Vraag me wel eens af wat ik er nog aan kan doen om aan dit alles een halt toe te roepen als het gros van de mensen zulke zaken niet eens zien of willen zien. Elke dag kom ik wel iets tegen, chemtrails, leugens in het nieuws, corrupte wetenschappers en medici die het spelletje meespelen maar ze kunnen allemaal hun gang gaan want het gros slikt het als zoete koek. Beste maar van maken de tijd die ons rest en genieten van kleine dingetjes zoals de natuur en van het beetje vrijheid wat we nog hebben. Wie weet is het over een paar jaar wel heel anders.
Daarom is het des te belangrijker om dit keer op keer bloot te leggen voor wat het is. De kracht van de boodschap zit hem in de herhaling. Hetgeen mij brengt bij deze vraag van Aart:
Waar ik serieus nieuwsgierig naar blijf is wat de bedoeling is van dit topic. Oké, jouw idee van de agenda is duidelijk. En nu? Er zijn nu eenmaal mensen die homo zijn. En zoals ik al aangaf zijn dat mensen die leven, werken, trouwen, kinderen krijgen en opvoeden, enzovoorts. Alle berichten die hier geplaatst worden schetsen een negatief beeld van homo’s. Vooral de extreme berichten worden belicht. Wat hebben we daar aan?
Stel je voor dat er nu een jood zich inschrijft en dezelfde opmerkingen gaat maken over de topic over Israel en Palestina. Of een moslim die soortgelijke kanttekeningen stelt bij de 'regenboog'-topic. Immers, ik belicht enkel de 'extremen' en heus niet alle joden en moslims maken zich hieraan schuldig.
Klopt, maar er is serieus iets mis met dergelijke bevolkingsgroepen als de extremen dermate zedeloos en onfatsoenlijk zijn dat ze een gevaar vormen voor de samenleving. En dus moeten ze onder de aandacht gebracht worden, telkens weer opnieuw. Het alternatief is ze verzwijgen en tot een taboe maken. We kunnen ons als samenleving niet veroorloven om onze sociale cohesie af te laten brokkelen door censuur en politieke correctheid, terwijl het kwaad van binnenuit afbreuk doet aan het geheel.
Mike