Mazelenuitbraak in Nederlandse 'bijbelgordel'

Ja, proactiviteit is nog beter, behalve als het de verkeerde kant op is ;) Dan is het op zich niet verkeerd, maar wel lastig.

En verliefdheid of aantrekking tot een man (in mijn geval dan) heb ik eigenlijk geen van beide. Ik kan mannen (vrouwen ook trouwens ;) ) aardig vinden, maar daar houdt het zo'n beetje mee op. Maar wie weet, als ik maar genoeg eieren eet en leverreinigingen doe... Aangezien de hele gemoedstoestand daardoor verandert, gaat er misschien nog wel eens iets gebeuren ;)

 
Quote:
Maar als 1+1 voor mij 3 wordt, dan is dat wat mij betreft een prima basis voor een relatie


Mijn vrouw en ik hebben een 1+1 = 3 relatie. Wij leerden elkaar eerst via e-mail kennen en groeiden zo naar elkaar toe.

We zijn nog steeds stapel op elkaar, qua aantrekkingskracht, niet qua looks o.i.d.

Zielsverwanten zijn in dat opzicht belangrijker dan Barbie en Ken bijv.

 
Ik heb 2 serieuze relaties gehad in mijn leven tot op heden (de laatste korte relatie van een paar maanden niet meegeteld) en als ik naga waaruit de aantrekking precies bestond, dan.....weet ik het niet. Althans, het zou toch een beetje gokken zijn. Het is gewoon zo gelopen. Ik voel me in seksueel opzicht wel aangetrokken tot vrouwen, maar verreweg de meeste vrouwen doen me gevoelsmatig niets. Sterker nog, ik heb voor de meeste vrouwen een afkeer. Ik zeg niet dat uiterlijk niet meespeelt, maar het is vooral het gebrek aan ruimdenkendheid waar ik op afknap. Dat klinkt wat vrouwonvriendelijk, maar zo is het niet bedoeld. Ik ken momenteel gewoon geen vrouwen waarmee ik zou kunnen samenleven, omdat ik niet bereid ben concessies te doen. Waarom zou ik? Overal om me heen zie ik relaties die ik ervaar als 1+1=1. Een relatie is voor mij alleen wat waard als 1+1=3. Elkaar aanvullen en ondersteunen, niet elkaar beperken zoals dat bij veel relaties het geval is. Uiteindelijk zal dat ook wel ergens voor dienen, maar ik zou het niet meer kunnen.

@pinklady

Wat is de heftigste aantrekking tot een medemens die jij hebt ervaren?

@vrsuyver

Ja, zielsverwanten, dat is mooi, maar kan ook heel heftig zijn, omdat zielsverwanten vaak zo'n spiegel zijn voor elkaar. Dus ook de donkere kanten worden zichtbaar.

 
Even voor de duidelijkheid, mijn partner is wel intrinsiek gemotiveerd ;-) Hij merkt veel voordelen van deze levensstijl, en is blij dat ik dit ontdekt heb en hem op die weg heb gebracht.

 
Haha, ik had nog niet het idee dat je partner echt bij je onder de plak zit hoor, San ;) Don't worry.

Moondust,

Weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik denk dat het een stukje emotionele intimiteit is. Echte aandacht voor elkaar hebben en je kwetsbaar kunnen opstellen. Min of meer de overtreffende trap van jezelf kunnen zijn. Dat is vaak ook redelijk platonisch. Ik kan in volledig onbereikbare mensen een soort kwetsbaarheid zien die me fascineert en die dan maakt dat ik me bij hen op mijn gemak zou kunnen voelen.

Tegelijkertijd heb ik daar bij bereikbare mensen dan een haat-liefdeverhouding mee, want de kwetsbaarheid van anderen vind ik heel mooi om te zien, maar zodra ik mezelf ook (te) kwetsbaar heb opgesteld, dan verandert de aantrekkingskracht in schaamte en dan wil ik weg. Dat betekent vaak het einde van de relatie. Het moet dus voor mij echt tweerichtingsverkeer zijn, maar het is een vrij fragiele balans.

Dat is dus niet per definitie op liefdesrelationeel vlak, maar ook op het gebied van vriendschap.

We zijn overigens inmiddels wel een eind afgedwaald van het onderwerp, zeg.

 
@pinklady

Heel herkenbaar verhaal! Bijna eng gelijkend. Mijn terughoudendheid in liefdes- en vriendschapsrelaties heeft ook met schaamte te maken. Die schaamte heb ik altijd wel, maar als mensen dichterbij komen gaat het een rol spelen omdat ze dan in mijn comfortzone komen. Pas als ik inschat dat iemand echt iets voor mij betekent ben ik bereid diegene stap voor stap toe te laten, maar dan nog is het allemaal heel fragiel. Uit zelfbescherming hou ik toch altijd een bepaalde veilige afstand en dat komt de intimiteit nooit zo ten goede. Ach, het is wat...relaties.

Ik moest echt even kijken waar dit topic ook weer over ging, haha. Jij een bruggetje naar de mazelen?

 
Quote:
Ik moest echt even kijken waar dit topic ook weer over ging, haha. Jij een bruggetje naar de mazelen?


Quote:
Uit zelfbescherming hou ik toch altijd een bepaalde veilige afstand en dat komt de intimiteit nooit zo ten goede.


Euhm, zoiets?

 
Ik dacht ik zal toch voor de zekerheid even ophelderen dat manlief gelukkig zelf ook de voordelen inziet van WAP-pen :-D

Mooi bruggetje Paradogma :-)

 
Quote:
Ik dacht ik zal toch voor de zekerheid even ophelderen dat manlief gelukkig zelf ook de voordelen inziet van WAP-pen



Ja welke man wil nu niet veel lekker vet vlees, eieren etc, eten in plaats van een tofu burger en een blaadje sla?

Ik vind het zo vreemd dat voor veel vrouwen deze etenswijze zo moeilijk te verkopen is aan hun man?! :?

Zal wel de suikerverslaving zijn, dat hebben ze dan nog liever dan een goed stuk vlees.

 
Ik snap dat ook niet Pike. Mijn vriend lust sowieso heel veel, en was net als ik blij van de gekookte aardappelen af te zijn, dus dat aten we sowieso al zelden. Helaas heeft hij dan wel veel vegetarische schoenzolen in diverse varianten moeten verstouwen, maar ja, ik dacht gezond bezig te zijn voor ons. Nu is hij veel blijer met al dat vlees, de melk, eieren, yoghurtsmoothies. Dus waarom andere mannen dat niks vinden begrijpt hij ook niet.

 
Tofu burgers! HAHAHAHA, die waren toch droog en smaakloos. Maar ja, ze waren 'gezond' dus ik kocht ze wel vroeger. Suikerverslaving is idd erg hardnekkig, voor de een wat meer dan voor de ander. Om me heen merk ik dat mensen na de uitleg van mijn voeding vrijwel direct zeggen dat zij het nooit zouden kunnen, omdat ze brood zo zouden missen. Ze kunnen zich er geen voorstelling van maken dat je makkelijk zonder brood kan zonder ernaar te verlangen zodra je lichaam krijgt wat het nodig heeft. Nou ja, ik was vroeger ook zo. :mrgreen:

 
@San,

je maakt die vegetarische schoenzolen nu iig ruimschoots goed met het WAP eten.

@ Moondust,

Ja het brood blijft een enorm punt bij heel veel mensen. Als je zegt dat je geen brood meer eet kijken ze je vaak aan alsof je net gezegd hebt dat je bent gestopt met ademhalen!

 
http://www.nu.nl/binnenland/3545631/bijna-1000-besmettingen-mazelen-gemeld.html

Nu wonen de antroposofen ineens ook in de bible belt. Is dat zo? Wel merkwaardig dat ineens de antroposofen ook opduiken in de 'nieuws'berichten. Telkens als er weer een besmetting bij is staat het in de krant. Waanzin. Ik krijg trouwens enorme jeuk van al die commentaren. Allemaal gehersenspoelde mensen die het niet meer aan hun verstand te peuteren is dat er allerlei dingen niet kloppen en vaccinaties niet zijn wat zij denken dat ze zijn. Wat dit betreft kan de zondvloed mij niet vroeg genoeg komen.

 
Quote:
Wel merkwaardig dat ineens de antroposofen ook opduiken in de 'nieuws'berichten


Dat is niet merkwaardig, want het is een exacte kopie van de aanpak van 'mazelen-epidemie' enkele maanden eerder in Wales.

Daar richtten ze zich opeens ook op de 'Rudolf Steiner communities'. Zoek het maar eens op ("measles wales steiner").

 
Dit weekend een vreemde ervaring gehad. ons zoontje van bijna 8 maanden was verkouden, had vrijdagavond 39,4 toen we de temperatuur opnamen maar 's nachts zakte dat al af. Alles leek in orde. Zaterdagavond wilde hij niet slapen, zodra we hem in bedje wilden leggen begon hij te huilen. Van alles bedacht maar we wisten het niet, tot mijn vrouw rode vlekjes in zijn gezicht zag. Uiteindelijk, na veel gekrijs en mijn vrouw in paniek midden in de nacht de huisartsenpost gebeld en in de auto gestapt. De dokter(geweldige aardige en leuke jonge vrouw trouwens) luisterde ons verhaal aan, bekeek onze knul en vroeg of hij verkouden was. Ja, zeiden we waarop ze zei dat ze het idee had dat hij oorpijn had, daarom wilde hij ook niet liggen. En de vlekjes waren onschuldige vlekjes die baby's vaak krijgen bij koorts of verkoudheid(???). We kregen paracetamol en neusspray mee(dat wil je dan echt wel als je ziet wat een pijn je kind heeft) en dan moest het beter gaan.

Het gekke is dat de vlekjes, roze tot lichtrood, zich precies zo ontwikkelen als bij mazelen(http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/55581-mazelen-symptomen-oorzaak-en-behandeling-virusinfectie.html#mazelen), eerst het gezicht en dan langzaam naar beneden, de nek, de armen, buik en rug en lager. Heel mild allemaal en met een dag zijn de eerste vlekjes als donkerder en bijna weg en zie je elders nieuwe ontstaan. We zijn nu een paar dagen verder en het is al bijna over.

Nou las ik de symptomen en kan haast niet anders concluderen dan dat dit toch echt mazelen zijn. Waarom ziet de dokter dat dan niet en, belangrijker, als ieder baby'tje met zulke vlekjes door de dokter niet worden herkend als mazelen, wat zijn dan later de gevolgen als ze ingeënt worden? Wij doen trouwens niet mee aan de vaccinaties.

Met onze jongen gaat het erg goed gelukkig, ik geef daarvoor de credita aan zachtgekookte eitjes en de (gaar gekookte) kippenlevers die hij al 3 maanden eet :)

 
Wat ik niet gezegd heb is dat zowel mijn vrouw als ik vroeger gewoon de mazelen hebben doorgemaakt, wie weet is hij daardoor nog iets beschermd en heeft alleen een milde vorm van mazelen gekregen.

 
Mack, fijn toch dat je kleine er goed doorheen is gekomen? Heeft hij levenslange immuniteit, joepie! Ik begrijp deze vraag niet zo goed:
Quote:
als ieder baby'tje met zulke vlekjes door de dokter niet worden herkend als mazelen, wat zijn dan later de gevolgen als ze ingeënt worden?


Verder snap ik heel goed dat je/jullie het moeilijk vinden om je kind te horen gillen van de oorpijn, maar paracetamol is toch niet echt verstandig (behalve dat het rommel is), omdat het de koorts onderdrukt, het enige middel dat de kleine man heeft ter verdediging. Ook kun je in dit soort gevallen een neusspray van Weleda nemen waar alleen een zoutoplossing met aloë vera in zit. Bij pijn en koorts (en veel huilen) geef ik vaak viburcol, een homeopathisch middel tegen pieken in de koorts en pijn.

Ik lees trouwens veel verhalen van mensen/kinderen die mazelen hebben gehad en er ook niet zo vreselijk ziek van worden als ze ons nu doen willen geloven.

 
Ja Tanja, ik wilde ok echt geen paracetamol geven maar midden in de nacht op een zaterdag heb je weinig keuze en in Nederland weten we hoe de artsen alleen chemische troep adoreren. De neusspray is trouwens een zoutoplossing.

Bedankt voor de tip van viburco, gaan we in huis halen!

Waar het mij om gaat is dat de dokter zei dat dit onschuldige vlekjes waren die veel baby's krijgen en er verder geen aandacht aan schonk. Als het inderdaad vaak mazelen zijn dan krijgen veel meer baby's mazelen dan gemeld en zijn vaccinaties dus veel minder nodig dan gezegd wordt. En punt 2 is, als ze al mazelen hebben gehad en ze krijgen de vaccinatie, hoe gaat het lichaam daar dan mee om?

 
Je kunt er toch voor kiezen om het niet te geven? Echt waar ik snap het wel, ik zat laatst ook nog enorm in dubio met een gillend kind (ook oorpijn), wetende dat er pijnstillers bestaan. Toch kies ik ervoor om te zeggen dat het nu eenmaal zo is en dat het vanzelf overgaat. Ik heb een paar druppels warme olijfolie in haar oor gedaan en de oorpijn is na een paar uur weggetrokken, de viburcol is echt alleen verzachtend (hoop ik), niet te vergelijken met echte pijnstillers. Of ben ik dan cru?

Ze zullen kinderen die de mazelen hebben gehad, gewoon de bmr geven zelfs al weten ze dat ze al immuun zijn, want de andere 2 Bof en rode hond hebben ze nog niet gehad. Het kan toch geen kwaad? ( :roll: ) Veel te omslachtig om losse vaccins aan te bieden zal waarschijnlijk het uitgangspunt zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan