magnesium

• Onderwerp starter Onderwerp starter elmo
  • Startdatum Startdatum
Ik heb o.a. een magnesiumspray van Zechsal. Grappig detail: als ik er wat van op mijn hand spray, dan likt mijn kaketoe dat er vanaf. Het is nog steeds een echt WAPF beest, maar van kokos, kokosolie moet hij niets hebben!

Vodka en magnesium 8O

Hoe kan ik dat nou niet gaan testen 8)

Omdat 50% vodka niet in de kast staat (ze doen 4 oz MgCl2 bij 7 oz vodka 50%) doe ik 1 deel MgCl2 bij 2 delen vodka. In verhouding net iets minder magnesium.

Dat lost met roeren bij kamertemperatuur vodka 40% snel op, dus waarschijnlijk zou er nog wat meer bij kunnen.

Quote:
Is Magnesium Needed to Metabolize the Hormone Cortisol?

By Arathi Srikantaiah, eHow Contributor

Cortisol is the "fight or flight" steroid hormone released to stimulate the body during stressful times. In excessive amounts, it is harmful to health. Magnesium is known as the antistress mineral for its ability to regulate cortisol levels. Have a question? Get an answer from a doctor now!

Other People Are Reading

Signs of Elevated Cortisol

Reducing Cortisol Levels Naturally

Magnesium and Stress

Magnesium and stress are inextricably linked in a vicious cycle. While stress depletes magnesium levels, a magnesium deficiency can exacerbate the symptoms of stress.

Function

Magnesium supports adrenal health and regulates cortisol levels. While abundant magnesium will not affect normal levels, a deficiency of magnesium will allow high levels of cortisol to linger for longer than necessary

Significance

Cortisol increases blood sugar levels in response to stress. Magnesium counteracts the hormone by stabilizing blood sugar levels, decreasing the possibility of insulin resistance and consequently preventing the body from weight gain.

Sources

Green leafy vegetables, whole grains, nuts and seeds are rich sources of magnesium. Supplemental magnesium may be recommended by a physician for individuals suffering from stress-related disorders such as anxiety and panic attacks.

Considerations

Caffeine and alcohol can deplete magnesium levels in the body. Avoiding or consuming them moderately during stressful periods may help the body deal better with the detrimental effects of high cortisol.

Read more : http://www.ehow.com/facts_5988550_magnesium-needed-metabolize-hormone-cortisol_.html

Ik hoop binnenkort de magnesiumvlokken in huis te hebben.

Het is me duidelijk dat ik in een 1 liter fles 600 gram vlokken doe en dat aanvul tot een volle fles.

Dan heb ik 1 liter 'olie'.

Als ik het wil drinken hoe verdun ik het dan, hoeveel delen water plus hoeveel delen 'olie'?

Lia

Doe in een glas (125ml ?) altijd 1 theelepeltje zuiveringszout en een theelepeltje Ancient Minerals Magnesiumolie.

Volgens mij een keer gelezen op de site van Dr. Sircus.

@Poekie

Heb je het boek van Carolyn Dean, MD "The Magnesium Miracle" al/gelezen ?

Moet er zelf nog aan beginnen !

K'heb de laatste tijd zoveel Epubs en Pdf gedownload, dat je gewoon niet meer weet waar te beginnen.

@Janse

Er moet niks !

Magnesium Bicarbonate – The Ultimate

Mitochondrial Cocktail

Posted by Dr Sircus on December 8, 2009 | Filed under Magnesium, Medicine, Sodium Bicarbonate (Baking Soda)

Quote: bicarbonate acts as a transporter of magnesium into the mitochondria.

Zou graag magnesium willen gaan gebruiken. Heb geen last van spierkrampen maar hetzij me wel goed na zwangerschap, borstvoeding en veel stress.

Maar wat werkt het beste? Olie of tabletten? Zag ook in de winkel magnesium vlokken. En is het handig de rest van je leven te nemen of voor tijdelijk gebruik? En hoe zit het met kinderen en magnesium?

De best opneembare is magnesiumzout (magnesiumchloride), de vlokken waar jij het over hebt. In deze gestresste wereld is magnesium helaas een leven lang nodig. Magesiumzout is veilig voor kinderen, net als Keltisch zeezout.

Mike

Normaal gesproken is magnesiumolie (kan je zelf maken door magnesiumchloride op te lossen in water net zo veel tot de oplossing verzadigd is) het beste opneembaar je kan dit op je huid smeren en als het in is getrokken eventueel afspoelen. Sommigen smeren zich er helemaal mee in, kan ook wel nodig zijn zeker in het begin. Ik merkt dat ik genoeg magnesium heb als ik geen buikpijn meer heb als ik ongesteld word, er zijn nog wel meer dingen waar je op kan letten of je het genoeg hebt.

Ik zelf neem magnesium heel moeilijk op deze manier op. Voor mij werkt magesiumcitraat veel beter.

Bedankt Mike, en hoe moet ik die vlokken gebruiken? Denk voor mijn zoontje wel in mindere maten als voor mijzelf?

En moet ik nog ergens op Letten bij aanschaf. In de natuurwinkel verkopen Ze alleen hun eigen merk dacht ik. Ook hadden ze tabletten celzouten volgens Dr schubler - Best Choice nr7 phosshoricum. Is dat dan ook het zelfde als magnesiumzout?

Ik weet niets zinnigs te vertellen over celzouten, wellicht dat anderen hier meer ervaring hiermee hebben. Ikzelf drink magnesiumzout. Weer anderen maken er olie van (zie post van KKLZ hierboven) en smeren zich hiermee in of spuiten dit op hun huid. Onze kat drinkt het ook in het water. Ik gebruik ong. een halve theelepel op een liter water.

Mike

Ik smeer de mg-olie 's morgens een half uur voor het douchen uit over mijn lijf en 's avonds spoel ik mijn mond met mg-olie, ongeveer 10 kneepjes uit de plantenspuit.

Een deel spuug ik na 2 minuten uit en een deel slik ik in. Goed met water naspoelen. Is het niet zo dat als je teveel mg slikt diarree krijgt?

Mij lijkt het voor iedereen verschillend op welke dosis je reageert. Het is een kwestie van uitproberen.

Sowieso krijg je van het smeren geen diarree omdat het niet in aanraking komt met het maagdarmkanaal.

De mg-olie is 1 liter water en 600 gram mg-vlokken.

@Poekie

Denk dat Mike de pure MagnesiumChloride bedoelt, zoals van Ancient Minerals !

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan