Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Pinklady,

Het probleem is niet zozeer het fruit op zich, maar wat wij ermee gedaan hebben! Met uitzondering van tropisch fruit produceert de natuur helemaal niet zulke zoete vruchten als we vandaag de dag hebben. Wist je bijvoorbeeld dat Napoleon nogal een zoetekauw was (vroeger was suiker een gelegenheidsdrug voor de adel!) en dat hij de opdracht gaf om peren zoeter te maken? Peren zijn van zichzelf helemaal niet zo zoet! Hij was ook degene die de opdracht gaf om overal suikerbieten te laten planten, zodat we voor onze suikerconsumptie niet meer afhankelijk waren van suikerriet in tropische kolonieen (suiker en onderdrukking en slavenhandel gaan al eeuwenlang hand in hand). Er is in de loop der tijd heel wat veredeld en gekruist om het fructosegehalte in vruchten toch maar zoveel mogelijk op te krikken. Dat is niet de schuld van de vrucht, maar van ons gerotzooi met de genetische code van de vrucht! Daarom worden vruchten ook vaak bespoten, want dat gerommel heeft een prijs, nl. zwakkere genen, waardoor de vuilnismannen van de natuur (insecten, schimmels) ze gaan opruimen.

Mike

Ik leg nu al 2 dagen 's avonds 2 zappers op mijn spijsverteringsorganen (afwisselend milt, darmen, alvleesklier, lever) door ze simpelweg op diverse plekken op mijn buikstreek te leggen en te verschuiven. Op bepaalde plekken voel ik het prikken. Ik merk dat ik de laatste 2 dagen meer en vaker ontlasting produceer (3-4 keer per ochtend en geenn kinderachtige hoeveelheden) die bijzonder zuur is. Ik heb al vaker gemerkt dat de zapper mij helpt ontzuren. Het is een uitstekende aanvulling op leverzuiveringen en andere reinigingsprotocollen!

Mike

Sinds vandaag ben ik weer begonnen met deze leverreiniging. Ik merk dat mijn immuunsysteem een tik heeft gekregen (verkoudheidsverschijnselen) van dat ene weekje slecht ontbijt eten in Schotland, dus er valt nog wel een en ander te reinigen!

Mike

Update:

Ik doe deze leverreiniging niet dagelijks maar om de zoveel dagen. Gisteren heb ik het drankje weer gemaakt en gedronken. Ik had nog niet eerder de verkoudheidsverschijnselen meegemaakt die beschreven worden in het stuk dat Joey heeft vertaald (zie eerste pagina van deze thread). Nou, inmiddels heb ik die volop beleefd! Het is nu 9 uur, maar vanaf 6.30 u tot ong. 8 uur ben ik heftig aan het snotteren en niezen geweest.

Interessant genoeg werden mijn slijmvliezen rustig toen ik naar het toilet was geweest en er groenzwarte, toxische ontlasting uit kwam. Het waren dus gifstoffen in mijn darmen die mij parten speelden. Inmiddels ben ik al 3 keer geweest en heb nog meer groenzwarte bagger geloosd. Ik heb nu het ergste wel gehad, denk ik. Alles wat de bedenker van deze leverreiniging schrijft kan ik beamen. Het is zeer makkelijk en effectief om te maken, maar bedenk dat de effecten heftig kunnen zijn. Heftig maar noodzakelijk, beter eruit dan erin!

Mike

Gerrit,

Jij vroeg je af hoe ik in de vetverbranding terecht kan komen als ik bijv. appelsmoothies drink en lactosebevattende rauwe melk. Ik denk dat het antwoord ligt in mijn vorige post. Ik ben met die leverreiniging begonnen nadat ik terug was uit Schotland, waar ik een week lang moeilijk verteerbare ontbijten op had en twee kilo zwaarder (in 1 week tijd!) terug was gekomen.

Door dit leverdrankje te drinken en de appelsmoothies (overigens gemaakt van wilde appels, die ik hier in de buurt kan plukken!), plus een maand lang geen vlees eten (wel vis), heb ik denk ik de lever een soort laatste zetje gegeven om definitief de vetverbranding in te gaan. Wat de overhand had waren dus niet de koolhydraten in de appelsmoothie maar het bijzonder reinigende en galblaasaanduwende effect van deze vloeibare voeding.

De lever moet worden aangezet tot reiniging en zuivering van zichzelf, voordat de lever fatsoenlijk je bloed kan reinigen en zuiveren. Dit ontgiftingsorgaan moet eerst zelf ontgiften! Gezien het feit dat het leverdrankje nog steeds de nodige rommel uit mijn lever weet te knijpen, kan ik concluderen dat ik er weliswaar nog steeds niet ben, maar dat mijn lever voldoende is aangesterkt om vetverbranding mogelijk te maken. Zolang je niet overdrijft met de consumptie van appelmoothies kan dit een nuttig hulpmiddel zijn om je lever, galblaas en darmen sneller op orde te brengen. De effectieve werking van deze smoothies weegt zwaarder dan de koolhydraten die ze bevatten, dat is mijn ervaring.

Hetzelfde geldt voor de lactose in rauwe melk. Sally Fallon zet zichzelf op een strikt rauwe melkdieet als ze het gevoel heeft dat ze teveel aankomt en valt dan onmiddellijk af. Opnieuw zie je dat de reinigende werking van in dit geval de melk zwaarder weegt dan de hoeveelheid lactose in de melk.

Mike

Mijn ervaring is ook dat je inderdaad die lever moet DOORSPOELEN om goed in de vetverbranding te komen, en ik heb ervaren dat vetten alleen niet de oplossing zijn!

Zeker veel vetten blijven gebruiken, maar als je lever verstopt zit dan zul je zien dat je een zeep achtige ontlasting gaan produceren! Dit heb ik zelf ervaren.

Wat is dan wel een oplossing? Vetten in combinatie met zuren (denk aan citroen) en met groentesappen, vooral wortelsappen stuwen enorm de galuitstoot aan.

NCM spreekt hier ook over:

Bij gevallen waar extreme obstipatie zich voordoet kunt u eerder versgeperste sappen toevoegen aan het dieet, vanaf fase 2, start wanneer u wakker wordt als eerste met verse wortelsappen. Neem tegelijkertijd ook de levertraan in. Het wortelsap zal de gal productie stimuleren want in de meeste gevallen zorgt slechte galproductie voor permanente obstipatie problemen. Wanneer er niet genoeg gal is worden de vetten in uw voedsel niet goed verteerd, deze gaan reageren met de zouten en zullen een zeep vormen in de darmen, dit zorgt vervolgens weer voor obstipatie. Het weglaten van zuivel wil soms ook helpen.

Verder belangrijk om de lever stimulerende voedingsmiddelen goed te gebruiken. Denk aan paardebloem, witlof, andijvie en zelf neem ik ook vaak lever/gal thee, zitten allerlei kruiden in die galuitstoot stimuleren. Je bent verzekerd van een snelle sprint naar de toilet! :)

Quote:
Je bent verzekerd van een snelle sprint naar de toilet!

Dat heb ik zo vaak gezegd over verschillende substanties. Ik waag me niet meer aan dergelijke uitspraken, omdat ik te vaak heb gemerkt dat sommige mensen echt pot- en potdicht zitten. Je kunt je eigen ervaring helaas niet op die van een ander leggen. Veel van de problematiek van mensen die zo dicht zitten heeft niets te maken met het lichaam, maar met een gesloten geest. Komen we weer terug op stress dus. Stress verkrampt, verstopt en verstikt!

Mike

Ik waag me niet meer aan dergelijke uitspraken, omdat ik te vaak heb gemerkt dat sommige mensen echt pot- en potdicht zitten.

Dat is zeker een zinnig standpunt inderdaad, want die poep perikelen.....

Neemt niet weg dat het principe vet/galuitstoot niet meer dan natuurlijk en logisch is en wat ooit wel op gang zal moeten komen om uiteindelijk wel een goede ontlasting te krijgen.

De een zal zich even moeten helpen met hulpmiddelen om ergste troep (plaque) op te ruimen. Bij een andere kan inderdaad groentesappen werken met olijfolie bijvoorbeeld. En weer andere hebben baat bij een glaasje warm water wat uiteindelijk ook de lever tot ontgiften aanzet. En nog een ander gaat al rennen van een glas rauwe melk :)

Kortom, die lever heeft een grote rol in het geheel, is het grootste orgaan en enorm belangrijk om op te focussen.

Maar iedereen moet op zoek naar wat bij hem/haar echt goed werkt!

Quote:
Zeker veel vetten blijven gebruiken, maar als je lever verstopt zit dan zul je zien dat je een zeep achtige ontlasting gaan produceren! Dit heb ik zelf ervaren.

Aha, dit heb ik ook regelmatig. Moet ik toch echt maar weer eens aan de lever flush binnenkort. Bedankt Gerrit.

Wat bedoelen jullie trouwens met lever/gal thee? Is deze gewoon in de natuurwinkel te koop?

Kan iemand me uitleggen: hoe ziet die zeepachtige ontlasting eruit? Ik kan me er niets bij voorstellen.

Ook niet bij goed naar het toilet kunnen bij goede galuitstoot trouwens. Ik heb het laatste en zeker niet het eerste. Mijn probleem ligt toch echt wat verderop in de darm en/of binnen mijn 'gesloten geest'.

Ik ben zowaar jaloers (benijden is een beter woord) op Ikke! Ik zit zelfs aan de smoothie/ei/olie mix vandaag.. :)

Zo hardnekkig als ik (en anderen) verstopt kan zitten, zo hardnekkig is het idee dat voldoende gal onherroepelijk zorgt voor een sprintje richting de w.c., of andersom: dat obstipatie bij mensen per definitie veroorzaakt wordt door een verminderde galuitstoot. Ik ontken niet dat leverwerking en gal essentieel zijn maar er kunnen ook andere redenen zijn voor obstipatie.

Daarnaast ga ik mee met Hering's Law of Cure. Mijn obstipatie bestaat - met tussenpozen - levenslang. Voordat mijn lichaam dit ge-retraced heeft ben ik waarschijnlijk een jaar (of 2-3 of meer) verder. Tot die tijd zal het niet tot een oplossing komen want: je hebt een maand nodig voor elk jaar dat je ongezond bent geweest. Levenslange obstipatie krijgt in mijn geval dus een maand of 45. Reken maar uit! Mits je aan de juiste voeding doet natuurlijk!

Dit lijkt me min of meer vergelijkbaar met het feit dat Mike's lever een paar jaar nodig had om in vetverbranding te komen: een orgaan heeft tijd nodig om te helen, dus ook de darmen en als obstipatie een langdurige business was dan duurt het ook lang voor het is opgelost. Zelfs bij een goede galuitstoot.

Hilda

Ja die vraag heb ik ook Hilda: van: wat is zeepachtige ontlasting?

Is dat vette ontlasting?

In mijn ontlasting was een jaar terug gecontstateerd dat die vettig was.

De therapeut noemde het, maar ik wist ook niet goed wat ik er mee moest.

Ik dacht nou ja, ik eet veel kokosolie: nogal wiedes en dat was het toen voor mij.

Misschien moeten we een aparte ontlastingsrubriek beginnen over wat betekent wat bij ontlasting of zo.

Heel fijn dat jullie de leverreiniging zo uitgebreid besproken hebben! Ik heb net bio zure appels gekocht en citroenen en grapefruits en zal straks eens beginnen met de appelsmoothie. lijkt me heerlijk! Dat ei-olie-limoen drankje zou ik vanavond kunnen drinken - ik hoef morgen niet te werken maar ik vind het wel eng. volgens mij is mijn lever behoorlijk verstopt. Ik ben sinds kort onder behandeling van een chinese acupuncturist voor mijn maag-darm klachten en volgens hem zijn mijn maag, lever en dikke darm erg slecht aan toe. Ik zal kijken hoe ik me straks voel of ik de lever drank aandurf.

Claireelis, ik heb dit gisteren gedaan. Vanaf donderdagavond tot gisteravond heb ik ca. 2 liter smoothie gedronken waarmee ik het eierdrankje heb gemengd.

Ik ontgift hoofdzakelijk langs mijn huid en via mijn longen: gisteravond zat ik onder de huiduitslag (wat nu weer weg is) en vanochtend hoestte ik veel vies slijm op. Toiletavonturen kan ik je niet melden, die heb ik niet zo vaak, wel veelvuldig stinkende winden, dusss.. succes!

Hilda

Hier nog video van de meester himself over de lever/gal reiniging (Andreas Moritz):

En eh... waarom mensen geen vlees eters zouden zijn :mrgreen:

Gelukkig net vele kilo's grasgevoerd rundvlees in vriezer zitten, hmmm yummie! :)

Ik ervaar naast de vetverbranding nog een ander positief teken dat mijn lever aan het helen is. Ik heb mijn hele leven al bruingele tanden. Niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat ik als kind fluortabletten kreeg voor 'sterke tanden' en een groot gedeelte van mijn leven met fluortandpasta heb gepoetst. In het boek Cure Tooth Decay schrijft Ramiel Nagel dat dit een soort geelzucht is van het gebit en het geeft dus aan dat je lever moeite heeft met het ontgiften van de fluoride.

Mijn tong heeft ook jarenlang een geelbruine gloed gehad, maar dat heb ik al een jaartje of wat niet meer. De bruingele kleur van de tanden raakte ik, ondanks eerst poetsen met Keltisch zeezout en later ook 3% H2O2, maar moeilijk kwijt. Ik heb in de loop der jaren wel wat verbetering ervaren, maar niet om over naar huis te schrijven. Sinds ik echter in de vetverbranding ben gegaan gaat het ineens heel hard! Ik begin alsmaar wittere tanden te krijgen, een teken dat ze vanbinnenuit aan het helen zijn, dankzij een verbeterde leverwerking!

Ik wilde dit even met jullie delen. Een laatste positieve ontwikkeling is dat ik op alsmaar minder voeding kan leven. Ik trek mijn ochtendvasten vaak moeiteloos door tot 2 of 3 uur 's middags. Zoals jullie weten kies ik er dan vaak voor om mijn vasten te doorbreken met rauwe melk, yogurt of kwark. Hierdoor kom je met de avondmaaltijd erbij automatisch uit op 2 maaltijden per dag. Ik ben dan gevoed, gevuld en vervuld. Het lijkt erop dat ik nu een flinke voorraad goede voedingsstoffen heb aangelegd en dat deze slechts minimaal elke dag hoeft te worden aangevuld. David Wolfe doet dit op zijn eigen manier, o.a. met helende paddestoelen waar hij thee van trekt, en beschrijft een soortgelijke staat van gevoed-zijn, waarbij ook hij slechts minimale hoeveelheden nodig heeft om dit op peil te houden.

Mike

Gewéldige ontwikkeling Mike!!!

Jouw proces is heel inspirend, fijn dat je ons mee laat beleven! Dank daarvoor.

Denk je dat je ooit nog eens een mannelijke Jasmuheen zou kunnen worden? (of je dat zou willen is een tweede...)

Quote:
Denk je dat je ooit nog eens een mannelijke Jasmuheen zou kunnen worden?

Zie de topic Dennis stelt zich voor, waarin Dennis schrijft

Quote:
Ook vanuit het oogpunt van: van licht leven: dat je zo gezond bent dat je van het licht kan leven.

Waarop ik schrijf:

Quote:
Als we van licht konden leven, hadden we geen spijsverteringsstelsel gekregen.

Bovendien is Jasmuheen ontmaskerd, ze blijkt toch niet helemaal van licht en lucht te kunnen leven:

Kijk ook eens naar haar gezichtsuitdrukking en de lijzige, dromerige manier waarop ze zich uit. Deze vrouw is ongezond en wat ze propageert is ronduit gevaarlijk!

Mike

Het wordt pas gevaarlijk als we klakkeloos aannemen wat wie dan ook maar wat propageert! Adolf Hitler is een extreem voorbeeld van wat dit proces zou kunnen bewerkstelligen.

Zelf kies ik ervoor dat ik (met hart en ziel en wat minder met verstand)onderzoek of iets waardevol is voor mij op dit moment.

Mijn ervaring is geweest dat ik uitstekend, in blakende gezondheid, zo'n anderhalf jaar zonder voeding (wel vocht) heb geleefd. Ik wist toen nog niet van het bestaan van Breatherianisme af. Het was mijn eigen proces/verantwoordelijkheid en keus op dat moment.

Moet er nu niet aan denken, geniet te veel van wat voeding mij te bieden heeft :wink:

Maar nu gaan we wel heel erg off-topic....

Quote:
Mijn ervaring is geweest dat ik uitstekend, in blakende gezondheid, zo'n anderhalf jaar zonder voeding (wel vocht) heb geleefd.

Ik kies alsmaar meer voor voedzame dranken of semi-vloeibare voeding. Mijn warme maaltijden bestaan ook vrijwel altijd uit sauzen met vaste ingredienten. De basis daarvan is ook weer vloeibaar. Ik geef toe aan waar ik altijd al van heb gehouden: dikke, vettige en zoutige, kruidige dranken en sauzen. Mijn voornaamste keukengereedschap zijn mijn blender en mijn gietijzeren wok!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan