LGBTQ+

Ik ben voor vrije keuze, begrijp me niet verkeerd. En een vrouw is geen man fysiek gezien. Dus gelijkwaardig: ja, gelijk: nee. Maar wat ik niet snap, ik lees hier al een poosje mee, is dat het thuisblijfmoederschap zo heilig is terwijl dat gewoon voor elke vrouw anders geldt. Ja er worden te weinig kinderen geboren (los van hoe goed die zijn voor onze planeet vergrijzen we wel als de sodemieter) maar velen hier die prediken dat er meer baby' s moeten komen hebben er zelf helemaal geen eens een.
 
Biologisch gezien is er geen vrije keus. Er worden idd te weinig kinderen geboren omdat vrouwen deze keus maatschappelijk gezien wel hebben. Aangezien niemand met geweld kan of moet worden gedwongen zal dit d.m.v. financieel-economische prikkels dus overheidsbeleid moeten worden middels belastingvoordeel voor gezinnen, voorrang op de huizenmarkt voor gezinnen en soortgekijke maatregelen. Gebeurt al in Hongarije met veel succes. Trump wil dit ook in Amerika. In NL zie ik het helaas nog niet heel snel gebeuren.

Mike
 
Biologisch gezien is er geen vrije keus. Er worden idd te weinig kinderen geboren omdat vrouwen deze keus maatschappelijk gezien wel hebben. Aangezien niemand met geweld kan of moet worden gedwongen zal dit d.m.v. financieel-economische prikkels dus overheidsbeleid moeten worden middels belastingvoordeel voor gezinnen, voorrang op de huizenmarkt voor gezinnen en soortgekijke maatregelen. Gebeurt al in Hongarije met veel succes. Trump wil dit ook in Amerika. In NL zie ik het helaas nog niet heel snel gebeuren.

Mike
Ligt iets anders want mijn partner komt uit Hongarije dus ik ken hun systeem wel een beetje. Maar ik ben het niet met je oneens. Onze kinderbijslag is een lachertje en het kosten-baten systeem slaat nergens op. Toch worden er in sociaal lagere klasse meer kinderen geboren en in derde wereld landen ook. Terwijl daar helemaal geen voorzieningen zijn of geld is. Dan is het meer je ticket op mantelzorg voor later. Er is hier in NL heel veel mis en dat zorgt er inderdaad voor dat vrouwen (en mannen) niet meer zo gauw kiezen voor een (groot) gezin. Moeilijk.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.156
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan