Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Tot een paar weken geleden deed ik de milde zuivering iedere dag. Nu nog een paar keer per week. Ik weet dat ik daarmee ook regelmatig steentjes en gruis uitscheidt, maar dat is niet altijd even goed zichtbaar in hardere ontlasting. De milde zuivering is voor mij een soort onderhoud, zorgen dat de boel door blijft stromen. De grote zuivering om daadwerkelijk met grote hoeveelheden te lozen. E daar ga ik mee door totdat ik ook daadwerkelijk helemaal schoon ben.

Wow, dat jij zoveel resultaat daarmee hebt! Ik heb nu 5 keer denk ik een grote reiniging gedaan en ik heb geen een steen gezien. Wat eet jij op de dag van de reiniging? Ik at tot de laatste keer s ochtends en s middags nog gewoon vetten (mn kefir/ yoghurt), de laatste keer heb ik na mn ontbijt van kefir de rest van de dag alleen nog groentes en wat fruit gegeten. Toch was het resultaat niet anders dan de andere keren.

Ook merk ik dat de magnesium me ontzettend tegenstaat. De laatste keer heb ik het alleen maar s avonds genomen en s ochtends na de reiniging niet meer, ook daar merkte ik geen verschil van, toch de hele dag naar de wc gemoeten.

Ik heb niet zoveel gegeten dit keer. Heb denk ik een halve liter melk op en een stukje kaas. Dit alles ruim voor 12 uur. Ik had niet echt trek en toen was t opeens twee uur en dan eet en drink ik sowieso niets meer als ik de grote zuivering doe.

Ik wordt ook echt niet vrolijk van de magnesium, maar drink wel alles op. Ik heb het idee dat mijn lijf gewend is geraakt aan de magnesium. Ik heb het veelvuldig gebruikt ivm galsteenaanvallen en van 1 eetlepel ga ik vaak niet meer naar de wc. En ik vindt het voor mij wel erg belangrijk om de galwegen zo veel en lang mogelijk open te houden, want ik blijf erg gevoelig voor galsteenaanvallen. Ookal heb ik er weer veel geloosd, het lijkt wel of het vinden van een nieuwe evenwicht tegenwoordig gepaard gat met pijn.

Kan het niet gewoon zo zijn dat je geen gal en of levenstenen hebt boselfje? Ik geloof niet dat ik keer op keer een grote reiniging kan doen als ik geen resultaat zou hebben. De kleine wel, is voor mij ook een lekker ontbijt :-)

@Alexandra Ik houd me netjes aan 'voorschriften' zoals geen melk, kaas ed. Maar ik lees dat dat ook niet echt het verschil hoeft te maken.

Ik had afgelopen weekend (2e reiniging) maar een moeizame lozing :D

De eerste keer pas rond half 11 's ochtends. wel wat stenen maar max. 1cm.

Ik zal nog even teruglezen, maar jij drinkt kennelijk iets meer bitterzoutoplossing dan staat aangegeven (1 eetlepel per keer op 180ml water)

Pas met de darmspoeling op dinsdag liep ik echt leeg en had ik een opgeruimd gevoel.

Januari nog maar een keertje.

Misschien heb ik gewoon geen hele grote stenen. Ik hoef ze ook niet persé hoor :-)

Ik hou me aan de voorgeschreven hoeveelheden als het gaat om het bitterzout. Drie glazen water, drie lepels bitterzout en dat verdelen over vier glazen. Ik neem alleen met een galaanval 1 eetlepel op 1 glas water.

Neem tegenwoordig het niet meer zo nauw met het mengsel van sap en olie. Heb hier ergens op de site gelezen dat je tot 200 ml olie kan gaan, dus dat doe ik ook.

Ook met de milde zuivering ben ik wat losser. 1 grapefruit, 2 eigelen en 6 tellen olie (is ongeveer 50 ml).

Ik begin soms al met lozen voordat ik het oliemengesel heb gedronken. Niet zo heel veel, maar het komt voor. Al met al, ik ben nog steeds blij dat ik deze methode ken en maak er iedere keer weer dankbaar gebruik van!

Help!!

Het plan is om over een uur de 4e keer de grote flush te gaan nemen maar ik heb nu al over gegeven..

Zijn hier ervaringen mee?

Na de eerste beker bitterzout voelde ik me al wat misselijk. Toen de 2e en net probeerde ik een halve liter water met zout te nemen om mijn darmen te activeren. Maar dat kwam er dus net allemaal uit...

Nu toch om 10 uur de olie mix nemen?

Ik hoop dat iemand tips of ervaringen voor me heeft

Klinkt mij als een overdosis zout en een protest van je maag. Die gooit alles er weer uit... Waarom een halve liter extra wat met zout tot je nemen?

Ik persoonlijk zou om 22.00 uur het oliemengesel nemen. Ik heb wel wat misselijkheid/slechte nacht over voor een zuivering.

Maar dat is misschien makkelijk praten, aangezien ik nog nooit echt ziek of misselijk ben geworden door de zuivering. Ik heb weleens dat het mengsel teug omhoog komt, maar dan zeg ik tegen mijn maag dat tie rustig moet blijven, omdat ik wil slapen. En dat helpt!

Wat je ook beslist, heel veel succes!

Ik nam het zoute water omdat ik geen darmspoeling heb gedaan. Mijn eerdere ervaringen waren dat ik dan mijn darmen kan legen. Lees steeds dat dat erg belangrijk is. Maar ga nu toch maar door. Blijf straks wel een beetje recht op zitten na de olie zodat het er niet meteen uit gaat.

Is er nog een tijd voor hoelang ik het binnen moet zien te houden?

Evelina,

Zie het als een operatie zonder mes. Het blijft medicinaal, dus prettig is het niet, maar er hoeft ook niet gesneden te worden en dankzij het bitterzout komen stenen er pijnloos uit. Belangrijk is dat je zo rustig mogelijk blijft, anders ga je aanspannen en raak je niets of te weinig kwijt.

Mike

Probeer in ieder geval die eerste 20 minuten het binnen te houden. Ik heb ergens gelezen, vraag me iet waar...., dat na het drinken de lever en gal gelijk gestimuleerd worden. Dat daardoor, ook al iet je overgeven, de zuivering wel een succes kan zijn.

En ik zou eerder op de dag de darmen legen als bitterzout alleen niet voldoende is. Er staat mij bij dat Lia 's morgens de halve liter met zout drinkt. Voor mij persoonlijk is het bitterzout tegenwoordig voldoende. De eerste keren heb ik lopen aanrommelen met klysma's, maar dat vindt ik te veel gedoe.

Nou het zit er nog in!

Het olie mengsel deed me eigenlijk niets, dus dat viel mee.

Maar nu moest ik weer de bitterzout nemen en werd al misselijk bij het idee.

Ben nu ook heel hard bezig om het binnen te houden.

Ben ook zeer benieuwd hoe en of het de stenen er nu uitkomen nu ik gister niet goed naar de wc ben geweest.

Iemand enig idee waarom ik nu misselijk was? Kan het te maken hebben met wat ik in de appelsap week eet?

Vandaag mijn tiende grote reiniging.Ik ben altijd weer blij wanneer het laatste glas met bitterzout er weer in zit maar ga ik over twee weken weer met het appelsap beginnen dan heb ik ook zoiets van ik wou dat het alweer vrijdag was en weer met de reiniging kan beginnen.

Vraagje! Heeft iemand ervaring met het gebruik van chanca piro (steenbreker).

Mvg,

Frank

Ga me nu toch wel wat zorgen maken. Alle andere keren begon ik vanaf 9 uur naar de wc te rennen. Nu gebeurd er nog niets, behalve dat ik misselijk ben...

Er zit nu natuurlijk nog de gewone ontlasting voor...

Ik heb ook steeds het gevoel dat ik moet overgeven

Ik heb ook veel moeite gehad met het bitterzout, maar met flink wat citroen of appelazijn vindt ik het echt te doen.

Het klinkt als verstopt Evelina en angst houdt ook vast. Denk niet dat je vrolijk wordt van mijn idee, maar een glaasje bitterzout zou je kunnen helpen. Bij mij helpt bitterzout ook tegen een misselijk gevoel, bij jou blijkbaar niet.

Ik wens je veel sterkte en hopelijk toch nog een goede oogst!

Helpt het je misschien om daadwerkelijk over te geven? Wilde bij mij in het verleden ook wel eens opluchting geven.

Ik ben nu zo hard bezig de andere glazen bitterzout nog binnen te houden dat ik het niet aandurf nog een glas te nemen. Bij de gedachte alleen al moet ik al koren... Ik lig nu nog steeds in bed, probeer te ontspannen .... En wacht het maar af.

Wel fijn om wat respons te krijgen, voel ik me niet zo alleen :(

Probeer alleen maar mee te denken, maar ik merk weleens dat juist beweging leidt tot ontlasting als ik bitterzout heb gedronken. Dan bedoel ik niet zozeer tijdens de zuivering, want dat loopt altijd vlotjes. Maar als ik tussendoor bitterzout neem. En dan bedoel ik iet super actief zijn, maar lichte beweging zoals douchen.

Nu is het al half 2 en ik ben nog steeds niet naar de wc geweest. Zou het nog zin hebben om een klisma te (laten) halen?

Zodat de ontlasting weg gaat en alle galstenen alsnog eruit kunnen?

Ik denk dat t altijd zin heeft om een klysma te doen, ik vindt t zelf alleen te veel gedoe. Maar zou t nu ook wel weer doen. Vindt het erg bijzonder dat je nog helemaal geen ontlasting hebt gehad na zoveel bitterzout en zout....

Hoe is met je misselijkheid?

Nog steeds misselijk, waarschijnlijk door al die galstenen die voor de deur liggen te dringen

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan