dag Binc,
Nou Jhanne, zoals jij het beschrijft klinkt het idd heel erg ernstig!
dat is de enige reden dat ik een reactie gaf, zij is inderdaad ernstig ziek.
De keuze is uiteraard geheel aan Ilady, ik geef slechts informatie. Wanneer je hebt ontdekt wat er mankeert aan je lichaam kun je je voordeel doen met de kennis van andere patiënten, veel patiënten verdragen geen boekweit dus dan weet je dat je voorzichtig moet zijn. In de afdeling probiotica bijvoorbeeld zijn er die bij alle mestcel-patiënten verkeerd gaan en enkele die bij de meeste wel goed gaan, daar kan ze haar voordeel mee doen, net zoals ik dat heb gedaan.
Verder maak je wat vergissingen in je post, geen enkele arts zal haar protonpompremmers voorschrijven, want ze heeft geen last van opkomend maagzuur. Totaal ander werkingsmechanisme dan H2blokkers.
Ibuprofen is geen tranquillizer maar een ontstekingsremmer. Aspirine en ibuprofen staan op de lijst van triggers en mogen niet worden voorgeschreven bij mestcelproblemen, zou op haar medicatielijst van de apotheek moeten staan.
Ik ben uiteraard bekend met de bijsluiters van de verschillende medicijnen, ook van de verschillende merken. Daarnaast de informatie van farmacotherapeutisch kompas.
Net als Ilady heb ik van alles uitgeprobeerd zonder medicatie en ben van veel alternatieve dingen alleen maar slechter geworden, soms zelf heel veel slechter. Jij denkt kennelijk dat alle klachten bij iedereen worden veroorzaakt door het trio stress/te weinig maagzuur en bijnierproblemen.
Zal ik je eens wat verklappen, er zijn legio andere oorzaken die een mens ziek kunnen maken.
Tegenover jouw drama-verhaal dan kort even wat er in mijn lichaam is veranderd sinds ik die o zo slechte medicatie slik.
- Gewicht genormaliseerd, van 59 naar 70 kilo, dat laatste is voor mijn lengte prima.
- Krampen, zowel in de organen (darmen, lever en galsysteem) als in spierweefsel zijn zo goed als weg
- Leverklachten zijn vrijwel weg, leverwaarden zijn aan het normaliseren
- poepen is genormaliseerd, van obstipatie waar niets tegen hielp ga ik nu gewoon 's ochtends even zitten.
- kleur poep is weer goed, groen/geel/ zwart/grijs behoort tot het verleden, gewoon bruin zoals poep hoort te zijn.
- slaap is weer diep en herstellend
- concentratie/aandacht is weer vrijwel normaal
- Ik kan voorzichtig weer nieuwe voedingsmiddelen toevoegen.
Overigens hebben veel MCAS patiënten een B12 tekort, ik zou Ilady aanraden dat te laten uitzoeken. Bij mij is het vermogen lactose en fructose te verteren teruggekomen nadat ik een adequate B12 behandeling kreeg. B12tekort kan vele oorzaken hebben, onvoldoende maagzuur is daar slechts 1 van. Er is uitgebreide literatuur over, ook op dat gebied heb ik niet de indruk dat je voldoende geïnformeerd bent.
Ben je zo een beetje op weg geholpen Jhanne?
Ik schreef je al eerder, van de adviezen die op dit forum worden gegeven ben ik alleen maar veel slechter geworden, ik zoek hier geen weg. Ik geef adviezen aan een medepatiënte, of en wat ze daar mee doet is aan haar. Ik gun haar de verbetering die ik zelf heb ervaren.