Magnesium zoveel soorten, inname of opname?

Je kunt de Schindele's mineralen voor je gaat slapen een theelepel ervan in een glas water doen, en de volgende morgen effe alles goed door roeren en dan sole er bij doen en wat appelazijn geen probleem.

Ik zou wel niet elke dag Schindele's mineralen nemen, gewoon afwisselen, paar dagen wel paar dagen niet, etc...

Het afwisselend innemen is om het lichaam niet gewend te laten worden aan iets wat je normaal niet elke dag zou eten. Het lichaam moet het kunnen redden op gewoon voedsel op den duur.

Wat de meeste mensen ook vergeten, is dat je het lichaam niet over moet voeren met van alles en nog wat, het lichaam moet efficiënt leren omgaan met het minste, het moet zelf wat te doen hebben, dus harmonie tussen opbouw en reiniging etc.............

En nog iets: het ene is het andere niet! Dat mits het lichaam goed gevoed wordt, dat het lichaam de ene stof kan veranderen in het andere. Hormoonfabriek...............

Geef het lichaam de basis behoeften, en het weet wat het ermee moet doen.

 
Citaat uit het boek Weten van (H)eerlijk eten van Rineke Dijkinga :

Zwarte chocolade (cacaogehalte vanaf 70 %) - niet gecombineerd met melk is een belangrijke bron van magnesium. Het reguleert de bloedsuiker en voorkomt hartproblemen en kanker. Een stukje chocolade van 25 g per dag is de ideale dosering.

Hier uitgekomen op zwarte chocolade van het merk Lindt die geen melktoevoegingen bevat.

@ Vogel

Heb je in de tussentijd veranderingen in je voedingspatroon doorgevoerd ?

Laten we hopen dat de pijn en slapeloosheid niet samenhangen met de werking van je dikke darm. Niet alleen nachtschades kunnen pijn met zich meebrengen. Slapeloosheid kan samenhangen met een overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen. Zelf heb ik dit bij het nuttigen van melkproducten of witte rijst in de late namiddag of vooravond.

Hoe zit het met de verhouding tussen inname van Omega - 3 vetten ten opzichte van Omega-6 ? Kan ook tot pijn lijden.

 
Hier nog even vergeten dat voor de gewrichtsklachten inname van extra vitamine D (levertraan in combinatie met boterolie) en beestenbottenbouillion goede hulpmiddelen zijn.

 
Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik sinds een maand: Blue Ice Fermented Skate Liver Oil in combinatie met Butter Oil.

Zelfgemaakte soep van beestenbottenbouillion benuttig ik elke week.

Dit bevalt zeer goed.

Ik gebruik deze melkproduten:

kefir, griekse joghurt (lidl) creme fraiche, slagroom, roomboter, roomkaas af en toe.

Ghee en kokosolie gebruik ik ruimschoots.

Meestal 2 x in de week vis, makreel, zalm, zure haring, ansjovis in glas.

grasgevoerd vlees eten wij ook veel.

Allemaal erg lekker.

Mijn kniëen gaan af toe op "slot" erg vervelend. Soms vocht erbij.

Ben erg lenig (hypermobiel volgens fysio)

Groet van vogel.

 
Even een magnesiumvraagje.

Ik heb een ooit eens een potje magnesiumcitraat gekocht bij Ron Fonteine. Deze kwam ik weer tegen in de kast.

Ik zit te denken om mezelf eens een magnesiumboost te geven. Eens kijken of ik er wat van merk kwa ademhaling, ontspanning, slaap etc.

Iemand een idee wat voor hoeveelheid ik het best kan gebruiken voor een mega boost? Er zit een klein maatschepjes bij, maar geen idee hoeveel gram of mg dit is.

Ik zat te denken om eens een paar weken een stuk of 4 flinke maatschepjes vol per dag te nemen.

Iemand weleens zoiets geprobeerd?

 
Ja, maar een eetlepel op een halve liter kreeg ik net weg. Geen idee wat jij aankan. Ik zou het gewoon uitproberen.

Je kan ook boosten door middel een olie maken en regelmatig sprayen of voetenbadjes. Maar ik denk dat je potje daarvoor te klein is, aangezien je potJE schrijft.

 
Een eetlepel? Dan is mijn potJE inderdaad zo leeg :lol:

Heb een potje van 250 gram.

Heb je een soort kuurtje gedaan, dus elke dag zo'n eetlepel?

 
probeer eens magnesium olie, zelf goedkoop te maken van mag. vlokken en water. Teveel via orale inname word niet opgenomen en krijg je dunne ontlasting van. Je kan het proberen en kijken waar je tolerantie grens ligt.

 
ik heb nu magnesium citraat van now gekocht, hoe kan ik dit nu het beste innemen, verspreid over de dag in alleen water, of met citroen of in een smoothie?

 
Hallo ik ben Lotje, ik heb een vraag over magnesium ben me al aan het inlezen ook op de site van Poekie. Ik wil magnesium gaan slikken het beste is het te doseren over de dag en voor het slapen gaan maar ik heb begrepen dat ik dan geen calcium (melk etc) er bij mag nemen?? Hoe kan ik dit dan het beste aan pakken.

Ook heb ik gelezen als je een zeer trage hartslag hebt dat je geen magnesium suppletie mag gebruiken, geldt dit ook voor magnesiumolie?

 
De opname van calcium vraagt Magnesium. Magnesium is echter bij heel veel stofwisselingsprocessen betrokken, zoals bij vitamine C, maar ook bij koffie, suiker, alcohol en ongetwijfeld nog bij veel meer.

Als je een magnesiumtekort hebt, en wie heeft dat niet :roll: dan kun je de calcium niet goed opnemen. Het toevoegen van calcium heeft dan inderdaad een negatief effect. Echter, rauwe melk en rauwmelkse zuivel heeft wel een heleboel andere gezondheidsvoordelen. Dus zorg gewoon voor zoveel magnesium dat je je achterstand kunt gaan inlopen en geniet ondertussen van de gezondheidsvoordelen van rauwe melk.

De enige contra-indicatie die ik ken voor gebruik van magnesium is een slechte nierfunctie. Een trage hartslag kan een gevolg zijn van te weinig maagzuur. Stress is een belangrijke veroorzaker van weinig maagzuur. Magnesium helpt juist stress te reduceren c.q. beter op te kunnen vangen.

Het wegwerken van een magnesiumtekort staat m.i. aan de wieg van het oplossen van bijna elke verstoring. Dus als je nieren het goed doen....

Magnesiumolie wordt (als je het tenminste op je huid smeert) direct in de bloedbaan opgenomen, dat geldt ook voor de dr. Schüssler celzouten, nr. 7 die je onder je tong laat smelten. Dit is de meest "zekere" vorm van inname omdat het niet al is afgebroken voordat het komt waar het moet zijn, namelijk in je dunne darm.

Ook een zeer effectieve vorm van magnesium is Magnesium bisglycinaat met Taurine (Vitals). Deze vorm van magnesium bereikt zonder problemen de dunne darm, werkt dan ook niet laxerend. De taurine heeft een positief effect op het zenuwstelsel waardoor de magnesium nog meer efficiënt gebruikt kan worden.

Want een geprikkeld zenuwstelsel is een groot-verbruiker van magnesium!

 
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, wat betreft trage hartslag ook dit las ik op de site van Poekie in het artikel magnesium.

Hoe weet ik wanneer ik voldoende aan magnesium heb binnen gekregen?

Ik ben dus aan de rauwe melk en rauwe kaas, rauwe slagroom en rauwe roomboter is niet te vinden.

Kan ik dan beter overdag de melkprodukten drinken/eten en in de avond magnesium dus zo ver mogelijk uit elkaar of maakt dit ook niet uit.

Wat is magnesium bisglycinaat is dit poeder?

Ik heb nu de magnesium citraat (poeder) maar als ik die teveel pak word ik misselijk en diaree. Ik denk nu aan magnesium olie?

 
dit wondermiddel klinkt wel veel belovend, al hoe wel het best prijzig is vraag ik me af hoelang jullie hier gemiddeld mee zouden doen?

 
Bestrong25, je kan je eigen magnesiumolie maken van magn vlokken en water. dan is het echt niet heel duur.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan