magnesium

• Onderwerp starter Onderwerp starter elmo
  • Startdatum Startdatum
Als ik op mijn gevoel af zou gaan zou ik niet minder doen voor een kind. Die 125 gram op 4 liter is om een bepaalde verdunning te krijgen die goed opgenomen wordt. Een kind heeft kleinere voeten dus neemt vanzelf minder op.

Gisteren heb ik magnesiumolie gemaakt en gesmeerd voor ik ging slapen.

Kan dat al zo snel werken dat ik daardoor meteen vannacht veel vaster sliep of is dat toeval?

Nee dat kan heel goed.

Ik zou het er wel na een half uur of iets langer, als het is opgedroogd, eraf spoelen anders krijg je er misschien op termijn toch last van. Huidirritatie e.d.

Oké, dankjewel Pike.

Ik vond het verdacht snel dat ik nu ineens goed sliep, dacht echt dat het toeval was.

Maar ik ben er natuurlijk heel blij mee, dat is nog eens iets anders dan vanaf half vier s'nachts wakker liggen. :D

Goed om te weten dat het er toch wel afgespoeld moet om irritatie te voorkomen.

@Tanja en Hamster,

Dank voor jullie reactie. Ik ga het toch maar wat verdunnen voor gebruik kind.

@Heen-en-weer,

Bij mij werkte magnesium ook gelijk dat ik er een diepere en betere slaap van kreeg maar dit heeft alleen niet lang aangehouden. Wellicht is de magnesiumbehoefte groter geworden bij mij of is er iets anders bij gaan spelen. Ik merk wel dat ik echt elke dag magnesium(olie)nodig heb. Het beste resultaat heb ik toch bij orale inname van magnesiumcitraat (solgar) maar omdat ik niet elke dag magnesium wil slikken, wissel ik het af met smeren van olie. Niet meer op mijn rug want daar heb ik inderdaad huidirritatie van gekregen. Ik was het er ook altijd weer af na een half uur.

Jammer rotterdam dat het bij jou nu niet meer zo goed werkt.

Ik hoop dat het bij mij wel blijft werken want goed slapen is erg prettig.

deze magnesiumchloride komt, volgens die aanbieder zelf, uit de dode zee.

Dus dan kan je zelf beslissen of je dan denkt of het zuiver genoeg is of niet.

Ik weet het eigenlijk niet maar ik neem voor de zekerheid toch die uit de zechstein zee onder Veendam.

Hier goede ervaringen met de voetenbaden van Zechsal. Zoals Mtje al eerder schreef blijkt orale inname van magnesiumcitraat niet altijd toereikend te zijn. Hier persoonlijk tegen aan gelopen en ondervonden dat doorslapen hier niet altijd mee lukt. Onze dochter slaapt na gebruik hiervan de hele nacht door terwijl ze vroeger in sommige periode rusteloos sliep en hierdoor wel eens naast ons bed stond.

Bijgaand de gebruikshandleiding van Zechsal. http://www.zechsal.eu/media/manuals/Gebraanw_NL.pdf

Vandaag een artikel van Mercola over magnesium en ook de diverse vormen worden besproken:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/05/10/magnesium-type-2-diabetes.aspx?e_cid=20140510Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20140510Z2&et_cid=DM45848&et_rid=516105242

Magnesium glycinate is a chelated form of magnesium that tends to provide the highest levels of absorption and bioavailability and is typically considered ideal for those who are trying to correct a deficiency

Magnesium oxide is a non-chelated type of magnesium, bound to an organic acid or a fatty acid. Contains 60 percent magnesium, and has stool softening properties

Magnesium chloride / Magnesium lactate contain only 12 percent magnesium, but has better absorption than others, such as magnesium oxide, which contains five times more magnesium

Magnesium sulfate / Magnesium hydroxide (milk of magnesia) are typically used as laxatives. Be aware that it's easy to overdose on these, so ONLY take as directed

Magnesium carbonate, which has antacid properties, contains 45 percent magnesium

Magnesium taurate contains a combination of magnesium and taurine, an amino acid. Together, they tend to provide a calming effect on your body and mind

Magnesium citrate is magnesium with citric acid, which has laxative properties

Magnesium threonate is a newer, emerging type of magnesium supplement that appears promising, primarily due to its superior ability to penetrate the mitochondrial membrane, and may be the best magnesium supplement on the market

Grappig, ik wilde ook net plaatsen over magnesium threonate. Dat hoeft dus niet, want ik zie al dat er net iets geplaatst is.

Lang leve de zoekfunctie via Google!

Wat ik wel kan doen is even de tags updaten, zodat de vindbaarheid nog groter wordt.

@vrsuyver: misschien toch maar doen.

In dat artikel van Mercola staat:

Magnesium chloride / Magnesium lactate contain only 12 percent magnesium.

Klopt niet, magnesium chloride bevat 25% Mg (zoek de stoffen op en bereken via mol.massa. het percentage magnesium.

Verder is hij niet negatief over magnesium oxide. Terwijl de laxerende eigenschap van magnesiumoxide veroorzaakt wordt doordat je het simpelweg niet of nauwelijks opneemt.

Alle magnesiumbronnen hebben die eigenschap als je er zoveel van neemt dat je lichaam het niet meer opneemt.

Behoorlijk zwak stukje, zo zwak dat ik de rest van de info over de verschillende Mg varianten ook niet meer serieus kan nemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Magnesium_L-threonate

bestaat voor 24/294,5 *100% = 8% uit Mg.

Voor de mensen die op FaceBook ook wel groepen (willen) volgen: Magnesium Advocacy Group.

Heel veel vragen en antwoorden, veel leesvoer, veel tips. Allemaal over 1 element: magnesium, magnesium, magnesium.

Kun je zechsal zout ook als tafelzout gebruiken? Het smaakt overigens vrij scherp, minder aangenaam dan kzz.

woensdagavond is er een lezing in woerden van de directeur van Zechsal heel interessant

Quote:
Kun je zechsal zout ook als tafelzout gebruiken?

Dat lijkt me niet echt lekker. Ik gebruik het naast het insmeren ook als mondspoeling.

Ik heb eindelijk ook het magnesiumzout besteld. Ik heb een oplossing gemaakt van 100 gram vlokken met 100gram water. Een gram vlokken bevat ongeveer 120mg magnesium dacht ik. Met een grammetje of 10 van deze magnesium-olie(ongeveer, gewoon een beetje gokken) zit ik dus wel goed met de dagelijkse dosis magnesium?

En het beste is dus onder de oksels of op de buik smeren voor opname?

ik smeer het altijd s avonds op mijn buik voor het slapen gaan, maar ook een beetje op mijn benen. maakt volgens mij niet zoveel uit waar je het smeert.zou het alleen niet zo gauw op je gezicht smeren .

DE nieuwe ontdekking op het gebied van magnesium. MAG-A-HOL. Jep, met alcohol (vodka) maar de mensen die het gebruiken zijn er echt laaiend enthousiast over. Dat zijn dan ook de echte magnesium die-hards en die weten bijna alles over magnesium.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan