas te vinden zijn. De donkerrode of zwarte bilirubinestenen die er bij sommige mensen tijdens een zuivering uitkomen, kunnen zeker niet doorgaan voor “zeepstenen” op basis van olijfolie.
4. Het olijfoliemengsel gaat niet eens door de lever, zoals het geval zou zijn als dit werd gecombineerd met voedsel. Daarom doet de lever tijdens de leverzuivering niets anders dan galstenen en gal uitscheiden. Noch de lever, noch de dunne darm kunnen dienst doen als zeepsteenfabriek.
5. Als de lever en galblaas volkomen schoon zijn, worden er geen galstenen meer uitgescheiden na het innemen van het olie/citrussapmengsel. Als deze stenen inderdaad gemaakt waren van olijfolie, zouden ze ook voorkomen nadat de lever volledig gezuiverd is en alle galkanalen schoon en open zijn. Dit is echter niet het geval. De leverzuivering levert geen stenen meer op als de lever eenmaal schoon is, ongeacht hoeveel olijfolie men inneemt. Bovendien levert de olijfolie die tijdens
leverzuiveringen geconsumeerd wordt niet altijd dezelfde resultaten op. Tijdens een zuivering kunnen er slechts 50 stenen uitkomen, terwijl er tijdens de volgende tot wel 1.000 uit kunnen komen.
6. Vanwege een intolerantie voor olijfolie hebben sommige bijvoorbeeld neutraal gekleurde macademianootolie tijdens hun zuiveringen gebruikt en exact dezelfde groenkleurige stenen geproduceerd. Cholesterolstenen die exact lijken op deze groene stenen zijn te vinden in de galkanalen van ontlede levers.
7. Als stenen alleen maar olijfolieklodders zouden zijn, waarom genezen dan zoveel mensen van chronische ziektes als astma, allergieën, kanker, hart- en vaatziekte, diabetes en zelfs verlamming na het uitscheiden van talloze “zeepstenen” tijdens hun leverzuiveringen?
8. Veel mensen hebben stenen met verschillende kleuren uitgescheiden: zwarte, rode, groene, witte, gele en beige. Olijfolie bezit niet de kleurstoffen om stenen van verschillende kleuren te produceren.
9. Mensen die hun stenen chemisch hebben laten analyseren, hebben te horen gekregen dat bijna alle stenen gemaakt waren van cholesterol en zouten. Deze bestanddelen zijn identiek aan die te vinden zijn in de cholesterolstenen in verwijderde galblazen. Een klein aantal “stenen” bestond uit organische stoffen van onbekende oorsprong. Deze hadden met gemak samen met de galstenen in de galkanalen kunnen gaan vastzitten.
10. Een behoorlijk aantal personen, waaronder ikzelf, hebben soms groene cholesterolstenen op de avond van de zuivering uitgescheiden, zelfs voordat ze het olijfmengsel hadden ingenomen. Weer anderen, die er al verschillende leverzuiveringen op hadden zitten, vermeldden dat er stenen uitkwamen tijdens de appelsapfase, allemaal zonder de hulp van olijfolie. De stenen die er zelfstandig uitkomen hebben geen afwijkende vorm, kleur en geur ten opzichte van de stenen die er tijdens de daadwerkelijke zuiveringen uitkomen.
11. Het is de reguliere medische wetenschap, en niet de auteur, die de aanwezigheid van cholesterolstenen in de galkanalen van de lever heeft aangetoond. De medische term voor deze stenen is “intrahepatische stenen” of “billiaire stenen”. Deze groene stenen, gemaakt van cholesterol en wat galbestanddelen, zijn olieachtig en ontbinden wanneer ze aan warmere temperaturen en zuurstof worden blootgesteld. Cholesterol bestaat zelf uit ongeveer 96 procent water. Deze cholesterolstenen worden snel afgebroken door afbraakbacteriën wanneer ze in contact komen met de buitenlucht. Dit gebeurt echter niet op het moment dat ze vastzitten in de galkanalen van de lever.
12. Er zijn vele foto’s gemaakt van ontlede levers die zich bevinden in de medische archieven van universiteitsklinieken die de aanwezigheid laten zien van deze stenen in de galkanalen van de lever.
13. Het is een medisch bewezen feit dat miljoenen mensen regelmatig groene blubber uitscheiden bestaande uit soms wel tientallen groene cholesterolstenen na het eten van een maaltijd met veel vet. Deze stenen bestaan niet uit de oliën en vetten die werden geconsumeerd. Ze worden er door de lever en galblaas uitgeduwd samen met de uitgescheiden gal. Helaas komen er, in tegenstelling tot tijdens de leverzuivering, enkele stenen vast te zitten in het hoofdgalkanaal of zelfs in het alvleesklierkanaal. Er is geen verschil tussen de stenen die onvrijwillig vrijkomen en die vrijwillig vrijkomen tijdens een leverzuivering.
De leverzuivering is niet het gevolg van een placebo-effect. De verkalkte stenen die door de galblaas worden afgevoerd, meestal na vijf tot acht leverzuiveringen, zijn identiek aan stenen die te vinden zijn in ontlede galblazen. Ze verkruimelen niet en blijven bikkelhard. Alleen half verkalkte stenen krimpen na verloop van tijd, maar de verkalkte buitenkant blijft intact.
Ik heb persoonlijk meer dan veertig galkolieken gehad gedurende een periode van meer dan tien jaar en mijn galblaas zat boordevol stenen, die een pijnlijke, korte scoliose van de ruggenwervel veroorzaakten. Sinds mijn eerste leverzuivering heb ik nooit meer een aanval gehad. De scoliose, naast andere gezondheidsproblemen, verdween na mijn twaalfde zuivering. Daarna heeft geen enkele van mijn jaarlijkse zuiveringen ook maar één steen opgeleverd, hoewel ik exact dezelfde procedure aan heb gehouden. Mijn galblaas is nu volkomen schoon en efficiënt.
Duizenden mensen over de hele wereld hebben met leverzuiveringen hun galblaas weten te redden. Anderen hebben hun gezondheid volledig teruggekregen en zelfs hun leven gered door deze zuivering te doen. Zij die opzettelijk de vreemde en niet onderbouwde boodschap propageren en verspreiden dat leverzuiveringen olijfzeepstenen produceren, beroven hun medemens en zichzelf van de gelegenheid om zorg te dragen voor hun eigen gezondheid. Dit is iets waar zij mee moeten leven.

Mike

Ik ben ervan overtuigd dat ik dankzij de reinigingen van Morritz en de rauwe melk (en de rest van WAPF) mijn galblaas heb kunnen behouden. Er is geen middel zo effectief tegen galsteenkolieken als bitterzout en ik ben dankbaar dat ik mijn galblaas nog functionerend in mijn lichaam heb zitten!

Ik heb geen foto's meer. Maar ik heb wat leuke dingen voorbij zien komen. En ook als knikkers in de pot horen vallen :)

Nee, ik ben niet schoon, ja, ik ben reinigingsmoe geworden. Maar he, ik leef, ik spring en wordt steeds gezonder! De reiningen zijn onderdeel naar mijn weg naar gezondheid en mijn eigen ervaringen winnen het nog altijd van de "negatieve" responses die ik lees op internet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan