Wiki zegt: iatrogenese (dood door artsen) is de derde doodsoorzaak van mensen.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Iatrogenesis
Dat verdient toch eigenlijk veel meer aandacht dan het nu krijgt?
Denk aan de analogie met auto-ongelukken.
Bijv. stel oorzaak nummer 1 van ernstige auto-ongelukken = drankmisbruik
Stel oorzaak nummer 2 = slaapgebrek van bestuurders
En oorzaak nummer 3: garagebezoek.
De wereld zou te klein zijn!
Quote:
Dokter vs garagist
Komt een garagist bij een dokter:
Dokter ik heb rare klachten,ben vermoeid,mijn benen trillen,kan niks meer aan en raak met moeite mijn huis uit..na wat tekenbeten oa een met rode kring vermoed ik lyme
De dokter waar de garagist na twee weken langs kan: tja die beentjes trillen idd,hoe je zo moe loopt weet ik niet,de pijn kan ik ook niet verklaren net als waarom je je huis amper uitgraakt en lyme zal het niet zijn want de elisa was negatief,niet elke tekenbeet brengt lyme mee hoor,trouwens ben je niet wat depresief?
Kom binnen anderhalve maand nog eens terug dan zien we verder...
Komt een dokter bij een garagis:
Na twee weken kan de dokter langs bij de garagist,beste garagist mijn wagen doet raar ,start slecht,het is alsof de wielen niet vast zitten,er branden allerlij rare waarschuwingslampjes,de wagen raakt met moeite uit de garage en al helemaal niet meer bergop...ik vermoed iets aan de electronica want het begon toen er iemand aan die electronica prutste !
De garagist tegen de dokter: tja die waarschuwingslampjes zijn me tot nu een raadsel,waarom je wagen slecht start en zou rijden weet ik ook niet,dat hij moeilijk bergop raakt zal je je wel inbeelden,die wielen is waarschijnlijk lagers die stuk zijn en dat geeft idd het gevoel dat je wielen los staan,en wat die electronica betreft het is niet omdat iemand aan je electronica zat te knoeien dat die daarom stuk zou zijn,we bekeken je batterij en die was ok dus ! Als je echt zeker wil zij ga naar een duurdere garage waar ze de centrale computer kunnen bekijken,hier bekijken we de batterij en tot nu werkt dat prima en is even goed als een computertest !
Ik heb nu meerdere klanten,rij gerust verder en kom binnen een goede maand eens terug,dan heb ik nog eens tijd voor u en zien we wel weer verder
Je ziet er trouwens wat pips uit dokter,ben je soms wat depri ?
Zou een dokter blij zijn met zo een garagist ?
De garagefilosoof
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=7440
Anekdote (waar gebeurd verhaal): de dokter kwam in het weekend bij de automonteur.
De dokter vroeg of de monteur de auto kon repareren want die deed het niet meer.
Toen zei de automonteur: kijk het even aan, doe hem eens even uit en start hem weer en als het maandag nog zo erg is kom dan terug.
De dokter was des duivels.