Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zeg, de a van Adolf
AliExpress?
De n van negert?ik vind zo'n namenlijst trouwens ook erg kwetsend voor diegenen van wie de naam niet genoemd wordt
is dat een naam ?De n van negert?
Jawelis dat een naam ?
Bristol, de plaats in Engeland voor dat soort volk.Trust the woke and you'll burn in hell
Deze dingen horen in een gesloten inrichting
Zeg ik toch helBristol, de plaats in Engeland voor dat soort volk.
Gaan we woke shit plaatsenJouw rol in de genderontwikkeling van je kind? 'Laat ze lekker kind zijn' | Kind & Gezin | NU.nl
Wekelijks legt NU.nl een opvoedvraag voor aan een expert of ervaringsdeskundige. Deze week is dat: wat zou mijn rol als ouder moeten zijn in de genderontwikkeling van mijn kind als ik een vermoeden heb dat mijn kind misschien 'anders' is?www.nu.nl
"Pas als je kind veelvuldig aangeeft en laat zien dat het zich anders voelt, kun je samen gaan praten over hoe je kind zich dan precies identificeert, of bijvoorbeeld naar een genderpoli gaan.”
Elsbeth Reitzema, senior medewerker bij Rutgers
Beetje gender confusion erbij:
"Probeer verschillende genderidentiteiten zoveel mogelijk te normaliseren zonder je kind daarin te sturen.”
Kim Horsnell, arts en gendertherapeut
Praten over gender en verschillende genderrollen is sowieso een goed idee, aldus Horsnell. Naar aanleiding van boeken of films waarin gender wordt besproken vragen hoe jouw kind het jongens-meisjesgevoel voelt, kan prima. "Probeer verschillende genderidentiteiten zoveel mogelijk te normaliseren zonder je kind daarin te sturen. Praat er wel op een leeftijdsconforme manier over. Vraag niet aan een achtjarige hoe hij zich 'voelt in zijn lijf', maar vraag bijvoorbeeld of hij zich van binnen, of bijvoorbeeld in zijn hart, meer op een jongen of meisje vindt lijken."
Probeer vooral ook géén label op je jonge kind te plakken als je iets vermoedt, want identiteitsontwikkeling kan volgens Horsnell tot op volwassen leeftijd nog alle kanten op.
"Je hoeft je ook geen zorgen te maken over je rol daarin. Je kind wordt geboren met bepaalde voorkeuren die zich vroeger of later zullen uiten, maar jij hebt daar geen enkele invloed op als ouder", aldus Reitzema.
Waar je wél invloed op hebt, is op hoe de eigenwaarde van je kind zich ontwikkelt, zegt Horsnell. Geef je kind dus het gevoel dat het zich zichzelf mag zijn, ongeacht zijn gender, en probeer je kind vooral niet te sturen daarin. "Laat je kind los in zijn genderontwikkeling en leer hem dat het erom gaat of je een goed persoon bent, en niet wat je gender is. En maak het onderwerp gender vooral bespreekbaar."