Zo, nu heb ik dan eindelijk tijd om er even uitgebreid voor te gaan zitten om te reageren.
Heksje, het feit dat je zo'n lange post hebt geschreven om me e.e.a. proberen duidelijk te maken getuigt van zorg en mee willen denken over de gang van zaken alhier en dat kan ik alleen maar waarderen. Mijn reacties op de punten die je maakt:
Beide partijen (Aart en jij) van deze discussie hebben op meerdere gebieden een goed punt. Echter zodra er met modder wordt gegooid naar iemand die duidelijk veel respect vertoont dan is de discussie wat mij betreft al wel ten einde alvorens deze goed begonnen is en worden goede punten ondergesmeerd met de stront waarmee gegooid wordt.
Opnieuw doe je het voorkomen alsof ik de enige 'moddergooier' hier ben. Lees de posts maar terug en je zult zien dat dit zeker niet het geval is.
zolang jij niet inziet dat je dit forum als een dictator regeert en over je standpunten geen tegenspraak duldt zal je nooit genoeg mensen kunnen informeren.
En opnieuw ben ik de dictator, tiran of wat dan ook. Je zult met een hele andere gesprekspartner te maken krijgen als je het met mij oneens bent maar wel inhoudelijk blijft reageren. Dat zouden meer mensen moeten proberen!
Wat jij denkt ontdekt te hebben vanuit al je wijsheden op het internet of uit boeken, zit bij sommige mensen al diep in hun zielen gegriefd. Jij lijkt er graag over te schrijven, graag over te discussiëren (op jouw manier) en het maar al te graag te verdedigen.
Hier suggereer je dat ik er als het ware als een soort 'spuit 11' modder over geef, terwijl jij en anderen dit allang door hadden. Het tegendeel is waar en dit blijkt bijv. uit de reactie van johanna:
ik zie dit agendapunt alleen maar meer en meer gepushed worden. Als je je mond over open trekt word je weggezet als racist en homofoob. Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die ziet wat er werkelijk gebeurt en aan de hand is in de wereld.
De spiegel die jij mij probeert voor te houden, reflecteert keihard terug, Heksje. Er zit zeer zeker in jou ook een betwetertje!
Ikzelf leef naar mijn principes en hoef die niet zonodig een ander door de keel te duwen. Al dat geblaat op het internet verandert de zaken niet.
Vorig jaar heb je je anders aardig laten kennen op Twitter, Heksje! Zo zie je maar, niets menselijks is ook jou vreemd. Het is een tweezijdige spiegel die je me probeert voor te houden, dus ga niet op je 'high horse' zitten.
Subjectief lezen blijkt wederom mogelijk.
Klopt. En subjectieve herinnering ook!
Mijn berichten zijn niet bedoeld als -vrouwelijke- afleiding, doch als voorgehouden spiegel om te zien dat je zelf de afleiding vormt van je standpunten door er dingen bij te halen die het licht van de boodschap besmeuren.
Ik heb er niets bijgehaald waarmee ik mijn eigen boodschap heb verzwakt. Mijn boodschap ging van het begin tot het eind over de cultureel marxistische agenda. Het zijn anderen geweest die hier dingen bij hebben gehaald en dit persoonlijk hebben gemaakt.
Volgens mij vallen jij en Iklustvet vooral over de term 'ontwikkelingsstoornis'. Ik neem deze niet terug en heb zelfs nog een filmpje hierover geplaatst ter verduidelijking. Alles wat ik beweer is onderbouwd. Ik ga mee met de volgende uitspraken van Henry Makow:
I feel no malice toward gays. I feel the same way about people who have the flu. I want them to get better and I don't want it to spread.
http://www.henrymakow.com/201101.html
I don't care what gays do in private as long as there is no harm done and they clean up afterward.
http://henrymakow.com/2015/10/I-don-hate-gays.html
Ik vrees dat hier sprake is van een botsing tussen de Nederlandse mentaliteit en de Amerikaanse. De Amerikanen zijn uiterst direct, op het botte af, getuige Makow's uitspraken hierboven. Stel je voor dat ik dit in het Nederlands had vertaald en gebracht had als mijn eigen uitspraken, dan was dit forum te klein geweest! Ik heb altijd iets gehad met deze rechtstreekse manier van communiceren en het heeft me overal in dit land in de problemen gebracht. So be it. Gelukkig krijg ik ook regelmatig te horen dat mensen dit wel kunnen waarderen, maar dit gebeurt niet zo snel op een openbaar platform als dit maar 1 op 1, voor of na een lezing bijvoorbeeld. Ik snap dat wel, die mensen moeten ook op hun tellen passen in dit politiek correcte polderland!
Gedraag je dan echter ook als leider; breng de boodschap en laat het daar bij. Een goede leider trapt niet naar beneden. Mensen die naar beneden of om zich heen moeten trappen om hun gelijk of zin te krijgen zijn er al genoeg in deze maatschappij.
Ik ga mijn best doen om dit ter harte te nemen, maar ik kan geen garanties geven. Ik heb nu eenmaal weinig tolerantie voor bullshit en daar hebben we ook meer dan genoeg van in de maatschappij!
Je schrijft altijd maar dat mensen niet tegen je directheid kunnen, echter geldt dit zeker niet voor mij. Je directheid kan ik waarderen, echter bepaalde grofheid, veroordeling, slaanpartijen en randzaken erbij halen zijn geen kwestie van directheid maar mijns inziens uitspraken van een gefrustreerd iemand die niet zijn boodschap over kan brengen.
Geen gefrustreerdheid voortkomend uit een onvermogen om een boodschap over te brengen. Integendeel, lees alles maar na, de boodschap is van begin tot eind ongewijzigd gebleven. Nergens zie ik in je analyse het ronduit infantiele gedrag dat Aart op het laatst vertoonde terug. Waarom mogen forumleden die dit soort gedrag vertonen dit doen zonder een onvertogen woord van jou en anderen, maar ben ik het die er 'van alles bij haalt' en 'met modder gooit'?
Je vertaalt mijn berichten telkens weer naar de negatieve kant terwijl er juist zoveel positiefs in zit. Lees die boodschap eens!
Ik begrijp je goede intentie en waardeer deze ook, maar jouw blik is ook zeer subjectief en eenzijdig!
Jouw negatieve houding tov je discussiepartners is precies hetgeen wat in een bepaald agenda als punt staat. Je speelt ze in de kaart.
Nee hoor, dat zie je toch echt verkeerd. Waarom zou ik alles met de mantel der liefde moeten bedekken? Dat is iets voor vrouwen, mannen gaan de strijd aan. Ik denk dat er niet alleen sprake is van botsing tussen mijn op Amerikaanse leest geschoeide directheid en de Nederlandse poldermentaliteit, maar ook mannelijke energie vs. vrouwelijke energie. Als mannelijkheid niet inmiddels zo'n zeldzaamheid was geworden in dit land zouden we deze hele discussie niet eens hebben, ik behoor tot een uitstervende soort!
Je schrijft pagina’s vol, terwijl één krachtig artikel de boodschap al over kan brengen.
Dir soort thematiek bevat vele diepe lagen en dat leent zich niet voor korte posts van enkele zinnetjes. Dit moet uitgediept worden. Voorbeeld:
Tolerantie voor homo's, transgenders, etc. komt voort uit de feministsiche beweging.
De feministische beweging komt voort uit het marxisme.
Het marxisme en de eugenetische beweging gaan hand in hand.
De eugenetische beweging en het marxisme komen voort uit het darwinisme.
Dit komt weer voort uit de Talmoed.
De Talmoed komt voort uit de Kabbalah.
Hoewel zowel de Talmoed als de Kabbalah 'joodse' geschriften zijn, zijn het in werkelijkheid geschriften die stellen dat het verwerven van kennis tot het allerhoogste bewustzijn leidt en dat dit de mens in staat stelt om God te worden. Het betreft hier essentiele kennis over het leven, die vervolgens tegen de creatie wordt ingezet.
Abortus, echtscheidingen, surrogaatmoederschap en het manipuleren van complete culturen en samenlevingen door ze van binnenuit te vernietigen staan al heel lang hoog op de agenda van deze club. De beste trucs die ze tot nu toe hebben weten te bedenken is deze agendapunten stuk voor stuk door te drukken als 'burgerrechten' en als 'milieuactivisme'. Veganisme maakt hier ook onderdeel van uit, evenals de pseudospiritualietti die New Age heet, bewust uitgezet door de theosofische beweging van Blavatsky.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, want ik krab slechts aan het oppervlak. Hoe moet ik dit in godsnaam in een paar regels brengen?!
Je schrijft pagina’s vol, terwijl één krachtig artikel de boodschap al over kan brengen. Diegenen die blind en doof willen blijven, dan wel -voorlopig- behoren te blijven, blijven dit heus wel; zowel na 1 artikel, als na tig pagina’s. Iedereen is klaar voor een bepaalde waarheid op zijn/haar moment.
Klopt. Ik gok dan ook niet op de mensen die openlijk met mij in discussie gaan, maar op de stille meelezers. Uit ervaring weet ik dat men hier meer leert dan jij denkt, ook al wordt dit niet publiekelijk toegegeven!
Het enige wat een ieder kan doen is het goede voorbeeld geven, zowel qua voeding als op alle andere vlakken en dat doe je niet door zo te slaan naar mensen en daarna jezelf zo enorm op de borst te kloppen.
Zoals gezegd, ik ga mijn best doen om je advies op te volgen. Maarre...jij klopt jezelf net zo goed op de borst(en), maar je weet je betweterigheid veel beter te verkopen, op een manier die we in Nederland graag zien!
Mike