Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja, je zit potdicht. Daarom word je ook zo misselijk. Ik ga mee met Alexandra: als deze dosering bitterzout de sluizen niet openzet, gebruik dan MEER bitterzout! Maar een klysma kan natuurlijk ook.

Mike

Quote:
Er staat mij bij dat Lia 's morgens de halve liter met zout drinkt.

Wij drinken niet elke ochtend een halve liter zout water hoor. Dat doe ik alleen bij uitzondering als ik te weinig naar de wc kan en het gevoel heb dat ik verstopt ben.

@Frank,

Doe jij voor elke reiniging een week appelsap drinken? Wij waren dat in de allereerste week al hartstikke zat, die zoet bende.

Lia

Hè hè het is door de klisma los gekomen.

Niet heel veel dus ik heb het gevoel dat er nog wat stenen in mijn darmen zitten.

Zal het verstandig zijn om nu de shake van eieren, olie en citroen er achteraan te doen? Heb tot nu toe alleen wat fruit gegeten

Het is denk ik niet je lever/gal die koet loslaten, maar de rest ban je systeem. Ik vraag me af wat de meerwaarde is van nu een oliemengsel.

Bitterzout helpt om vanaf boven af door te stromen, dus dat zou ik doen. Eventueel ondersteunt door nog een klysma.

Hai Alexandra,

Ik heb toch niets meer gedaan qua bitterzout of olie.

En nu loop ik net zo leeg als ik anders in de ochtend doe.

Dus voor een volgende keer hou ik toch maar zo'n mini klisma bij de hand.

Ik had nu snel zo'n microlax laten halen en dat was voldoende om de boel los te gooien.

De misselijkheid is nu ook weg.

Had de natuurwinkel nog gebeld en die zei dat er ook pillen zijn die je kunt nemen voor de misselijkheid van bitterzout, heeft iemand daar ervaring mee?

Hi Evelina,

Fijn dat het goed is gegaan!

Ik herken dat van het bitterzout. Ik heb nu 3 reinigingen gedaan en dacht dat het olie/grapefruitsap mengsel het probleem zou zijn, maar dat vind ik juist lekker als ik na zo'n lange middag vasten (en nare gevoel door bitterzout) eindelijk weer voeding binnen krijg.

Het bitterzout ging de 1e keer prima, maar later werd het lastiger. De laatste reiniging kreeg ik het bijna niet weg en werd, net als jij, al misselijk bij het vooruitzicht. Hevige reactie van mn lichaam die het niet ziet zitten. Klysma's doe ik ook altijd. Vóór het 1e glas bitterzout en de dag erna na de laatste toiletgang, om zeker te zijn dat die gifbolletjes uit mn lichaam zijn.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met voorbereiding met appelsap en ook met appelazijn en ook het verschil merken? 2 x 6 dagen appelsap gedronken en 2x enorme oogst. 1 x 6 dagen appelazijn gedronken en n mindere oogst. Is dit toeval of heeft iemand ook dit verschil in resultaat gehad?

@Mike super bedankt voor de tip van magnesiumcitraat. Wil volgende week weer n reiniging doen, maar vooruitzicht van bitterzout staat mn lichaam enorm tegen. Bijzonder hoe lichaam en psyche elkaar beinvloeden.

Lia,

Ik drink voor de reiniging 6 dagen elke dag een liter appelsap (biologisch Groninger streekproduct)en heb hier absoluut geen problemen mee.De zuivering gaat op zich ook goed zonder de problemen van misselijkheid en overgeven enz alleen krijg ik in de middag altijd behoorlijke hoofdpijn en een paar dagen last van rechterzij en gevoeligheid tussen mijn schouderbladen maar dit ebt na een paar dagen weer weg.Ik heb nu tien grote reinigingen achter de rug waar veel stenen en rommel bij vrij kwam maar ik vraag mij wel eens af hoe lang nog!

Ik had nog een algemene vraag Heeft iemand ervaring met het gebruik van chanca piro (steenbreker).

Mvg,

Frank

Quote:
maar ik vraag mij wel eens af hoe lang nog!

Net zolang totdat je geen stenen meer uitscheidt.

Wij zijn toen gestopt met de appelsap omdat je heel veel suikers binnen krijgt.

Lia

Als de appelsap van essentieel belang is in dit proces dan neem ik de suiker wel op de koop toe.Om het algehele proces wat te versnellen wil ik eigenlijk de chanca piro gaan bestellen maar ik zou eerst graag willen weten of iemand dit wel eens gebruikt hebt en of dit ook werkt.

Mvg,

Frank

Hallo! ik wil dit weekend de leverreiniging doen met magnesiumcitraat ipv bitterzout. heeft iemand n idee welke hoeveelheid magnesiumcitraat gelijk staat aan de 4 eetlepels bitterzout (die je voor de grote reiniging oplost in 750 ml water verdeeld over 4 glazen: s'avonds 2/s'ochtends 2).

Ik kan natuurlijk testen, maar fijner als dat niet hoeft en mensen hier ervaring mee hebben en dit willen delen! :)

Ik ben al de hele week ziek. Verkouden, grieperig. Gisteren leek ik weer wat op te knappen maar vandaag weer hondsberoerd. Hoofdpijn, misselijk en algehele vermoeidheid. Ik begreep er niets van. Toen ik naar het toilet ging zag ik gelijk dat ik bezig was met ontgiftigen. Ben alleen al in de ochtend drie keer naar de wc moeten gaan. Voor iemand die de hele leven met darmproblemen en obstipatie kamt is het echt een record. Ik ben er dus superblij mee. Dat dit nu steeds makkelijker gaat. Maar wat ik me afvraag waar komt dat opeens vandaag. Afgelopen week heb ik mijn vetopname verhoogd en gisteren heb ik spinazie met eieren en vis gebakken in boter gegeten. Spinazie was niet eens biologisch.

Ik heb me echt moeten inhouden om niet naar paracetamol te grijpen.

@Benjo, ik heb even in het boek gekeken, daar staat alleen dat je het hierdoor kunt vervangen, dus lijkt me logischerwijs ook gewoon 4 eetlepels. Succes ermee

Noor,

Net als toen je Keltisch zeezout tot je nam, gaat je lichaam nu onmiddellijk aan de slag met de zeer voedzame en ontgiftende voedingsstoffen die het aangeboden krijgt. Jij mag in je handjes wrijven, want lang niet bij iedereen verloopt dit allemaal zo vlot en soepel! Dus: ga voor de spiegel staan en schreeuw heel hard JOEPIE!!!

:D

Mike

Helpt de leverreiniging ook bij problemen bij de sfincter van oddi? Als je het idee hebt dat die door oestrogeendominantie niet goed doorstroomt?

Ik heb het even opgezocht en zie dat er een link is met galstenen. Het precieze antwoord weet ik echter niet, het zou heel goed kunnen dat ook dit probleem op deze manier kan worden verholpen.

Mike

Quote:
ik wil dit weekend de leverreiniging doen met magnesiumcitraat ipv bitterzout. heeft iemand n idee welke hoeveelheid magnesiumcitraat gelijk staat aan de 4 eetlepels bitterzout (die je voor de grote reiniging oplost in 750 ml water verdeeld over 4 glazen: s'avonds 2/s'ochtends 2).

Ook dit heb ik even nagezocht in mijn vertaling van het boek van Moritz. Het blijkt dat de hoeveelheid magnesiumcitraat gelijk is aan de hoeveelheid bitterzout.

Mike

Moet je perce een week appelsap/appelazijn gedronken hebben voordat je de reiniging doet of kan het ook zonder deze voorbereiding?

De appelsap/azijn zorgt ervoor dat de stenen zachter worden en zich daardoor makkelijker verplaatsen.

Ik zou het wel gebruiken.

Maar eerder de appelazijn dan de appelsap. Dat zijn suikers, naar mijn gevoel belast je daar je lever juist mee.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan