Dit weekend een vreemde ervaring gehad. ons zoontje van bijna 8 maanden was verkouden, had vrijdagavond 39,4 toen we de temperatuur opnamen maar 's nachts zakte dat al af. Alles leek in orde. Zaterdagavond wilde hij niet slapen, zodra we hem in bedje wilden leggen begon hij te huilen. Van alles bedacht maar we wisten het niet, tot mijn vrouw rode vlekjes in zijn gezicht zag. Uiteindelijk, na veel gekrijs en mijn vrouw in paniek midden in de nacht de huisartsenpost gebeld en in de auto gestapt. De dokter(geweldige aardige en leuke jonge vrouw trouwens) luisterde ons verhaal aan, bekeek onze knul en vroeg of hij verkouden was. Ja, zeiden we waarop ze zei dat ze het idee had dat hij oorpijn had, daarom wilde hij ook niet liggen. En de vlekjes waren onschuldige vlekjes die baby's vaak krijgen bij koorts of verkoudheid(???). We kregen paracetamol en neusspray mee(dat wil je dan echt wel als je ziet wat een pijn je kind heeft) en dan moest het beter gaan.
Het gekke is dat de vlekjes, roze tot lichtrood, zich precies zo ontwikkelen als bij mazelen(http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/55581-mazelen-symptomen-oorzaak-en-behandeling-virusinfectie.html#mazelen), eerst het gezicht en dan langzaam naar beneden, de nek, de armen, buik en rug en lager. Heel mild allemaal en met een dag zijn de eerste vlekjes als donkerder en bijna weg en zie je elders nieuwe ontstaan. We zijn nu een paar dagen verder en het is al bijna over.
Nou las ik de symptomen en kan haast niet anders concluderen dan dat dit toch echt mazelen zijn. Waarom ziet de dokter dat dan niet en, belangrijker, als ieder baby'tje met zulke vlekjes door de dokter niet worden herkend als mazelen, wat zijn dan later de gevolgen als ze ingeënt worden? Wij doen trouwens niet mee aan de vaccinaties.
Met onze jongen gaat het erg goed gelukkig, ik geef daarvoor de credita aan zachtgekookte eitjes en de (gaar gekookte) kippenlevers die hij al 3 maanden eet