Magnesium zoveel soorten, inname of opname?

Oke magnesiumolie dus, zoals Zonne al zegt helemaal niet duur hoor, als je het zelf maakt tenminste.

 
mooi ik ga hem ook zelf maken :-) op het forum hier heeft pike al uitgelegd hoe ik dit moet maken. ga dit volgende week is proberen.

is magnesiumsulfaat trouwens wel goed voor je?

 
Magnesiumolie maak je van magnesiumchloride. Magnesiumsulfaat zou ik niet weten.

 
ik weet wel dat ze het ook wel bitterzout noemen net als bij de lever en gal reiniging.

heb dit spul wel is gebruikt als je verstopt zit, is dit heerlijk spul ik nam het altijd voor het slapen gaan 3 tl opgelosd in een glas water daarna nam ik daar nog een glas achteraan. de volgende dag kon ik meteen alles lose op de wc! heb dit spul ook wel is week lang elke avond gebruikt maar dat doe ik niet meer me maag/darmen zijn dan helemaal van slag en dat houd dan wel 2 dagen aan. bij deze gedachten lijkt me dit niet super gezond spul. vandaar dat ik het vraag misschien dat iemand hier meer over weet?

 
Magnesiumsulfaat (=bitterzout) kun je inderdaad gebruiken om te laxeren. Lijkt mij ook niet zo gezond om dat langere tijd te gebruiken. Maar je kunt het ook voor magnesiumopname via de huid toepassen door het als badzout te gebruiken.

De prijzen van magnesiumsulfaat verschillen nogal, maar hoeft niet duurder te zijn dan de magnesiumvlokken om magnesiumolie (=magnesiumchloride) van te maken.

In het floatingcentrum bij mij in de stad gebruikten ze altijd magnesiumsulfaat om in te drijven en als ontspanningstherapie. Volgens de eigenaar is in Engeland veel onderzoek gedaan naar welk magnesiumzout het best gebruikt kan worden voor het bad en daar kwam dus volgens hem Magnesiumsulfaat uit. Maar ik hoorde onlangs dat ze ook wel eens afwisselen met magnesiumchloride.

 
oke duidelijke uitleg dan gebruik ik die bitterzout voortaan wel voor in bad afwisselend met de magnesiumchloride.

Ik had begrepen dat je de olie ook inwendig in ken nemen, zit hier een groot verschil in?

 
Ja, een erg groot verschil. Magnesiumchloride (olie) wordt bij inname (grotendeels) voortijdig afgebroken waardoor de effectieve opname van magnesium klein is.

Het voordeel van inname van magnesiumchloride (zo'n 20 minuten voor de maaltijd) is wel dat het je maagzuur versterkt waardoor je spijsvertering verbetert. Dus voor dat doel is het prima om Magnesiumolie in te nemen.

 
voor je spijsvertering is het dus weer wel een voordeel zoals in mijn geval dus, hoe moet je die magnesuimchloride(olie) in nemen? ik ga hem zelf maken met de vlokken.

 
Een theelepeltje magnesiumolie aan wat lauw of warm water toevoegen en opdrinken. Als je het heel vies vind zou je er wat Natuurtroebel Appelazijn aan kunnen toevoegen. Appelazijn werkt ook goed voor de versterking van de maagzuur en veranderd (verbetert?) de smaak. Kwestie van uitproberen.

 
die appelazijn doe ik al elke dag , ik hou alleen van wat meer afwisseling en om te kijken wat het met me doet natuurlijk dan verveeld het ook niet zo snel :wink:

 
Als ik, s'avonds voor het slapen gaan, magnesiumcitraat wil innemen moet ik dit dan innemen met water of is het ook mogelijk om dit in te nemen met een glas water met sole en appelazijn? Geldt dit ook voor acerolapoeder (vitamine c)?

 
Ik ben ook een tijdje bezig geweest om te zien welke magnesium (en hoeveel) het beste voor me werkt. Al m'n spieren stonden enorm gespannen en ik ervaarde veel onrust, vandaar magnesium.

Tot dusver werkt de combinatie magnesiumolie van Zechsal (niet zo duur als je de halve liter variant neemt) in de ochtend voor het douchen (20 sprays) en magnesiumcitraatpoeder in de middag (1 maatschepje) goed voor me. Spierspanning is stukken minder en onrust ook.

 
Ik heb de magnesiumcitraat vandaag in huis gekregen en wil dus beginnen met innemen. Als ik water drink dan voeg ik hier altijd sole en appelazijn aan toe. Ik vraag me dus af of ik aan deze "mix" ook magnesiumcitraat poeder kan toevoegen.........?

 
Sole weet ik niet, maar ik neem vaak ook iets zuurs als een scheutje appelazijn bij het water of cranberrysap om de poeder in op te lossen.

Ik dacht wel dat er aangeraden werd om niet te snel na het innemen van magnesium aan een maaltijd (of drank) te beginnen waar veel calcium inzit, omdat dat de magnesiumopname zou beïnvloeden.

Kan iemand dat bevestigen?

 
@ Niburu

Magnesiumcitraat werkt het beste in combinatie met een appel of vers sinaasappelsap. Neem dit 1/2 uur voor het slapen gaan in.

Voor het geval je niet goed moest doorslapen, is het magnesium voetenbad een betere optie.

 
Magnesiumcitraat poeder innemen met verse sinaasappelsap? En de fructose dan? Aangezien ik zo'n beetje van de suikers af ben weet ik niet of ik dit wel moet doen. Wat vind jij Vivianne?

 
Dank je Vivianne! Magnesiumcitraat poeder wil ik (oa) gaan gebruiken in mijn gevecht tegen mijn hooikoorts dus is het belangrijk dat ik weet hoe ik zo optimaal mogelijk gebruik kan maken van de kracht van de magnesium.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan