Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
oh, per abuis al verstuurd, was niet de bedoeling.

ik heb hier ergens gelezen van die zoutflush Poekie, maar ben te "lui"om te zoeken. Hoeveel sole of zout gebruik je dan op een glas water?

Gelukkig ben ik minder lui. :lol: Lucky you.

Quote:
Je doet in een 1/2 liter water 2 theelepels Keltisch zeezout. Goed doorroeren tot alle zout is opgelost.

Drink deze halve liter zout water op direct 's ochtends na het op staan.

Ga dan een half uurtje liggen op je rechterzij. Dit omdat de maagopening aan die kant zit, dan kan het zoute water direct uit je maag naar de darmen. Als het goed is kun je vrij snel goed naar de wc.

Lia

Ik ben gisterenavond begonnen met die citroenen-, pindaolie- en eidooiermix die in dit topic staat beschreven. Ik wil het de komende vier dagen blijven doen. Volgens mij word ik van binnen schoongemaakt, ik ben vandaag zelfs een beetje suf voor mijn doen, en dat op zo'n mooie najaarsdag, ik ben dol op het najaar.

Hoe komt dat? Misschien is het de koffie waar ik ook vanaf aan het komen ben, maar dat zou wel raar zijn... dan zou je hoofdpijn verwachten, geen suffigheid.

Ik had hem trouwens aangevuld met zoutwaterflush vanmorgen, misschien is dat het.

Mijn vraag is of ik tijdens deze dagen veel vetten kan blijven eten.. Ik was net zo lekker op weg met de kwark en de reuzel. Misschien zit mijn lever dit weekend wel helemaal niet op vet te wachten. Ik kan morgen gewoon weer 3 liter rauwe melk inslaan, doen?

Pinda-olie, maar ik kan het straks wel veranderen in olijfolie. Ik heb een heerlijke biologische braadworst in de koelkast liggen, past zoiets wel bij zo'n milde reiniging?

Nee, die doe ik ook dagelijks, elke morgen als ontbijt en ik pas daar verder mijn eten ook niet op aan.

Wat ik op dit moment doe als milde lever reiniging, ik begin de dag met een glas water met citroen en sole. Na een half uur dan pak ik 2 rauwe eigelen, in 1 glas rauwe melk. Daar doe ik dan een beetje visolie bij, theelepel kokosvet en daarna theelepel geferm. levertaan+boterolie en ik ben nu ook weer een lichte leverkuur aan het doen met 2 verschillende lever/gal formules voor ongeveer een maand.

Verder pak ik dan nog een glas melk en een snij een flink stuk boeren graskaas... denk wel 50-100 gram.

Hier kan ik overigens echt UREN op leven, zonder moeite!

Weet iemand trouwens het verschil tussen bitterzout en natriumbicarbonaat? Iemand heeft me net verteld me dat je voor reinigingen het een door het ander kunt vervangen.

Ik vermoed dat het toch iets ingewikkelder is vanwege het magnesium, maar ik lees op het forum dat natriumbicarbonaat inderdaad soms ook wordt gebruikt. Waarom / wanneer bitterzout, en wanneer natriumbicarbonaat?

om het even simpel uit te leggen:

bitterzout / magnesiumsulfaat (MgSO4) - zeer laxerend, dus goed om je vrij gekomen afvalstoffen af te voeren.

zuiveringszout = natriumbicarbonaat (NaHCO3) - een basische stof, normaliter ook geproduceerd door de alvleesklier om het maagzuur te neutraliseren, zodat enzymen werkzaam kunnen zijn.

Het bitterzout is ook wat de gangetjes vanuit lever en galblaas relaxeert opdat grotere stenen er vlot doorheen zouden kunnen. Lijkt me gekkenwerk om dit achterwege te laten. Zijn er echt mensen die dit vervangen met natriumbicarbonaat?

M.i. het enige alternatief dat Andreas voorstelt is magnesiumcitraat (in het geval je bitterzout geheel niet verdraagt).

Natriumbicarbonaat is niet een vervanging voor het bitterzout, bij de leverreinigingen.

Nabica wordt gebruikt om je alvleesklier (en daarmee ook je maag) te ondersteunen.

Lia

Vandaag dag twee van de grote zuivering. Er komen heel veel stenen vrij en een flink aantal grote stenen tot wel 5 cm. Ben nog zeker niet vrij van stenen, maar t is wel fijn als je de grote stenen letterlijk neer hoort komen in t vergiet :lol:

Komt ook heel veel zure "ontlasting" mee wat ondertussen een erg branderig effect heeft.... Gelukkig weet ik nu al dat ik daar vanavond geen last meer van heb, maar fijn is anders...

En weer krijg ik een galsteenaanval. In de loop van de dag werd mijn alvleesklier al gevoeliger, toen de lever/galblaas en ik kan nu weer aan t bitterzout. Had gehoopt nu ik zeker 5 grote stenen van minimaal 5 cm e een heleboel kleintjes geloosd heb ik dit keer een rustige avond zou hebben. Vanaf de volgende keer hopelijk weer wel!

Die opluchting komt hopelijk vandaag, als ik pijnvrij blijf. Ik blijf het bijzonder vinden dat er zoveel stenen in mijn lichaam zitten en ben iedere keer weer blij als ze eruit zijn!

Best heftig als ik het zo lees Alexandra. Deed de milde leverreiniging ook iets bij jou of had die weinig effect?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan