Quote:
Waar komt het verhaal vandaan dat magnesiumchloride het best opneembaar is via de huid? Dat lijkt me een fabeltje.
Opname van magnesium via de huid, in dit geval via magnesiumchloride, werkt bij veel mensen veel beter dan oraal ingenomen. Daar gaat het om. Veel mensen waaronder ik zelf krijgen bij geringe orale opname van magnesium al last van darmproblemen. Waardoor er zelfs nog meer magnesium verloren kan gaan.
En dat er maar een fractie word opgenomen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik merk de effecten van transdermale suppletie iig goed en dat kan niet als er maar een fractie zou worden opgenomen.
Quote:
Dat blijkt ook wel uit het witte restant dat, eenmaal opgedroogd, achterblijft.
In de magnesiumchloride vlokken zit per gram ongeveer 120 mg elementair magnesium dus ja er blijft wat residu over op de huid. Waarmee ik niet wil zegen dat perse 100% van de magnesium wordt opgenomen maar een fractie is het sowieso niet.
Quote:
Magnesiumchloride is, na natriumchloride, het belangrijkste onderdeel van zeezout. Natriumchloride smeren we toch ook niet op onze huid
Magnesiumchloride bestaat zoals gezegd voor 12% uit elementair magnesium, zeezout bestaat voor 97% uit natriumchloride en dan nog heel wat andere dingen waaronder magnesium.
Quote:
Ik heb nu nog een potje citraat staan, maar ik ga daarna over op magnesiumchloride. Oraal, welteverstaan.
Goed idee, als je het kan verdragen, maar zeg niet dat transdermale magnesium suppletie onzin is en alleen een manier is om meer magnesiumchloride te verkopen.