Mazelenuitbraak in Nederlandse 'bijbelgordel'

@ Mack:
Quote:
de klinische ziekte die we al sinds mensenheugenis kennen als mazelen is kennelijk voor een getrainde dokter niet te onderscheiden van infecties met relatief nieuw ontdekte microben als parvovirus B19, groep A streptococcus, menselijk herpesvirus type 6, enterovirus, adenovirus en groep C streptococcus.

Oftewel, in maar een heel klein gedeelte van de gevallen van mazelen gaat het ook echt om mazelen.

http://zaplog.nl/zaplog/article/huisartsen_kunnen_mazelen_in_964_van_de_gevallen_niet_herkennen#rss

 
Ik kom net met mijn zoon bij Marijn vandaan. Marijn als je dit leest, ik vind het echt een hele goede grap. Ik vond het al zo raar dat mijn zoon 2x de waterpokken kreeg, maar nee hij heeft nu de mazelen! Net als heel veel anderen in de klas dus! Ik heb de enting met 4 jaar overgeslagen, maar daar zit geen mazelenprik in.
Terwijl in de klas nu dus, volgens de ouders en leerkracht, de waterpokken rond gaan!
 
Zouden mijn zoontjes dan ook gewoon de mazelen hebben gehad?? De oudste is wel als baby ingeënt en de jongste niet, beiden hadden ze al die rare pukkeltjes en bultjes. Geen ene huisarts wist wat het was!? Ze zeiden ja het is zeldzaam dat kinderen 2 keer de waterpokken krijgen, maar ja het kan dus blijkbaar wel. Zelfs een natuurarts herkende de vlekjes niet??

Hebben ze straks gewoon ook mazelen gehad.
 
ik had van de 1e keer een foto en de 2e keer met pokken was live, dus Marijn heeft beide voor mij gecheckt. De 1e keer was waterpokken en nu was het mazelen.
In theorie zou ik er mee naar de huisarts kunnen, maarja, wat gaat hij dan zeggen en hoe moet hij dan vaststellen wat het is. Ik heb vandaag zelf een bloedtest geweigerd omdat ik een pesthekel aan naalden hebt, dus dan is het niet eerlijk hem daar aan bloot te stellen.
Wie weet hoeveel mazelenepidemieën er zijn in Nederland die nu te boek staan als onschuldige waterpokkenuitbraken. (en die staan niet te boek :) )

Ik zie trouwens wel wat verschillen tussen de 2 pokken (of de 2 keren), maar aan de andere kant is het ook ongeveer hetzelfde.
 
Ja bijzonder zeg dat geen enkele arts het dan herkend?!
Ik heb ook foto's gemaakt met mijn telefoon maar geen idee hoe ik die hier op het forum krijg.
Ik ga volgende wk naar het antroposofische CB en laat ik die foto's zien, wellicht herken zij het wel?
 
Foto's opslaan als jpeg of png, uploaden via bijv. photobucket, imgur of tinypic, URL kopieren, hier de knop img aanklikken en de URL plakken en in je post plaatsen.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan