ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Hallo Sharro ,nee dat doe ik zeker niet ga er niet aan toegeven.Bij mij is het een kwestie van tijd ,ben ook nog maar net begonnen met vit. b12 en vit D3 .Ik ben nu samen met de arts begonnen met uitgebreide onderzoeken.Ben zeer benieuwd naar de uitslagen en vooral hoe het zit met de kwalitietvan mijn darmen en of ik verder moet gaan met aip.Ik zou graag ei en kefir opnieuw willen introduceren ,maar weet het nog niet goed.Volg jij nog aip Sharro ? over magnesium heb ik de spray ,het lichaam neemt dat het beste op via de huid.Ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat.
 
dag henry

doe nog aip hoor maar een eitje is maar heel af en toe omdat het zoveel b12 bevat .

ik heb magnesium van pharma nord ...maar denk toch dat deze niet goed is ?

bonusan heeft ook magnesium zou deze beter zijn ?

sharro
 
@Henry: kan je ook niet tegen gebakken ei? Ikzelf heb veel darmproblemen, en kan tegen weinig dingen. Maar ik kan dus wel tegen gebakken ei in roomboter! Bij een gekookt ei krijg ik last..

@sharro: ik merk uit je postst dat je nogal 'onzeker' bent, klopt dat ;)? Overal wordt namelijk een vraagteken achter gezet haha! Maar Henry heeft het zover ik lees over een spray. Een hoge dosering van magnesiumtabletten kan zorgen voor diarree. En als je van jezelf al darmklachten hebt is de kans groot dat je meer last krijgt door magnesiumtabletten. Vandaar dat sommigen de spray gebruiken. Of dit ook Henry zijn reden is weet ik niet.
 
Dag intothewild

Inderdaad ben heel onzeker ...daarom men vraag naar Viviane toe ...
Ze heeft altijd goede raad gegeven en daarom men vraag .

Hoe meer ik weet hoe beter en dat komt altijd van pas ook voor Henry .

Bedankt voor je post

Sharro
 
Fijn dat je goed door haar wordt geholpen! Ik ken je achtergrond niet maar hoe staat het met je darmen? Als het hiermee niet zo goed gaat kan je zover ik weet het beste magnesiumspray gebruiken (dit hoeft niet via het maagdarm stelsel). En volgens mij wordt het via de huid beter opgenomen dan de darmen. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen (meen dit ooit gelezen te hebben).
 
Dag intothewild,
Ik kan eieren heel goed verdragen maakt niet uit hoe ,maar ik mag het niet van het aip-dieet.Schijnt volgens dat dieet dat het niet goed is voor een lekkendedarm.Ben nu aan het overwegen om ei te herintroduceren ,en anders rauw eigeel dat kan volgens mij echt helemaal geen kwaad.En dan vertellen ze ook nog dat rauw melkse kefir niet goed is.Heb hier allemaal wel moeite mee.De magnesium spray gebruik ik omdat magnesium het beste via de huid wordt opgenomen.

Sharro hier een link met uitleg over magnesium (opname huid) hier heb ik de magnesium van ,het wil niet meteen zeggen dat jouw magnesium niet goed is.Beste is altijd even goed inlezen over een product.

http://www.zechsal.eu/opname-via-de-huid

gr.Henry
 
dag viviane en harry

en andere

gebruik soms een ei maar deze is wel bio ...en het vlees dat ik eet ook maar wissel af met vis ...en dat gaat goed hoor .

heb het andere magnesium dat viviane me aanrade en de b12 .
tel af voor naar dr reynen te gaan hoor zal heel blij zijn pfff ...

sharro
 
@ Sharro

Hier ben ik er ook van overtuigd dat je iets tekort hebt. Gezien je klachten denk ik in de richting van magnesium en keltisch zeezout. De opbouw van de lunch ziet er goed uit. Ik denk dat het toevoegen van Keltisch zeezout in jouw geval heel raadzaam is.

Keltisch zeezout blijkt ook te helpen voor het behandelen duizeligheid en het reguleren van de bloeddruk.
http://www.gezondvitaal.eu/keltisch-zeezout

Ik vroeg me tevens af of jij al keltisch zout bij de gerechten doet. Zou wel eens de missing link kunnen zijn.

Het ei zou ik ook uitproberen. Er zitten hier heel wat waardevolle voedingsstoffen in.

Magnesiumoxide wordt gebruikt bij darmklachten.
 
Dag Viviane

Ik heb keltisch zeezout maar niet de echte wat ik veel sneller wou bestellen ...maar nooit van gekomen eerlijk gezegt .

Ik moet toch nog even zeggen dat de vitb12 die ik neem van bonusan het goed doet en me er goed bij voel ...en ik blijf erbij dit mag/moet verhoogd worden en hoop dat dokter reynen dit gaat doen

Raar maar toen ik daar het eerste van nam was ik zo goed en voelde me super dan .

Sharro
 
Ik hoop morgen men bloeduitslag te krijgen ?!dan laat ik meteen iets vragen hoor

Het enige dat ik vergeten vragen ben is de schildklier

Het ijzer
B12
Foliumzuur gevraagt
En vit d.

Sharro
 
Sharro deze bloeduitslagen krijg je die ook van een natuurarts ?
En kijk vooral ook naar andere factoren ,oa de darmen en hormoonhuishouding.Zelf ga ik nu helemaal door de molen met onderzoeken.
 
nee henry dit is men huisarts hoe word dit dan beschreven voor de darmen ?
en hormonen.

wij in belgie staan wel achter precies .vind dit wel heel erg .

sharro
 
Sharro ,dit was een voorbeeld die ik zelf heel erg voor mij serieus neem ,ik bedoel er mee of je hormoonhuishouding niet hapert bijv.te veel of te weinig cortisol (bijnieren)En de bekende lekkende darm .Zelf vertrouw ik meer in de natuurartsen.
 
@ Sharro

Van het vergeten vragen van de schildklier hoef je niet zo wakker te liggen. De meest betrouwbare methode om de werking van een te traag werkende schildklier te controleren is trouwens de basale temperatuurmethode zoals Broda Barnes in zijn boek over de te traag werkende schildklier beschrijft. Zou ik tussen nu en volgende week gaan doen als ik je was.
http://food4medicine.nl/wp-content/uploads/2014/12/schildkliertest-Dr.-Barnes-22.pdf

Het klopt dat een integrale arts verder kijkt dan een gewone huisarts.
Dr. Reijnen kan je typeren als een integrale arts. Volgens mij kan hij ook natuurlijk schildklierhormoon voorschrijven wat ook door apotheek Mierlo-Hout verdeeld wordt. Mijn advies is om de resultaten van de temperatuurmeting en de uitslag van het bloedonderzoek mee te nemen naar hem.

Bijgaand link waar hij iets schrijft over het verband tussen B12-tekort en een te trage schildklierwerking.
http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/ziektebeelden/hypothyreoidie.php
 
dag viviane en andere

heb men uitslag binnen...nu word ik wel een beetje bang

vit b12 1062 bovenlimiet 771
foliumzuur 14.3 bovenlimiet 18.7

tsh 6.21 bovenlimiet 4.20
ft4 18.5 bovenlimiet 19.6
ft 3 4.0 bovenlimiet 6.1

sharro
 
En vitamine d? Slikte je btw B12 in de dagen/weken voordat je bloed bent wezen prikken?
 
dag wild

ja ik neem b12 van bonusan co encym 1500mg en voel me goed en slaap goed nu
maar zou het niet beter zijn om de dag een te nemen ?

dank u wild
 
@ Sharro

Niet schrikken is mijn boodschap. De foliumzuurwaarde verklaart nl. heel wat in jouw geval

In België werken ze met andere eenheden voor het foliumzuur en de B12 dan in Nederland. Vandaar dat ik er even de conversiefactoren van Erasmus Universiteit erbij betrek.
http://www.erasmusmc.nl/akc/Diagnostiek/Diagnostiek/4012531/

B12 komt neer op 828,36 nmol/L
Foliumzuur komt neer op 32,39 nmol/L en is dus meer dan 31 nmol/L
wat betekent dat de B12 bloedwaarde onbetrouwbaar is en er dus een B12 tekort aan de hand was

Met betrekking tot de schildklier zijn er signalen voor een te zwak werkende schildklier. Mijn advies is om over de komende week een ochtendtemperatuurcurve bij te houden voorafgaande aan je bezoek aan de dokter.
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=normaalwaardenschildklier

In jouw geval zou ik de B12 van Bonusan in de dosering van 1/dag aanhouden om de reden dat de foliumzuurwaarde te hoog uitviel en je je er heel goed bij voelt.
 
Dag Viviane en Henry wild en .....

Heb een goede natuurarts gevonden maar kan er pas in september terecht ..' Zo goed is hij.
Ik zat direct met men handen in het haar ... Wat nu ...

Maar ik denk toch dat er een magnesium te kort ook is ?
Dat voornamelijk in brood zit chocolade enz en dat eet ik niet meer .
Dokter renynen is men snelste redding
Die gaat me helpen ...toch

Sharro
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.994
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan