Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hier nog een aanvulling op mariadistelzaad (ook los verkrijgbaar http://www.lasantedelfzijl.nl/search/index/mariadistelzaad?s=mariadistelzaad ) en hoe het te gebruiken etc.:

mariadistelzaad: mariadistel is het leverkruid bij uitstek en ondersteunt de lever die

bij alle ontgiftingsprocessen en bij 80% van alle ziekten in het lichaam

betrokken is.

12 - 15 gram zaadjes per dag: je kunt er gewoon op kauwen (de

helende stof zit in de bast van het zaad) of door een koffiemolen doen

vlak voor gebruik (niet eerder anders gaan de genezende stoffen oxyderen)

en in de yoghurt.

"Er is overeenstemming dat bij eigen gebruik van Mariadistel een

hoeveelheid van 12 tot 15 gram zaden per dag aangehouden moet worden,

ongeacht hoe bereid.

Thee: een ruime theelepel geplet of gemalen zaden overgieten met heet

water, 10 minuten laten trekken, afzeven; warm en sloksgewijs drinken, 3x

daags: 's ochtends op de nuchtere maag, en een half uur voor de lunch en

voor het avondmaal, of het avondeten overslaan en voor het slapen; de thee

kan op smaak worden gebracht met wat pepermuntblad (dit recept is ontleend

aan: R.F. Wweiss & V. Fintelmann, "Lehrbuch der Phytotherapie"). (Het

gemalen of geplette zaad kan ook in yoghert of in water aangemaakt worden

tot een papje.)"

http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/mariadistel.htm

Even over de detoxkuur voor chronisch zieken van Tine van der Maas met o.a. de knoflook erin http://www.healsa.co.za/PDF Files/BasicWellness.pdf :

de knoflook bevat sulfur, zwavel, dat volgens mij het lichaam ontzuurt ook, als ik het me goed herinner.

Ik ken een arts en zijn vrouw had de ziekte van lyme en hij heeft haar van de lyme afgekregen door infusen met colloidaalzilverinfusen en infusen met zwaveldioxide.

Een hele dure kuur, voor mij niet te betalen, maar ik vind het leuk om uit te vinden dat knoflook ook die sulfur heeft, Ik heb het idee dat een antilymemiddel dat ik al langer gebruikte, cat´s claw, ik gebruik de bewerkte vorm: samento, puur uit gemaksoverweging, dat dat goed samengaat met de detoxkuur met de vele knoflookteentjes per dag.

Mijn theorie: Die knoflook die helpt goed ontzuren/opruimen wat de samento aan bacterien doodt. Ik merk dat ik een zachter gevoel krijg (minder pijn) na een tijd die citroen-knoflook-etc-mix in te nemen. Mijn nachten zijn daardoor een stuk rustiger: geen erge hoofdpijn bij ontwaken.

Toevallig zat ik me dus net af te vragen wat er zou gebeuren als ik gewoon olijfolie met citroensap zou innemen. Ik wilde dit weekend de leverreiniging voor het eerst doen, maar kwam er te laat achter dat ik geen reserve bitterzout (voor als het er niet uit zou komen) in huis had. Bijna had ik het zonder geprobeerd, maar dat leek me toch niet de meest strakke actie bij de eerste keer.

Maar nu zie ik dus dat er nog een ander protocol bestaat? Ik zie alleen nergens een "recept" staan voor dat citroen/olijfolie/knoflookdrankje. Waar zou dat moeten zijn? In een ander topic?

Hoi Pinklady, deze kuur is het recept http://www.healsa.co.za/PDF Files/BasicWellness.pdf en het is volgens mij geen kuur in de zin van (voorbereiding voor) galstenen uit het lichaam drijven (al zou het vast een bijdrage kunnen leveren - maar ik denk dat de appesmoothie beter volstaat als voorbereiding voor de tweedaagse kuur), middels de tweedaagse levergalkuur, maar het is een kuur om chronisch zieken op te peppen richting meer leven: detoxen, biochemie herstellen, vitamine c toedienen etc.

Ik had ook niet het idee dat het echt een kuur was, want die flush komt dan maar volgende weekend. Ik wilde alleen iets dat ik chronisch kan doen. Die appelsmoothie doe ik afentoe ook, maar kost véél tijd om te maken (bij mij in ieder geval wel, omdat ik de hele citroen en sinaasappel moet schillen; het wit lust ik écht niet). Dus vandaar dat ik wat manieren zoek die ook ik kan inpassen in mijn leven. Yoghurtsmoothie doe ik afentoe al, appelsmoothie afentoe. Er bestaat ook nog dat andere drankje, van limoen, ei en olie (toch?). Die wil ik ook nog eens uitproberen.

Pinklady, ik lust dat wit ook niet van de citroen, maar als je er water bijdoet en je gooit die in de blender en je blendt lang genoeg, bij mij heb je dan geen last van velletjes of zo. Dan is het een homogene massa. Wel idd een gedoe. Of ja, je moet het toch elke keer maar weer gemaakt hebben, die ¨smoothie¨. Ik neem altijd een beker met een dop erop en het mengsel erin mee naar mijn werk. Het is niet echt heel lekker, maar ik kan het steeds beter drinken.

Hmm, oke. Zal het eens proberen. Bij mij wennen dat soort dingen niet echt. Als ik iets eet of drink dat ik niet lekker vind, dan krijg ik het de eerste 5 of 6 keer nog wel weg. Maar daarna wordt het gewoon steeds viezer. Ik snap dat op zich niet, want er zou een proces van gewenning moeten optreden. Maar bij mezelf heb ik dat nog niet kunnen bespeuren.

Overigens krijgt mijn blender die citroen-dingetjes niet klein. Volgens de handleiding mag ie maar 3 min blenden (en dan moet 'ie een uur afkoelen) en in die tijd lukt het in ieder geval niet.

Quote:
Zal het eens proberen. Bij mij wennen dat soort dingen niet echt. Als ik iets eet of drink dat ik niet lekker vind, dan krijg ik het de eerste 5 of 6 keer nog wel weg. Maar daarna wordt het gewoon steeds viezer.

Quote:
Overigens krijgt mijn blender die citroen-dingetjes niet klein. Volgens de handleiding mag ie maar 3 min blenden (en dan moet 'ie een uur afkoelen) en in die tijd lukt het in ieder geval niet.

Tja, dan zou ik er niet aan beginnen en in het filmpje wordt getoond dat je de citroen en knoflook ook in stukjes kan doen. Dat zou voor mij echt een uitdaging zijn.

Blz 1 van deze topic begint met de vertaling van het limoen/eierdrankje hoor. Erg romig, mits je de eieren goed klopt.

Jammer dat jullie de applesmoothie niet echt lekker vinden, ik vind deze heerlijk. Ik maak deze zelfs gewoon voor de lekker, al voel ik mij er ook erg goed op.

Lievergezond, jij neemt die geblende citroen+water+olijfolie mee in een beker naar je werk? Drink jij het zonder rietje? Want ik neem aan dat die zure citroen niet zo goed voor je tanden is. Het is een beetje lastig. Mijn blender krijgt de citroen ook niet fijn genoeg. Ik krijg het bijna niet voor elkaar om het papje met een rietje te drinken.

Rapunzel, dat drinken met een rietje dat heb ik maar overgeslagen dus ja dat risico van zuur dat hou ik dan wel ja. Ik kan het wel weer eens proberen hoe het is met rietje. Ik heb het geluk dat ik een blender heb die de boel wel fijn krijgt. Duurt een tijdje maar dan heb je ook wat.

Ik ben ff sjacherijnig. Ja als ik naar mijn werk ga dan neem ik dat spul in een beker mee ja. Als ik naar mijn werk ga. Maar dat is nu misschien wel afgelopen. Ik ben te moe ik krijg mezelf er niet meer heen. Inmiddels ben ik trouwens zeer winderig. En ik ben niet de enige, mijn vriend ook. Het moet van de knoflook komen terwijl die juist tegen winderigheid schijnt te helpen. Het protocol van Tine van der Maas zegt wel dat je geen brood mag eten tot de symptomen weg zijn, maar dat doe ik dus wel. Anders loopt alles zowiezo vast. Tot overmaat van ramp heb ik net uitgevonden dat mijn fietsslotsleutel weg is en ik kon hem niet meer vinden. Hij had in de fiets moeten zitten toen die niet op slot zat maar dat zattie niet. Geen idee. Soms weet ik van voor niet meer dat ik van achteren leef. En ik eet denk ik nog steeds te veel vet, ik ben misselijk. Maar ook koolhydraten vallen niet echt superlekker. Ik moet snel een galstenenkuur gaan plannen, maar misschien ben ik volgend weekend weer niet thuis. En dat geklisma, ik vind het doodeng wat het vast niet is. Maar het moet.

Update over rietjedrinken: het gaat me te langzaam en het sap komt bij mij bij rietje drinken toch in de mond. Dus schiet niet op.

Dirtsa, "voor het lekker" is een groot woord, maar ik vind de appelsmoothie één van de meest drinkbare smoothieproducten. Ik vind hem niet vies hoor, maar na een stuk of 5, 6 van die dingen, dan krijg ik het even niet meer weg. Na een week of wat kan ik het rustig weer doen, want dan lust ik 'm best wel weer.

@Janse: ben je al begonnen met de leverspoeling? Aanstaand weekend ga ik m'n 7e doen, dit keer ook met appelazijn. Met appelsap werd ik zo opgeblazen als een ballon en ik vond het niet lekker die zoetigheid.

Als je EFT leuk en succesvol vindt, is TAT misschien ook iets voor jou:

TAT

@Lievergezond

Ik heb nu al een aantal leverspoelingen ala Moritz gedaan maar nog nooit een klysma, is gewoon niet mijn ding. Na de derde spoeling merkte ik dat mijn darmen behoorlijk schoon waren geworden. Het bitterzout doet genoeg spoeling bij mij, ik heb het gevoel die klysma daarom ook niet nodig te zijn. De dag na de spoeling eet ik geen vast voedsel, wel veel vocht, zodat mijn darmen nog even door blijven spoelen mocht er nog wat zitten.

Lady Marian,

Zou eigenlijk vorige week vrijdag de spoeling doen, maar had er niet aan gedacht dat ik naar een lezing van Mies Kloos zou gaan. Heb de flush dus verplaatst naar dit weekend, heb er weer zin in! Ben benieuwd of er deze keer weer kleine steentjes te zien zijn. Wil nu ook eens gaan proberen om het eens een tijdje elke maand te doen. Zit ook aan de lever-gal thee, afgewisseld met nier thee (ook van Andreas Moritz). Elke morgen een rauw ei met flink wat kurkuma, zwarte peper, gember en nog wat andere dingetjes. Ik wil de lever en nieren eens echt helemaal schoonblazen.

Zit zelfs te denken om weer eens wat nieuws uit te testen :mrgreen: Wat nou als ik aan de glazen met bitterzout een stuk of 5 druppels h2o2 toevoeg? Het bitterzout zet alle kanalen open en de h2o2 kan gelijk bezig met een grote schoonmaak! Maar dat weet ik nog niet zeker, wel leuk om uit te proberen in elk geval. :D

TAT ken ik, is zeker een goede aanvulling op EFT.

Evan

Mike,

Mijn vraag over de afgelopen leverflush:

Hij is probleemloos (beetje misselijk) en zeer succesvol geweest maar ik heb er nog steeds een kater van: het resultaat was verbazingwekkend, ik zal niet in detail treden maar ik schrok van de witte aardappelgrote knollen die ik terugzag. Ik heb gegoogled en het schijnt te kunnen. Overige kleuren waren alle van de regenboog (behalve paars en blauw.. ;) )

Maar nu heb ik pijn:

in mijn lever

in mijn buik

in mijn maag

en ik stink.. met een hoofdletter S.

Ik vermoed dat er misschien - hopelijk een steentje en niet zo'n knol - vastzit in de galwegen. Ik neem beetjes magnesiumsulfaat om het open te houden en appelazijn om de steen zachter te maken, de pijn is er minder bij. Ik heb een pot liver detox van NOW en overweeg ermee te beginnen maar als de galwegen verminderd doorgankelijk zijn lijkt het me zinniger te wachten tot na de volgende flush. Die wil ik in elk geval over 2 à 3 weken weer gaan doen. Wat betreft voeding ben ik niet van plan iets te veranderen, ik hoop alleen maar dat het vet voldoende gal triggert om de steen los te duwen. Misschien kan ik tussendoor de 'kleine flush' doen met het ei/citroen/olie-mixje. Chanca Piedra kan helpen bij het verder oplossen van de steen. Oké zo, of mis ik nog iets?

Hilda

Bijna ongelofelijk hè Hilda, die grote knollen. Wat jammer dat we hier geen foto's kunnen plaatsen...

Die grote jongens heb ik na 6 spoelingen (nog) niet gehad, maar ik herken sinds de spoelingen een zeurend en vrijwel altijd aanwezig gevoel in de lever, gal & galwegen. Het voelt alsof er druk gewerkt wordt en de leverwegen wellicht een beetje geirriteerd zijn door de beweging en doorstroming die er heeft plaatsgevonden door de spoeling. Als jij zo'n grote bevalling hebt gedaan lijkt het me bijna logisch dat je intern daar iets van voelt.

Zelf gebruik ik, puur intuïtief, colloidaal zilver, Beta TCP van Biotics, Chanca en Silybum.

Quote:
het resultaat was verbazingwekkend, ik zal niet in detail treden

Herkenbaar toen ik de 1e L&G flush ook deed, nu alweer 2 jaar terug. Bizar wat er dan uitkomt hè, en nog steeds zijn er mensen die geloven dat je deze bolletjes aanmaakt door het mengsel wat je op dat moment drinkt...duh... juist ook voor het mengsel drinken van 22:00 kreeg ik al bolletjes, dat zegt genoeg.

Ik had 1 'steen' van 4cm ertussen zitten......

Die pijn overal geeft niet, 't is ook een groot karwei geweest voor je lichaam. Dat er nu nog e.e.a. vast zit zou goed kunnen, ik voel nu ook af en toe weer een steentje zitten, alsof je lever gekneusd is op die plek, ook drukkend gevoel. Juist bitterzout helpt goed en elke dag een zeer klein aftreksel van de grote flush werkt prettig voor mij, dus die citroen met olijfole en rauw eigeel. Spoel je het heel klein ff na op deze manier.

Op naar de volgende L&G! :mrgreen:

Hier ook vrijdag weer een L&G, zie er altijd wel naar uit!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan