ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

waarom krijg ik geen tussenkomst

Is een vorm van ontmoedigingsbeleid om een zelf oplossing in de alternatieve gezondheidszorg te gaan zoeken. De farmaceutische sector speelt d.m.v. lobbyisten een niet altijd zichtbare grote rol in het politieke beleid, het beleid van het RIZIV en het voorschriftenbeleid van de artsen.

Dat commentaar door de mensen die het zgn. allemaal goed zo goed weten is eigen aan de Vlaamse maatschappij van tegenwoordig. Niets van aantrekken, en vooral niet in discussie gaan is de boodschap die ik je wil meegeven. Tanja gaf in dit topic al eerder aan dat iedereen op zijn of haar manier een keer aan de beurt komt. Sommige mensen leren hier veel van en trekken op dat moment de juiste conclusies.

Het gaat erom dat jij je beter voelt en voor jezelf grenzen stelt in hetgeen wat wel en niet acceptabel voor je is.

De eerste hoopgevende signalen in je zoektocht naar een oplossing n.a.v. het bijstellen van je eetpatroon zijn er al.
 
weet ik viviane en tanja jullie hebben gelijk ...maar wou het toch even kwijt .

ik voel me beter maar toch voel ik dat er iets niet goed is ? en hoop dan ook dat dokter reynen me ernorm gaat helpen .
ik heb er toch een goed gevoel bij en dat voelt goed.

spijtig dat ik pas in december kan komen .

bedankt voor de steunende woorden ...dat geeft me kracht
 
Sharro ,ik zit in het zelfde schuitje,heb dit vermageren ook vaak meegemaakt met dit soort diëten waar ik van baalde.Dit komt door het flink inperken van je koolhydraten consumptie. maar daar til ik niet zo zwaar meer aan.Het is ook niet goed voor je bijnieren om laag in koolhydraten te zitten.Je zou zoete aardappelen op je menukaart kunnen zetten voor de nodige koolhydraten,deze zijn volgens mij ook toegestaan in het AIP-dieet.Ik overweeg om ook dit dieet te volgen en ben ook erg benieuwd hoe dit aanslaat bij mede lotgenoten.
 
bent u soms ook ms patiente henry ?

@ viviane ik denk dat u bij oz zit en komen tussen de kosten ? of ben ik mis ?

sharro
 
Nee Sharro ,ik ben geen MS patiënt.Ik zelf lijd aan psoriasis/artritis dit is ook een auto-immuunziekte .De natuurlijke behandeling (voeding) is vrijwel het zelfde als die van ms.Vandaar mijn belangstelling voor jouw topic.
 
@ Sharro

In jouw geval zou ik (als dit mogelijk is en er geen wachttijd op zit) voor OZ kiezen. Gaat in hun vergoeding inderdaad veel verder dan de rest die pro-arts zijn om de reden dat de regelgeving in België zo opgezet is,...

In mijn geval heb ik mijn Nederlandse verzekeringsmaatschappij en kennis op dit vlak kunnen meenemen naar België.
 
Gelukkig maar voor jullie Viviane ... Maar de laatste dagen voel ik me heel goed ...behalve na het middageten ,,,dan kan dit moeilijk uitleggen ander eten eet bijna geen vlees meer en veel vis ,,,b12 tekort ? Maar voel me wel beter in sommige dingen ... Dingen die nog beter gaan dan vroeger ,,,dat mezelf opvalt ,,, wel leuk


Sharro
 
dag henry, en heeft de voeding een hulpje voor u ?

@ viviane ik had een afspraak 8 december maar zal deze moeten verzetten want men vriend kan geen verlof krijgen !! helaas

sharro
 
@ Sharro

In het geval het middageten de hoofdmaaltijd is, kan ik begrijpen dat je je hierna minder voelt. Hier hetzelfde probleem bij onze zoon gezien.
Duidt wellicht op een probleem in de vertering dat mogelijk door de maag of de pancreas veroorzaakt wordt.

Ik doelde trouwens op OZ in België.

Mij is bekend dat Dr. Reijnen niet ver van het station in Deurne zit als je deze optie ziet zitten.
 
Sharro:

dag henry, en heeft de voeding een hulpje voor u ?

Ik heb er altijd een hard hoofd in gehad al die speciale diëten.Ik ben toch maar begonnen met het AIP-dieet.Tot nog toe gaat het goed en ik moet zeggen het lijkt of mijn klachten milder zijn geworden.Ben ook minder moe.Maar ik moet het nog maar eens zien of deze trend aanhoud.In het begin vreesde ik voor het afvallen ,en dat deed ik ook even waarvan ik schrok.Na een paar dagen merkte ik dat het gelukkig stabiel bleef mijn gewicht ,dus ik klaag daar niet meer over.Ik ben erg consequent met wat ik mag eten.Ik bak zoete aardappelen en bakbananen met veel kokosolie en veel Keltisch zeezout voor de koolhydraten inname.Dit is best wel smullen.Dus wil je wat bereiken wees consequent met wat je mag eten.En het heeft zijn tijd nodig.
 
goed zo !! henry !! wat voeding toch kan doen he ?!
voel me ook beter hoor en dat is het belangrijkste he .

en de rest komt wel ... ben blij dat ik niet alleen ben ...dat geeft me toch een beetje moed en geven elkaar moed .toch ?!
iedereen hier trouwens bedankt hiervoor .

sharro
 
Klopt helemaal Sharro ,ben ook blij dat ik mijn info met jullie kan delen.Trouwens taro en cassave zijn ook toegestaan in het AIP-Dieet ,dit zijn zetmeelbronnen voor de koolhydraten.Ik heb dit gelezen maar ik ken het nog niet.Pastinaak ook zetmeel mag je ook eten volgens AIP
 
Heel leuk dit te lezen hoor !!go. For it
Wat ik nog doe en het u ook misschien helpt ... Zijn smooties met boerenkool banaan paksoy alfalfa soms spinazie Heel gezond

En eet veel vis en minder vlees wat ik heel lekker vind. En wat dan weer goed is voor ms anders is het bio vlees
 
taro heb ik nog niet gehoord of gelezen ...maar je kunt gelijk hebben .

spijtig dat ik zolang moet wachten voor naar dr reynen te gaan !! want hoe sneller hoe beter he
 
@ viviane

nu heeft men mama bio - antioxidants van pharma nord zo deze goed zijn voor de B vitamines ?

dank u
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan