McDonald's

Quote:
Inderdaad interessant, maar ik begrijp nog niet waarom het redelijk ontopic is.



:mrgreen:

 
Misschien staan de restaurants van McDonalds ook op een aardmagnetisch veld? :lol:

 
Quote:
Inderdaad interessant, maar ik begrijp nog niet waarom het redelijk ontopic is.



Tja..als ik aan Mc Donalds denk dan denk ik meteen aan shit en vandaar ook aan poep dus ziedaar de connectie :mrgreen:

Maar dat neemt niet weg dat ik de link van Edwin niet interessant vind hoor. Tom Naughton had dezelfde ervaring en ik denk dat dat komt door een vermindering van koolhydraten.

 
Heeft er al iemand zijn kinderen geïndoctrineerd? Als zij het mogen mag jij het ook.

&list=UUuEzMjakURKafZ7EJLoXhPw

Mijn moeder heeft mij ooit toen ik nog een kleuter was tegen mij gezegd dat als ik op mijn knieën zat met mijn ben allebei aan een kant dat ik dan net zoveel last zou krijgen van mijn knieën als ik groot was als mijn meester die ik toen had en dat dat heel veel pijn zou doen. Ik laat het nog steeds wel uit mijn hoofd om zo te zitten.

 
Mercola heeft het verhaal nu ook opgepakt:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/01/08/mcdonalds-fast-food.aspx?e_cid=20140108Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20140108Z2&et_cid=DM37289&et_rid=392228985

Mike

 


http://www.warriorsforhealth.com/mcrib-van-mcdonalds.html

De McRib:
Quote:
Het bevat 70 ingrediënten, is kankerverwekkend en wordt gemaakt door McDonald’s

Sinds de introductie in 1981 is de McRib uitgegroeid tot een cultbroodje van McDonald’s. De hamburger is elk jaar gedurende een beperkte periode verkrijgbaar in de Verenigde Staten en Canada, wat de populariteit van de snack alleen maar ten goede is gekomen.

De McRib is in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden geen broodje met varkensribbetjes. Op het broodje ligt een stuk varkensvlees, geperst in de vorm van een rib, overgoten met barbecuesaus. Hier bovenop komen twee schijfjes augurk en uisnippers.

Dit broodje met een stuk vlees bevat schokkend genoeg meer dan 70 ingrediënten. McDonald’s heeft het aangedurfd om alle ingrediënten van deze ‘Frankenburger’ op zijn website te zetten.

Het ‘vlees’:

Ingrediënten:

varkensvlees, water, zout, dextrose, conserveermiddelen (BHA, propylgallaat, citroenzuur). Het vlees bestaat uit varkens ingewanden en veel zout, zo blijkt uit een artikel van professor Robert Mandigo van de Universiteit van Nebraska.

Echt vlees komt er niet aan te pas. De varkensingewanden worden gekookt en vermengd met zout en water om alle oplosbare eiwitten die het vlees bij elkaar houden eruit te halen.

BHA (butylhydroxyanisol) kan allergische reacties veroorzaken. Er zijn voldoende aanwijzingen dat de stof kankerverwekkend is voor proefdieren. Propylgallaat kan leiden tot hyperplasie van de maag en cytotoxiciteit; beschadiging of vernietiging van lichaamscellen.

Het broodje:

Ingrediënten:

verrijkte bloem (gebleekte tarwebloem), moutmeel, bloem, niacine, gereduceerd ijzer, thiamine – mononitraat, riboflavine, foliumzuur), water, gist, glucose fructose stroop, bevat 2 procent of minder: zout, maïsmeel, tarwegluten, sojaolie, gedeeltelijk gehydrogeneerde soja- en/of katoenzaadolie, dextrose, suiker, moutmeel, gecultiveerde tarwebloem, calciumsulfaat, ammoniumsulfaat, sojabloem, deegverbeteraars (natriumstearoyllactylaat, DATEM, ascorbinezuur, azodicarbonamide, mono- en diglyceriden, ge-ethoxyleerde mono- en diglyceriden, monocalciumfosfaat, enzymen, guarpitmeel, calciumperoxide), calciumpropionaat (conserveermiddel), sojalecithine.

Dat zijn alleen al bijna 40 ingrediënten voor een broodje.

Glucose-fructosestroop, het vierde ingrediënt op de lijst, is gelinkt aan alvleesklierkanker.

Ammonium- en calciumsulfaat worden hoofdzakelijk gebruikt als kunstmest.

Azodicarbonamide (E927) irriteert de ogen en de luchtwegen; veelvuldige of langdurige inademing kan astma veroorzaken.

Langdurig contact met de huid kan dermatitis en huidsensitizatie veroorzaken.

Bij verhitting kan azodicarbonamide gedeeltelijk ontleden tot semicarbazide, dat bij dierproeven kankerverwekkend is gebleken. Het additief is in Australië verboden.

De saus:

Ingrediënten:

water, glucose – fructosestroop, tomatenpasta, gedistilleerde azijn, stroop, natuurlijke rooksmaak, gemodificeerd zetmeel, zout, suiker, specerijen, sojaolie, xanthaangom, uienpoeder, knoflookpoeder, chilipeper, natriumbenzoaat (conserveermiddel), karamel, bietenpoeder.

De schijfjes augurk:

Ingrediënten:

komkommer, water, gedistilleerde azijn, zout, calciumchloride, aluin, kaliumsorbaat (conserveermiddel), natuurlijke smaken, polysorbaat 80, extracten van kurkuma.

Zelfs de augurken zijn toxisch: kaliumsorbaat (E202) is giftig gebleken voor menselijk DNA en menselijke rode bloedcellen. Bovendien irriteert het additief de huid, ogen en de luchtwegen.


 
De McDonalds frietjes zijn ook lang houdbaar:



(Het vocht kan niet weg in die potten dus het spul gaat hier wel rotten.)

 
Ik lees deze draad nu pas.

Dan valt me gelijk op dat ook op de URL's waar naar verwezen wordt er gesproken wordt over "gezond" omdat men "kilo's lichter" werd.

Het wordt tijd dat die associatie eens de wereld uit geholpen wordt.

 
N.a.v. filmpje over mensen die het verschil niet proeven tussen mcdonaldsvoeding en biologische voeding: De smaak van pesticiden in niet-biologische voeding heb ik in elk geval nog niet kunnen ontwaren.

En ook het verschil niet tussen vlees van grasgevoerde dieren en niet grasgevoerde dieren.

Plus reken maar dat mcdonalds grondig onderzocht heeft hoe je mensen optimaal kunt manipuleren met dingen die als kip smaken maar bijv. nauwelijks kip bevatten e.d.

Wat je aanneemt dat biovoeding is: dat is een pure vertrouwenskwestie voor mij in deze wereld.

Toch wil ik er nog steeds graag mijn geld op inzetten: ik wil geen round up in mijn voeding bijv. die mijn vitamine d-huishouding om zeep helpt en ook mijn darmen kapot helpt te maken.

 
Schimmels boycotten McDonalds al. Of vinden ze het toch echt niet te pruimen?

Stop 7 burgers in een pot en kijk wat er na 30 dagen gebeurt.

 
Niet alleen de Mac heeft het moeilijk - ook Unilever zit wereldwijd zwaar in de problemen:

http://investmentwatchblog.com/global-consumer-products-giant-really-tough-out-there-unilever-warns-about-stagnation-in-the-us-quagmire-in-europe-and-in-china-oh-my-sales-plunged-20-sudden-slowdown-this-q/

Wat een mooie tijd is het toch waarin we leven!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan